Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на зимните гуми :)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    Седя и си мисля обаче дали да не прередя навалицата.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #92
      Вчера ги смених. Причината я е споменал по-горе Слави - да избегна навалицата. Взеха ми 40 лв. за монтаж/демонтаж на 4-те гуми и джанти + сваляне на кората под двигателя (миналата зима я счупих на една ледена буца, поправих я и реших тази зима да карам без нея). Тези пари ми се виждат много. По принцип в Пазарджик нормалната цена е 5-6, в редки случаи до 8 лв. на гума. Но не обичам да се разправям и си платих.
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #93
        Аз мойто зеле ще го местя от тавана у мазата. Демек задните ще турям отпред.
        FIAT FORUM BULGARIA
        Ракията е над политиката

        Видео от Италфест 2011

        Коментар


          #94
          Вчера ги смених. Причината я е споменал по-горе Слави - да избегна навалицата. Взеха ми 40 лв. за монтаж/демонтаж на 4-те гуми и джанти + сваляне на кората под двигателя (миналата зима я счупих на една ледена буца, поправих я и реших тази зима да карам без нея). Тези пари ми се виждат много. По принцип в Пазарджик нормалната цена е 5-6, в редки случаи до 8 лв. на гума. Но не обичам да се разправям и си платих.
          Да много е демек по 10 на гума... Абе мамата са си еб*ли по сервизите имате за идиот... Видят ли,, че си на зор гащите от гъ*а ще ти свалят...
          Щом си местен аз за джантата ми взеха на Йоаким Груеводо до Въча 6 кинта сваляне качване.... В Пловдив дето съм се правиха на маймуни....
          А кората ми е махната от 3 г поне...

          Коментар


            #95
            Гумите ще сменям 2 по две че ми идват скъпо 4 наведнъж .
            Уж колата е 4 движещи а предните са по износени от задните
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #96
              kluchar написа: Преглед на мнението
              Гумите ще сменям 2 по две че ми идват скъпо 4 наведнъж .
              Уж колата е 4 движещи а предните са по износени от задните
              Това е щото 4х4 не ти е постоянно включено, по-голямата част от времето само предните колела са задвижващи, а задните само в определени случаи - когато електрониката прецени.

              Иначе по темата - зимните ще ги слагам в началото на идния месец. Процедурата ми е безплатна, тъй като са ми на 2-ри комплект джанти, имам си хидравличен крик (от Кауфланд) и динамометричен ключ (от Лидл). А и повечето гумаджии са мърлячи и стягат с гайковерта, та последния път едвам си отвъртях болтовете - бяха на около 180 Nm затегнати. Досега не съм видял гумаджия да използва динамометричен ключ, пък и да стяга с необходимия въртящ момент според модела автомобил.
              FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ

              Коментар


                #97
                tambuhtaneca написа: Преглед на мнението
                Това е щото 4х4 не ти е постоянно включено, по-голямата част от времето само предните колела са задвижващи, а задните само в определени случаи - когато електрониката прецени.

                Иначе по темата - зимните ще ги слагам в началото на идния месец. Процедурата ми е безплатна, тъй като са ми на 2-ри комплект джанти, имам си хидравличен крик (от Кауфланд) и динамометричен ключ (от Лидл). А и повечето гумаджии са мърлячи и стягат с гайковерта, та последния път едвам си отвъртях болтовете - бяха на около 180 Nm затегнати. Досега не съм видял гумаджия да използва динамометричен ключ, пък и да стяга с необходимия въртящ момент според модела автомобил.
                По принцип и аз съм така с хидр. крик. Един път реших да ги затегна не както винаги до откат на око, а с динамометричния от Кауфланд или нещо подобно. По книжка се стягаха на 95 или мааалко отгоре. Това за алуминиеви джанти. Аз стегнах до 130 нм заради евентуална негова неточност. След 300 км ми се разхлабиха и вече стягам по стария метод до откат.
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #98
                  Да, като се замисля и аз само по стария соц метод стягам - до откат. После един хубав ключ с телескопично рамо и нямам проблем с развиването.

                  Коментар


                    #99
                    todorakiggg написа: Преглед на мнението
                    Да, като се замисля и аз само по стария соц метод стягам - до откат. После един хубав ключ с телескопично рамо и нямам проблем с развиването.
                    И много ми е чудно, ако случайно (дано не стане) спукаш гума, какво ще правиш???

                    @pakumba А относно това, че да стегнеш до 100 Nm и да ти се развият болтовете - явно имаш проблеми с резбата на главината или на болтовете поради това, че преди това са стягали до откат. Ако си купиш нови болтове и прекараш резбите на главините с метчик, много ме съмнява да имаш същия проблем
                    Последна редакция от tambuhtaneca; 21.10.2016, 17:16.
                    FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ

                    Коментар


                      Не прекалявайте с натягането на болтовете, има си принципи. Все пак един ключ за джанти е пресметнат, с колко дълго рамо да бъде, така че при среднотежащ човек, даден болт да бъде завъртян. В този ред на мисли, дори жена спукала гума на път, би трябвало с нейната сила да може да завърти болтовете. Преди време бях свидетел как един пред блока при смяна на гуми скачаше върху ключа при затягане и се вкара във филма "ефекта на скъсания болт"

                      Коментар


                        tambuhtaneca написа: Преглед на мнението
                        И много ми е чудно, ако случайно (дано не стане) спукаш гума, какво ще правиш???
                        Ами хубавия телескопичен ключ си го возя в багажника

                        П.С. Никога не затягам със скачане върху ключа.

                        Коментар


                          То дори в книжките на колите си пише, че не се стяга с крак.
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            А как държиш ключа и как стягаш с него?

                            Коментар


                              Днес смених гумите и на другата кола - опела. Този път с гумаджията се разбрахме по 6 лв. на гума. Все още не разбирам защо на волвото ми взе по 10 лв., но това е друга тема. Предполагам, че си е начислил 15-ина лв. за да отреже няколко свински опашки и да махне кората под двигателя, която го помолих да свали.
                              До тук добре. Тръгна идиотът да вдига колата на крик без да е развил болтовете. Аз му казах, че няма да може да ги развие във въздуха, защото винаги запичат, а той ми се изсмя. Не успя да ги развие с пистолета във въздуха. Свали колата, много ядосан от това, че го бавя, и започна с една къса кръстачка да се пробва да ги развива на ръка и пак не успя. Аз му казах, че мога да ги развия сам с моя телескопичен ключ, което още повече го изнерви. Накрая взе едно дълго рамо и ги разви, като проклинаше цялата Вселена и най-вече този, който ги бил затягал. Накрая допълнително му вдигнах кръвното, защото взех всички болтове, които прасето беше хвърлило в най-голямата мръсотия на земята, избърсах ги внимателно с парцал и му ги подавах един по един, за да ги монтира .
                              Той че гумаджията е пълен кретен, това ми е ясно. Но и тези запичащи болтове на опела стават вече проблем. А така също и силата, с която ги завиват, когато попадне в сервиз. Сега си поръчах от Бош пълен комплект нови болтове (36 лв. с отстъпката) - да видим дали ще има подобрение.
                              Последна редакция от snake; 22.10.2016, 18:28.
                              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                              Коментар


                                Само в Балчик съм виждал един гумаджия да работи с динамометричен ключ и да събира болтовете в сандъче. А иначе- рано ми е още за зимните гуми.
                                Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                                Коментар

                                Working...
                                X