Седя и си мисля обаче дали да не прередя навалицата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на зимните гуми :)
Collapse
X
-
Вчера ги смених. Причината я е споменал по-горе Слави - да избегна навалицата. Взеха ми 40 лв. за монтаж/демонтаж на 4-те гуми и джанти + сваляне на кората под двигателя (миналата зима я счупих на една ледена буца, поправих я и реших тази зима да карам без нея). Тези пари ми се виждат много. По принцип в Пазарджик нормалната цена е 5-6, в редки случаи до 8 лв. на гума. Но не обичам да се разправям и си платих.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
rangel88
snake написа: Преглед на мнениетоВчера ги смених. Причината я е споменал по-горе Слави - да избегна навалицата. Взеха ми 40 лв. за монтаж/демонтаж на 4-те гуми и джанти + сваляне на кората под двигателя (миналата зима я счупих на една ледена буца, поправих я и реших тази зима да карам без нея). Тези пари ми се виждат много. По принцип в Пазарджик нормалната цена е 5-6, в редки случаи до 8 лв. на гума. Но не обичам да се разправям и си платих.
Щом си местен аз за джантата ми взеха на Йоаким Груеводо до Въча 6 кинта сваляне качване.... В Пловдив дето съм се правиха на маймуни....
А кората ми е махната от 3 г поне...
Коментар
-
kluchar написа: Преглед на мнениетоГумите ще сменям 2 по две че ми идват скъпо 4 наведнъж .
Уж колата е 4 движещи а предните са по износени от задните
Иначе по темата - зимните ще ги слагам в началото на идния месец. Процедурата ми е безплатна, тъй като са ми на 2-ри комплект джанти, имам си хидравличен крик (от Кауфланд) и динамометричен ключ (от Лидл). А и повечето гумаджии са мърлячи и стягат с гайковерта, та последния път едвам си отвъртях болтовете - бяха на около 180 Nm затегнати. Досега не съм видял гумаджия да използва динамометричен ключ, пък и да стяга с необходимия въртящ момент според модела автомобил.FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
tambuhtaneca написа: Преглед на мнениетоТова е щото 4х4 не ти е постоянно включено, по-голямата част от времето само предните колела са задвижващи, а задните само в определени случаи - когато електрониката прецени.
Иначе по темата - зимните ще ги слагам в началото на идния месец. Процедурата ми е безплатна, тъй като са ми на 2-ри комплект джанти, имам си хидравличен крик (от Кауфланд) и динамометричен ключ (от Лидл). А и повечето гумаджии са мърлячи и стягат с гайковерта, та последния път едвам си отвъртях болтовете - бяха на около 180 Nm затегнати. Досега не съм видял гумаджия да използва динамометричен ключ, пък и да стяга с необходимия въртящ момент според модела автомобил.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
todorakiggg написа: Преглед на мнениетоДа, като се замисля и аз само по стария соц метод стягам - до откат. После един хубав ключ с телескопично рамо и нямам проблем с развиването.
@pakumba А относно това, че да стегнеш до 100 Nm и да ти се развият болтовете - явно имаш проблеми с резбата на главината или на болтовете поради това, че преди това са стягали до откат. Ако си купиш нови болтове и прекараш резбите на главините с метчик, много ме съмнява да имаш същия проблемПоследна редакция от tambuhtaneca; 21.10.2016, 17:16.FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
Не прекалявайте с натягането на болтовете, има си принципи. Все пак един ключ за джанти е пресметнат, с колко дълго рамо да бъде, така че при среднотежащ човек, даден болт да бъде завъртян. В този ред на мисли, дори жена спукала гума на път, би трябвало с нейната сила да може да завърти болтовете. Преди време бях свидетел как един пред блока при смяна на гуми скачаше върху ключа при затягане и се вкара във филма "ефекта на скъсания болт"
Коментар
-
tambuhtaneca написа: Преглед на мнениетоИ много ми е чудно, ако случайно (дано не стане) спукаш гума, какво ще правиш???
П.С. Никога не затягам със скачане върху ключа.
Коментар
-
Днес смених гумите и на другата кола - опела. Този път с гумаджията се разбрахме по 6 лв. на гума. Все още не разбирам защо на волвото ми взе по 10 лв., но това е друга тема. Предполагам, че си е начислил 15-ина лв. за да отреже няколко свински опашки и да махне кората под двигателя, която го помолих да свали.
До тук добре. Тръгна идиотът да вдига колата на крик без да е развил болтовете. Аз му казах, че няма да може да ги развие във въздуха, защото винаги запичат, а той ми се изсмя. Не успя да ги развие с пистолета във въздуха. Свали колата, много ядосан от това, че го бавя, и започна с една къса кръстачка да се пробва да ги развива на ръка и пак не успя. Аз му казах, че мога да ги развия сам с моя телескопичен ключ, което още повече го изнерви. Накрая взе едно дълго рамо и ги разви, като проклинаше цялата Вселена и най-вече този, който ги бил затягал. Накрая допълнително му вдигнах кръвното, защото взех всички болтове, които прасето беше хвърлило в най-голямата мръсотия на земята, избърсах ги внимателно с парцал и му ги подавах един по един, за да ги монтира .
Той че гумаджията е пълен кретен, това ми е ясно. Но и тези запичащи болтове на опела стават вече проблем. А така също и силата, с която ги завиват, когато попадне в сервиз. Сега си поръчах от Бош пълен комплект нови болтове (36 лв. с отстъпката) - да видим дали ще има подобрение.Последна редакция от snake; 22.10.2016, 18:28.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар