Естествено че грешиш.Като се кара повече, изплащането е 2.5 ПО-БЪРЗО, а не по-бавно. Т.е. ако караш 15 000 км/год няма да я изплатиш за 4 години, а за 6 месеца. А такива като мен, дето минават по 30 хил. км/год, ще си я изплатят за 3 месеца.Тъй че...Погледнато строго икономически, газта си заслужава, особено при сегашните цени.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Бензин vs. Дизел - поредната тема
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Митресофт,тва че ти си брал ядове със браво с най- проблемният двигател 1,4 със обикновена уредба,не значи ,че и други сме имали твоите ядове. Мареата ми е с ГИ от 2009 до ден днешен и съм имал само едно посещение в сервиз за проблем с газта. А направи си ся сметката дали не съм си изплатил и колата и уредбата от икономии. Сметките са индивидуални за всеки и според мен е признак на ниско ниво да правиш чужди сметки.
Коментар
-
Ей така става як спор, когато някой като младежа от Сливен започне да обяснява кви сме балъци, че караме на газ. Иначе от как бравата е вкарана в бг са изминали 9години и 140к. Сега капацитета да почне да смята и да види , че излизат около 1000лв на година спестени. При условие, че съм с агу за 400лв ....хайде и всичко, което съм му сменял сложи го 1000. Остават към 8к спестени.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
mitkosoft написа:И сега малко да посмятаме кога се избива цената на газовия инжекцион. Сметките са към днешна дата с днешните цени на горивата и цена на средно хубав газов инжекцион на цена 1000 лева, на базата на изминати километри градско на седмица в град Сливен + 1 път месечно ходене до село(80 КМ в двете посоки) и един път ходене до море(основно до приморско - разстояние 160КМ в двете посоки)И така почваме:100км на седмица с разход градско средно 10/100 газ = 8.3лв седмично. За месец(4 седмици) имаме 4х8.3=33.20 лева + едно ходене до село с разход 7/100 извън града имаме 5.6 литра по 0.83 за литър газ=4.64. 33.20+4.64=37.84лв за месец. За година това прави 454.17 + едно ходене до морето и връщане това добавя още 9.3 към сметката или общо 463.46 на година. Към тази сума трябва да се добави и бензина. Слагам много усреднена стойност 20 лева месечно макар, че предималко казах 20 лева седмично, но хайде ще умилостивим малко газаджиите. Та така 12 месеца по 20 лева са си 240 лева бензин. И така годишната сметка става 703.46 лева на година. Сега да сметнем кога ще избием инвестицията в газта. Това става така:Сметката до тук показва. че сме изминали грубо 6000км. За тези километри сме дали 703.46лв. Ако бяхме карали само на бензин със същият разход то сметката би следвала да е следната: 77,2 месечно за бензин + пътя до село 10,8+21,61 до морето и тва за година прави 1315,32 на година за бензин. Разликата е 611,86. Делим 1000(цената на газовата система) на 611.86 и получаваме, че газта се избира за 1.63 години което грубо е 1 година и 6 месеца. Това е периода нужен за да излезете на нула. От там нататък почват икономиите. Важно е да се уточни, че има хора които карат много повече километри на година. Например ако минавате по 15 000 на година това прави коефициент 2.5. Тогава газта няма да се избие за 1 година и 6 месеца, а ще се избие за 4 години. При условие, че средно караме една кола по около 5-6 години, то следва, че ефект от газта ще имаме само максимум 1 година което от по-горната сметка следва, че ще сме спестили 611.86 лева. Това е...ако греша някъде моля да бъда поправенLANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000
LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000-ex
LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046-ex
Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp
Grande Punto 1.2 LPG
Коментар
-
krasio_79bs написа:Митресофт,тва че ти си брал ядове със браво с най- проблемният двигател 1,4 със обикновена уредба,не значи ,че и други сме имали твоите ядове. Мареата ми е с ГИ от 2009 до ден днешен и съм имал само едно посещение в сервиз за проблем с газта. А направи си ся сметката дали не съм си изплатил и колата и уредбата от икономии. Сметките са индивидуални за всеки и според мен е признак на ниско ниво да правиш чужди сметки.Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
А ти от 1.4 80 коня с къса скоростна кутия какво очакваше? Да взимаш подиуми по състезания ли ?ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Kay_ написа:А ти от 1.4 80 коня с къса скоростна кутия какво очакваше? Да взимаш подиуми по състезания ли ?Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
Ухаааа. К’ва яка тема.mitkosoft аз като имам 2 Алфи - на газ и дизел и карам и двете, към коя категория водачи спадам?Тази на газ е и автомат с чисто нови зимни гуми монтирани в/у ръждиви джанти, ако има някакво значение. Нищо не се обажда по окачване, а ако се обади се сменя в много кратък срок.Стъклата са ми мръсни през повечето време в този сезон, освен това дето чистят чистачките. Колата върви прилично и на бензин и на газ като за 150 магарета.Сметките ти за газта са много неточни. Моята газова е най-нисък клас Фобос (Алфите и Фиатите до 150-60 коня работят перфектно с такъв) за 700лв. За 1год. и 4мес. съм минал 30000км., като съм сменил веднъж филтър за газта за 6лв.Alfa 147jtd/ Alfa 147 Selespeed
Коментар
-
krasio_79bs написа:mitkosoft,тея глупости дето си ги написал ,ако наистина ги мислиш си за доктор!Кажи ми само твоето измислено браво на нафта със какво е по добро от S класа на газ?То бива комлекексарщина ,ама вашето удря тавана!То излезе ,че дизела е манна небесна.Темата със скъпи возила на газ я коментирахме вече и нямам намерение пак да я дъвча.Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!
Коментар
-
Princo написа:krasio_79bs написа:mitkosoft,тея глупости дето си ги написал ,ако наистина ги мислиш си за доктор!Кажи ми само твоето измислено браво на нафта със какво е по добро от S класа на газ?То бива комлекексарщина ,ама вашето удря тавана!То излезе ,че дизела е манна небесна.Темата със скъпи возила на газ я коментирахме вече и нямам намерение пак да я дъвча.Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
Не съм вярвал, че в този форум сред толкова интелигентни колеги, ще има толкова обиди и нападки, темата се превърна от полезна в малоумна. Кошницата дали дизел или бензин/газ си е кошница... ама май някой хора няма да го разберат.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
Абе всеки сам си преценя, аз на бравата от 3 години съм с АГУ на BRC (нова я купих за 450 лв, монтажа ми беше безплатен), до сега 3-та година и около 40к километра съм сменил само едно филтърче и на скоро ходих да ми я донастроят, нито кабели съм сменял, нито свещи, маслото си е чисто като от смяна на смяна доливам макс 200мл, сутринта пали от раз, загрява за 1 км, сипвам и 20 лв бензин на 2 месеца. Доволен съм и си набира доволно, не е като на бензин естествено, но си има и тяга и всичко - всичко идва от задкормилното устройство, то такива малумници има в сегашно време че каквото и да им дадеш пак им е трудно да изпреварват дори и с 1000Nm. Въпрос на вкус, имал съм и чист дизел на пежо преди браДвата, умрел двигател ама здрав като кон и миришеше нафтата, сега служебната ми е дизелче на форд 1.4 tdci и за малък дизелов двигател си е супер, добре набира, не усеща почти климатика, с 80 лв зареждам до горе нафта и минава около 830км. Въпрос на гледна точка казвам отново, аз примерно никога не съм засичал бравата с точност извънградско, основно я карам Хасково - Пловдив и ми дава разход за 100-150 км около 8-9-10 на газ, но под 130 рядко я карам, особено след като и магистралата пуснаха. Та ако беше на бензин разходите скачаха двойно. Не казвам че на дизел щеше да ми дойде по-скъпо, но така се случи че взех тогава фиат на бензин и си ми е по джоба, за сега не смятам да я сменям, доволен съм, по-скоро ме дразни шибаното окачване и пластмаси на моделите брава и нейните събратя от тези години (особено по паветата в Пловдив) .
Коментар
-
Смислените доводи поприключиха, майтапите и те, останаха само лични нападки....аз май с вас повече нема да си го меря Фиатаджиите сме толкова малко, че остана и на вид агрегат да се делим и сме си заминали...Дръжте се заедно, че ще ни по голфят.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Имал съм коли с обикновена газ, с газов инжекцион и сега карам дизел. Не съм имал проблеми с газовите уредби, харча в лева ми е бил доста скромен.Не се заричам, че от дизел вече няма да сляза занапред. Нямам предразсъдъци и ако се наложи, бих се върнал пак на комбинацията бензин-газ въпреки, че повече ми харесва тягата на дизела в ниските. Искам да попитам по-сведущите колеги тука :Вярно ли е, че дизеловия двигател по принцип има по-голям ресурс ? По-бавноооборотен, добре смазан и от нафта и масло, работещ при по-ниски температурни натоварвания ? За едни и същи километри, дизела е извършил 2-пъти по-малко обороти от бензинов аналог ?
1.9 JTD 110hp
Ex: Fiat Marea 1,8 16v 97г. LPGi
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар