Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Купих си Опел Астра със заводски метан

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    snake написа:
    itan75 написа:
    Маслояда е Х16ХЕЛ,нали го имам и брах ядове с него...
    И Z16XE е същата работа, въпреки че ме уверяваха, че не е маслояд. И аз го имам, и аз минах през смяна на сегменти. И свалих разхода на масло от 3.5-4л./10 000 км. на около 1-1.5 л. на 10 000 км. Демек не постигнах пълен успех, но поне си купих малко спокойствие да не надничам непрекъснато под капака Всъщност най-големият проблем не бяха тези 30-40 лв. годишно за доливане на масло, а това, че като я настъпех на магистралата, гълташе литър за едно отиване и връщане до морето.
    Значи тоз смотан Орелски мотор,(Екошпек) ,който го е мислил,макар че блока е от старите изпитани Опелски мотори,които са механично много здрави е бил много тъп или пиян.По принцип всеки един 4-клапанов мотор харчи в пъти повече масло от своя двуклапанов аналог.Така е все пак 16 клапана не се уплътняват лесно .Въпреки,че и моя е след ремонт,който лично аз съм си правил за мен и всичко е пипнато как си трябва,ако го карам под 5000 об/м маслото си седи .Но при едно "сносно" каране по магистралата от Бургас до София постоянно с около 140-150км/ч маслото го няма .Тез двигатели са съчетани с много къса скоростна кутия и поне мойта с около 90 км/ч е на 3000 об/м на 5-та скорост .На 140к/ч съм на 5000 об/м.Забелязах и друго-ако оставя маслото точно на МаКса на пръчката само при напън на магистралата от Бургас до разклона Ямбол/Сливен маслото почти го няма на щеката,което ще рече абсурден разход от 2 литра на има/няма 100км .Ако маслото е на минимума на щеката и стила на каране е същия маслото "почти" не мърда.Маркуча за вентилация съм го пуснал долу,като на стара Жиглица,щото във всмукателния колектор барабар с дроселна клапа,портове на главата и клапани става леш.Има нещо гнило в тоя мотор още в зародиша му и аз лично повече не смятам да се занимавам с него.Затова си взех Бавареца и пододни ядове нямам.Тука намерих една тема подобна,от човек нуждаещ се от помощ за същия кош....http://clubs.dir.bg/showflat.php?Boa...&part=all&vc=1
    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

    Коментар


      #17
      За z16xe, z14xe и x16xep за година и половина вече мога да напиша десертация... Проблемите с маслото идват от това, че буталата са с много къси поли и при лек овал на цилиндрите почват да правят едва ли не кръгом вътре. Като цяло по старите (първите два) мотори са по добре от към разход на масло.
      https://www.cialispascherfr24.com/

      Коментар


        #18
        Joro написа:
        За z16xe, z14xe и x16xep за година и половина вече мога да напиша десертация... Проблемите с маслото идват от това, че буталата са с много къси поли и при лек овал на цилиндрите почват да правят едва ли не кръгом вътре. Като цяло по старите (първите два) мотори са по добре от към разход на масло.
        Ммм не адаш,проблема е друг не е полата на буталото .Навремето като се надбягвахме с Жигулките и Ладите редовно покрай олекотяване на маховик,биели рязахме и полата на буталото уж да се олекоти на мах коляно-мотовилковия механизъм.С т.н олекотяване наистина от ниски обороти се постига добър респонс за сметка на максимална скорост.Единствено като отрежеш полата на буталото поне на Ладов мотор се получава едно гадночукане от буталата.Проблема на буталата на Х16ХЕЛ е че заводски нямат дупчици под масления сегмент за отичане на маслото в картера след остъргването му от стената на цилиндъра.Тези т.н отвори са направени странично от производителя като канал,който се запушва с нагар особенно при Орел-и внесени от Италия-защото талянец-а както знаем не сменя масло.Маслото вече не се стича към картера,а самите сегменти го "тикат" към горивната камера.Много е интерсен ефекта обаче от друга страна.При този разход на масло "Зачеркнатата от завода колица" би трябвало да пуши като Трабант с многократно превишена доза масло в бензина.Но не пушат мамка им и много хора си наливат и си мислят,че то изтича,но то си изгаря.Разковничето е в катализатора,на моя като го отрязах и сложих правата тръба,както и права тръба на мястото на следващото гърне-тогава се разпуши като Вартбург.А тъкмо бях дал около 1000лв за ремъци/ролки,водна помпа,16 клапана,16 водача,16 гумички-избиване,набиване, миене уж някакво специално на самата глава,шлайф,гарнитури три повдигача и още чаркалък дето не се сещам сега.Т.е с нова глава започна да гори повече отколкото със старата .Този недомислен мотор т.е по-скоро недомислена цилиндрова глава,водачите на клапаните и се подават доста навътре почти до главата на клапана.Ако е скъсала ангренажен ремък в Италия или Германия примерно тамошните турци и сърби отварят главата и сменят само по-кривите клапани.Да ама не моторчето има способността поради дългите си водачи при среща клапан/бутало да пука водачите,които от натрупания нагар,а даже и да ги остържеш от нагара не можеш да видиш,че са пукнати.Слагаш нов ремък,ако може и стари клапани и оп на пазара в Монтана или Горубляне на реални 114 х.км.Особенно както беше моя случай с метан от Италия поради много високата температура на изгаряне на метана даже и с аванспроцесор от пукнатите водачи започват да се отчупват парченца твърд чугун и мотора става почти на Овчарска салатка .Не знам ти каква десертация може да напишеш,но едва ли си патил повече от мен както от финансова гледна точка така и от нерви .И сега какво-всичко по двигателя ново,гадното мръсно ОрЕлче ми излезе над 6000лв и пак си остава Опел дето стои на паркинга с нов мотор.БМВ или айде поне Ауди така и не стана
        EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

        Коментар


          #19
          Мотори с полу основен ремонт, без да са набивали клапани им е сменено всичко, включително и бутала на един, а наняколко двг. са със старателно почистено стари бутала, всички без шлайф на блока, ефекте е нулев почти.Леко подобрение. Говоря за двигатели на макс 150-160000 км, реални. Колите са купувани нови за невярващите
          https://www.cialispascherfr24.com/

          Коментар


            #20
            И моята Астра Г Z16XE е купувана чисто нова от кума ми, а аз съм втори собственик. Е, той не жали колите като мен, но не е и състезател. На 192 000 км. минах през полуосновен ремонт. Бутала не са сменяни и без шлайф на блока, но всичко останало, както се полага: шлайф на глава и клапани, смяна на гарнитури, гумички, сегменти, биелни лагери, почистване на картера... Причината за ремонта беше, че започна да харчи опасно много масло при по-сериозно натоварване. Ефектът е: известно подобрение. И за съжаление, 50 000 км. след ремонта забелязвам след всяка следваща смяна на масло леко завишение на разхода. След ремонта разходът беше паднал до около литър, при последната смяна отиде на 1.5 литра/10 000 км., а сега върви вече към 2 л. с масло Liqui Moly, което уж го сложих като по-добро. Явно този двигател е конструиран така, че харчи масло.Но пък иначе колата не ми създава абсолютно никакви други ядове. Освен консумативи и споменатия вече ремонт - само се кара и заобикаля сервизите.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #21
              Joro написа:
              Мотори с полу основен ремонт, без да са набивали клапани им е сменено всичко, включително и бутала на един, а наняколко двг. са със старателно почистено стари бутала, всички без шлайф на блока, ефекте е нулев почти.Леко подобрение. Говоря за двигатели на макс 150-160000 км, реални. Колите са купувани нови за невярващите
              Ами те и новите бутала нямат дупчици под масления сегмент,затова някои включително и аз ги разпробиват с 2мм бургийка около 8 броя и едва тогава нещата заспиват относно разхода на масло .Нали ти казвам,че заводски буталата са недомислени на Х16ХЕЛ.Имам много снимки незнам как да ги постна тук.Особено по руските форуми е описан подробно със снимков материал проблема.Друго много важно забравих да кажа и то е че масления сегмент е съставен т.е от три части,а не един цял както се правиха двигателите навремето.Самия маслен сегмент при този мотор е 2мм висок,което е крайно недостатъчно за ефективно обиране на маслото от стената на цилиндъра .Втория сегмент макар и уж компресионен има ръб,който също остъргва маслото надолу.Моите сегменти,като ги свалих и наложих в цилиндъра бяха първите с ключ около 0,4-0,5мм.Вторите бяха с ключ 0,8-1,0мм и маслените с над милиметър ключ.Разстърга ми Баро-то стругаря знаеш го каналите на буталата,купих евтини сегменти от друга кола,с биелни лагери и нещата се успаха.Само,че тези сегменти масления вече не беше съставен,а цял.Съставния маслен сегмент обира маслото по-добре от целия,ако двигателя излиза от завода до към приблизително 100 х.км.Ако на неразстърган цилиндър даже и с нови бутала специално на Х16ХЕЛ сложиш сегмент от три части ефекта е близо до нула.А именно това сте направили вие.Когато тръгнах по всичките вериги магазини за авточасти исках да ми изкарат от кутията сегментите да ги видя аз лично с очите си.КолбенШмид,Мале,Гьотце,АЕ и още знайни и незнайни фирми за производство изкараха маслени сегменти в три части,но аз не исках тях.Само в ГенаКар на Сан-Стефано точно магазина е близо до вас знаеш го Yellow_Flash_Colorz_PDT_02 ми предложиха някаква испанска марка сегменти,на които масления е цял,които така и не купих,защото пак ми се струваха много 150лв за някакви си (телчета) сегменти и то не за ква кола да е ми за Орел Yellow_Flash_Colorz_PDT_20 .
              EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

              Коментар


                #22
                [quote="snake"]. Бутала не са сменяни ...И НЕРАЗПРОБИТИ ПОД масления сегмент :P .Като е започнала да друпа отново нагари след около 10 х.км заради другата недомислица самия ЕЖР клапан наричан ЕКОТЕК е позадръстила вече масления сегмент и той е спекъл в каналите на буталото :D .Сега от смяна на смяна,ще имаш все по-голям и по-голям разход на масло.Временно решение от ситуацията е 50/50 кореселин и газ за горене .Точиш маслото.Развиваш свещите и докарваш и 4-те бутала да са в средата на цилиндъра. Наливаш магическата течност в цилиндрите,докато прелее от резбата на свеща и завиваш обратно свещите.Оставяш дрънкулника така поне 48 часа.После пак отваряш пробката на картера да изтече помията.Картера на Екошитнята събира около 3.5 литра масло мисля без филтъра.Наливаш 2.5литра някакво ефтино масло най-добре промивачното на Приста-като добавиш към него 0.5 литра коресилин и още толкова газ за горене.Слагаш нов маслен филтър по-ефтин само за промивката и палиш мотора като го оставиш за около 30 мин да работи на празен ход.Спокойно нищо няма да му стане от рядка субстанция налята в картера-изпитано и проверено лично от мен неколкократно и по неволя .
                EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                Коментар


                  #23
                  Е вие как го наплашихте човека, сега направо да го е страх да я запали.
                  Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
                  ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

                  Коментар


                    #24
                    С фабричен метан на 10-12 годишна кола ще имаш едни и същи проблеми, каквато и да вземеш. След толкова години за самата метанова уредба вече няма нищо в производство, освен ако не като Мултипла или другите бипауър, в големи серии.

                    Коментар


                      #25
                      dikanio написа:
                      Е вие как го наплашихте човека, сега направо да го е страх да я запали.
                      Няма нищо толкова страшно или драматично - просто трябва да се следи нивото и да се долива. Моята си я карам така вече 75 000 км. А и може пък неговият 1.6 да не е проблемен, нали е някаква друга модификация.
                      itan75 написа:
                      ...Като е започнала да друпа отново нагари след около 10 х.км заради другата недомислица самия ЕЖР клапан наричан ЕКОТЕК
                      Там е работата, че моята на практика не е Екотек. Тъй като е купувана нова в България, явно за тук еко-изискванията са били занижени и е с фабрично затапен ЕГР. Затова нямам друго обяснение защо след ремонта нещата пак започват постепенно да се влошават, освен това, че в този двигател има някаква конструктивна недомислица, която го кара да харчи масло.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #26
                        Итан много добре обясни проблема и решението.Инак Астрата е чудесна, много безаварийни!
                        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                        Коментар


                          #27
                          itan75 написа:
                          Но при едно "сносно" каране по магистралата от Бургас до София постоянно с около 140-150км/ч маслото го няма .Тез двигатели са съчетани с много къса скоростна кутия и поне мойта с около 90 км/ч е на 3000 об/м на 5-та скорост .На 140к/ч съм на 5000 об/м.Забелязах и друго-ако оставя маслото точно на МаКса на пръчката само при напън на магистралата от Бургас до разклона Ямбол/Сливен маслото почти го няма на щеката,което ще рече абсурден разход от 2 литра на има/няма 100км .Ако маслото е на минимума на щеката и стила на каране е същия маслото "почти" не мърда.Маркуча за вентилация съм го пуснал долу,като на стара Жиглица,щото във всмукателния колектор барабар с дроселна клапа,портове на главата и клапани става леш.Има нещо гнило в тоя мотор още в зародиша му и аз лично повече не смятам да се занимавам с него.Затова си взех Бавареца и пододни ядове нямам.Тука намерих една тема подобна,от човек нуждаещ се от помощ за същия кош....http://clubs.dir.bg/showflat.php?Boa...&part=all&vc=1
                          При мен на 90 е малко над 2500 оборота, рядко карам с над 100 дори и по магистрала. Досега изминах 600 км. предимно извънградско и не забелязвам маслото да е мръднало, но съм карал с 90 - 100.Не вярвам да е толкова лош мотора, все пак нали патрулките карат с тоя мотор.
                          http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                          Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                          FIAT БРАВО 1.2 16v
                          ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                          FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                          Коментар


                            #28
                            Не вярвам да е толкова лош мотора, все пак нали патрулките карат с тоя мотор.
                            :D Колегата Joro ,ако се не лъжа на тях е натрупал опит с ремонтите.
                            FIAT FORUM BULGARIA
                            Ракията е над политиката

                            Видео от Италфест 2011

                            Коментар


                              #29
                              Честито на собственика и да кара безаварийно и много ....ама наистина да пътешества , а не да се дзвери по форумитЯ !
                              FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
                              FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo

                              Коментар


                                #30
                                krasio_79bs написа:
                                Не вярвам да е толкова лош мотора, все пак нали патрулките карат с тоя мотор.
                                :D Колегата Joro ,ако се не лъжа на тях е натрупал опит с ремонтите.
                                Милиционерските Астри са сглобени в Словакия и са пази боже. Иначе немските са значително по качествени.
                                Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
                                Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

                                Коментар

                                Working...
                                X