Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бензин vs. Дизел - поредната тема

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    OpenGL написа:
    Имал съм коли с обикновена газ, с газов инжекцион и сега карам дизел. Не съм имал проблеми с газовите уредби, харча в лева ми е бил доста скромен.Не се заричам, че от дизел вече няма да сляза занапред. Нямам предразсъдъци и ако се наложи, бих се върнал пак на комбинацията бензин-газ въпреки, че повече ми харесва тягата на дизела в ниските. Искам да попитам по-сведущите колеги тука :Вярно ли е, че дизеловия двигател по принцип има по-голям ресурс ? По-бавноооборотен, добре смазан и от нафта и масло, работещ при по-ниски температурни натоварвания ? За едни и същи километри, дизела е извършил 2-пъти по-малко обороти от бензинов аналог ?
    Естествено че е вярно. Виждал съм с очите си заводския хонинг стои на двигател на БМВ Дизел на 450000км.
    Powered by Emzo

    Коментар


      Kay_ написа:
      Смислените доводи поприключиха, майтапите и те, останаха само лични нападки....аз май с вас повече нема да си го меря Фиатаджиите сме толкова малко, че остана и на вид агрегат да се делим и сме си заминали...Дръжте се заедно, че ще ни по голфят.
      За съжаление на там отиват нещата, иначе темата си беше забавна и хумористична, но някои хора я приеха твърде на сериозно.Направи ми впечатление, че няколко колеги споменаха, че при бензина падало голямо ръчкане на скоростите , така е, при мен при включена 3-та скорост в повечко обороти и скорост към 120км, дизела търси вече 6-та скорост, тЪ кой сменя по често скорости не разбрах, на 3-та мога да карам в интервал 20-30км до 120-130км без да сменям предавка, нещо не ме кефи да сменям скорости през 2 секунди, сигурно и за това карам бензин
      punto HGT

      Коментар


        didich написа:
        Kay_ написа:
        Смислените доводи поприключиха, майтапите и те, останаха само лични нападки....аз май с вас повече нема да си го меря Фиатаджиите сме толкова малко, че остана и на вид агрегат да се делим и сме си заминали...Дръжте се заедно, че ще ни по голфят.
        За съжаление на там отиват нещата, иначе темата си беше забавна и хумористична, но някои хора я приеха твърде на сериозно.Направи ми впечатление, че няколко колеги споменаха, че при бензина падало голямо ръчкане на скоростите , така е, при мен при включена 3-та скорост в повечко обороти и скорост към 120км, дизела търси вече 6-та скорост, тЪ кой сменя по често скорости не разбрах, на 3-та мога да карам в интервал 20-30км до 120-130км без да сменям предавка, нещо не ме кефи да сменям скорости през 2 секунди, сигурно и за това карам бензин
        Хахахах поредната глупост. Еми аз на 5та карам с 50 и със 200. Само че не сменям надолу и да се кръстя преди да изпреваря.
        Powered by Emzo

        Коментар


          didich написа:
          За съжаление на там отиват нещата, иначе темата си беше забавна и хумористична, но някои хора я приеха твърде на сериозно.Направи ми впечатление, че няколко колеги споменаха, че при бензина падало голямо ръчкане на скоростите , така е, при мен при включена 3-та скорост в повечко обороти и скорост към 120км, дизела търси вече 6-та скорост, тЪ кой сменя по често скорости не разбрах, на 3-та мога да карам в интервал 20-30км до 120-130км без да сменям предавка, нещо не ме кефи да сменям скорости през 2 секунди, сигурно и за това карам бензин
          Дидич, не си прав. Дизела ми е с фабрична скоростна кутия и също си върви от 20-30 до 120 км/ч на трета, както колегата писа на 5-та си върви от 50-60 до над 200. Това че мотора има по- малък оборотен диапазон, не означава че това не е компенсирано с подходяща скоростна кутия.
          FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

          Коментар


            И най важното. Дизела особено с променлива геометрия има сила в целия диапазон на оборотомера. Не да ръчкам и да чакам да направи 3500 за да излезя от някоя кофти ситуация. Както каза емо с примера в кръговото.
            Powered by Emzo

            Коментар


              Ми да бутнем темата в другата посока - автомат. И какво правим като настъпиш с автомат и той ти смъкне 2 скорости и при двата случая? Извод - все тая дали бензин или дизел на газ.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                Само на мен ли ми се струва, че темата стана газ vs. дизел? Както вика ВО, време е за ръчка vs. автомат :D
                207 тиква автомат
                новокромаджия 2.4 печка

                Коментар


                  Боби, на един 330д, няма нужда да натискаш кикдауна, че да се изтреля Т’ва е мотора, убедих се, само дето нямам излишни 30-35 бона, че да е с xDrive отзаде
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    Направо да почнем за Айсин на Крома да си говорим и до час да заключат темата По горните коментари ми напомниха един Голф2 1,6Д, 50коня. Та туй чудо в баир на 5та се движи с 30, подаваш газ и то лека полека си набира до към 100на. Това като тръгна от дома на първия булевард слагам на 5та и така до другия край на София мога да карам Само, че е атм дизел и е голяма мърдЪ, ама гори 3-4л/100.
                    ФИАТ- Пътят е само формалност
                    ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                    -----------------------------------------------------
                    FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                    Коментар


                      evgeni85 написа:
                      И най важното. Дизела особено с променлива геометрия има сила в целия диапазон на оборотомера. Не да ръчкам и да чакам да направи 3500 за да излезя от някоя кофти ситуация. Както каза емо с примера в кръговото.
                      Дам, това при хатмосферка, при турбо бензинка е като при турбо дизела, а какво е положението при атмосферен дизел??, защото тука не сравняваме много коректно нещата, атмосферен бензин с/у турбо дизел, а кривата на мощността и въртящия момент на двете са доста различни. Като сме тръгнали да спорим нека да изравним нещата, в повечето случаи даже турбо дизела е и с по голям обем на мотора, примерно 1.9 с/у 1.8 за бензина, 2.4 с/у 2.0, макар, че при стило има 2.4 бензин и то пак атмосферен, ми ако този конкретно бензинов мотор имаше турбина дали щеше 2.4 JTD-то да има някакъв шанс изобщо на каквато и да е дисциплина, без да и се подменя турбина, мапове, ремапове и т.н.
                      punto HGT

                      Коментар


                        emzo написа:
                        Боби, на един 330д, няма нужда да натискаш кикдауна, че да се изтреля Т’ва е мотора, убедих се, само дето нямам излишни 30-35 бона, че да е с xDrive отзаде
                        Тва, че не е настъпен кика не означава, че не е върнала някоя предавка.
                        207 тиква автомат
                        новокромаджия 2.4 печка

                        Коментар


                          pplk написа:
                          emzo написа:
                          Боби, на един 330д, няма нужда да натискаш кикдауна, че да се изтреля Т’ва е мотора, убедих се, само дето нямам излишни 30-35 бона, че да е с xDrive отзаде
                          Тва, че не е настъпен кика не означава, че не е върнала някоя предавка.
                          че той не споменава автомат. Имах точно въпросния модел. 204 коня ръчни скорости без xdrive. Спомням си случай с една Габровска бегачка Астра 2000 150 коня уж олекотен маховик няма седалки слагал генерации чудесии. Хахах беше жестоко наказан само на 3та на летящ старт от 50 км. После се оправдава буксувал му съединител и гуми... не вкарал на скорост някакви такива Това е най якия дизелов двигател който съм карал някога. Наистина все едно някой те рита и изстрелва напред...стига да имаш хубави гуми.
                          Powered by Emzo

                          Коментар


                            Дидич, аз за това дадох примера с атм голф.https://www.youtube.com/watch?v=1r7_...oAop2V_P74То е ясно, че и едното и другото върви много. Важно е индивидуално как го чувствашИмам питане към ЖТД- истите. Като ви ги ремап-ват и ги правите от 115 на по 150, на кое плащате данък? В смисъл 150 си остава ъндърграунд? Аз чак сега се замислих над това. Тарикатско си е.
                            ФИАТ- Пътят е само формалност
                            ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                            -----------------------------------------------------
                            FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                            Коментар


                              evgeni85 написа:
                              pplk написа:
                              emzo написа:
                              Боби, на един 330д, няма нужда да натискаш кикдауна, че да се изтреля Т’ва е мотора, убедих се, само дето нямам излишни 30-35 бона, че да е с xDrive отзаде
                              Тва, че не е настъпен кика не означава, че не е върнала някоя предавка.
                              че той не споменава автомат. .
                              Па аз не съм чувал за ръчка с кикдаун
                              207 тиква автомат
                              новокромаджия 2.4 печка

                              Коментар


                                pplk написа:
                                evgeni85 написа:
                                pplk написа:
                                emzo написа:
                                Боби, на един 330д, няма нужда да натискаш кикдауна, че да се изтреля Т’ва е мотора, убедих се, само дето нямам излишни 30-35 бона, че да е с xDrive отзаде
                                Тва, че не е настъпен кика не означава, че не е върнала някоя предавка.
                                че той не споменава автомат. .
                                Па аз не съм чувал за ръчка с кикдаун
                                Моя грешка... но когато така да е... тоя двигател не му е нужно да смъква предавка. Мощта и динамиката му е страхотна
                                Powered by Emzo

                                Коментар

                                Working...
                                X