Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бензин vs. Дизел - поредната тема

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    [quote="itan75"]
    Flow написа:
    didich написа:
    Дизела се купува, защото е по икономичен, но за сметка на това по токсичен за околната среда.
    Градски и аз близо 7 годинки съм работил в ЛукОйл и поназнайвам туй-онуй .Тоя ненапарфюмирания дизел дето бил като кристална вода :D е от новата инсталация дето я правиха Италиянците.Колко от него е за вътрешния пазар? А знаеш ли от старото сярно-кисело алкилиране дето сега е изравнено със земята какъв бензин е излизал и колко са се омазали от него :D .Да много по бистър от кристална вода без мирис със октан около 102 :D .Недостатъка му беше,че като застудее малко повече и по-трудно палеше.А и имаше отделни случаи на стопени платна на бензинови помпи предимно на Москвичи 408 .Този бензин преди да тръгне по тръбата за ТСНП и преди последната си обработка и оцветяване гореше като газта почти без вредни емисии.А относно това,защо дизела е по-отровен от бензина не се крие в това,че бензиновия двигател наистина отделя повече въглероден окис и двуокис,а във азотните окиси,които причиняват рак на белия дроб.Азотните окиси стремглаво нарастват при температура над 2200 градуса в горивната камера,което е породено от високата степен на сгъстяване в дизела.Затова е измислен и ЕЖР-а-с принудителната рециркулация на изгорелия вече газ намалява температурата в горивната камера до нива под 2200 градуса.С това обаче намаля и КПД-то.Няма как изгорялото не гори.Това е и причината новите дизели да със степен на сгъстяване Е=15,16 т.е вече на границата в която при бензиновия двигател се появява детонационно горене.Затова доскоро Рудолф Дизел имаше високо КПД-именно заради високата си степен на сгъстяване,при която обаче доволно се отделяха тъй вредните азотни окиси.
    Имаш ориентация на 7-годишен шофьор на икарус возещ смените по времето на старото с.к.алкелиране. Е сега какво нали има ново такова, но какво е процентното отношение на алкилата (100) към общия бензин очистен от сярата до 10 ppm отиваш към ТСНП. И нали знаеш за какво се ползва алкилата - за повишаване на октановото число на общия бензин, а сигурно си чувал и за МТБE (110-120) окт., но за съжаление нямам право да си отварям устата повече, защото ти си работил, а аз работя. Имаш някаква обща инф. и по новите неща, но само ще ти кажа че не само "италиянския дизел" може да се де-ароматизира, по-сложни са нещата от колкото си ги представяш. Та, ставаше въпрос за токсичността, която е пряко свързана с карцогенноста.
    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

    Коментар


      Абе незнам ама баща ми тая седмица закъса на път за София, наложи се на място да му носят нова бобина и кабели и колата си стигна до дестинацията...айде моля ти се тея бензини...като откаже нещо по тоците и оставаш на пътя. Дизела поне и да му пикае едната дюза пак ще върви. Прав ли съм.... ?
      Fiat Bravo 1.9 JTD 100

      Коментар


        Прав си,наполовина.Като ти се запуши цедката на регулатора ефекта е същия. dobrudjaneca имаше тая чест. С все домочадието в колата.
        Octavia RS
        Evo 10-служебната играчка.

        Коментар


          krasio_79bs написа:
          evgeni85, осъзнай ,че се излагаш със последните си писания!Това ,че си ръководител на 30 човека в дадена фирма(което силно ме съмнява) съвсем не те прави баровец.Нито си ти човека който ги е наел,нито ти им плащаш заплатите ,нито осигуровките,нито пък си дал лев инвестиция във тази фирма.Мноооого си далеч от тия неща.Имам честа да познавам хора на висок ръководен пост в Идеал стандарт и повярвай ми са далеч от радостта да си купят крадена нафта на 1,20.Желая ти да станеш ТИР ажия и да си крадеш сам нафтата. Така даже и без пари ще ти излиза и без да си началник на 30 човека.
          Краси, "седи мирен, пак ще ги вкараме" (както се казваше в един филм) и наблюдавай действие поредно на "Севлиевския бръснар".Началника не греши. Щом е казал дизел...значи тамо е далаверата. Нафтата на левче, а на нас нищо не ни остава освен да им пускаме по светофарите сурова газ..на пук, че ние ядАма пусти нютони, някой сиг им засича с колко излизат от завоите И на ден по 20 пъти изпадат в инфарктни ситуации
          ФИАТ- Пътят е само формалност
          ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
          -----------------------------------------------------
          FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

          Коментар


            Една кола независимо, с какво ДВГ е винаги може да те остави на пътя. Самолет, ако закъса вече е страшно. :P ПС: И да разсея малко темата: За сега само велосипед ме е предавал. Преди 10-на години се направих на европееци тръгнах за работа с него. Бабини зъби ми напукаха и двете гуми. Бях по средата на пътя - ни назад, ни напред. Ако отида в офиса бутайки колелото - нелепо, ако се прибера у дома -закъснявах
            A17DTС/S
            Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

            Коментар


              А аз изгорях така със скутера.Угасна на път за работа.Имах удоволствието да го бутам около четири километра.Заради дефектирала свещ.
              Octavia RS
              Evo 10-служебната играчка.

              Коментар


                Едно пояснение искам да дам, за новата инсталация в рафинерията, направена от "италианците": целта й не е да излизат по-екологично чисти горива, а на остатъчните продукти да правят още една преработка, за да може да "изсмучат" всичко възможно.
                Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
                Ex.Opel Astra

                Коментар


                  BO написа:
                  Основна грешка - всеки смята разхода на газта много грубо. Ама наистина много грубо. Никой няма статистика на газовата си кола в продължение на години. Всеки знае колко му е харчила на бензин едно време, и винаги смята 100% разхода на бензин или на газ. А реалността е доста различна. И до сега съм намирал само един човек, който да кара като мен само градско, който минава често и разстояния по 3-5-7 километра в посока и да си води статистика на разхода на колата, заедно с бензина....Надявам се да си схванал моята позиция, като нито съм привърженик краен на бензина, нито на дизела. Просто разбирам всички, ама не ми харесват грешните доводи просто.
                  Аз водя пълна статистика на изразходваните стредства по притежаваните от мен два автомобила с ГИ, които винаги стартират на бензин и след 1-2-3км прехвърлят на газ.На единия зная колко му е и чистия разход на бензин, защото в Дания няма газстанции и ми се наложи да се придвижвам на бензин. Въпреки това данните не ги приемам за реални, защото там максимално разрешената извънградска скорост е 80км/ч.На другия нямам никаква представа колко чист разход на бензин има, защото бензина го използвам само стопляне на антифриза, след което автомобила преминава на алтернативно гориво.Тъй като скоро ще се наложи да си сменя автомобила, то се възползвам максимално от всяка възможност като карам служебен/нает автомобил да мина по обичайния ми дневен маршрут.Мога да направя и малка класация по разход в евро/100км:1. Nissan Leaf: 15kW-19kW 2. BMW i3 - не зная точен разход, но такова студуване няма да си причиня повече.3. Suzuki Swift 1.5 105PS ГИ автоматик - 8,2л/100км газ + 0,36л/100км бензин4. дизелови автомобили с мощност 105-114к.с. (1.5dci, 1.6 TDI, 1.6 HDI и т.н.) - 5,2-5,5л/100км 5. Subaru Impreza 2.0 150к.с. AWD ГИ - 9,72л/100км газ + 0,42л/100км бензин6. дизелови автомобили с мощност 140-150к.с. (1.9dci, 2.0 TDI, 2.0 HDI и т.н.) - 5,8-6,2л/100км 7. дизелови автомобили с мощност > 190к.с. (2.7TDI, 3.0TDI, N57D30 и т.н.): > 6,5л/100км Към вчерашни цени на горивата, ако искам да имам същия финансов разход на 100км, то трябва да се откажа от AWD-то и 150к.с. и да премина на турбо-дизел с около 110к.с. (1.5dci, 1.6 TDI, 1.6 HDI и т.н.). Какво обаче се случва с няколко такива дизели на мои колеги:до около 120 000км пробег - всичко е суперпробег в интервала 120 000 - 180 000 км - повишен разход на гориво, заради по-честа регенерация на ДФП>180 000км посещения на сервиз за отпушване на ДФП (цени от 300^).В същото време друг колега с Honda Civic 1.8 i-VTEC (140PS) - вече >200 000км и само регулиране на клапани на всеки 50 000км (50^). Ср.разход от 8л/100 газ + 0,35л/100 бензин.И аз се надявам, че моята позиция е ясна. Нямам нищо против дизелите. Дори ако някой ден се появи турбо-дизел 150к.с. AWD с разход от 5,2л/100км до 200 000км и с разход от 5,6л/100км след 200 000км, то с удоволствие ще си купя такъв. Ще си купя и ръкавици, че ръцете ми се вмирисват на дизел след като заредя служебните/наетите автомобили.До тогава ... сигурно ще карам на газ и с понижените разходи (по-евтино гориво + по-ниски данъци) ще купувам самолетните билети за прибирането до България на моето семейство. За мое щастие Хонда, Мицубиши и Фиат продават все още двигатели, които могат да се газифицират. Ако ли пък не - VW Passat EcoFuel, VW Golf TGI, Skoda Octavia G-TEC , Seat Leon TGI, Opel Insignia 1.4 LPG ecoFLEX и т.н. - все ще се намери някой автомобил, който да има разход до 5,20^/100км и да издържи до времето когато Nissan Leaf ще може да измине >300км при минусови температури и средна скорост >90км/ч.
                  Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                  Коментар


                    Баси, тея немци толкова ли ги бърка разход 0,4/100 отгоре, колкото и много да карат....
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      Аз също си водя статистика от както съм си купил возилото - http://www.carspending.com/bg/profiles/mnpenchev1

                      Коментар


                        z_sutrov написа:
                        Едно пояснение искам да дам, за новата инсталация в рафинерията, направена от "италианците": целта й не е да излизат по-екологично чисти горива, а на остатъчните продукти да правят още една преработка, за да може да "изсмучат" всичко възможно.
                        И какво ги правим тези не екологично чисти горива, караме ги така, или ги чистим в построените и пуснати 5 години по-рано инсталации за хидро-обезсерване на дизели и бензини, точно тези които аз визирам - инсталации за пречистване на горивата до влизане на показателите им в въведените европейски норми. Те са инсталации, прилежащи на същия този комплекс, но за да бъде покрит Евро 5 (основно изискване сяра <= 10 ppm), бяха построени и пуснати по-рано. С пускането на новия комплекс, в средата на тази година, беше пусната и секцията за де-ароматизиране на дизеловата инсталация, за да бъде свалена до изискваните граници на ароматиката и поли-ароматиката на дизела постъпващ от него. Процесът на де-ароматизиране пък изисква сярата в дизела да бъде под 3 ppm, така че предварително той се де-сулфатизира до тези стойности виждал съм го (0.2 - 0.3 ppm), а в същото време при тези два процеса цитановото число подскача нагоре. Така че спокойно, дизелът е супер погледнат от всякъде.А, какво се продава по бензиностанциите
                        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                        Коментар


                          Red Storm написа:
                          Прав си,наполовина.Като ти се запуши цедката на регулатора ефекта е същия. dobrudjaneca имаше тая чест. С все домочадието в колата.
                          И с бензинова кола да бях- когато въври- върви .
                          Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                          Коментар


                            didich написа:
                            п.п. +1 глас темата да се заключи, че смисъл няма
                            ++++ Наистина е време да се заключи темата. Абсолютно всичко вече се изписа по няколко пъти.Някои потребители преминаха границата на добрия тон отдавна и започнаха с обиди, макар и не директни.Моля наистина да се заключи, защото някой няма да му издържат нервите и ще се стигне до крайности.

                            Коментар


                              Защо? Какво и е на темата. Огледай се около теб на светофара? Преди 20 години дизела беше рядкост. Сега на 10 собственици 8 предпочитат и карат дизелов автомобил.
                              Powered by Emzo

                              Коментар


                                evgeni85 написа:
                                Защо? Какво и е на темата. Огледай се около теб на светофара? Преди 20 години дизела беше рядкост. Сега на 10 собственици 8 предпочитат и карат дизелов автомобил.
                                темата отдавна е изчерпанаДа бе глупости. Дизелът е пак по-редкият автомобил. То ако беше както казваш ти, да съм умрял от задушаване.

                                Коментар

                                Working...
                                X