Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за предимство

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Kay_ написа:
    pavyan написа:
    Kay_ написа:
    ЗА ситуацията на картинката - Ок, но за градския транспорт от спирка - мисля, че трябва да се пусне. Виж, че си сише да намалиш или спреш за да осигуриш да маневрира при потегляне. Това го разбирам, че трябва да изчакаш.
    Така,де!Нещо като минимално предимство,както спомена един колега по-горе!
    Да, нещо такова. Това с предимството е много относително, понеже знаеш, че в Сф има места на които ако не те пуснат или да се набуташ, няма минаване. Или трябва цял ден да стоиш и да чакаш, понеже не си с предимство. Така, че трябва взаимна толерантност. За пример ще дам, че в по-малките градове, където няма големи задръствания, хората гледат на нещата "когато не си с предимство, чакаш да спрат тези с предимство и преминаваш" Да, де...ама когато е мн натоварено движението това няма как да стане. За това хората от по-малките градове, когато им се наложи да участват в голям трафик, а нямат опит в него се получават едни свирения и псувни.Оффф абе става дълго за обяснение, а не искам да има не разбрали правилно идеята ми. С две думи има неща, които се решават в зависимост от обстановката. Може някой път да си дадеш доброволно предимството и да спестиш задръстване от колкото да се пулиш и да крещиш " Ейй...***** аз съм с предимство"
    Подкрепям с две ръце! :P
    1.Безплатният секс развращава,платеният-озлобява.

    Коментар


      #32
      Re: Въпрос за предимство

      BO написа:
      1. Спираме две коли зад един рейс. Пътя е с по две ленти в посока. Давам ляв мигач и започвам да чакам всички от съседната лява лента да минат, за да заобиколя спрелия рейс. Зад мен спира втора кола и тя дава мигач за същото като моето движение. Колите в лявата лента свършват. Да, ама задния има около 2 секунди преднина, докато изчакам колите и за мен да свършат. Кой има предимство?2. В кръгово с 3 ленти. Въртим се като ненормални. Аз в най-дясна лента - от външната страна на кръговото си го въртя цял ден ако искам. Съседна кола в средната лента на кръговото иска да мине през мен, за да излезе от кръговото. Кой има предимство?
      1. Първият подал мигач тръгва пръв. Същото е като при изпреварване. Щом си подал мигач, се счита, че си започнал маневрата и задния трябва да те изчака.2. При преминаване в съседна лента с предимство са движещите се по тази лента. Важи и в кръгово движение.

      Коментар


        #33
        Re: Въпрос за предимство

        В белите държави автобусите имат отделна светофарна уредба и тогава няма такива проблеми. Мисля, че ако на даденото от колегата място се сложи такава всичко ще е наред. А шофера на автобуса не му дреме ни най - малко дали ще те удари или не, той е голям и освен това е държавен.

        Коментар


          #34
          pavyan написа:
          stilo_new написа:
          Е то тази картинка, не показва как са реално нещата там. Реално са като на първата картинка.
          Ако на първата картинка не става въпрос за спирка,то смятам,че автобуса е с предимство,защото той продължава движението си направо,а лекият автомобил се престроява поради стесняване на пътя.
          Няма да е лошо да опресниш какво е престрояване.

          Коментар


            #35
            Re: Въпрос за предимство

            Immortal написа:
            BO написа:
            1. Спираме две коли зад един рейс. Пътя е с по две ленти в посока. Давам ляв мигач и започвам да чакам всички от съседната лява лента да минат, за да заобиколя спрелия рейс. Зад мен спира втора кола и тя дава мигач за същото като моето движение. Колите в лявата лента свършват. Да, ама задния има около 2 секунди преднина, докато изчакам колите и за мен да свършат. Кой има предимство?2. В кръгово с 3 ленти. Въртим се като ненормални. Аз в най-дясна лента - от външната страна на кръговото си го въртя цял ден ако искам. Съседна кола в средната лента на кръговото иска да мине през мен, за да излезе от кръговото. Кой има предимство?
            1. Първият подал мигач тръгва пръв. Същото е като при изпреварване. Щом си подал мигач, се счита, че си започнал маневрата и задния трябва да те изчака.2. При преминаване в съседна лента с предимство са движещите се по тази лента. Важи и в кръгово движение.
            Да, ама не така мислят над 80% от участниците в движението в тези две ситуации.Особено в първата ситуация, защото става всеки ден и като се наредят 5 коли една след друга, то за най-задната кола става най-лесно да мине първа в ляво, а за най-предната - най-трудно. И като засека нарочно този най-задния, винаги стават скандали.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #36
              Re: Въпрос за предимство

              todorakiggg написа:
              А шофера на автобуса не му дреме ни най - малко дали ще те удари или не, той е голям и освен това е държавен.
              Точно от там тръгва проблема, пуска ляв мигач и не му дреме. Положението е същото по спирките, малко са тези които се съобразяват с трафика.Нямам нищо напротив да намаля и да го пусна, но не съм съгласен той да се чувства, че пътя е негов.За мен е редно само линейки, пожарни, полиция и гражданска защита да се движат с предимство. Всички други наравно с останалите.
              Особено в първата ситуация, защото става всеки ден и като се наредят 5 коли една след друга, то за най-задната кола става най-лесно да мине първа в ляво, а за най-предната - най-трудно. И като засека нарочно този най-задния, винаги стават скандали. Mr. Green
              При 5 автомобила аз като съм последен не мога да знам първия кога си е пуснал мигача. Тръгвам след последния автомобил в лявата лента и чак когато те наближа ти виждам мигача, това дава ли ти предимство или трябва да хвърлям на боб какво си решил да правиш и кога си пуснал мигач

              Коментар


                #37
                Стана още по-интересно. Колегата ме подсети, че всъщност има още една маркировка с жълто. Неговият довод е, че един вид пресичаш бус-лентата т.е. там автобусът е с предимство.
                Прикачени файлове
                Alfa 159 SW 2.4 Ti
                Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                Коментар


                  #38
                  И за тия в лявата лента ,които след 50 метра ще завиват в ляво към комплекса също е веселба
                  FIAT FORUM BULGARIA
                  Ракията е над политиката

                  Видео от Италфест 2011

                  Коментар


                    #39
                    Видях го и аз това недомислие, преди десетина дни.Много се чудих какво ще стане, ако идва автобус и съм в ситуацията на колегата.Не съм виждал такава гениална маркировка
                    Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

                    Коментар


                      #40
                      Re: Въпрос за предимство

                      Immortal написа:
                      1. Първият подал мигач тръгва пръв. Същото е като при изпреварване. Щом си подал мигач, се счита, че си започнал маневрата и задния трябва да те изчака.2. При преминаване в съседна лента с предимство са движещите се по тази лента. Важи и в кръгово движение.
                      Според мен по т. 1 си в грешка. Обосновка:Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал.Чл. 28. (1) За предупреждаване на останалите участници в движението за намерението си да извърши маневра водачът на пътно превозно средство подава следните сигнали:1. ляв пътепоказател или лява ръка, изпъната хоризонтално встрани - за завиване наляво или за отклонение наляво;2. десен пътепоказател, дясна ръка, изпъната хоризонтално встрани, или лява ръка, сгъната в лакътя и насочена нагоре - за завиване надясно или за отклонение надясно.(2) Като допълнителен сигнал при маневра водачът може да използва превключването на светлините, а извън населените места - и звуков сигнал.Т.е. - чл. 26 казва, че сигналът се подава преди да започнеш маневра и не поставя равенство между сигнал и начало на маневра. Същото е и според лл 28. - сигнализираш намерение, индикацията за това намерение не е равна на осъществяване.Още повече, че съгласно чл 25Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.(2) При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента.
                      BO написа:
                      Да, ама не така мислят над 80% от участниците в движението в тези две ситуации.
                      Ще си позволя да не се съглася с процента - не за друго, а защото би било прекалено хубаво 80% да познават закона толкова добре, че да действат правилно.
                      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                      Коментар


                        #41
                        Re: Въпрос за предимство

                        chaveto написа:
                        todorakiggg написа:
                        А шофера на автобуса не му дреме ни най - малко дали ще те удари или не, той е голям и освен това е държавен.
                        Точно от там тръгва проблема, пуска ляв мигач и не му дреме. Положението е същото по спирките, малко са тези които се съобразяват с трафика.Нямам нищо напротив да намаля и да го пусна, но не съм съгласен той да се чувства, че пътя е негов.За мен е редно само линейки, пожарни, полиция и гражданска защита да се движат с предимство. Всички други наравно с останалите.
                        Особено в първата ситуация, защото става всеки ден и като се наредят 5 коли една след друга, то за най-задната кола става най-лесно да мине първа в ляво, а за най-предната - най-трудно. И като засека нарочно този най-задния, винаги стават скандали. Mr. Green
                        При 5 автомобила аз като съм последен не мога да знам първия кога си е пуснал мигача. Тръгвам след последния автомобил в лявата лента и чак когато те наближа ти виждам мигача, това дава ли ти предимство или трябва да хвърлям на боб какво си решил да правиш и кога си пуснал мигач
                        Ха, ми много лесно. Не ти трябва да знаеш дали първата кола е с мигач. Да кажем 5 коли сте наредени с ляв мигач. Ти си 5та кола. Виждаш пред теб 4тата и пускаш нея, тя (4тата) вижда 3тата и пуска нея и т.н. до 1вата кола. Ама нали е по лесно спрат ли колите в ляво (понеже за теб свършват първо, щот си 5та кола) и веднага да се набуташ. Значи вибаги съм си мислел, че хората правещи това го правят нарочно, но четейки те разбирам, че еневолни и те си мислят, че така е правилно.П.П. Lane Staley ти прочете ли въпроса на БО по т1?
                        ФИАТ- Пътят е само формалност
                        ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                        -----------------------------------------------------
                        FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                        Коментар


                          #42
                          То като е тръгнало да се питаме за предимство ,да питам и аз.Кой е с предимство на това кръстовище?https://goo.gl/maps/yuuC14uS5YuРедовно ми се случва идвайки от позиция едно,да бъда руган и псуван от идващите от позиция 2. Аз ли бъркам нещо? Лявото с дясното ли бъркам?
                          FIAT FORUM BULGARIA
                          Ракията е над политиката

                          Видео от Италфест 2011

                          Коментар


                            #43
                            Ако има едновременно три коли на кръстовището,реда е:3,1,2.Нерегулирано Т-образно по правилото за десностоящ.
                            1.Безплатният секс развращава,платеният-озлобява.

                            Коментар


                              #44
                              Ако са само 1и 2?
                              FIAT FORUM BULGARIA
                              Ракията е над политиката

                              Видео от Италфест 2011

                              Коментар


                                #45
                                Re: Въпрос за предимство

                                Kay_ написа:
                                П.П. Lane Staley ти прочете ли въпроса на БО по т1?
                                Да.А ти прочете ли отговора ми?Според мен и начина, по който аз тълкувам закона, в описаната ситуация няма нарушение.АКо искаш да го погледнем от камбанарията на "колегиалността"?Хайде да видим ако са 8 коли и чакат първия - това са 8Х5 -> поне 40 метра свободно пространство докато тръгне първия, после излизат следващите. Мислиш ли, че такова излизане ще е по-голямо облекчение за задръстванията? Не, защото докато 5-6-7мия чакат първия вече идва следващата вълна. Положението е още по-тъпо при извънградско, когато се зареди опашка зад някой бавнодвижещ се. Тогава често се случва задните да изхвърчат напред, а понякога и нагло да се врат, защото не могат да изпреварят цялта колона. МНого често решавам да изчакам предните, но се оказва, че има една-две коли, които изобщо не смятат да изпреварват - по-слабичка кола, леко стресиран шофьор. Смятам се за доста толерантен шофьор и чакам, но няма да го чакам от Търново до Ябланица.
                                like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                                Коментар

                                Working...
                                X