Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Снаждане на кабел?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Снаждане на кабел?

    Здравейте. Трябва да удължа един кабел 4 по 1.5. Знам, че най-добрия начин е с кербоване, имам клещи, но не знам какви кабелни муфи ми трябват. Не съм снаждал досега, тъй че ми непонятно. Да не би да са нещо като тръбички и стискаш отляво и отдясно и готово? Или? Ако може и снимка на кабелната муфа.
    Fiat Bravo 1.8 16V 96'

    #2
    Щом не си го правил се съмнявам дали ще успееш. Ползвай лустер клеми.

    Коментар


      #3
      Не съм сакат в ръцете, не е като да не успея. Все пак се интересувам от муфите какво представляват.
      Fiat Bravo 1.8 16V 96'

      Коментар


        #4
        Що не пробваш със запояване и шлаух.
        Fiat Punto`04 1.2 60hp.
        Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
        ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

        Коментар


          #5
          Здравей колега,Муфата може да я направиш по няколко технологии. Аз те съветвам да я направиш с термосвиваеми тръби с лепило от вътрешната страна.Готови муфи се продават по магазините за електроматериали, но без гилзите. Това е малко по скъпия вариант. Можеш обаче да си купиш много евтино термосвиваеми тръби с лепило. Продават се на метър. От две такива тръби можеш да си направиш минимум две муфи. На снимката е вида на муфата. Тръбите които ти трябват са с размери 25/10 и 8/2мм. Гилзи можеш да използваш както голи така и изолирани. По-вероятно е да намериш изолирани за кербоване. Могат да са винтови, могат и да са за кербоване.За съединяването на кабели е важна подготовката им. Разделките трябва да са около 20см. и жилата на кабелите трябва да бъдат разминати за да се получи компактна муфата. Прилагам ти няколко снимки. Ако имаш въпроси питай.
          Прикачени файлове
          Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
          Chevrolet Aveo

          Коментар


            #6
            Ако става въпрос за 1,5 кв. мм кабел, не разбирам за какво кербоване говорим. Заголваш по 4 см, на ръка усукваш жиците една за друга (не едната около другата), хващаш върха на двойката с клещи и донатягаш. Режеш половин сантиметър и изолираш. Ако кабелът е многожилен, разперваш жичките като ветрила, вкарваш една между друга, и после като по-горе.Силови кабели не се запояват по принцип.
            браво 1,6/90 - 09 г.

            Коментар


              #7
              slonikon написа:
              Ако става въпрос за 1,5 кв. мм кабел, не разбирам за какво кербоване говорим. Заголваш по 4 см, на ръка усукваш жиците една за друга (не едната около другата), хващаш върха на двойката с клещи и донатягаш. Режеш половин сантиметър и изолираш. Ако кабелът е многожилен, разперваш жичките като ветрила, вкарваш една между друга, и после като по-горе.Силови кабели не се запояват по принцип.
              Така е колега, но тук става въпрос как се прави правилно, за да стане надеждно, а не и така може.
              Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
              Chevrolet Aveo

              Коментар


                #8
                снаждане на кабел

                Зависи кабела какъв е ако е многожилен се прави точно така щото е по здраво ако ги и запоиш дори е и по добре ако е на кола например. за 4 по 1.5 не ти трябва муфа особено в къщи .https://www.youtube.com/watch?v=tUpX...?v=vSfEVRdDbGI Ако е едножилен може по същия начин с изолирбанд в разлределителните кутии по къщите така се е правило доста време Е има и по модерни начини с кабелни свръзки но ако не се направи както трябва може да прави проблем
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #9
                  Kemaloff написа:
                  slonikon написа:
                  Ако става въпрос за 1,5 кв. мм кабел, не разбирам за какво кербоване говорим. Заголваш по 4 см, на ръка усукваш жиците една за друга (не едната около другата), хващаш върха на двойката с клещи и донатягаш. Режеш половин сантиметър и изолираш. Ако кабелът е многожилен, разперваш жичките като ветрила, вкарваш една между друга, и после като по-горе.Силови кабели не се запояват по принцип.
                  Така е колега, но тук става въпрос как се прави правилно, за да стане надеждно, а не и така може.
                  С клещи аз лично правя над 6 квадрата. Даже моите клещи почват от 4 до 50. За 1,5 може и да има, ама съм сигурен, че по-яко от една спайка(селска връзка) както е обяснил колегата, няма. Никога не бих слагал муфи на 4х1,5. Правил съм доста ел. исталации, и малки(апартаменти) и големи(промишлени и жилищни сгради) . Ако се вкарва в мазилка, най-много да сложа спайката в гофре. Друг вариант е, ама ако е на открито(над растер или окачен таван, зад гипскартон и подобни) е с VAGO клеми.
                  Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                  Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                  Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                  Коментар


                    #10
                    Kemaloff написа:
                    slonikon написа:
                    Ако става въпрос за 1,5 кв. мм кабел, не разбирам за какво кербоване говорим. Заголваш по 4 см, на ръка усукваш жиците една за друга (не едната около другата), хващаш върха на двойката с клещи и донатягаш. Режеш половин сантиметър и изолираш. Ако кабелът е многожилен, разперваш жичките като ветрила, вкарваш една между друга, и после като по-горе.Силови кабели не се запояват по принцип.
                    Така е колега, но тук става въпрос как се прави правилно, за да стане надеждно, а не и така може.
                    Съгласен съм, колега, написаното от мен е абсолютно неправилно. Съгласно наредба от 2004 г.Оставам си на същото мнение относно надеждността на посочения метод, в сравнение с всякакви снадки.П.С. Аре сега, селска връзка било! Гаче по градовете не седят такива връзки от 40 години по кооперации и панелки!
                    браво 1,6/90 - 09 г.

                    Коментар


                      #11
                      slonikon написа:
                      ......П.С. Аре сега, селска връзка било! Гаче по градовете не седят такива връзки от 40 години по кооперации и панелки!
                      Е, ти пък ....
                      Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                      Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                      Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                      Коментар


                        #12
                        Инсталация

                        Тава за 220 волта ли е инсталация за вкъщиЕто и едни по съвременен метод
                        Прикачени файлове
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #13
                          На картинка е много готино, ама за в къщи, айде втулка с изолация 1,5 лв. , прежалва се , ама клещите от снимката са 200 кинта. И то от по-евтините марки. .... Субективно мое мнение.
                          Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                          Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                          Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                          Коментар

                          Working...
                          X