Не не, не сте ме разбрали. Сега ще уточня. Има един всеизвестен лозунг (не мога да го цитирам и ще е по памет) "За всеки, ще има по равно" - Да, НО НЕ по заслуги. Понеже по предприятията е било така: Инженер, който отговаря за 200 работника взима 120лв, а работника 110лв. С други думи - За всеки по равно, без значение кой какво е дал и направил. Цялата идея е насочена към работническата класа. Да ги убедят, че са задоволени от всичко. Като това нещо не стимулира хората към развитие, а да си стои и да си драпа макарите. От тук донякъде и разбирането, че минималното заплащане е равно на"заслуженото заплащане". Работил съм на толкова места, където и задника да си разпориш, повече от минимално заплащене няма да получиш. То дори съм получавал минималното, щот няка как по-ниско. Със мнгото индустрия е подобно. Живеели сме в една утопия, в която ние (републиките) трябва да задоволим потреблението на големия брат. И ние сме правили и изнасяли ей така на конвейр. Без значение качеството. Следователно, когато целия този похлупак се чупи, ние българите с голямото самочувствие виждаме, че не можем да оцелеем в действителността на пазарната икономика. И до ден днешен ние се опитваме да пробием не с качество, а с време. Ще направим някъв продукт много бързо ...ама дали той ще върши работа и кой ще го купува..И като всяка утопия, трябва да има нещо, което да храни цялата тази маса от хора. Тук идва "Държавата". Понятие, което и до ден днешен се ползва с упрек, че държавата дължо на някой нещо.Или с други думи, моите разбирания от тези времена са, че са ни довели до поожение в което поколения наред да нямаме елеметарна обществено-поведенческа хигиена и реална представа как е устроен света. Понеже още живеем някъде посредата: мислим си, че е демокрация и всичко зависи от нас, но реално ремев, че държавата трябва д анаправи нещо за нас. Абе като ученичка сме, която незнае пикае ли и се и и се е*еДа сега не е добре, понеже са останали най- отвратителните неща от този строй. И защо е така?Ще дам един пример с Хамериканците и А.Линкълн. Човека отменил робството...да ама не. Дали според вас толкова много е пукало на един бял за черните.Споделям моето тълкование на нещата. Събрали се група другари в хамериката с ясното виждане, че трябва нещо да се промени, понеже на черните вече не им се ще да са роби и нещата отиват на "издуй гащи". Обаче трябва така д асе променят нещата, че хем робите да са доволни, хем те да излязат чисти от цялата работа и белите още да имат доверие в тях... и кво направили отменили робството. НО в действителност да видим какво става - Казват на чернте " Вие, вече сте свободним ходете дет искате". Хубаво, де ама черните, не могат да четат, да пишат, нямат имоти, собственост. Той от поколения наред е бил роб. И черния отива с високовдигната глава при доскорошния си владелец и му казва " Слушай кво, аз съм сводобен гражданин и искам сега да ме наемеш на работа и ще ми плащаш с подслон и храна"Какъв е извода - Всичко си остава по старата схема. Робите са си още роби, но си мислят, че не са.Е да каже донякъде аналогично е станало 89....сменихме режина, времето е наше, 45години стигат.....да ама не, останаха на власт "шестаците", техните деца и всякакви хора от партията. Само, че преди имаше кой с приказки да замаже, че всичко ние мн добре.И да сега е по-добре, понеже както каза, pplk ако искаш може да си хванеш к*ра в шепи и да си тръгнеш или да се опиташ да направиш и промениш нещо.Та, те това е моето мнение Малко трудно се изразявам с писане, дано някой е разбрал нещо
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
145лв. за винетка???
Collapse
X
-
slonikon написа:Честен, средно популярен, с доходи, които му позволяват да кара нов тунингован мерцедес.207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Kay_ написа:....207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
pplk написа:Kay_ написа:....ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Пак се измъкваш... Условието на задачата беше ясно дефинирано. Вземаш произволен среден футболист от Испански среден отбор и търсиш български предприемач със същите доходи и популярност. Хич не се разсейвай с разни чистачки, освен ако те не ти слагат летвата за успял предприемач и просто не можеш да си надскочиш околната среда. Нейсе, не се коси, за всички е ясно, че такъв пример няма.Кай, такъв лозунг никога не е имало. Лозунгът на комунизма беше "От всекиму според възможностите, на всекиму, според потребностите". Хич не е същото, а има и заложена система за оценяване и контрол в тоя лозунг. Ама все тая, де, ние в комунизъм не сме живели. Просто изходната ти точка на разсъждение е погрешна. Също и числата.Та, тати беше инженер - отговаряше за 28 човека, вземаше 280 лв. към 80-85 г. Завод за топлоизмервателна апаратура. Разни термодвойки, такива неща. Мама икономист, отговаряше за 2 човека, 320 лв. за същия период. Работник в предприятието на мама - ако го мързи към 220 (160 базова, ама трябва да си малко отгоре със заработката, иначе отиваш да чукаш камъни за 80 лв.), ако не 600-1300. Строителство.А, извода: на един работлив строителен работник тогава не му беше проблем да си облепи всичките стъкла с винетки по сегашните цени. А сега?браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
За мен и така лозунга е със същото значение. На умния възможностите са повече - той ще даде повече, но и за двамата потребностите са еднакви и ще получат по равно за тях. И всичко си е 5 за 4, без значение качетвото и функциятаИмах колега, който е работил в завода Кирков през 70-75, че той ми го е казвал това.Както казах, не съм живял в тези времена и мнението ми е на база чуто и прочетено. Съответно не влизам в спор, а участвам в беседа в която споделям мнениеСкоро говорих с един човек, който ми разправяше колко било хубаво преди 89. Питах го бил ли е член и той отговори положително. Каза, че плащал 100лв годишна вноска, ама пък ги водели БЕЗПЛАТНО по банкети.Хахахах Гледах го, гледах го...сърце не ми даде да му кажа, че е било безплатноФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Ами не, не са еднакви потребностите. Например, на простия държавата му осигурява евтин алкохол, а на умния евтини билети за концерт, опера и пр. неща, които се дотираха сериозно. Демек по-умния ще ѝ излезе по-скъпо на държавата. Ама тя беше ОК с тая работа, щото той дава повече. А сега?Това за партийните членове хич не ми го пробутвай. Даже ако го игнорираш, ще ти даде възможност за по-ясно анализиране на нещата. Щото БКП към 89-та имаше към милион и триста. Нъл се сещаш кви блага са валяли, че това е към 30% от трудоспособното население. Привилегии имаха активните борци. На останалите членството просто им улесняваше пътя, ако имат потенциала да се издигнат. Ама можеше и без да си член. Например предпоследния директор на споменатото строително предприятие.Последно, моите цифри горе са от първа ръка. Кой къде работил и какво казал никога не ме е интересувало, щото няма цифри.П.С. Популярност на среден (не Роналдо, Меси) испански футболист: Хората са го чували, знаят, че си е изкарал парите в попрището, което е избрал, с труд и талант. Доходи: Изкарва сто-двеста хиляди евро на месец (я някой по-запознат с футбола да уточни).Търсим предприемач, който не е абсолютно неизвестен, хората, които са го чували знаят, че си изкарва парите с труд и талант в попрището, което е избрал, а не да ползва основния бизнес за прикритие, а всъщност да се занимава с трафик на наркотици, и изкарва към 150000 евро на месец.Като му видиш колата, на нея виждаш добре залепена винетка, а не такава, дето едва се държи и се мести от мерцедеса на айго-то на жената и обратно.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Колкото и да струват , но поне да ги направят електронни . Бих искал да е така , защото има много ,,несознательные товарищи ’’ , които ги местят от стъкло на стъкло ( не че , грях ми е , и аз не съм го правил няколко пъти ) .FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo
Коментар
-
Без да се явявам защитник на правителството, искам да ви дам повод за размисъл.Първо - парите не стигат за поддръжка и ремонт на пътищата. Очевадно е, че трябват повече.Вариант 1: Увеличаване цената на винетките до 97 лв. Така се събира някой лев за ремонт на някой и друг,път в Северозапада, примерно. Всички плащат по 97 лв и си карат кой де сака.Вариант 2: Цените не се променят, пътищата не се променят. Плащаме по 67 лв за винетка и по 267 лв за джанти и окачване на година.Вариант 3: Въвеждане на тол-такса. Който кара, плаща. Колко? Не по-малко от 5 ст./км.Преди да си изберете вариант, нека всеки си сметне по колко км на година изминава извънградско. След това да си умножи километрите по 0.05 лв и да си види колко би плащал при варианта тол-такса.Айде смятайте и избирайте вариант.П.п. На основание горните варианти, и на основание данните от 300-те преброителни камери (знаят всеки автомобил по колко км минава на година), вече са направени разчетите. Сега бунят хората да протестират против винетките, и накрая ще ни нахлузят тол-таксите за всички пътища.
Коментар
-
Прав си като цяло. И съм съгласен.Обаче и днес да решат за тол такси, ще минат месеци само за проектиране на кабинки, после избор на изпълнител/и, после обжалвания(щото всеки път има) и т.н и т.н минумум 2 години за реализация.Освен това за пътища, построени е с европари(е те са знаем какъв %) не могат да взимат тол такса(поне няколко години след построяването). А и тол такси се взимат за магистрали. Докато винетката е общо взето за всичко извън населените места.
Коментар
-
Не е нужно да има никакви кабинки.Имаш над 300 камери на почти всички възлови места по пътищата.Като тръгнеш да пътуваш, системата те знае с +/- 10 км къде точно се намираш и какво разстояние си изминал.В центъра на Лондон да не би да има кабинки? Минаваш, камерата те хваща, и в края на месеца получаваш сметката по пощата.Т.е. чрез интегрираната система на АПИ може с достатъчна точност да се каже всеки автомобил (по-точно - всеки регистрационен номер ) колко километра е изминал за месеца и съответно да му се изпрати сметката.Иначе за останалите неща си прав, ама те много малко пътища извън магистралите са правени по евро-пари. А и от магистралите се сещам само за последните няколко лота на Тракия.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар