Здравейте!Реших да се допитам до вас пък може някой да работи в тази сфера и да даде акъл. А пък другите може просто да споделят мнение.Климатика ми го похвалиха като сравнително читав, а по характеристиките, които гледах на хартия е даже доста добър. Панасоник E12QKE. Монтиран и закупен преди малко повече от месец от една "червена" фирма в София.Като цяло съм доволен от монтажа. Сложиха го където искам и вътрешното и външното тела. Обаче като поработи на охлаждане и спре поради достигане на необходимата температура и започне да върти само вентилатор и се усеща миризма на нещо средно между спарено и влага. Все още не мирише на чорапи и кисело. В момента в който включи пак компресора и за точно минута миризмата изчезва. Знам че се прави конденз, но нормално ли е така да понамирисва. Мерих има наклон на тялото като са го монтирали. По тръбите също има наклон и водата се оттича. Обаче малко вода си остава вътре в тялото като пипна с пръст. Ако някой държи и снимки ще кача.Имам друг киматик който не е инверторен и е на 8 години пак Панасоник, мирисал е 1 или 2 пъти от тогава.Виках ги 2 пъти сервизните техници и не констатират проблем. Казват ми че това е нормално, а и понеже климатика е много мощен и толкова бързо охлажда въздуха че прави много голям конденз по питата и от там многот влага. Струва ми се лигично, но чак пък да мирише. Това ми е първят инверторен климатик и то да го нарешем от горния край на средния клас и не знам да го мъча ли повче или за такива климатици е нромално.Факт е че живея на предпоследен етаж и жегата е непоносима, препдолагам и влагата на въздуха е доста. Но да питам за мнение все пак.Благодара предварително на отзовалите се
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
миризма при домашен климатик. нормално ли е?
Collapse
X
-
Първо този климатик си понамирисва (не си единствения оплакал се), преди да го изключваш може да го оставяш по 15-20мин само на вентилатор. Моя като го изключа и е работил на охлаждане, светва една лампа CLEAN и 4 часа съвсем леко върти турбината вътре и пуска и малко озон да трепе гадините.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
-
Първо мерси за включването.На приятел майка му в Бургас си взела същия (съвпадение) и никакви проблеми няма с него. Може наистина да се окаже във влажността проблема макар че ме съмнява тук да е по-влажно от Бс.Иначе и този има няква такава функция след изключване от дистанционното остава леко открехнати клапите и подухва, а включва и нано-квото е, генератр ли е, йонизатор ли е. Но го прави от дъжд на вятър не всеки път като замирише или е влажен вътре. По упътването не намерих поне някакво свястно обяснение. Мен мисълта ми беше да не би да се окаже, че нещо има грандиозно сбъркано или при монтаж или при самата бройка.Малко тъпо и другото, че писах по климатични форуми и никой нищо не каза за мирисането. Храниха ме за компрасора къв бил, колко бил калпав и как не бил тих т.н., но нито за този нито за другите модели които си бях харесал не казаха за мириса.Така или иначе взех този и освен това с миризмата всичко друго ме кефи доста. Силен е на охлаждане и има режим в който наисина не се чува нищо докато работи. На топло не съм го пробвал още мака, че в нас е топло зимата и предимно за охлаждане го взех.п.с.притеснява ме от тая влага да не завъди гадове че сме с бебе вкъщи и ако почне да ги бълва, пък и с тоя стиропор за ваничка вътре, който в последвстие видях. Ням да е много хубавоФиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
Климатика като работи на охлаждане си изсушава достатъчно добре. За пример вземете когато ви се запотят стъклата в колата и като пуснете климатика и се изсушават за няма и минута... проблема идва от там, че като изчключи компресора в изпарителя остава остатъчна влага от процеса на работа. Изпарител е вътрешното тяло лятото а вънщното е кондензатор. Зимата е обратното. Незнам защо повечето производители не програмират електрониката като спре компресора да изключва и вътрешния вентилатор, защото по този начин вентилатора си върти температурата се покачва почва да мирише на влага и в съчетание с някоя миризма в стаята се вмирисва самото тяло. Решение на проблема няма. Винаги ще си мирише на влага. Моят климатик е същия изключва компресора и си върти вътре докато не включи пак. Това е особено неприятно зимата когато се появява студено течение. А да не говорим, че съм виждал климатици които зимата като им сработи дефроста и вътре си духа направо ледено студено. Единственото решение е всяка година да се почиства питата на вътешното тяло с обезмаслител и да се проветрява добре стаята.Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
spark написа:Може да пробваш с този препарат: Виждал съм го на технотата, но не винаги, онлайн може да се намери.Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
Коментар
-
Xaus написа:spark написа:Може да пробваш с този препарат: Виждал съм го на технотата, но не винаги, онлайн може да се намери.Климатика като работи на охлаждане си изсушава достатъчно добре.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Получава се плесен по питата след летния сезон когато работи на охлаждане и кондензира. В следствие на кондензата се завъждат бактерии и микроорганизми. Най добре е да разглобиш тялото да се открие цялата пита. След това със обезмаслител или антимухъл напръскваш обилно. (Най добре е с антимухъла че не прави пяна) Оставяш 5 минути да подейства и със пръскалка с помпичка под налягане обливаш с вода за да отмиеш мизерията която ще излезе през кондензатната тавичка. Можеш да повториш процедурата. Въпросната интервенция я правя всяка година на есен и нямам проблем повече с топлообмен и миризма.П. С. А за изсушаването за тия които са наясно ще обясня. Като извадиш шишето с мастика от хладилника то веднага получава конденз. Същото е и с изпарителя. Като работи на охлаждане по изпарителя се образуват капчици конденз. За това е и тавичката която го отвежда навън. След изключване на климатика изпарителя остава мокър и благоприятен за завъждане на спори бактерии и микроорганизми. Точно те водят до неприятната миризма. Проблема с функцията за изсушаване на изпарителя идва в това че рязко повишава влажността на стаята и ако се включва трябва стаята да се проверява.А има и отделно функция за изсушаване на въздуха във влажно помещение. Там климатика работи като охладител но с ниска скорост. Целта е да намали влагата на помещението като използва кондензирането на влагата по изпарителя но без да причинява особена промяна в температурата причинявайки дискомфорт.
Коментар
-
Каква плесен след един месец употреба?? Изобщо само ще си дадеш парите за този флакон в момента. Според мен е нормално след като е поработил и започне да върти само вътрешния въздух да се усеща леко влажно, тъй като питата изсъхва и като духа вентилатора си го вкарва в стаята. Щом не мирише на кисело и плесен не виждам повод да се притесняваш. И при мен понякога се получава така, а климатиците са чистени преди няколко седмици. И според мен зависи от влажността на въздуха и слабия режим, който трябва да поддържат.
Коментар
-
Може да разгледаш тук: http://forum.setcombg.com/%D0%BA%D0%...4.htmlОбщо взето между PKE и QKE разликите не са големи, явно имаш същия проблем.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Зачетах темата но нямам сега време за пълевн преглед. До колкото знам разликата е в програмирането и компресора. Е малко и пластмасите де Иначе да климатика е на месец и малко и за това не се засилих да купувам разни спейове. Мислех с Меглио, но се отказах. Поне при един от огледите пичовете го отвориха да проверят дали се оттича водата и видях как се сваля корубата на вътрешното тяло. Та ще си го чистя сам.Най ме притеснява да не направи мухълите и бактериите по разбираеми причини, ако остана само с миризмат на спарено ще я преглътна. Не знаех дали е нормално за това и питах.Може би следните редове трябва да ги отнеса към темата с абсурдите ама.... та май в рОдината ни няма светсни консултанти или поне са мноооого малко. Ако е толкова наболял проблем що не ме предупредиха като избирах. Бях избрал 3 модела, които покриваха и критериите за REECL и нямаше някой да каже защо предпочита предложения от него модел. Казват вземи дайкина примерно и като питам ЗАЩО? мълчание. И накрая решх сам да си направя избора поне да не ме е яд после.Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар