Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бензин vs. Дизел - поредната тема

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    В Наредба Із-1971 от 29 октомври 2009 г., влязла в сила през м. юни миналата година, са посочени изисквания, които трябва да бъдат спазени при проектирането на зони за моторни превозни средства с газови уредби в затворени гаражи.
    И защо трябва да има специални зони за такива автомобили, а за бензинови и дизелови не? От естетична гледна точка? :D
    207 тиква автомат
    новокромаджия 2.4 печка

    Коментар


      S_BANKOV написа:
      изясни си първо разликите между пропан бутан и метан. Да ти обясня че колй с газ не гърми а изгаря от натрупаната газ. Тези на метана са друга бира. Именно тях не пускат в мола.
      Това не е вярно. Според закона не се допускат автомобили с газови уредби без да се разграничават пропан-бутан или природен газ.Това е въз основа на регулациите за ползване на такива средства в подземни/закрити паркинги.Закона позволява ползването на такива паркинги ако същите бъдат съобразени с изкискванията отново на закона. Като да кажем няколко пъти на час да се обръща целия въздух в самия паркинг, да имат оборудвани газ-детектори и при наличието на изтичане на газ, то въздуха да може да се обърне за под 8 минути.За това колегата на предишната страница беше споменал защо не били забранени в Германия, значи не били опасни. Именно за това - че техните закони задължават при проектирането на закрити паркинги, същите да бъдат оборудвани с такива системи. А тук не е задължително, а по желание на собствениците. А тези, които не са инвестирали в такава система, то просто не допускат ползването им от автомобили с газови уредби.Отделно - аз лично не мога да разбера как се води спор последните няколко поста, че газта разбираш ли не била опасна. Ако не беше опасна, нямаше да има толкова закони и правилници за нея.Не случайно, когато работих с газови съоръжения, то бях задължен да мина отделни курсове, които ми позволяват да работя с такива съоръжения. Иначе не била опасна по принцип. По време на курса за първи път видях инструктора да си гаси цигарата в бензина, ама да го направиш това в газ е, как да го кажа, приключение. Особено когато газта се отвори към атмосферното налягане и започне да се изпарява, става лудница.А при такава ситуация - да кажем скъсан горивопровод знаете ли каква е мярката за безопасност? Да се запали, за да не се насища въздуха с газ, за да не стане насищане до взривоопасна концентрация. Лично аз ако видя такова изтичане на газ ще го запаля ама друг път.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        S_BANKOV написа:
        Ами обясни де. Що съм виждал да изтича газ и кйто проветря нищо не става а не съм чувал разкази на очевидци на изтичйщи метанови бутки.
        Първата разлика е в миризмата, пропан-бутана е ароматизиран изкуствено с цел безопасност, а за метана ти трябва газ детектор. Ако ти изпускат бутилките в колата, освен с детектор, няма как да разбереш, а искрено се съмнявам, че някой си носи такъв в жабката на колата. Газ детектора е задължителен, ако използваш природен газ за битови нужди, а там за разлика от автомобилите, високо налягане няма.Ако искаш, мога и с формули да ти напиша всичко. Общото е , че са прости въглеводороди.
        207 тиква автомат
        новокромаджия 2.4 печка

        Коментар


          Ами нормално е с каквито и системи да работиш да има предварителен инструктаж по безопасност, но незнам защо сега се хванахте за газта, като че след 5 минути ще гръмнат всички уредби и сме до там, прекалено се задълбочавате и от мухата правите слон.
          punto HGT

          Коментар


            Вземаш бутилка газ с маркуч пускаш газта и подаваш клечка кибрит, какво става стуята гори но нищо не гърми. Вземаме туба с бензин отварямя капачката и подаве огънче. Какво става бум. Е тия с бензина що ги пускат в мола?
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              pplk написа:
              Киро, кое от това не разбра, за да ти го напиша по-простичко?
              Нямам намерение да те убеждавам в каквото и да било, всеки си има глава на раменете и може да си прецени сам, но някой да разправя, че риска при използване на течни горива и втечнени газове под налягане при автомобилите е еднакъв, ми, няма да се съглася
              Аз също нянам намерение да влизам в ролята на даскал за пропуснатите ти уроци по физика и химия. Всеки има глава на раменете си - да. Но трябва да се ползва по предназначение, а не за окачалка на шапки.
              VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
              VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
              VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
              VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
              Нека Силата на бъде с Нас...

              Коментар


                Нещо се опита да кажеш ли? :D
                207 тиква автомат
                новокромаджия 2.4 печка

                Коментар


                  S_BANKOV написа:
                  Вземаш бутилка газ с маркуч пускаш газта и подаваш клечка кибрит, какво става стуята гори но нищо не гърми. Вземаме туба с бензин отварямя капачката и подаве огънче. Какво става бум. Е тия с бензина що ги пускат в мола?
                  Ти четеш ли какво написа ВО? Ако ти изпуска бутилката и си запалиш цигара в колата, кво ше стане? Същото каквото и в мола.
                  207 тиква автомат
                  новокромаджия 2.4 печка

                  Коментар


                    pplk написа:
                    S_BANKOV написа:
                    Ами обясни де. Що съм виждал да изтича газ и кйто проветря нищо не става а не съм чувал разкази на очевидци на изтичйщи метанови бутки.
                    Първата разлика е в миризмата, пропан-бутана е ароматизиран изкуствено с цел безопасност, а за метана ти трябва газ детектор. Ако ти изпускат бутилките в колата, освен с детектор, няма как да разбереш, а искрено се съмнявам, че някой си носи такъв в жабката на колата. Газ детектора е задължителен, ако използваш природен газ за битови нужди, а там за разлика от автомобилите, високо налягане няма.Ако искаш, мога и с формули да ти напиша всичко. Общото е , че са прости въглеводороди.
                    а сега обясни как гърми една бутилка за ПБ и една за метан и защо.
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      По същата причина, поради която може да гръмне и бутилка с кислород.
                      207 тиква автомат
                      новокромаджия 2.4 печка

                      Коментар


                        BO написа:
                        S_BANKOV написа:
                        изясни си първо разликите между пропан бутан и метан. Да ти обясня че колй с газ не гърми а изгаря от натрупаната газ. Тези на метана са друга бира. Именно тях не пускат в мола.
                        Това не е вярно. Според закона не се допускат автомобили с газови уредби без да се разграничават пропан-бутан или природен газ.Това е въз основа на регулациите за ползване на такива средства в подземни/закрити паркинги.Закона позволява ползването на такива паркинги ако същите бъдат съобразени с изкискванията отново на закона. Като да кажем няколко пъти на час да се обръща целия въздух в самия паркинг, да имат оборудвани газ-детектори и при наличието на изтичане на газ, то въздуха да може да се обърне за под 8 минути.За това колегата на предишната страница беше споменал защо не били забранени в Германия, значи не били опасни. Именно за това - че техните закони задължават при проектирането на закрити паркинги, същите да бъдат оборудвани с такива системи. А тук не е задължително, а по желание на собствениците. А тези, които не са инвестирали в такава система, то просто не допускат ползването им от автомобили с газови уредби.Отделно - аз лично не мога да разбера как се води спор последните няколко поста, че газта разбираш ли не била опасна. Ако не беше опасна, нямаше да има толкова закони и правилници за нея.Не случайно, когато работих с газови съоръжения, то бях задължен да мина отделни курсове, които ми позволяват да работя с такива съоръжения. Иначе не била опасна по принцип. По време на курса за първи път видях инструктора да си гаси цигарата в бензина, ама да го направиш това в газ е, как да го кажа, приключение. Особено когато газта се отвори към атмосферното налягане и започне да се изпарява, става лудница.А при такава ситуация - да кажем скъсан горивопровод знаете ли каква е мярката за безопасност? Да се запали, за да не се насища въздуха с газ, за да не стане насищане до взривоопасна концентрация. Лично аз ако видя такова изтичане на газ ще го запаля ама друг път.
                        Га, бях малък, на един приятел майка му правеше подобно нещо. През ноща слагала женат ана плочките в кухнята една запалена свещ. Общо взето е същата логиката. Като мярка за безопастност ако случайно са забравили котлоните. Иначе бях на 12-13 години, когато в съседния вход гръмнаха две газови бутилки. мога да кажа, че в живота си все още по мощна експлозия не съм чувал. Пръснаха се джамци..абе лудница. А апартамента беше станал една голяма стая
                        ФИАТ- Пътят е само формалност
                        ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                        -----------------------------------------------------
                        FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                        Коментар


                          Самата бутилка не гърми и не може да гръмне.Гърми това, когато тя започне да изпуска по някаква причина и въздуха се насити с точно съотношение на газ:въздух. Реално това е най-големия проблем. Точно за това въведоха евро сондите, защото целта е възможно най-близко затваряне на клапаните до бутилката, а не да се затваря газта при двигателя, както беше по-рано. Крайната цел е да се сведе възможността от изтичането на газ до минимум и да се разчита само главно на производствени дефекти - да кажем дефектна гарнитура на фланеца на помпата, дефектен клапан и от този сорт, като външните фактори да се сведат до минимум - да кажем физическо увреждане при катастрофа.Отделно ако не забелязвате между сондата и изхода на тръбите от автомобила то става през едни по-големи гофрирани тръби. Целта е отново такава - ако започне да изтича газ от клапана, то изпаренията веднага да се откарват извън автомобила, защото обема в автомобила е прекалено малък и много лесно се достига до взривоопасна концентрация.А най-якото за безопасност е пълната забрана за вкарването на такива автомобили в гараж, в който има канал. :D
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            Ей това се случва, когато гръмне бутилката. Дори да не се запали, то ударната вълна ще те претрепа. А това с течни горива не може да се случи.
                            207 тиква автомат
                            новокромаджия 2.4 печка

                            Коментар


                              BO написа:
                              Самата бутилка не гърми и не може да гръмне.:D
                              Възможно е да гръмне при нагряване или при механично въздействие, но това е валидно при всички съдове под налягане, без значение от съдържанието. А когато съдържанието е лесно запалимо, купона може да е пълен. Виж снимката.
                              207 тиква автомат
                              новокромаджия 2.4 печка

                              Коментар


                                pplk написа:
                                BO написа:
                                Самата бутилка не гърми и не може да гръмне.:D
                                Възможно е да гръмне при нагряване или при механично въздействие, но това е валидно при всички съдове под налягане, без значение от съдържанието. А когато съдържанието е лесно запалимо, купона може да е пълен. Виж снимката.
                                Това ясно. Имах предвид ей така да си седи и да гръмне течността вътре от нищото. На теория 1 градус повишаване на температурата на бутилката е равна на 1 бар повишаване на налягането в нея. Точно за това не се пълнят на 100%, защото се оставя пространство, в което да обира това повишаване на налягането в бутилката. Самата газ не се възпламенява, а се разкъсва бутилката от налягането, в следствие на което се възпламеняват изпаренията от температурата. А не гърми бутилката, защото газта се е запалила вътре.Сигурен съм, че и този си е мислил, че колата му е изрядна.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X