Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бензин vs. Дизел - поредната тема

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    BO написа:
    И за това гениално обобщаваш фактите, а? И да разбирам ли, че твоя автомобил в този случай върви повече от 335д и ще може да изпревариш камионите много по-бързо, щом това е важния фактор за теб?
    Кой, какво обобщава? Аз описах преживяване и зададох най-обикновен въпрос. Никъде не съм твърдял, че моята бензинова атмосферка върви повече от турбиниран дизелов шестак. Аз бях шокиран от загубата на мощност и трябваше да сменя предавка. Това е.
    BO написа:
    Та на мен, а и предполагам на 99% от хората в този форум, изключвайки теб, много по-често карат колите си на последна предавка извънградско и по магистралата, отколкото да се мъчат да вдигнат 100 на 2-ра.
    Нищо не съм се мъчил.Аз минавам по повече километри от теб, а и предполагам >99% от хората в този форум - извънградско и магистрално. Карам много повече на последна предавка. Не зная защо когато някой спомене някакви свои преживявания, които явно на теб са ти далечни, се опитваш да налагаш някакви твои разсъждения, като използваш нападки към опонентите ти.
    BO написа:
    В този ред на мисли може ли да ми покажеш бензинова кола, която върви със 140км/ч с 1750 оборота да речем?
    На мен не ми е известна, но ако проверя всички клипове качени в мрежата е възможно например да се открие някой 10-цилиндров бензинояд, който да изпълни това твое условие. Но не бих го направил, защото никой тук не кара такъв бензинов мотор, както никой не кара и дизелов шестак.Явно повечето (или поне тези, които пишат в тази тема) "яхнали" JTD мечтаят/бленуват за 330д/335д (защото главно това им е в устата/постовете), но поради редица фактори не карат БМВ и "си мерят самочувствието" срещу бензинови атмосферки. По-назад показах характеристиките на турбо дизел и турбо бензин. Никой не обели и дума. Само спам и глупави заяждания. Карайте си ремапнатите дизели с физически/софтуерно премахнати ДПФ, ЕГР..., правете си реклама на часния бизнес и търсете рибоци да ви плащат за новите "играчки". Но, моля не се "дървете" на атмосферните двигатели.
    Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

    Коментар


      Темата ме кефи и изобщо не е за ключ.Но все пак нека спазваме добрия тон.Кой каквото му е на сърце,това да си кара.И понеже се дадоха сума ти статистики и графики,и аз да приложа една "селска"графика.В квартала на Бургас,в който живея(кв.Лозово),в радиус от 100метра от къщата ми има 18 автомобила.14 от тях са "печки" включително и моята.Според мои изчисления на база караните от мен автомобили,газовата уредба дава икономия само и единствено ако автомобила се движи извънградско на дълък пробег.На градско си е набутка.По горе в темата съм дал примери за това.А пък че някои тука вдигат 100 на 2ра предавка.........нека ги питам,какво правим на 4та и 5та предавка...???слизаме да бутаме ли???? П.С....тъи като имам и гледам постоянно немската програма " авто мотор енд спорт".Та първата спортна кола на нафтичка е на Мерцедес,която поставя рекорд от 400км+.После Ауди правят булид,които печели няколко пъти "Лъо Ман" с ТДИ мотор 800 коня.След което по незнаини причини спират булида от състезанието.Защо ли???
      FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

      Коментар


        Stefanaki написа:
        Аз описах преживяване и зададох най-обикновен въпрос. Никъде не съм твърдял, че моята бензинова атмосферка върви повече от турбиниран дизелов шестак. Аз бях шокиран от загубата на мощност и трябваше да сменя предавка. Това е.
        Ами просто се научи да боравиш със скоростна кутия. Всеки автомобил си има специфики на каране.Алтернативно звучене - аз съм свикнал с дизела да включвам на 50км/ч на 3-та, за да изпреваря. Качих се на бензинка, вкарах 3-та на 50км/ч, а тя умря и щеше камиона да ме удари срещу мен.А бе страхотна логика имаш, честно.
        Stefanaki написа:
        Аз минавам по повече километри от теб, а и предполагам >99% от хората в този форум - извънградско и магистрално. Карам много повече на последна предавка. Не зная защо когато някой спомене някакви свои преживявания, които явно на теб са ти далечни, се опитваш да налагаш някакви твои разсъждения, като използваш нападки към опонентите ти.
        Нападка? Я пак. Исках ти пример. Като не ти изнася се превръща в нападка. Я си прочети поста. Има ли нещо лично в него срещу мен? И аз съм нападал. Смешно е.И да, прав си. Такива изживявания са ми далечни, защото просто знам как да си карам колите и не допускам да изпадам в такива ситуации като теб. Без значение дали съм с бензинката, дизелката или хибрида.
        Stefanaki написа:
        На мен не ми е известна, но ако проверя всички клипове качени в мрежата е възможно например да се открие някой 10-цилиндров бензинояд, който да изпълни това твое условие. Но не бих го направил, защото никой тук не кара такъв бензинов мотор, както никой не кара и дизелов шестак.
        Нали искаше пример за дизел. Дадох ти. Сега аз искам пример и изведнъж се оказва, че не може да дадеш такъв пример и се пробваш да се измъкнеш, както вече го казах. Кофти е нали? Сигурно и това е нападка за теб.И пак да коментирам, който коментар много тактично 2 пъти го избягваш. Дори Алфа Ромео 4Ц, една от най-добрите в своя клас автомобил, не може да направи 100 на 2-ра. Нали се усещаш колко ти е тъпо изискването реално? И това изискване защото не може да караш и си изпаднал в някаква измислена ситуация. Това го казвам макар да знам, че няма такава ситуация реално и най-малкото не си толкова тъп, че да караш дизелова кола така. А просто ти е хрумнало да сътвориш изискване, където дизела трудно би го покрил. Ама ти дадох пример с покритие и млъкна. Реално не млъкна, а просто не очакваше, че има и такива дизели. Ама по принцип и Идеата от подписа ти може да го покрие. Значи спрямо твоето изискване Идеата е по-добра от 550Д, защото може да вдигне по-голяма скорост на 2-ра от колкото 550д-то. А бе уникално. Кефиш ме.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          Аз описах преживяване и зададох най-обикновен въпрос. Никъде не съм твърдял, че моята бензинова атмосферка върви повече от турбиниран дизелов шестак. Аз бях шокиран от загубата на мощност и трябваше да сменя предавка. Това е.[/quote]Ами просто се научи да боравиш със скоростна кутия. Всеки автомобил си има специфики на каране.Алтернативно звучене - аз съм свикнал с дизела да включвам на 50км/ч на 3-та, за да изпреваря. Качих се на бензинка, вкарах 3-та на 50км/ч, а тя умря и щеше камиона да ме удари срещу мен.С комън реал спокоино дърпам от 50/км.вчас и на 4та даже колега.Не е нужно да слизам до 3та.На бензин това е "мишън инпосибъл"...
          FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

          Коментар


            И аз мисля, че темата въобще не е за ключ - тя е от т.нар. "вечни теми" в света на автомобилите и отразява два различни погледа на тема избор на подходящият автомобил. Ще си позволя да кажа следното - в 95% от времето в което си караме колите, обикновено не раздаваме цялата газ на колата, което идва да покаже, че при обикновени НОРМАЛНИ условия, избора се свежда до оптималното съотношение между разход и вървеж. Турбо дизела дава точно това - добра динамика при приемлив разход в контекста на нормалното каране. Тук не става въпрос за цедене, келешене, драгове, гонки и пр. простотии. Лично за мен е ценно да мога да изпреварвам бързо и безпроблемно, най-често МПС движещо се в интервала 60-80, при приемлива цена (в рамките на до 15 лв., а напоследък и по-малко). За някои потребители е по-важен разхода съпоставено с динамиката, за други е обратното, но винаги става въпрос за някакъв тип съотношение на показатели. Преценката си я прави всеки сам, но е факт, че преди да пуснат магистралата, само в отсечката Стара Загора - Нова Загора, като сме пътували към морето, ние с печките чакахме семействата с бензиновите по 10 и повече минути. Точно в трафик по немагистрален път се явява предимството на дизела с вентилатор - бързи, резки изпреварвания на къси участъци. Те това е причината да карам печка.
            Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

            Коментар


              D. Stanev написа:
              И аз мисля, че темата въобще не е за ключ - тя е от т.нар. "вечни теми" в света на автомобилите и отразява два различни погледа на тема избор на подходящият автомобил. Ще си позволя да кажа следното - в 95% от времето в което си караме колите, обикновено не раздаваме цялата газ на колата, което идва да покаже, че при обикновени НОРМАЛНИ условия, избора се свежда до оптималното съотношение между разход и вървеж. Турбо дизела дава точно това - добра динамика при приемлив разход в контекста на нормалното каране. Тук не става въпрос за цедене, келешене, драгове, гонки и пр. простотии. Лично за мен е ценно да мога да изпреварвам бързо и безпроблемно, най-често МПС движещо се в интервала 60-80, при приемлива цена (в рамките на до 15 лв., а напоследък и по-малко). За някои потребители е по-важен разхода съпоставено с динамиката, за други е обратното, но винаги става въпрос за някакъв тип съотношение на показатели. Преценката си я прави всеки сам, но е факт, че преди да пуснат магистралата, само в отсечката Стара Загора - Нова Загора, като сме пътували към морето, ние с печките чакахме семействата с бензиновите по 10 и повече минути. Точно в трафик по немагистрален път се явява предимството на дизела с вентилатор - бързи, резки изпреварвания на къси участъци. Те това е причината да карам печка.
              Много точно казано...
              FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

              Коментар


                D. Stanev написа:
                И аз мисля, че темата въобще не е за ключ - тя е от т.нар. "вечни теми" в света на автомобилите и отразява два различни погледа на тема избор на подходящият автомобил. Ще си позволя да кажа следното - в 95% от времето в което си караме колите, обикновено не раздаваме цялата газ на колата, което идва да покаже, че при обикновени НОРМАЛНИ условия, избора се свежда до оптималното съотношение между разход и вървеж. Турбо дизела дава точно това - добра динамика при приемлив разход в контекста на нормалното каране. Тук не става въпрос за цедене, келешене, драгове, гонки и пр. простотии. Лично за мен е ценно да мога да изпреварвам бързо и безпроблемно, най-често МПС движещо се в интервала 60-80, при приемлива цена (в рамките на до 15 лв., а напоследък и по-малко). За някои потребители е по-важен разхода съпоставено с динамиката, за други е обратното, но винаги става въпрос за някакъв тип съотношение на показатели. Преценката си я прави всеки сам, но е факт, че преди да пуснат магистралата, само в отсечката Стара Загора - Нова Загора, като сме пътували към морето, ние с печките чакахме семействата с бензиновите по 10 и повече минути. Точно в трафик по немагистрален път се явява предимството на дизела с вентилатор - бързи, резки изпреварвания на къси участъци. Те това е причината да карам печка.
                Да,да споделям го,от година работя в Силистра и почти всеки месец се прибирам до Бургас понякога два пъти в месеца но веднъж задължително,през ришкия проход е кеф да се изпреварват със дизелака.Веднъж бях с едно ренде шамад мисля 1.4 беше гЪзифицирано.баси мъката.
                Е46 330d 2++

                Коментар


                  Я да видим към днешна дата кое би било най-икономично от гледна точка на лева на 100км.Та имаме най-икономичните почти аналогични претенденти:Дизел.Газ.Според цените на Фуело към днешна дата имаме:1. Дизел = 2,59х1,72 = 4,46лв/100км2. Газ = 5,15х0,81+0,21х1,79 = 4,55лв/100км.Демек в крайна смета ако целта ти е задължително най-евтино придвижване, то отново логичния избор би бил дизела. Ама пък метана кърти отново.Значи логично е да бъде метан->дизел->газ->бензин ако търсиш само икономията.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    Туй дърпане от 50км/ч на саждите на 5-та все едно и също :P .В тази връзка искам да кажа нещо,но едва ли на някой е правило впечатление освен,ако не е карал такава кола.Мисълта ми беше,че атмосферните бензинови двигатели с по 4-клапана на цилиндър наистина си искат обороти и обикновенно максималния им въртящ момент е около 4х/об.м.Така е примерно с ЕкоШпека ми на Опел иска си обороти,но това малллко го излекувах като олекотих маховика с около 2 кг.При БМВ-то,което е с 2-клапана на цилиндър,който ще да вярва,но от 50км/ч на 5-та си дърпа.Така е и със механично здравия слаган поколения наред бензинов мотор 1.8 АБС на Фолксваген със 90к.с,който отново е олд скуул т.е 2 клапана.Вездесъщия АБФ на Фоклсваген със 150к.с издиган в култ и до ден днешен от някои перничани :P изобщо не поема,ако не се развърти достатъчно.Така е и със мотор Цетек на Форд със 4клапана сравнен с по-стария му събрат.Проблема на малките бензинки до около 1.6-1.8 куб см са късите скорости особенно 5-та.Естествено е че колкото по-оборотен е един мотор,с толкова повече скорости трябва да разполага.Естествено на печка,която едвам преко сили достига 4х.об.м даже и 5 скорости и са много,а да не говорим,че масово вече разполагат със 6-та скорост.Логически бензинова атмосферка,която спокойно подминава 7х.об.м,че и трябват минимум 8 скорости,но не те пак са 5 .Същото важи за камионите нали уж много дърпат мнооо вървежни,но всички са със 8 бързи и 8 бавни скорости.Давам веднага пример-лятото карах един ДАФ 95 430к.с -гондола.Празен тръгвам направо на бързия блок т.е на 5-та скорост ,като половинките даже и не ги използвах.Натоваря ли обаче 25 тона зърно тоя дръгел умира.Като това искам да уточня не е никакво претоварване а си е в нормата 40 тона тотал-15 тона тара влекач/гондола и 25 тона чист товар.Един път трябваше да претоваря и тотала стана около 43 тона.Товара беше за Гърция и който е ходил след Серес по пътя за Солун има един баир викат му малката круша .Мъка втора-втора и половина-трета-втора и половинка-скорост 15-20км/ч.Византийците отзаде псуват,ама няма начин.Иначе на връщане празен-пей сърце .А пък какъв баир има след Солун като минеш касите т.е от град Верия почти до Козани--мале,мале.Бензинките хвърчат нагоре,а дизелите пушат само и шум болшой-скорост маленкая
                    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                    Коментар


                      Елементарен въпрос - що не отиде да закараш товара до Гърция с бензиновото ти БМВ? Така нямаше да изнервяш обстановката, пък можеше и леко да дрифтиш с ремаркето из завоите на "крушата".
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        itan75 написа:
                        Туй дърпане от 50км/ч на саждите на 5-та все едно и също :P .В тази връзка искам да кажа нещо,но едва ли на някой е правило впечатление освен,ако не е карал такава кола.Мисълта ми беше,че атмосферните бензинови двигатели с по 4-клапана на цилиндър наистина си искат обороти и обикновенно максималния им въртящ момент е около 4х/об.м.Така е примерно с ЕкоШпека ми на Опел иска си обороти,но това малллко го излекувах като олекотих маховика с около 2 кг.При БМВ-то,което е с 2-клапана на цилиндър,който ще да вярва,но от 50км/ч на 5-та си дърпа.Така е и със механично здравия слаган поколения наред бензинов мотор 1.8 АБС на Фолксваген със 90к.с,който отново е олд скуул т.е 2 клапана.Вездесъщия АБФ на Фоклсваген със 150к.с издиган в култ и до ден днешен от някои перничани :P изобщо не поема,ако не се развърти достатъчно.Така е и със мотор Цетек на Форд със 4клапана сравнен с по-стария му събрат.Проблема на малките бензинки до около 1.6-1.8 куб см са късите скорости особенно 5-та.Естествено е че колкото по-оборотен е един мотор,с толкова повече скорости трябва да разполага.Естествено на печка,която едвам преко сили достига 4х.об.м даже и 5 скорости и са много,а да не говорим,че масово вече разполагат със 6-та скорост.Логически бензинова атмосферка,която спокойно подминава 7х.об.м,че и трябват минимум 8 скорости,но не те пак са 5 .Същото важи за камионите нали уж много дърпат мнооо вървежни,но всички са със 8 бързи и 8 бавни скорости.Давам веднага пример-лятото карах един ДАФ 95 430к.с -гондола.Празен тръгвам направо на бързия блок т.е на 5-та скорост ,като половинките даже и не ги използвах.Натоваря ли обаче 25 тона зърно тоя дръгел умира.Като това искам да уточня не е никакво претоварване а си е в нормата 40 тона тотал-15 тона тара влекач/гондола и 25 тона чист товар.Един път трябваше да претоваря и тотала стана около 43 тона.Товара беше за Гърция и който е ходил след Серес по пътя за Солун има един баир викат му малката круша .Мъка втора-втора и половина-трета-втора и половинка-скорост 15-20км/ч.Византийците отзаде псуват,ама няма начин.Иначе на връщане празен-пей сърце .А пък какъв баир има след Солун като минеш касите т.е от град Верия почти до Козани--мале,мале.Бензинките хвърчат нагоре,а дизелите пушат само и шум болшой-скорост маленкая
                        Хахаха...колега не ме караи да се смея.Ти изобщо усещаш ли се какво пишеш????Какви 8 скорости на атмосверен бензин???Та тои умира още на 3та предавка.Ти му даваш още 5 отгоре.Ще бутаме ли ще дърпаме ли от 3та нагоре,че да върви туи чудо....хахаха.Искрено се смеем тука с един маистор на по няколко питиета.Качи се първо на комън реал и после говори....С Твоито БМВ знаиш кога ще ускориш от 50Км/час на 5та??В неделя и за около 1км разстояние......Знаиш ма къде съм ела да ти дам малко да покараш куфара и да се понакефиш и да пиим по бира......Стига си приказвал глупости.......П.С....да вземеш и картофки пържени..
                        FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

                        Коментар


                          BO написа:
                          Демек в крайна смета ако целта ти е задължително най-евтино придвижване, то отново логичния избор би бил дизела. Ама пък метана кърти отново.Значи логично е да бъде метан->дизел->газ->бензин ако търсиш само икономията.
                          Сериозен ли си? Много неясни сметки си писал. С Пробан -Бутан винаги е било по-евтино от дизеляците. днес газчица в Бургас на 67 стотинки. Отиване и връщане до София ми излиза 42-3 лева. Ай обясни ми как това ще стане с дизела?

                          Коментар


                            BO написа:
                            Я да видим към днешна дата кое би било най-икономично от гледна точка на лева на 100км.Та имаме най-икономичните почти аналогични претенденти:Дизел.Газ.Според цените на Фуело към днешна дата имаме:1. Дизел = 2,59х1,72 = 4,46лв/100км2. Газ = 5,15х0,81+0,21х1,79 = 4,55лв/100км.Демек в крайна смета ако целта ти е задължително най-евтино придвижване, то отново логичния избор би бил дизела. Ама пък метана кърти отново.Значи логично е да бъде метан->дизел->газ->бензин ако търсиш само икономията.
                            Сравнението ти не е възможно най-коректното, защото разглеждаш различни автомобили, единични случаи и т.н.Ако се сравнят два еднакви автомобила, с почти еднаква мощност и се вземат средните разходи от всички зареждания:Volkswagen 1.6 Bifuel - Ø 8,95л/100км -> 7,25лв, ще добавя и 0,5л бензин => 7,25+0,90 = 8,15лв/100км.Volkswagen 1.6TDI BlueMotion - Ø 5,36/100км -> 9,22лв/100км.И понеже не ме кефи да гледам какъв разход имат хората и да се "облизвам като куче пред месарница", то аз карам един и същ маршрут с различни автомобили (бензин, газ, дизел, ток) и се старая да постигна еднаква средна скорост. Класацията съм я направил назад в темата. Но някакси пак удобно беше подмината.
                            Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                            Коментар


                              Хахаха...колега не ме караи да се смея.Ти изобщо усещаш ли се какво пишеш????Какви 8 скорости на атмосверен бензин???Та тои умира още на 3та предавка.Ти му даваш още 5 отгоре.Ще бутаме ли ще дърпаме ли от 3та нагоре,че да върви туи чудо....хахаха.Искрено се смеем тука с един маистор на по няколко питиета.Качи се първо на комън реал и после говори....С Твоито БМВ знаиш кога ще ускориш от 50Км/час на 5та??В неделя и за около 1км разстояние......Знаиш ма къде съм ела да ти дам малко да покараш куфара и да се понакефиш и да пиим по бира......Стига си приказвал глупости.......П.С....да вземеш и картофки пържени.. [/quote]КонУмрейла си го купих още 2007г със също толкова умрелия ФяТ,защото и аз така бях запленен навремето от дизела с директно впръскване :P -кеф ти мощ,кеф икономичност,че и нафта имах тогава под ръка.Тоя Туч ЖТД със 105 к.с имаше аналогично вървене на 90 коньова бензинка.Нещата си дойдоха на мястото,като го ремапнахме,и почна да пуши като кебабчийница.Същевременно съединителя не издържа и купих уж хвалено Валео от Хитко.Смених и маховика.Катализатора и ЕЖР-а естествено се затапиха.При ускорение от към 1500 об/м,когато уж започва да надува турбинката се почваше едно тресене по арматурното табло все едно с канго блъскам по волана .Скоростната кутия и тя се предаде-т.е почна да се предава.Четвърта скорост взе много трудно да включва и ако включи се изключваше.Беше ми писнало ма нали имах мнооо Нутони ръгах 3-та,5-та.Със смяната на ангренажа,ролките,водната помпа,дюза,радиаторче на парното тоз ФяТ ми излезе златен. И Галинчо точно за това ти казвам,че иска повече скорости бензинката,а не самия да се чудиш защо
                              EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                              Коментар


                                Ми ти щото си такъв разбирач на коли някой се е отървал от клозета си като ти го е продал на теб :D https://youtu.be/LB-rzJUPL60
                                Powered by Emzo

                                Коментар

                                Working...
                                X