Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за строителни нормативи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за строителни нормативи

    Колеги, ще помоля някой от занимаващите се с проектиране и архитектура да даде мнение, че отдавна не съм отварял ЗУТ и безбройните наредби към него, а гледам има страшно много промени от последния път, когато съм ги ровил.Накратко-при влязъл в сила ПУП-ПРЗ, предвиждащ максимална височина на постройките до 10 метра (зона Жм), това ограничение отнася ли се за елементите на техническата инфраструктура, представялващи "строежи" по смисъла на ЗУТ?Идеята е да се изгради метеорологична станция за нуждите на земеделски производители от региона. Оказа се много голямо съоръжение, за което няма точно установен режим. Монтира се мачта с височина минимум 20 метра. Проблемът идва от там, че поддържа радиокомуникация с наземни модули, които в отдалечени точки следят влажност и температура на почвата. Данните от тях постъпват в централен съръвр. Главният архителт на общината вдигна рамене и каза да питам ДНСК те как ще го категоризират. Според него било шеста категория. ДНСК казват, че е трета категория-щом имало радиопредаватели, за тях било под един режим с антените на телефоните и на интернет доставчиците. Наоколо няма други парцели в регулация, на които да може да се строи и да се прекарват комуникации. От общо 5, 4 са загубили правата си. Променили предназначението преди 10 години и са ги зарязали.Изглежда ми като ДНСК да са по-близо до истината, обаче тая Жм зона с 10-те метра ме притеснява...

    #2
    Мачтата на земята ли се монтира? Понеже се занимавам с телекомуникационни съоръжения, мога да ти кажа, че ги категоризират под №3 по ЗУТ. Дори и когато сме правели мачти върху вече съществуващи постройки. Само,че за мобилните се прави проект и за облъчване на околната среда, който се дава в центъра по хигиена и те ти издават становище, което го прилажаш към документацията за общината. Предполагам и на теб ще ти трябва.Занимавам се само с проектиране и тоя ЗУТ не ми е мн понятен, но един от последните обекти, които правих беше мачта 8метра върху сграда 13м. Предполагам, че с издаване на РС,РП за мачтата няма да има проблем. За категорията съм почти 100%, че ще е 3та. Понеже 6та са много незначителни неща - огради и т.н.
    ФИАТ- Пътят е само формалност
    ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
    -----------------------------------------------------
    FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

    Коментар


      #3
      На земята се монтира всичко. И на мен ми изглежда по-разумно да е трета категория. Това ми казаха и от ДНСК-да следвам реда, който е за съоръженията на мобилните оператори, защото е стандартизирано като процедура . То с тях беше неофициален разговора, но това ме посъветваха-дори да може да се прекара като по-ниска категория, да мина в по-високата. Имало добри хора без работа- непрекъснато пишели жалби, че съоръженията пречат. Еколози, гълъбовъди, пчелари, съседи...

      Коментар


        #4
        Тия жалби ги пускат заради пари. На един блок с два входа, сложоха на вход А и от другия вход се съдраха от жалби. Три пъти се пускаха документи за РС и ония все обжалваха. накрая, когато се разбраха да плащат и на тях наем - мирясаха.
        ФИАТ- Пътят е само формалност
        ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
        -----------------------------------------------------
        FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

        Коментар


          #5
          На какво ли не са готови хората за пари Утре ако не забравя ще разпитам колегите. Скоро правихме и ние метеорологична станция, ще разпитам за категорията и височината на застрояване.

          Коментар


            #6
            Би трябвало архитекта да свърши тая работа и да ти каже коя категория е, защото се предполага, че от тяхната община ще ти издадат разрешението за строеж, тоест на по късен етап ако е 3-та категория следователно те ще ти приемат обекта като подпишеш акт 15, ако е 6-та категория още по добре, защото няма да се занимаваш с приемателни комисии и т.н., но понеже ги мързи да си свършат работата те препращат ти да тичах по другите институции.В този случай изискай от ДНСК да ти издадат документ, че строежа е 3-та категория, който да представиш в общината за да може "умния" архитект на база тоя документ да ти издаде разрешение за строеж.п.п. определението за архитект знаеш ли го , не дотолкова мъжествен за да бъде инженер и не дотолкова гей за да бъде дизайнер
            punto HGT

            Коментар


              #7
              didich написа:
              Би трябвало архитекта да свърши тая работа и да ти каже коя категория е, защото се предполага, че от тяхната община ще ти издадат разрешението за строеж, тоест на по късен етап ако е 3-та категория следователно те ще ти приемат обекта като подпишеш акт 15, ако е 6-та категория още по добре, защото няма да се занимаваш с приемателни комисии и т.н., но понеже ги мързи да си свършат работата те препращат ти да тичах по другите институции.В този случай изискай от ДНСК да ти издадат документ, че строежа е 3-та категория, който да представиш в общината за да може "умния" архитект на база тоя документ да ти издаде разрешение за строеж.п.п. определението за архитект знаеш ли го , не дотолкова мъжествен за да бъде инженер и не дотолкова гей за да бъде дизайнер
              Не дизайнер, а художник. Но да не ги слагаме под общ знаменател, познавам и много точни в работата си архитекти.
              ФИАТ- Пътят е само формалност
              ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
              -----------------------------------------------------
              FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

              Коментар


                #8
                Благодаря ви за отделеното време и внимание. Загубих ви част от времето, а и своето, в нещо, което се оказа, че няма да го бъде. Жиците на енергото, които минават на 50 метра от имота и на които трябваше да се разчита за захранване, се оказаха 20kv. далекопровод. Това е точка, от която път нататък просто няма...

                Коментар

                Working...
                X