Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Данък на кола.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    sasho_n2 написа:
    vgeorgiev написа:
    От къде идва заблудата, че целта на МПС данъка е екологията ?!?Искате ли да си поговорим за такса смет ? Защо за една и съща квадратура на два апартамента, но в различни квартали се плаща различно ?
    А какво е, ако не е екологията???Защо автомобилите с по-малко к.с. в такъв случай е по-нисък? Това с данъка смет за апартаментите също е сбъркано, според мен - не споря.
    Чиста дискриминация на хората с по-мощни коли. Както и с детските надбавки и социалния статус. Пълен шит.

    Коментар


      #32
      sasho_n2 написа:
      Kay_ написа:
      sasho_n2 написа:
      pavyan написа:
      sasho_n2 написа:
      Логиката е следната (или поне така е в белите държави):- по-стар автомобил = по-високо ниво на замърсяване на околната среда => по-висок данък- по-нов автомобил = повече системи, катализатори, допълнителни филтри, ЕВРО норми и пр. => по-ниски вредни емисии => по-нисък данъкЗа какви газови уредби и пр. глупости говорите?И един последен въпрос - защо мислите електромобилите са освободени от данъци???
      Газовата и примата са бъзик.Демек,имаш пари за скъпото,а после се циганиш.
      Ясно ми е, че е бъзик , но не е уместен До кога ще я караме с тази теория - след като можеш да си позволиш по-нов автомобил, значи ще си плащаш десеторно по-скъп данък от този, който кара 25 годишен дарак, замърсяващ десетки пъти повече околната среда.... Няма логика, размера на данъка да се определя от платежоспособността на собственика
      E какво се чудиш? Това да не е единствената аномалия в Бг. А пък и няма на каква база да ни сравняваш с развитите страни. Ей ти примера: Ако предположим, че по улиците се движат около 5млн дътри коли с данъци в диапазона 30-150лв и 2млн нови коли с данъци 300-500лв. Сам ще сметнеш колко отиват в държавата. И сега ако го направим като в белите страни. На мен данъка да ми стане 400лв. Директно Бравата я карам в Надин и си щъкам пеша. Това мн хора ще го направят и какво ще стане: 3млн нови коли с данъци 30-150лв(предполагам, че се вдига бройката, все някой ще си купи нова кола, когато се смени схемата) и 1-2млн курници с данъци по 400-500лв. Нали се сещаш, че няма как да е приложимо това при нас. Ако искаш да направим и ГО, както е в чужбина и съвсем ще намалеят колите
      Защо да няма как да стане??? Има как, стига дали ни стиска??? Аз лично не виждам нищо лошо в това да намалеят колите по улиците, като ползите, които мога да изредя от това ще бъдат доста - по-чист въздух, по-малко задръствания, по-ниски разходи за гориво, по-здравословен начин на живот ( напр. с ходене пеш или каране на велосипед) ... или това е някаква утопия???
      Ами да действаме викам аз. Ще намерим саратници лесно. Правим митинг, протестм рокада някаква и след цялата обърквация ще създадем угодна конфигурация. Не разбрах и ти ли после ще ходиш с колело или само тия, които не могат да си купят нова кола? И аз понякога така мисля на едро. Гледам днес един дядо с една Лада, па си викам къв ще му е кеф на дядото да си купи едно колело и да върти тез пусти педали. Хем няма да цапа, хем ще си удължи живота, хем за тонус... Да не се засегнеш Базикам се, но влезем ли в дебат ще засегнем още 1000 теми.
      ФИАТ- Пътят е само формалност
      ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
      -----------------------------------------------------
      FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

      Коментар


        #33
        В България, какъв пич си, ако не се качиш в колата за 100 метра. Ако вървишпеш или караш колело автоматично се превръщаш в несретник и/или втора ръка човек.Па нищо, че повечето с такива помисли нямат и 5 лева в джоба за кафе.За данък МПС: Не е нито справедливо, нито резонно, нито стимулиращо хората с по-нови автомобили да плащат в пъти по висок данък МПС от хората притежаващи аналогичните, като мощност коли на преклонна възраст.Не виждам нито логиката, нито същността на идеята заради, която плащаме въобще данък МПС. Липсва стремеж, както да се стимулира увеличаването на качествения ни автопарк, така и стремеж да се ограничи и/ или намали потреблението на стари ДВГ. Объркана и абсурдна родна картинка лансираща изборът ни да караме "икономическо изгодно" дърти таратайки на ...найсет години....
        A17DTС/S
        Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

        Коментар


          #34
          Не може само за 2 конски сили да има разлика от около 140 лева.

          Коментар


            #35
            pavyan написа:
            Най-малкото,ако се чудя между два модела от една и съща марка,ще взема тоя с по-малък данък.Няма да споменавам марката,но например има кола,чисто нова за 30 000 лв.(т.е. не е нисък клас)на която данъка е .... 6(ШЕСТ)лева.
            Коя е тази кола, която е с мощност 15 к.с.?
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #36
              pavyan написа:
              Най-малкото,ако се чудя между два модела от една и съща марка,ще взема тоя с по-малък данък.Няма да споменавам марката,но например има кола,чисто нова за 30 000 лв.(т.е. не е нисък клас)на която данъка е .... 6(ШЕСТ)лева.
              тия коли се водят N1 и са товарни, затова им е толкова нисък данъкът. Няма значение дали е нисък или висок клас, фирмите взимат модификация N1, за да ползват ДДС, иначе не ползват.
              Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

              Коментар


                #37
                ele написа:
                pavyan написа:
                Най-малкото,ако се чудя между два модела от една и съща марка,ще взема тоя с по-малък данък.Няма да споменавам марката,но например има кола,чисто нова за 30 000 лв.(т.е. не е нисък клас)на която данъка е .... 6(ШЕСТ)лева.
                тия коли се водят N1 и са товарни, затова им е толкова нисък данъкът. Няма значение дали е нисък или висок клас, фирмите взимат модификация N1, за да ползват ДДС, иначе не ползват.
                Защото са товарни ли им е нисък данъка? Какви са тези коли? Аз си мислих, че електрическите са с най-ниския данък.

                Коментар


                  #38
                  Вчера минах на ГТП със газифициран автомобил 2007г. в перфектно състояние. Казаха ми, че ако съм в Германия няма да ме пуснат. В София ако се спазват еко нормите 90% от автомобилите ще бъдат спрени от движение. За бедните региони неми се мисли. Ако ЕС ни натиснат ще си карам Велосипеди :D
                  Brava 1.6 EL 16V 103 hps '96 ГИ Фобос

                  Коментар


                    #39
                    stilo_new написа:
                    ele написа:
                    pavyan написа:
                    Най-малкото,ако се чудя между два модела от една и съща марка,ще взема тоя с по-малък данък.Няма да споменавам марката,но например има кола,чисто нова за 30 000 лв.(т.е. не е нисък клас)на която данъка е .... 6(ШЕСТ)лева.
                    тия коли се водят N1 и са товарни, затова им е толкова нисък данъкът. Няма значение дали е нисък или висок клас, фирмите взимат модификация N1, за да ползват ДДС, иначе не ползват.
                    Защото са товарни ли им е нисък данъка? Какви са тези коли? Аз си мислих, че електрическите са с най-ниския данък.
                    Данъкът им е върху тон товароносимост. Става въпрос за тия до 12 тона.някой горе беше писал за електрическите - електрическите са без данък.
                    Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                    Коментар


                      #40
                      Kay_ написа:
                      sasho_n2 написа:
                      Kay_ написа:
                      sasho_n2 написа:
                      pavyan написа:
                      sasho_n2 написа:
                      Логиката е следната (или поне така е в белите държави):- по-стар автомобил = по-високо ниво на замърсяване на околната среда => по-висок данък- по-нов автомобил = повече системи, катализатори, допълнителни филтри, ЕВРО норми и пр. => по-ниски вредни емисии => по-нисък данъкЗа какви газови уредби и пр. глупости говорите?И един последен въпрос - защо мислите електромобилите са освободени от данъци???
                      Газовата и примата са бъзик.Демек,имаш пари за скъпото,а после се циганиш.
                      Ясно ми е, че е бъзик , но не е уместен До кога ще я караме с тази теория - след като можеш да си позволиш по-нов автомобил, значи ще си плащаш десеторно по-скъп данък от този, който кара 25 годишен дарак, замърсяващ десетки пъти повече околната среда.... Няма логика, размера на данъка да се определя от платежоспособността на собственика
                      E какво се чудиш? Това да не е единствената аномалия в Бг. А пък и няма на каква база да ни сравняваш с развитите страни. Ей ти примера: Ако предположим, че по улиците се движат около 5млн дътри коли с данъци в диапазона 30-150лв и 2млн нови коли с данъци 300-500лв. Сам ще сметнеш колко отиват в държавата. И сега ако го направим като в белите страни. На мен данъка да ми стане 400лв. Директно Бравата я карам в Надин и си щъкам пеша. Това мн хора ще го направят и какво ще стане: 3млн нови коли с данъци 30-150лв(предполагам, че се вдига бройката, все някой ще си купи нова кола, когато се смени схемата) и 1-2млн курници с данъци по 400-500лв. Нали се сещаш, че няма как да е приложимо това при нас. Ако искаш да направим и ГО, както е в чужбина и съвсем ще намалеят колите
                      Защо да няма как да стане??? Има как, стига дали ни стиска??? Аз лично не виждам нищо лошо в това да намалеят колите по улиците, като ползите, които мога да изредя от това ще бъдат доста - по-чист въздух, по-малко задръствания, по-ниски разходи за гориво, по-здравословен начин на живот ( напр. с ходене пеш или каране на велосипед) ... или това е някаква утопия???
                      Ами да действаме викам аз. Ще намерим саратници лесно. Правим митинг, протестм рокада някаква и след цялата обърквация ще създадем угодна конфигурация. Не разбрах и ти ли после ще ходиш с колело или само тия, които не могат да си купят нова кола? И аз понякога така мисля на едро. Гледам днес един дядо с една Лада, па си викам къв ще му е кеф на дядото да си купи едно колело и да върти тез пусти педали. Хем няма да цапа, хем ще си удължи живота, хем за тонус... Да не се засегнеш Базикам се, но влезем ли в дебат ще засегнем още 1000 теми.
                      Ами да, защо да не ходя с колело...или метро...За засягането на 1000 допълнителни теми съм на 1000% съгласен.

                      Коментар


                        #41
                        А нормално ли е ГО за мотопед да е от 70 до 140 лева на година и да не се предлага на 4 вноски ?!?
                        04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                        Коментар


                          #42
                          Сумата смятам, че е нормална. Мотопеда също може да направи големи бели.Това, че не се предлага разсрочено не е нормално.
                          "Без сърца, сме просто машини"
                          Toyota Prius 1.5 Hybrid
                          EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                          Коментар


                            #43
                            sasho_n2 написа:
                            Няма логика, размера на данъка да се определя от платежоспособността на собственика
                            Абе логика има.Данък общ доход от какво се определя?Ами като беше прогресивен данъка (преди да въведат най-справедливия за мен плосък данък)?Колкото повече получаваш, толкова ти е по-висок данъка.В целия свят е така.В нормалните държави даже и глобите зависят от доходите на нарушителя (и така трябва да е).Щото ако за един човек 100 лв глоба може да са много, за някой с големи доходи това са му джобните пари за едно сядане на заведение.Т.е. - една и съща сума за различните хора тежи различно.

                            Коментар


                              #44
                              Immortal написа:
                              sasho_n2 написа:
                              Няма логика, размера на данъка да се определя от платежоспособността на собственика
                              Абе логика има.Данък общ доход от какво се определя?Ами като беше прогресивен данъка (преди да въведат най-справедливия за мен плосък данък)?Колкото повече получаваш, толкова ти е по-висок данъка.В целия свят е така.В нормалните държави даже и глобите зависят от доходите на нарушителя (и така трябва да е).Щото ако за един човек 100 лв глоба може да са много, за някой с големи доходи това са му джобните пари за едно сядане на заведение.Т.е. - една и съща сума за различните хора тежи различно.
                              Е да де. НЪл това е идеята на ДОД. Чрез него всеки да плати данък на "богатството" си ( колкото и относително да е то)Тук иде реч за друг данък, при който бедния може и танк да сурка по пътищата ни родни, а "богатия" да кара чисто нов... ФИАТ 500 ( примерно). В ежедневието ни подобни примери -бол.А факта, че някой е придобил нов автомобил е достатъчно основание да се счита, че по презумпция това му удоволствие вече е заплатено...в магазина. От там насетне си мисля дека е по-справедливо всите коне и кубици да се теглят на един кантар независимо от възрастта на возилото, името на собственика и данъчната му декларация.ПС: Иначе за глобите съм съгласен.
                              A17DTС/S
                              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                              Коментар


                                #45
                                Immortal написа:
                                sasho_n2 написа:
                                Няма логика, размера на данъка да се определя от платежоспособността на собственика
                                Абе логика има.Данък общ доход от какво се определя?Ами като беше прогресивен данъка (преди да въведат най-справедливия за мен плосък данък)?Колкото повече получаваш, толкова ти е по-висок данъка.В целия свят е така.В нормалните държави даже и глобите зависят от доходите на нарушителя (и така трябва да е).Щото ако за един човек 100 лв глоба може да са много, за някой с големи доходи това са му джобните пари за едно сядане на заведение.Т.е. - една и съща сума за различните хора тежи различно.
                                То туй хубаво за глобите според доходите,наистина както го има в много страни,ама тук как ще го определят? В смисъл мене лично от последната работа ме осигуряват на 420 или 430лв,а заплата незнам още .Каза,че плащал само пълните курсове на цистерната,а празните на връщане до завода за ново натоварване -НЕ .Самия,аз незнам колко пари ще взема,а и гръмна една гума т.е сигурно ще си я удържи.А колко много хора са като мен.
                                EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                                Коментар

                                Working...
                                X