Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бензин vs. Дизел - поредната тема

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Изпъни го по Хемус до Ботевград и обратно и да видим дали ще е 3/100. Мен не ме интересува, че между две села в Германия, някой карайки с 60 на 5та е постигнал разход 2,6/100. Дай и аз ще ти дам такъв пример. Кога бях малък баща ми караше Трабант. Имахме къща в село Мусина (до ВТ) и сега карайки по пътя за Сг, се отклоняваш на отбивката към Павликени и там имаш едно качваше и после само спускане. Бащата гасеше Трабанта и чак до центъра на селото стигаше. И сега ако ги сравним....Трабанта и Лупо-то (което гори 3/100) Трабанта там в този участък ще е по икономичен. Така ли е?ЪП-а е мнохо хубава идея, ама само градско. Ако караш яко градско, ще спестиш доста с него.
    ФИАТ- Пътят е само формалност
    ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
    -----------------------------------------------------
    FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

    Коментар


      Хахаха. Смеси т.1 и т.4Вече писах колко ми гори Бравата и с каква скорост. На път с ограничени 90, аз си карам с 90-100. Но на път с ограничение 90 да караш с 60-70 за да докараш разход 3/100????????Не мога човек, да си губя времето с такива глупости и дасе повтарям и да си търся коментарите през 2 страници, щот цитираш каквото ти изнася.Сори, ама тъп беше примера. В искането си да покажеш, че дизела освен динамика и комфорт е И по икономичен. Ама се престара и избра толквоа икономичен, че той вече не беше динамичен.Същия беше и спора със стрелката на БМВ-то. Почна да си нагаждаш и да ми слагаш твои думи....Аз съм пас, спори си с някой друг.И пак ти казвам - Примера беше ТЪП. Другия с БМВ-то и Пасат-а беше истински, но оня с въшките - НЕ.
      ФИАТ- Пътят е само формалност
      ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
      -----------------------------------------------------
      FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

      Коментар


        Kay_ написа:
        Изпъни го по Хемус до Ботевград и обратно и да видим дали ще е 3/100. Мен не ме интересува, че между две села в Германия, някой карайки с 60 на 5та е постигнал разход 2,6/100. Дай и аз ще ти дам такъв пример. Кога бях малък баща ми караше Трабант. Имахме къща в село Мусина (до ВТ) и сега карайки по пътя за Сг, се отклоняваш на отбивката към Павликени и там имаш едно качваше и после само спускане. Бащата гасеше Трабанта и чак до центъра на селото стигаше. И сега ако ги сравним....Трабанта и Лупо-то (което гори 3/100) Трабанта там в този участък ще е по икономичен. Така ли е?ЪП-а е мнохо хубава идея, ама само градско. Ако караш яко градско, ще спестиш доста с него.
        Всяка една кола, която я "изпънеш" където и да е, ще харчи много. Ако я караш с около 100км/ч, то ще харчи под 3/100 и в това съм сигурен. Ама като гледам ти не си "изпъваш" колата с по 180 на магистралата.Относно въпроса ти - не е така.1. Защото Трабанта е с двутактов двигател, който конструктивно е много лаком по принцип, защото голяма част от горивото излиза неизгоряло и КПД-то му е супер ниско. Още със самото изкачване ще даде над двоен разход над Лупото.2. Вече спестеното гориво при изкачване дори да го изхарчиш на спускане, то пак няма как да го изразходваш. Но най-важното е, че Лупото като му ръгнеш 4-та, то за цялото спускане няма и то да изразходва капка гориво нищо, че не си му врътнал ключа. То само си го "врътва" по електронен път.Иначе чисто теоретично ако закараш Трабанта до върха с камион, или пък го издърпаш с друга кола, то да, съгласен съм, че ще е по-икономично за цялото изкачване-спускане, защото реално за спускането няма да изразходва капка гориво, както и за самото изкачване.За да говорим малко по-точно, дай ми километрите на изкачване и километрите на спускане и ще разиграем една теоретична постановка с цифри, за да видим резултата.
        Kay_ написа:
        Хахаха. Смеси т.1 и т.4Вече писах колко ми гори Бравата и с каква скорост. На път с ограничени 90, аз си карам с 90-100. Но на път с ограничение 90 да караш с 60-70 за да докараш разход 3/100????????
        Да не си мислиш, че да караш икономично трябва да караш със 60? Най-икномично е да караш с около 90. Така, че да, на път при ограничение 90, ще си караш с 90 и ще даде разход под 3, а не 3. Правилно си разбрал. Само, че не искаш да го осъзнаеш, защото не може да си го представиш, като си свикнал да караш бензин-газ с 2 цифрени разходи.
        Kay_ написа:
        Не мога човек, да си губя времето с такива глупости и дасе повтарям и да си търся коментарите през 2 страници, щот цитираш каквото ти изнася.
        Ако не си забелязал цитирам всичко. И цитирам всичко за да се видят думите. Аз не съм преразказал думите ти и да, правилно казах - цитирам, за да не може да се измъкнеш.
        Kay_ написа:
        Сори, ама тъп беше примера. В искането си да покажеш, че дизела освен динамика и комфорт е И по икономичен. Ама се престара и избра толквоа икономичен, че той вече не беше динамичен.
        Естествено, че икономията и динамиката вървят рака за ръка. И ти само изтъкваш колко ти е евтино горивото и сега няма да цитирам а ще преразкажа по спомен - даваш 27лв за да отидеш от Вт. Това ти беше основната теза. Като сам написа, без цитат по спомен - комфорт 0.Искаш динамика ли? И си мислиш сега, че няма дизел, който да харчи по 3/100 и да е много по-динамичен от твоя Фиат?Ето ти такъв.Та вече хем ще бъде динамичен, хем и икономичен. Все си мислих, че се борим за стотинките, та реших наистина за 50ст да "взема" от динамиността. Нали това в крайна сметка е важно - да може да дадеш най-малко пари за гориво до Вт.
        Kay_ написа:
        Същия беше и спора със стрелката на БМВ-то. Почна да си нагаждаш и да ми слагаш твои думи....
        Както казах думи не слагам. За това винаги цитирам.
        Kay_ написа:
        Аз съм пас, спори си с някой друг.
        ОК, лошо няма. Жив и здрав да си. Без доводи няма на къде.
        Kay_ написа:
        И пак ти казвам - Примера беше ТЪП. Другия с БМВ-то и Пасат-а беше истински, но оня с въшките - НЕ.
        Викаш взимам най-най-икономичните коли на дизел и газ и изведнъж не е истинско това? А бе страхотна логика. Както виждаш боравя с цифри. Ако някоя цифра не ти харесва, или имаш по-икономична статистика за газта или дизела, просто кажи нещо, а не говори с такива обобщаващи думи, ама неказвайки нищо в крайна сметка.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          И тук първото ти изречение, базиращо се на извадената дума "изпъваш" от контекста, беше израз на безсилие и липса на отговор.Щом Лупо-то като си "врътва" ключа по електронен път, коя я тая система в него, която извършва работа за да въртиш волана, натискаш спирачките? И по интересно е тя енергия не харчили, гориво?Рзстоянието е малко под 1км изкачване и около 10-12 спускане. Щом ти е интересно - смятай го.
          ФИАТ- Пътят е само формалност
          ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
          -----------------------------------------------------
          FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

          Коментар


            Добре, човек както кажеш. Аз съм наясно, че Купър 2014 е по - хубав във всеки аспект от моята Брава...нз защо ми го казваш.И пак ми слагаш думи..НИКЪДЕ НИЩО НЕ СЪМ НАТЯКВАЛ, а си споделих разхода във връзка с на Веско коментара.Влязох в спор с теб заради тъпия пример, който даде. От там на татък ТИ почна да ми обясняваш, че можело и по евтино с правилната кола. Аз ти отговорих, че моята ЗА МЕН към този момент си е правилната. Сега кво да отида да тегля заем 15 000, че да си купя някво ла@но, което гори 3/100.Ти не си тъп, а се правиш на моменти щот така изнася. хайде навържи всичко.Това трябва на маса да се говори, че да се разберем, а не да си чупя пръстите тука.
            ФИАТ- Пътят е само формалност
            ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
            -----------------------------------------------------
            FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

            Коментар


              Kay_ написа:
              И тук първото ти изречение, базиращо се на извадената дума "изпъваш" от контекста, беше израз на безсилие и липса на отговор.Щом Лупо-то като си "врътва" ключа по електронен път, коя я тая система в него, която извършва работа за да въртиш волана, натискаш спирачките? И по интересно е тя енергия не харчили, гориво?Рзстоянието е малко под 1км изкачване и около 10-12 спускане. Щом ти е интересно - смятай го.
              Както виждаш нямам липса на отговор, а се мъча да отговоря на всеки един твой въпрос, за разлика от теб.Онова нещо, което върти волана и спирачките се нарича енергия, придобита чрез ППХ.Но да сметнем, че няма ППХ. Слагаме коефициент х2 над данните за извънградски разход, заради изкачването.За 1 км изкачване едно Лупо ако изразходва 5.4/100 нафта, то Трабанта ще гори 15/100. Реално е и по-голяма разликата ама, за да не се разсърдиш нещо слагам такава занижена стойност.Та за 1 км изкачване Трабанта има изразходвано 150 мл гориво. След това до селото 10 км има нула. Общо остава 150 мл.Лупото има 54 мл. След това да спусне 10 км с 50 км/ч по инерция, това би му отнело около 12 минути. Разхода на този двигател на ПХ е около 5 мл на минута, което прави около 60 мл за спускането от 12 минути. Или краен резултат от 114 мл изразходвано гориво, ако не се възползваш от никакъв ППХ.Та имаме в 36 мл спестено теоретично гориво за Лупото в сравнение с Трабанта, което прави около 1/4 по-икономично в описаната ситуация.Ама забравяш най-важния факт. В безсилието си и в примера забравяш едно нещо, а това е, че няма как да отидеш и да се върнеш до една и съща точка, по терен, който е само спускане. И тук сега осъзнаваш колко малоумен пример даде. За това леко намекнах в предишното си мнение, че ако обработиш още малко примера, като включиш издърпване на Трабанта до върха и това е постоянно в условието, като го използваш само за спускане, то Трабанта реално ще стане най-икономичния автомобил в света, с което безусловно ще се съглася.
              Kay_ написа:
              Аз ти отговорих, че моята ЗА МЕН към този момент си е правилната. Това трябва на маса да се говори, че да се разберем, а не да си чупя пръстите тука.
              С това няма как да не се съглася. И за двете на 100%.На всеки един човек колата, която кара е най-добрата за него във всеки един момент, спрямо неговите си възгледи.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                Не, примера го дадох най-умишлено. Заради прословутите 3/100. Да ти покажа, че в даден частен случай, кола може да гори и 0/100. Реално, не ме интересуваше кво ще кажеш. Схвана ли. За това и после ти записах, че щом ти се занимава - смятай. И бтв Трабанта не гори 15/100. Как го реши това. Да не са инженерите от Цвикау?И прав си. Наистина се мъчеш да ми отговаряш. То е една мъка...Аз мисля, че не си наясно какво искам да ти кажа, но както и да е.
                ФИАТ- Пътят е само формалност
                ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                -----------------------------------------------------
                FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                Коментар


                  Та не разбрах в крайна сметка - има ли дизел, който да е по-динамичен от твоята кола и да харчи по-малко гориво, изразено в лв/100км?п.п. Ти карал ли си Трабант? Защото аз съм карал. Една от първите коли на баща ми беше Трабант и сме правили ремонт на двигателя на балкона поне 10 пъти. Основното правило за разхода на Трабанта е с колкото го караш, толкова харчи. Стандартно извънградско си харчеше около 8/100. Ако не вярваш питай баща ти колко му е харчил, като го кара с 80-90км/ч и ти обещавам, че ще се изненадаш. Даже съм бил и на състезание от двутактовите преди 7-8 години, като целта беше до колко оборота ще развъртят такъв двутактов двигател от Вартбург. Успяха да го врътнат до към 12к оборота по спомен, преди да се счупи. А случайно да знаеш защо може да се развърти до тези обороти без проблем? Както казах, не падаме от Марс тука и тук-там някой поназнайва нещо за тия машини. п.п.2 Ама гледай само как тези 3/100 ти бръкнаха в душата. С газта до такава степен си се овъртял, че дори не осъзнаваш и не искаш да го осъзнаеш, че има двигатели/автомобили в този свят, които могат да горят по 3/100.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    По каталог е едно , вдействителност е съвсем друго. Не успорвам че не може, но тези 3 литра при какви условия ги достигат ?

                    Коментар


                      BO написа:
                      Та не разбрах в крайна сметка - има ли дизел, който да е по-динамичен от твоята кола и да харчи по-малко гориво, изразено в лв/100км?п.п. Ти карал ли си Трабант? Защото аз съм карал. Една от първите коли на баща ми беше Трабант и сме правили ремонт на двигателя на балкона поне 10 пъти. Основното правило за разхода на Трабанта е с колкото го караш, толкова харчи. Стандартно извънградско си харчеше около 8/100. Ако не вярваш питай баща ти колко му е харчил, като го кара с 80-90км/ч и ти обещавам, че ще се изненадаш. Даже съм бил и на състезание от двутактовите преди 7-8 години, като целта беше до колко оборота ще развъртят такъв двутактов двигател от Вартбург. Успяха да го врътнат до към 12к оборота по спомен, преди да се счупи. А случайно да знаеш защо може да се развърти до тези обороти без проблем? Както казах, не падаме от Марс тука и тук-там някой поназнайва нещо за тия машини. п.п.2 Ама гледай само как тези 3/100 ти бръкнаха в душата. С газта до такава степен си се овъртял, че дори не осъзнаваш и не искаш да го осъзнаеш, че има двигатели/автомобили в този свят, които могат да горят по 3/100.
                      Въпросът не е към мен, но да помогна, също като при роторните мотори .Двутактовият вартбург още го имаме на село. Баща ми пък и аз го ползваме за ходене до лозето. Голямо куче е, върши работа, но както казва един приятел - "Аз да го хваля, ти да го караш"
                      FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                      Коментар


                        BO написа:
                        Та не разбрах в крайна сметка - има ли дизел, който да е по-динамичен от твоята кола и да харчи по-малко гориво, изразено в лв/100км?п.п. Ти карал ли си Трабант? Защото аз съм карал. Една от първите коли на баща ми беше Трабант и сме правили ремонт на двигателя на балкона поне 10 пъти. Основното правило за разхода на Трабанта е с колкото го караш, толкова харчи. Стандартно извънградско си харчеше около 8/100. Ако не вярваш питай баща ти колко му е харчил, като го кара с 80-90км/ч и ти обещавам, че ще се изненадаш. Даже съм бил и на състезание от двутактовите преди 7-8 години, като целта беше до колко оборота ще развъртят такъв двутактов двигател от Вартбург. Успяха да го врътнат до към 12к оборота по спомен, преди да се счупи. А случайно да знаеш защо може да се развърти до тези обороти без проблем? Както казах, не падаме от Марс тука и тук-там някой поназнайва нещо за тия машини. п.п.2 Ама гледай само как тези 3/100 ти бръкнаха в душата. С газта до такава степен си се овъртял, че дори не осъзнаваш и не искаш да го осъзнаеш, че има двигатели/автомобили в този свят, които могат да горят по 3/100.
                        Моята кола колко харчи тия намеси, след като вкара в разговора моя пост кък Веско.С нищо, никъде не си ми бръкнал. Ако ми четеше всички коментари, щеше да видиш, че няма нищо против дизела и не 1 път съм казвал, че след акто съм карал дизел съм бил очарован. Най-малкото pplk, като ме повози с Кромата и щях да се насера от кеф как ускорява. 90% от споровете в тази тема, стават заради нападки на дизелджии, че ние с бензиновите коли сме баси ръбовете и щот сме много заблудени караме бензин/газ. Намесвайки сравнението на моята Брава с Купъра 2014г...какво очакваш, да хукна да ти купя Купър и д ами гори 3/100? Несериозна работа.Аз изразих позиция за тъпото ти сравнение с Лупото и Ситроена. (Дее@а това изречение го пиша сигурно за 15ти път и пак се правиш на ударен). А друг колега даде, пример от нашето ежедневие между Опел и Волво и каза, кое е по -евтино. Тук не намесваме комфорт, ускорение и.т.н.Аз по друг начин нз как да ти го кажа, ама ти сучеш, въртиш и пак за моята Брава ми говориш, и я Сравняваш с коли 20 години по нови. Щот ти е мерак сравния с Мерцедес 70 година, 123, 2,2 Д, 60коня.А за Трабанта, такава глупост пишеш, че не е истина. Това, правило винаги са го казвлаи, хората, които незнаят как да карат 2Т. За справка и чичо ми имаше Трабант и неговия беше ламя.На баща ми гореше извънградско 6-6,5/100, при скорост 80км/ч. Ако не си запознат, Трабанта с 70-80 на 4та е най- икономичен. Отивахме на село и се връщахме (120км), като слагаше 10литра (+масло) и после 1 седмица имаше гориво да ходи на работа. БТВ имаше два вида карбуратори в зависимост от годината на производство.Това, че вашия е бил пълен дармон, не ме засяга. Как така сте го отваряли над 10 пъти. Баща ми купува неговия 1990, чисто нов. Трабант 0,6, 26к.с. с хубавото запалване. Продаде го 2001/02. много се беше превързал към него. Когато я продаде, беше на 110 000. Тази кола до 90 000км, нищо и нямаше на двигателя. Имаше компресия, вала беше здрав и можеше да си пълни километража. Това за кола, която в книжката и дават на 50 000 основен ремонт не е никак зле.Само едно лирично отклонение искам да направя за тази марка. Това е автомобил, чието купе е направено от отпадъчни материали от завод за бои и вълна. Двигателя е от мотоциклет. Абсолютно евтин, удобен за каране автомобил, който даже е разполагал с постоянно включен фрайлауф между 3та и 4та скорост. Естествено има и много негативи в нея. Но бих казал, че в периода 50-90 година имайки предвид вложения ресурс за направата и е бил мн хубав автомобил. Отделно баща ми неговия го купува за 5000лв, а 2ра ръка Жигули са вървели по 8-9000лв.
                        ФИАТ- Пътят е само формалност
                        ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                        -----------------------------------------------------
                        FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                        Коментар


                          Сравнявайте еднакви автомобили от една марка и модел. Почти при всеки производител има такива. Еднакво ниво на оборудване и почти еднакви двигатели като коне, кубатура...

                          Коментар


                            Темата върви тегаво.......ся тука вървеж ли се гледа или разход.......????
                            Alfa 156 2.0 TS
                            Alfa 156 20VTurbo
                            Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                            Locost TF1 3.0V6

                            Коментар


                              ФЕРАРИСТ написа:
                              Темата върви тегаво.......ся тука вървеж ли се гледа или разход.......????
                              И газификация на дизели :D
                              Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                              Коментар


                                Kay_ написа:
                                ...... Отделно баща ми неговия го купува за 5000лв, а 2ра ръка Жигули са вървели по 8-9000лв.
                                Само да вмъкна, че по онова време колите втора употреба бяха по-скъпи от новите.
                                Manowar - Татко
                                Еx Fiat Brava 1,6 16v 103hp ELX '97 LPG - Брависима
                                Ex Fiat Marea Weekend 2.0 20v 147hp HLX '97 CNG - Марчето
                                Ex Lancia Thesis 3.2 V6 230hp '06 LPG - Теси
                                Fiat Multipla 1,6 16v 103hp Bipower '00 - Боко

                                Коментар

                                Working...
                                X