Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бензин vs. Дизел - поредната тема

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    OpenGL написа:
    Дизела се кара по-приятно, понеже се кара в нормални условия ( не на гонка, дръпки и т.н.) около макса на въртящия момент. Отделно, че самия макс е по-висок и пика му е на по-ниски обороти. На бензинката макса на торка и е на такива обороти, че трябва да я караш в яки обороти, ако искаш да го ползваш. Отделно, че е с по-нисък пик, и кривата е по-полегата спрямо оборотите. Демек, при дизела разполагаш с почти всички коне( торк * обороти) дори при спокойно каране, докато при бензина трябва да я цедиш на по-високи обороти за макс мощност. Дизела изглежда, че върви повече, понеже генерира макс. мощност на сравнително ниски обороти и за сравнително малък диапазон от обороти.
    Право думаш колега, няма как да не се съглася с това :D , само мога да добавя, че на яки оборите се цедят атмосферките, при турбо бензина нещата се случват малко по рано, но със сигурност по късно спрямо дизела, там няма кой да го бие
    punto HGT

    Коментар


      Зависи кой какво търси в една кола. Има 3 вида автомобили ! Първият те превозва от точка А до точка Б. Вторият те кара се усмихваш като го управляваш. Третият ти бърка постоянно в джоба.Пример за кола от точка А до точка Б са типичните голф 3, първите поколения на пасат, разни Рено 19 и да не забравяме образите които още си карат ладите и москвичите, щото било евтино за потдръжка. Аз пък понеже по състезание не ходя(ходя като зрител) и не ми пука за колко време вдига 100 или дали може да карам с 200. Интересуваме тягата, чувството шията ти да е под напрежение всеки път когато дадеш газ. По магистралата повече от 120-130 не карам понеже имам чувство за самосъхранение. Отделно турбото на дизелите се чува много по отчетливо. На всички бензинови коли които съм се возил няма звук от турбо. Да не говорим, че единствената тръпка от бензиновата турбо кола, която е blow off , и тя не се чува заводски. Факта, че бензина загрява за 1 минута зимата е показателен за КПД-около 80% от работата на мотора се отделя като топлина в охладителната система на двигателя. Доказан факт е , че дизела има близо 2 пъти по висок КПД. Дюзите на дизела били скъпи, ами веднага контра кой от вас си е купил нова дюза и колко често сменяте дюзи, все едно през месец сменяте дюзи. Отделно е пълно вече със серзиви които рециклират дюзи доста успешно. Ся веднага някой ще каже, а да бе рециклирана дюза, а случайно да забравихте кога рециклирахте носача си последно ? Дизела имал демпферен маховик - ами и бензина има. Колко от вас са сменяли маховик ? Ся за бензина. Туй че през 20-30К сменяте свещи и на 50К кабели тва не е ли разход...отделно, че повечето нови автомобили имат бобина на всеки цилиндър вместо кабел, а що никой не казва колко струват. А вие колеги които карате с ГИ, що не вкарвате в сметката, че на седмица сипвате по минимум 20 лева бензин, който не изгаряте, а само палите с него и се изпарява през отдушниците, а зашо не споменавате , че бензина изветрява като стои и му пада октана. Дизела доколкото знам не се изпаравя и 20 години да седи в туба пак си става за горене най-много малко утайка да има. Бензин си заслужава само ако е V-образен и то само заради звука. 4-цилиндровия бензин ми напомня на резачка за дърва когато е в обороти. Какви светофарни гонки говорите какви пет лева. Повечето шофьори потеглят когато светне тъмно зелено вие ми говорите за светофарни гонки. И като за финал колко от бензиновите рацери се пускат в свободните стартове в събота на драг състезанията - никой щото има 5 лева вход и трябва да се спестят за да има за бензинец с който да палим през зимата колата с ГИ !
      Fiat Bravo 1.9 JTD 100

      Коментар


        Горното мнение ме разсмя чак Напълно съм съгласен, колега.Аз сега съм на първия си дизел, след Н-на брой бензинови коли, без газ, с газ, с метан... Да не се заричам, ама повече на бензин не мисля да се качвам.Ще карам дизели дорде Илон Мъск свали още малко цените на Тесла, и после ще се електрифицирам.Последния модел, дето ще излиза таз година, ще струва в САЩ само 35 хил. доларес.

        Коментар


          mitkosoft написа:
          Зависи кой какво търси в една кола. Има 3 вида автомобили ! Първият те превозва от точка А до точка Б. Вторият те кара се усмихваш като го управляваш. Третият ти бърка постоянно в джоба.Пример за кола от точка А до точка Б са типичните голф 3, първите поколения на пасат, разни Рено 19 и да не забравяме образите които още си карат ладите и москвичите, щото било евтино за потдръжка. Аз пък понеже по състезание не ходя(ходя като зрител) и не ми пука за колко време вдига 100 или дали може да карам с 200. Интересуваме тягата, чувството шията ти да е под напрежение всеки път когато дадеш газ. По магистралата повече от 120-130 не карам понеже имам чувство за самосъхранение. Отделно турбото на дизелите се чува много по отчетливо. На всички бензинови коли които съм се возил няма звук от турбо. Да не говорим, че единствената тръпка от бензиновата турбо кола, която е blow off , и тя не се чува заводски. Факта, че бензина загрява за 1 минута зимата е показателен за КПД-около 80% от работата на мотора се отделя като топлина в охладителната система на двигателя. Доказан факт е , че дизела има близо 2 пъти по висок КПД. Дюзите на дизела били скъпи, ами веднага контра кой от вас си е купил нова дюза и колко често сменяте дюзи, все едно през месец сменяте дюзи. Отделно е пълно вече със серзиви които рециклират дюзи доста успешно. Ся веднага някой ще каже, а да бе рециклирана дюза, а случайно да забравихте кога рециклирахте носача си последно ? Дизела имал демпферен маховик - ами и бензина има. Колко от вас са сменяли маховик ? Ся за бензина. Туй че през 20-30К сменяте свещи и на 50К кабели тва не е ли разход...отделно, че повечето нови автомобили имат бобина на всеки цилиндър вместо кабел, а що никой не казва колко струват. А вие колеги които карате с ГИ, що не вкарвате в сметката, че на седмица сипвате по минимум 20 лева бензин, който не изгаряте, а само палите с него и се изпарява през отдушниците, а зашо не споменавате , че бензина изветрява като стои и му пада октана. Дизела доколкото знам не се изпаравя и 20 години да седи в туба пак си става за горене най-много малко утайка да има. Бензин си заслужава само ако е V-образен и то само заради звука. 4-цилиндровия бензин ми напомня на резачка за дърва когато е в обороти. Какви светофарни гонки говорите какви пет лева. Повечето шофьори потеглят когато светне тъмно зелено вие ми говорите за светофарни гонки. И като за финал колко от бензиновите рацери се пускат в свободните стартове в събота на драг състезанията - никой щото има 5 лева вход и трябва да се спестят за да има за бензинец с който да палим през зимата колата с ГИ !
          Що трябва да плюем не ми стана ясно, карай си кюмура и не ни мисли нас с 5лв., които едвам даваме за бензин.Нямало звук от турбото на бензиновите коли, хахаха смях в залата, живи и здрави
          punto HGT

          Коментар


            Да, да.5лв даваш Забравяш, че като запалиш сутрин и се чуди , докато обърне на газ, да гасне ли, на 3 цилиндъра ли да работи, на 4 ли.За последното съм реди и пари да заложа А пък колко читаво караш на газ, няма да коментирам. Забрави, че прави ремонт на глава , дали не беше и на целия мотор.От тук хвалещите се, че карат на газ, са кадърно настроени тия дето имат лични приятели газаджии или сами чуват много нещата. Т.е. максимум 2-3%. Останалите само си мислят, че са наред и се сблъскват с проблемите след някой друг месец.Нервите са по-важни от 2лв/100 икономия.ЗНачи, хвали си бензина, ама отива на заяждане твоето.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              Емо, утре сутринта ще взема да ти направя едно клипче как пали на бензин и дали работи на 2-3 цилиндъра, пари няма нужда да залагаш.Правих ремонт на мотора, защото колата не съм я купил чисто нова и незнам предния/те собственик/ци как са обслужвали мотора От вече близо 2 години и сипвам само 100октана, така че мани ги тия 5лв, ако сега трябваше да слагам ГИ не бих сложил поради простата причина, че колата я карам много малко, а тъй като вече имам ГИ е нормално и да го ползвам Кое ми е заяждането неразбрах, може да отговарям по остро, но само на колеги, които твърдят меко казано несериозни неща - пак ще се повторя - 110к.с. с чипа и сега горния колега с това, че турбо бензина не вадел звук , иначе на тихата печка и чувал турбината, пак смях в залата Както казах гледам да съм безпристрастен и не плюя по дизела, но явно колегите с дизели нещо ги хваща яд на бензинките.
              punto HGT

              Коментар


                Е яд ме е да, че не мога да си позволя нещо като Сироко - тфси ли бяха....?Компресор в ниските, турбалан за 1500+ рпм
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  https://www.youtube.com/watch?v=0IB_...RBUEnphqfEНа мен ми допада този звук С удоволствие бих карал такова и да видя дали тогава пак ще ми скачат разни е36, е46.Въпрос на избор е двигателя. Аз съм карал атм. дизел Голф 2,ЦДТИ на Астра H и ХДИ Пежо 307СВ. Астрата не ме впечатли, но Пежото наистина те кара да се усмихнеш. Понеже я караш извън града, наистина въртящия момент и бързото му достигане, правят изпреварванията мн бързи и дават усещане за ненормална скорост. Но все пак предпочитам едно такова SS, като от клипчетатаP.P.https://www.youtube.com/watch?v=FTdfycjxScc
                  ФИАТ- Пътят е само формалност
                  ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                  -----------------------------------------------------
                  FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                  Коментар


                    Аз па нямам нищо против да чувам ей такъв звук :D https://www.youtube.com/watch?v=iz85q3oteHc
                    207 тиква автомат
                    новокромаджия 2.4 печка

                    Коментар


                      Не че нещо ама това мезерати върви като чипнато браво 1.9

                      Коментар


                        vnukata написа:
                        Не че нещо ама това мезерати върви като чипнато браво 1.9
                        ... и малко по-бавно от ино и 6
                        ФИАТ- Пътят е само формалност
                        ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                        -----------------------------------------------------
                        FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                        Коментар


                          vnukata написа:
                          Не че нещо ама това мезерати върви като чипнато браво 1.9
                          Ей тия чипове беее! Колега, то верно като ино и шест стана работата :D чак е тъжно малкоТова е моята класация за горивата1. Турбо Бензин2. Турбо Дизел - ЖТД за продпочитане 3. Атмосферен Бензин4. Атмосферен Дизел
                          FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

                          Коментар


                            Не знам за другите но откакто се качих на дизел преди има няма 7 години, за бензинова щайга не ща и да чувам...
                            Powered by Emzo

                            Коментар


                              Чек да се разпиша с неколко клипчета и аз в тая тема, че не съм писал отдавна Деееееаа тоа бензин деее https://www.youtube.com/watch?v=QUDTpn2piiw1:1 с резачка за дърва https://www.youtube.com/watch?v=XIFxX1skxWs https://www.youtube.com/watch?v=kFSgnsvcyPMЕдно уеко извращение по италиански https://www.youtube.com/watch?v=ouIM71EpIcAЕто тоя звук от тоя мотор най ми пълни душата https://www.youtube.com/watch?v=PjPwwTalMyUЗа колегата дето 4-ри цилиндовите бензинки нещо не го кефят, най бруталния голф https://www.youtube.com/watch?v=FIa_drJsKlY
                              punto HGT

                              Коментар


                                E ние с дизелите сме по-скромни хора : https://www.youtube.com/watch?v=M-6_KGUhRDEКлипа сме го правили на баир + 2ма човека в колата. Иначе като потърпевши съм записал:AUDI A3 1.8 AUDI A4 1.8T 150 Eclipse 2.4 i 16V (149 Hp)GOLF 4 PD 131 (STOCK)BMW 525 TDS e34 + e39BMW 325 TDS e36BMW 318 IS e36BMW 320 VANOS e36BMW 320d e46Mercedes-benz C220 CDI W203Но все пак дизелите не вървят ...
                                Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
                                Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
                                Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

                                Коментар

                                Working...
                                X