Относно катраните хората са го измислили.Не е нужно да се открива топлата вода
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Зимата наближава ... въпрос за отоплението на къща
Collapse
X
-
Къде да го тура тоя вентил?Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
Коментар
-
donnna написа:Румен_Хинчев написа:donnna написа:Xaus написа:За да няма нагар съответно катран е хубаво помпата да завъртя на мин. 45 С , при котел с малка водна риза загрятата вода е много малко и в момента в който завърти помпата котела се охлажда и съответно кондензира и образува катран..
Коментар
-
Колега seninkn , позиционирай си помпата да върти след 40 градуса , нареди си шамотни тухли , така че да не позволяваш на огънят да докосва металните повърхности и катран няма да имаш.Комините за нищо не са виновни. Вярвайте на човек , който 8 години се е мъчил и си реши проблема след 2 часа работа и 40 лева разходи.FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo
Коментар
-
Румен_Хинчев написа:Колега seninkn , позиционирай си помпата да върти след 40 градуса , нареди си шамотни тухли , така че да не позволяваш на огънят да докосва металните повърхности и катран няма да имаш.Комините за нищо не са виновни. Вярвайте на човек , който 8 години се е мъчил и си реши проблема след 2 часа работа и 40 лева разходи.Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
Коментар
-
Шамотните плочи, дето ти говори Румбата са най-обикновени огнеупорни тухли. Облякъл е водната риза в горивната камера с тях. Да ама той говори за печка с водна риза, а не за котел, обикновено чугунен, което е съвсем различно. Но принципът е един и същ.Комина - трябва да е с колкото може по- голям диаметър - минимум 160 мм, по възможност добре измазан отвътре, изолиран отвън, най-добре вътре в къщата, лошо е да е извън къщата - защото изстива бързо, оттам изстиват коминните газове от котела се охлаждат и кондензират в катран. Майката му е да се намери баланса между да не бяга топлото през комина и да не става катран. Моят проблем мисля че го реших така - в комин 25/25 см. наврях една тръба неръждавейка ф20 - гофрирана от покрива до котела - избиваше ми катран през тухлите. И сложих постнатия на картинка трипътен винтил. И нагласих помпата да включва към 70,,80 градуса и да изключва при 50-55 градуса.Основната причина за образуването на катран и конденз по комина е ниската температура на изгорелите газове, които се охлаждат от водната риза на котела. Ако я няма водната риза и е най-обикновена печка с огнеупорни тухли температурата в горивната камера ще е съвсем друга. Помня, че баба ми чистеше кюнците веднъж годишно - като свършеше отоплителния сезон...Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
Трипътният винтил - действа като термостата на колата - прави малък и голям кръг - върти водата първо през малкия кръг - котел - трипътен винтил - помпа - котел, докато водата достигне температура над 55 градуса. Едва тогава пуска водата през големия кръг - котел - радиатори - трипътен винтил - помпа - котел.До колкото знам за котела на пелети, за който се замислям сериозно, обаче нема кинти за сега, не е нужен специален и голям комин.Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
Комина не трябва да е с по-малък диаметър от изхода на котела. Комина е добре да бъде изолиран до горе. Там където не е изолиран се образуват сажди и трябва да се чисти по-често.В съвременните котли няма много топлина, която да избяга през комина. На моя в къщата можех да си държа ръката на кюнеца, когато котела влезе в работен режим.Температурата на кондензиране на газовете мисля е 65 градуса. Ако в котела се поддържа такава или по-висока температура не би трябвало да се образува какъвто и да е налеп.Мисля че не е добре да се поддържа температура над 80 градуса на топлопреносния флуид, защото е близко до максималната работна температура на тръбите - 95 градуса.Рисковано е.Няма начин да няма начин!
Коментар
-
nikolovvd написа:Мисля че не е добре да се поддържа температура над 80 градуса на топлопреносния флуид, защото е близко до максималната работна температура на тръбите - 95 градуса.Рисковано е.Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
Чичо ви Емо (phoenix) се занимава с изработка на системи за отопление( и охлаждане) посредством климатик и топлообменник. Не е кой знае, каква сума и за човек, който така или иначе е решил да предприема подобна стъпка е перфектен вариант. Някой, ако проявява интерес да ми пише ЛС или да му звънне.Типо 1.4i.e. ex again Alfa Romeo 156 2.0 The Precious!!!!!! ex
Fiat Punto MK2- 1,9 JTD - the city car. ex
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm ex
Lancia Musa 1.4 16V Aut ex; JEEP Grand Cherokee 2.7 CRD ex;
BMW X3 3.0D Aut
Коментар
-
Благодаря колеги,Влизаме в темата, по предварително запитване към братовчед ми имаме съгласие да пуснем два кумина един от него и съществуващият, вече почти избрах котле чугунено Фероли 22 квт, със водна риза 30 л, с възможност да работи и на пелети.Стаите които ще се отопляват са 4 на брой с площ приблизително 12,5 квм всяка, плюс коридор около 10 квм /коридора има разчупена геомертия и размерът е приблизителен/, като радиаторите ще са по 3 квт за стая и 1,5квт за коридора, банята и тоалетна ги пропускам, вътрешни са и не виждам смисъл да ги грея /пък може и ги затопля в последствие/, радиаторите ще се връзват последователно, с намаляващо сечение на тръбният път, като се надявам да успея да осигуря дебит за всеки радиатор, в момента е невъзможно да се постави етажен колектор, заради здравата подова настилка /паркет/ и последователното разположение на 3 от саите /през уикенда ще скицирам етажа и ще се пробвам да го кача тук за обсъждане/.
Коментар
-
seninkn написа:Благодаря колеги,Влизаме в темата, по предварително запитване към братовчед ми имаме съгласие да пуснем два кумина един от него и съществуващият, вече почти избрах котле чугунено Фероли 22 квт, със водна риза 30 л, с възможност да работи и на пелети.Стаите които ще се отопляват са 4 на брой с площ приблизително 12,5 квм всяка, плюс коридор около 10 квм /коридора има разчупена геомертия и размерът е приблизителен/, като радиаторите ще са по 3 квт за стая и 1,5квт за коридора, банята и тоалетна ги пропускам, вътрешни са и не виждам смисъл да ги грея /пък може и ги затопля в последствие/, радиаторите ще се връзват последователно, с намаляващо сечение на тръбният път, като се надявам да успея да осигуря дебит за всеки радиатор, в момента е невъзможно да се постави етажен колектор, заради здравата подова настилка /паркет/ и последователното разположение на 3 от саите /през уикенда ще скицирам етажа и ще се пробвам да го кача тук за обсъждане/.FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар