Колеги трябва ми схема на зарядно за Литиево-ионни батерий на 18волта или по точно за Parkside PABS 18-Li B2 или има ли начин да намеря зарядно за такъв винтоверт. Гледах едни зарядни на Райдер по 20 лева, но ме човърка да си го направя сам ако не е толкова сложно. Трябва ми схема защото днеска купих този винтоверт без зарядно което изгоряло но искаха да ме метнат, но все пак се разбрахме само за машнката , сега остава да му измисля зарядно. Дали няма да стане с едно 19в от един лаптоп ACER?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Направа на зарядно за Li Ion батерии за винтоверт.
Collapse
X
-
Зависи батерията дали е вградена във винтоверта или се сваля и се зарежда в зарядното. Наскоро ползвах един Парксайд с вградена батерия и му пусках едно адаптерче с букса като за лаптоп. В този случай схемата която следи заряда е във винтоверта а ако се сваля батерията схемата може да е в батерията или в самото зарядно. Смисъл, че за литиево-йонните батерии трябва много прецизно да се регулира тока на заряд според напрежението на батерията, ако не се лъжа зарядния ток трябва да е винаги 0.1C тоест една десета от капацитета на батерията. Говоря на изуст и не претендирам да ти давам точна информация. Например правил съм много зарядни за оловни акумулатори там става лесно...стабилизираш напрежението на 14.4Волта и с покачването на напрежението на акумулатора вътрешното му съпротивление се покачва и от там тока на заряд сам си спада докато двете напрежения на зарядното и на акумулатора се изравнят. Това е не е много професионално изпълнение...в професионалните зарядни след като се зареди акумулатора се влиза в режим floating charge тоест потдържа се напрежение 13.8 волта. Тея методи не важат за литиевите батерии, както знаеш една ГСМ батерия е 3.7 волта а напрежението на зарядното е 5 волта и като стане 4.2в е заредена. Според мене не се занимавай има си готови решения на готова платка за 2-3 долара. Влез в Ибей и пиши li-ion charging board.Fiat Bravo 1.9 JTD 100
-
Батерията е отделно колега и вътре има една платка, след малко ще я снимам и ще пусна едни снимчици за да се видид за какво иде реч ако може да измислиме нещо и междувременно ще видя в ибей какво се продава. Може ли да ме насочиш какво да търся горе долу, в смисъл напрежение и тн. Мерак голям, акъл за сега малко по тоя втпрос.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
Щом има платка в батерията би трябвало тя да контролира заряда. Ако е така ти трябва най-обикновено захранване за лаптоп на 20 волта, щом батерията ти е 18волта. Ако няма платка вече ти трябва зарядно в което има платка за контрол на заряда...слушай кво и без тва живота на една литиева батерия е 500 цикъла заряд/разряд, но при перфектните условия. В условията на винтоверт имаме много голяма консумация на ток в пъти над капацитета на батерията за да се задвижва мотора и рано или късно ще ти се скапе батерията...така, че те съветвам да не се набутваш с пари за проекта....ако имаш зарядно за лаптоп старо, си го използвай да си зареждаш батерията, ако нямаш само 20 лева ти е втора ръка едно зарядно...Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
например в батериите на лаптопите даже има брояч за заряда, е не във всички...например батерията може да не е скапана но стигне ли брояча примерно до 500 и компютъра я отчита като неработеща, същото го има и в принтерите с тонер касети, някои имат брояч на отпечатаните страници и може да не ти е свършил тонера но принтера отчита че касетата е празна и така...кофти работа са литиевите батерии...да не говорим че се самозапалват при подлагане на екстремни условия....Занимавал съм се с доста неща в стил направи си в гаража/мазето и освен ако няма комерсиална цел не си заслужава да се занимаваш, особено, със зарядни за литиеви батерии след като една готова платка ти е 2-3 долара...ще пропилееш толкова време и средсвта, че с тва загубено време може да изкараш някой лев ако се заимаваш с друди дейности...електрониката е неблагодарна работа, с труда на китаеца не може да се пребориш, а ако си продаваш продукта в България всеки ще каже ууу мн скъпо, ами скъпо е щото само ти си знаеш колко мисъл и труд има хвърлен по продукта ти....Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
аз колега и за 10 мога да намеря въпроса е да и го напрвя за да си го полвам с "кеф" че аз ъм си го сглобил. Та въре в батерята има една платка аз съм е снимал и мисля че тя е за индикацията на заряд на батерията и вграденото фенерче. Ето снимка на батериятаЛанчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
Давам ти последен пример и спирам...преди години бях адски запален по това да си направя соларна система за декоративно диодно осветление на всекидневната ми. Е поръчах си от щатите соларните клетки, почнах да чета как да ги запоя и навържа така, че да стане панел...купих си алуминиеви профили и специалното стъкло за панелите...почнах да меря, да режа...в пакета имаше 36 клетки всяка с напрежение 0.5 волта и ток 3.5 ампера ...първо си виках кво ше правя с 0.5 волта на клетка, после научих за последователното свързване....запоих последователно 36 клетки с мисълта, че ще получа 18 волта на изхода на панела...да но реалността не е такава, после разбрах че за тези 18 волта трябва панела да е насочен под специален ъгъл спрямо географската ширина за България....е понеже не го бях направил получавах 16 най много 16.5 волта на изхода...викам си добре ще ми стига че да зареждам един акумулатор....е да но и това не беше така...после научих за пада на напрежение...оказа се , че като зареждам акумулатора напрежението на панела падаше до 13 волта и така никога не успявах да заредя напълно акумулатора...контролерите сам си ги правих първоначално по прости...после минах на програмируеми контролери ШИМ модулации и така нататаък, не можах да избегна пада на напрежение....вече бях изгубил месеци четене...после почнах да правя схеми за повишаване на напрежението от панела...хубаво повиших го, но тока на заряд падна драстично а като включим и пада на напрежение се получи така , че бях в изходна позиция...тогава се запознах и със закона за запазване на енергията и така месеците загубено време по панела стана година, че и малко отгоре.В крайна сметка диодното осветление вървеше но след 3-4 часа заряда в батерията падаше и осветлението спираше...панела беше оразмерен за 65Вата а релно беше 18-19вата, което бе недостатъчно. Дадох и сума пари за диоди и диодни ленти....проекта вече тъне в прах и ръжда...да научих много неща, но истината е една като пари съм дал близо 1000 лева за компоненти за платки, контролери, развойни системи, акумулатори, диоди + годината загубено време и накрая кво вече можеш да си намериш 200 вата панел за около 200 лева + един читав контролер и батерия за още 200 лева и си готов с труда по свързването и поръчката на частите от България ще ти излезе няма и 2 дена и резултата ще е налице, защото има едни хора които са измислили принципа много преди мен дори преди да се родя...панелите им дават 27 волта на празен ход а моя едвам стигаше 17...Така, че приятелю хубаво е да искаш да се учиш, но няма хляб в тази сфера...хората отдавна имат готови решения на пазара...решения които се слизат от поточната линия за минути.Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
Колега, имам едно зарядно от 18-волтов винтоверт Budget, сигурно е произведен в същия китайски гараж като Parkside-a. Дай да ти го подаря и да не си чоплиш мозъка с глупости. Мисля, че зарежда с около 1 Ah. Аз отдавна смених акумулаторния винтоверт с електрически, но всички джунджурии ги пазя, и да ме питаш не знам защо...!M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
-
батерия
Колега трябва ти и стойката от зарядното което не работи да може да слагаш батерията Що не го отремонтираш това не работещото.Трябва да е нещо такова .http://1.bp.blogspot.com/-J3bs9ho07N...0/zarqdno3.JPG
Коментар
-
Re: батерия
kluchar написа:Колега трябва ти и стойката от зарядното което не работи да може да слагаш батерията Що не го отремонтираш това не работещото.Трябва да е нещо такова .http://1.bp.blogspot.com/-J3bs9ho07N...0/zarqdno3.JPGЛанчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар