Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бензин vs. Дизел - поредната тема

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ivel написа:
    печката си е печка,за мен е много по-добре.имам и двата варианта и виждам.бензинов мотор с газова уредба е един голям компромис.как ще защитиш клапаните и леглата им от прекомерното износване,каква ще е динамиката,как ще караш зимата,да кажем на минус 20,на колко к ще сменяш кабели и свещи,колко пъти ще ходиш за настройки на газов инжекцион(ако е с такъв),колко багаж ще сложиш,за безопасност не ми се говори.не ,че дизела е евтин за обслужване,но като цяло е по-добре.а най-добре да си караш на бензин,ама пуста и икономия
    Динамиката е като вчера, като ония ден, като миналата година, прекалено дълго я карам, че да усетя ако има проблем с динамиката.Антифриза като загрее изпарителя общо взето не ми прави впечатление дали ще карам на - 20 или +30, все си върви еднакво.Кабели не сменям, защото съм с бубини, свещи сложих преди година иридиеви, дето им дават едни 100К километра каране, аз съм мина към 10К, май има още доста време докато свършат.ГИ беше настроен прецизно преди около 2 години и повече не е пипан, няма хълцане, няма клатене сутрин, всичко е ОК.Багаж - място има достатъчно, че да мога да си закарам семейството до всяка точка в БГ.Безопасност - 8 години карам на газ и до сега не съм имал никакви екстремни ситуации с тази допълнителна система, а и безопасността е много относително явление, защото и докато си гледаш телевизия у вас, хапвайки нещо може да се задавиш и пак да стане беля, това значи ли от утре да спрем да ядем ?Колите са направени освен да вършат работа да доставят и някакъв кеф, според зависи от характера на човека, ако не сменяш докато не получиш кефа, който търсиш, дали ще е с бензин, дизел, газ, ацетон или марината от кисели краставички е без значение
    punto HGT

    Коментар


      #17
      Вземи покарай някое пунто като твоето жтд, ама издуто до твоете коне, че ми "писна" да си хвалиш бензинката.Друга песен ще пееш тогава.Въртящия момент радва, дава емоция. Оборотомера ти бил по-дълъг, бла бла, тва не е емоция :D
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #18
        То верно излиза, че си хваля само бензинката, ама интересно пък защо правиме сравнение м/у атмосферен с/у турбо дизелов мотор, ми дай да изравним нещата и дайте атмосферен дизел, че то по принцип и на бензина слагат турбини.С тоя прехвален въртящ момент голям праз, без него няма емоция така ли ?? ... возил съм се на хонда 5-та генерация с насаден мотор Б20 с в-тек глава от 1.8 на около 220к.с. на мотор, чиста атмосферка - ми нютоните са доста по малко от напомпаните дизели ама да ти кажа емоцията е доста повече от това да се качиш на дизел и да превключваш на 4000 оборота , мани това не е за мене.
        punto HGT

        Коментар


          #19
          Всеки си има предпочитания https://www.youtube.com/watch?v=1pK6JE0M0AY , кво като са му под 200Н.м.
          ФИАТ- Пътят е само формалност
          ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
          -----------------------------------------------------
          FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

          Коментар


            #20
            GaTio2 написа:
            Колата едва ли ще се кара повече от 10-15к км на година, ако намеря кола с газ още по-готино, хептен няма да ме бърка да си правя безцелни разходки както в момента. Иначе не знам наистина, не съм имал толкова много проблеми с газта, а съм с обикновена газова на кола с пълна инжекция... Дето в един сервиз ми казаха е това не може да върви така, след като колата е с монтирана газова от италия още и си е вървяла винаги на газ... Ще преценя за сега тази алфа не знам, чакам видео от колегата trace да ми покаже неговата и ще видя, дали ще смъкна още от цената и евентуално ремонтирам или ще се откажа от нея.По принцип не обичам високите скорости, най-много съм карал 160, харесва ми НМ за това може доста да ме грабне дизела, ще видим, но пък друго си е с бензин да напълниш оборотомера и звука...
            Разликата е че дизела освен оборотомера пълни и скоростомера. Спрете се с тия съединители и маховици,не сме сменят през 10к,не са направени от масло ...
            Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
            Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
            Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

            Коментар


              #21
              Между двата типа агрегата, никога няма печеливш. . В голямо автомобилно предаване например като top gear обаче, водещите не случайно избират бензинови двигатели при представянето на екзотични коли а и не само, иммено защото са по-интересни като динамика, могат да си правят шоуто с тях, като то в последно време е приоритет за предаването, защото няма какво интересно да покаже на дизел, макар и напомпан с мощност. Както и да е много взехме да се отдалечаваме от смисъла на темата.

              Коментар


                #22
                а хайде да сравним атмосферен дизел и атмосферен бензин с еднакви коне.вярвай ми ,че ще бъдеш засрамен и то много.и още нещо -въртящият момент е един от най -важните параметри на съвременния двигател,съответно,колкото е по-голям и постигнат на по-ниска честота на въртене на коляновия вал,толкова по-добре.дизеловият мотор постига именно това.а и се замисли защо бензиновия мотор има около 25процента кпд,а дизеловия 40-45.имаш вече над какво да мислиш

                Коментар


                  #23
                  Като гледам, темат тотално се измести на бензин срещу дизел.Бензина, с ГИ, тотално бие дизела, и то не само по финансови причини.Защо никой не мисли за екология?? И изобщо не е прав колегата, че в Лондон нямало пропан-бутан. Има и се насърчава даже.В България, заради бедността и икономията, масово се слага газ на бензинките. Но без да искаме правим колите си много по екологични. Което е много добре.При дизелите е обратно. Доказа се, ( WV ) че със всички системи за ограничаване на вредните емисии, пак замърсяват доста. А в България всичко се премахва и стават наистина много замърсяващи. рано или късно трябва да помислим за това.

                  Коментар


                    #24
                    А ? Ко речи ?Ако някой ти забере 1,6цата и ти предложи 1,9жтд няма да го вземеш ?
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #25
                      Princo написа:
                      GaTio2 написа:
                      Колата едва ли ще се кара повече от 10-15к км на година, ако намеря кола с газ още по-готино, хептен няма да ме бърка да си правя безцелни разходки както в момента. Иначе не знам наистина, не съм имал толкова много проблеми с газта, а съм с обикновена газова на кола с пълна инжекция... Дето в един сервиз ми казаха е това не може да върви така, след като колата е с монтирана газова от италия още и си е вървяла винаги на газ... Ще преценя за сега тази алфа не знам, чакам видео от колегата trace да ми покаже неговата и ще видя, дали ще смъкна още от цената и евентуално ремонтирам или ще се откажа от нея.По принцип не обичам високите скорости, най-много съм карал 160, харесва ми НМ за това може доста да ме грабне дизела, ще видим, но пък друго си е с бензин да напълниш оборотомера и звука...
                      Разликата е че дизела освен оборотомера пълни и скоростомера. Спрете се с тия съединители и маховици,не сме сменят през 10к,не са направени от масло ...
                      Туй също пълни скоростомера,че пита и за още много :D :D :D https://www.youtube.com/watch?v=O_tmClYuzRg
                      EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                      Коментар


                        #26
                        emzo написа:
                        А ? Ко речи ?Ако някой ти забере 1,6цата и ти предложи 1,9жтд няма да го вземеш ?
                        Е, ако ми предложиш твоето Стило. Хаха. Как да не се съгласи човек.

                        Коментар


                          #27
                          ivel написа:
                          а хайде да сравним атмосферен дизел и атмосферен бензин с еднакви коне.вярвай ми ,че ще бъдеш засрамен и то много.и още нещо -въртящият момент е един от най -важните параметри на съвременния двигател,съответно,колкото е по-голям и постигнат на по-ниска честота на въртене на коляновия вал,толкова по-добре.дизеловият мотор постига именно това.а и се замисли защо бензиновия мотор има около 25процента кпд,а дизеловия 40-45.имаш вече над какво да мислиш
                          Един от последните астматици (атмосферни) дизели даже с електронна помпа е 1.9sdi на ФолксВагините и е със 64к.с и мижавите 125 Н.М,щом толкова са важни те http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=8847 Да вземем бензинов негов събрат с приблизителен ходов обем http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=8851 или айде по-слаб http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=8715 Дори и асматика с 1.4 обем и 60к.с има по-добро ускорение до 100км/ч,а пък за максималната скорост да не говорим.И по-какъв начин,ще бъдеш засрамен с атмосферната сажда :P не ми стана ясно.А пък изобщо не искам да си припомням 90-те,когато имах Форд Орион 1.6д с 54к.с,после се ъпдейтнах с непалещия по-цяла зима 1.8д.После минахме на Пасат 3 (прасе) мод 88г с гадния 1.9 75к.с ААЗ мотор.След година пак Пасат 1.6 ТДИ 82к.с мотор.Мареята малко по-биваше с нейното ЖТД,ама и там нищо съществено.Дизела е за тракторите на нивата и за кариерните камиони,какъвто карам в момента-смотан Мерцедес Актрос .За ниската честота на въртене на битумника няма как да е иначе,защото е физически невъзможно стар дизел с индиректно впръскване да се форсира над 5000-5500 об/м,а за съвременните кандилници не повече от 4000 об/м.Даже вече има сажди и на 3500 об/м.Е на такъв бавноборотен тропалник на колко об/м трябва да му е пика на въртящия момент? Туй с КПД-тата и аз много се кефих навремето като излезе Алуди 80 ТДИ с първия си дизел с директно впръскване и 90к.с и 3,9 литра на 100км :P .Мечта върви,пуши като кебабчийница,на място на светофара,може ако държиш волана от тресене може артрит на ръцете да получиш .Нафта тогава онея години бол,само наливаш на саждата и си ти.Що ли сега не ме интересуват КПДтата и колко %от топлината на дизеловия двигател се губи с изгорелите газове,колко се губи в охладителната уредба и колко има от непълно изгаряне.Саждата си остава сажда и не напразно по цял свят искат,ако не да ги спрат,то поне да им намалят производството наполовина.Мръсни гадни комини
                          EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                          Коментар


                            #28
                            ivel написа:
                            а хайде да сравним атмосферен дизел и атмосферен бензин с еднакви коне.вярвай ми ,че ще бъдеш засрамен и то много.и още нещо -въртящият момент е един от най -важните параметри на съвременния двигател,съответно,колкото е по-голям и постигнат на по-ниска честота на въртене на коляновия вал,толкова по-добре.дизеловият мотор постига именно това.а и се замисли защо бензиновия мотор има около 25процента кпд,а дизеловия 40-45.имаш вече над какво да мислиш
                            Колегата itan75 ти го каза и аз ще ти кажа, че въртящия момент не е най важния, защото бензинки с доста по малко нютони ще ти сипят доволно ако се пробвате на някой светофар.Разгледай каталозите и виж какви времена дават на сходни дизели и бензини и ще видиш, че ускорението до 100км/ч е с почти секунда и нагоре по добро за бензина, че има напомпани и направени дизели има, ама при равни условия дизела си припада и това е
                            punto HGT

                            Коментар


                              #29
                              е,точно въртящия момент е важен,ама как да го обясниш на хора,които са неграмотни в тази сфера.хората занимаващи се с ремонти на автомобили и учили за това знаят мн. добре.всичко друго от сорта кой на кого ще сипе на светофара може да ги говори на поляната.поздрави

                              Коментар


                                #30
                                Абе човек, една кола не е само въртящ момент, има още доста куп други фактори, които също не са по-маловажни, ама то при дизела освен с въртящ момент друго няма с какво да се похвалиш, за това и всички дизелджии само с това се хвалят.Ти как съпоставяш два автомобила, като говорим за ускорение ??, паркираш ги един до друг и им правиш външен оглед ли ??
                                punto HGT

                                Коментар

                                Working...
                                X