Здравейте и ЧНГ на всички. Покрай почивните дни разрових архивите и се заех да си направя регулируемо захранване за различни нужди. Това ми се наложи покрай "дисекцията" на една уж българска LED лампа, реално може би сглобена само в България понеже вътре за изолация на кабелите беше използван изолирбан вместо термо-свиваем шлаух. Тъй като ми трябваха различни напрежения за да видя какъв е пада върху диода при достигане на препоръчителният ток през него от 30мА се озорих доста и реших да си преработя едно захранване.Захранването е ТЕС 13-5-НТ, но ми липсва трансформатора. Тествах го с друг маломощен трансформатор с 2х18 волта и видимо работи, но при завъртането на понтенциометъра R10 в едното крайно положение сработва защитата, явно нещо му има. Това което искам да направя от него е да си изведа този понтециометър на кутията и да мога с него да си регулирам изходното напрежение такова каквото ми трябва в момента. Така и така ще го ремонтирам искам и да го подсиля с по-добри транзистори, диоди. Искам съвет от хора, които са наясно повече от мен с какви по-добри транзистори да заменя оригиналите и евентуално какъв трансформатор ще ми трябва за да имам на изхода от 0 до 36-48 волта и да кажем ток до 10А. Благодаря за съдействието и ще кача и снимки в темата с реконструкцията.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Преработка и подобрение на токоизправители ТЕС (12-3)13-5-НТ
Collapse
X
-
48V Х 10A.... Това ще е към 500 вата (+50-60вата запас) трансфирматор Илко.Трябва да проверя, дали имам подобно нещо.Навремето бях докопал едни руски транформатори,серия ТАН.., те имат изходи за различни напрежения, които могат да се комбинират...Също съм давал поръчка на УНИТРАФ-Дряново,да ми направят един разделителен траф 230V:230V, справиха се добре за около 150-160лв.Какво горе долу ниско променливо напрежение от трансформатора ти трябва?ЗА МНОГО ГОДИНИ... :DSUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
-
Щом си се засилил да правиш такова захранване мога да ти предложа тороидален мрежов трансформатор 2x45V AC 6A нов.Помисли как ще разсейваш топлината. Ако настроиш изхода на 5V и тока е 10А, тогава върху захранването ще останат 30-40V. По 10А това пвави една духалка топлина.Мисля, че трябва да намалиш малко изискванията към захранването или да помислиш за SMPS.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
Супер сте колеги :D Колега Red Storm ако нямаме от фирмата камиони към Пловдив скоро можеш да ми го изпратиш и по Еконт, ще ти пиша допълнително. Разбирам, че може би не ти трябва, но все пак ако може да ми кажеш и някаква цена, че ми е неудобно така да го взема Колега vgeorgiev в оригиналният си вариант трансформатора е 2х18V със средна точка, като след изправителя стават 25V. Мислех си да сложа 2x24V, което ще ми даде към 33V след изправителя или ще мога да имам поне 30V стабилизирани на изхода като максимум, това ме устройва напълно. Оригиналният трансформатор е Ш образен, на ако тороидалният е по-надежден и на по-добра цена ако може да ми предложиш подобен трансформатор 2х24V. Другият вариант, който мислех е да си купя едно импулсно захранване, с което да заменя трансформатора, не знам кое е по надежно.Колега Nino преди година може би съм поръчвал за работата трансформатор от УНИТРАФ, доволен съм, но от тогава знам че мощните трансформатори са скъпи, има много "материал" в тях. Тук чуденката ми е дали да слагам като оригиналният трансформатор или както предлага vgeorgiev тороидален в случай че излиза по-евтин при еднаква мощност Докато стигна до трансформатора искам да си подготвя изправителя и стабилизатора. Последно се спирам на варианта с 24V входно променливо напрежение /към 33V след изправителя/. При това положение трябва ли нещо да сменям по схемата, че никъде не пише до какво входно напрежение работи стабилно? За максималният изходният ток ще запазя оригиналната стойност 5А които да са достъпни при 12V. При другите напрежения съответно за да не натоварвам стабилизатора и изправителя ще гледам тока да е по-малък. Надали ще ми трябват и 2А в повечето случаи така че трансформатора не ми трябва да е по-голям от 60-80W или да може да издържа към 2,5-3 ампера във вторичните си намотки при пиково натоварване. Във връзка с горното имам малко въпроси:1. На схемата е даден филтриращ кондензатор С1 4700uF, но на моето устройство е реализирано с 5 бр. 2200uF/25V запоени на отделна платка. Капацитета е двойно по-голям, но напрежението е гранично. Тук мисля да заменя тези кондензатори с такива със същият капацитет но на 35V или по-високо напрежение ако не са много големи, ако може да ми препоръчате кондензатори подходящи за целта, искам да си купя прилични, а гледам разнообразието е голямо.2. На изхода също има филтриращ кондензатор С5 1000uF/16V който ще заменя със същият капацитет, но на 35V мисля че е достатъчно високо това напрежение при положение, че на изхода няма да имам повече от 30V. Отново според размера ако има място мога да сложа и на по-високо напрежение за всеки случай.3. Кондензатора С2 на схемата е отбелязан като 4,7uF, но на платката е 47uF да го сменям ли или е просто грешка?4. Каква е ролята на диода Д4 /КС156/. С този ценеров диод ли се задава минималното изходно напрежение на стабилизатора? В момента както се вижда от схемата е 5.6V. Мога ли да го сменя с такъм да кажем на 3.3V за да сваля долната граница на изходното напрежение още?5. Какви транзистори да сложа на мястото на оригиналните с по-добри параметри - да са по-издръжливи на ток и напрежение за всеки случай?6. И последен въпрос, че станах досаден - на схемата е дадено, че R9 е 220 ома, но на моята платка е 100 ома - да го сменям ли и него?И ако някой е стигнал до тук, защо правя всичко това - ами интересно ми е. Знам че има десетки готови захранвания по-добри от това, но искам да си го направя за кеф дето се вика. Работя като системен администратор в производствено предприятие обичам да се занимавам с техника. В работата си използвам проверени готови захранвания за видеонаблюдението, сървърите, рутерите за Интернет и VPN мрежата между офисите в страната /мое дело изцяло/, IP телефонната централа, която пуснах реално сам след като от т.нар. оператор идваха трима човека от три различни фирми подизпълнители и единият ми каза "...леле ти си човека", при което добре че бях седнал иначе щях да падна Та благодаря Ви колеги за помощта. Почивните дни помогнах на едно момче да си сглоби сам компютъра, частите за който само си беше избрало и поръчало от България, от Амазон и още няколко сайта. Просто не мога да опиша чувството да помогнеш на един инициативен млад човек /7-8 клас/, направо ме върна години назад в техникума, страхотно беше. Между другото част от тези устройства са правени точно в техникума, в който учех, а останалите са правени в завода за радиостанции. След построяването на завода е построен и техникума за подготовка на бъдещите работници. В момента този техникум е може би най-модерното училище в нашият град, вече почти изцяло с икономическа насоченост, по разбираеми причини.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Май наистина идеята да си запазиш трафа е добра. Заводския се побира идеално в кутията и е достатъчно мощен.Това, което ти предлагам е да изкормиш цялата електроника от вътре.Сложи един як грец. Струва левче.Два хубави японски кондензатора 4,700uF/63V в паралел. Или ако имаш стари Кюстендилски кондензатори, ще свършат работа.http://store.comet.bg/Catalogue/Product/4069/За стабилизатор:"Стабилизиран изправител 6" LM317, (1.3 - 30)V, 5А, 80W, 2N3055или"Стабилизиран изправител 8" 1.3-35V, 40W, 4А, с токоограничение, с 2бр. LM317TилиLM317 по класическа схема за стабилизатор на напрежение и един или няколко 2N3055 в паралел като емитерен повторител.Всичко на всичко 5-10 лева и си готов.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
Илко, има и друга идея, според мен по-практична, а пести и време...за 50 лв...Аз отдавна ползвам китайските импулсни захранвания 12В/29А и 24в/10А.От 2006г, до момента не съм имал проблеми.Ползвам ги за доста сериозна комуникационна техника, цената на която е от порядъка на няколко хиляди долара.Пак казвам, никакви проблеми не съм имал. http://bfra.bg/index.php/bg/market/1...инствен недостатък, че са заготовки, блокове за вграждане и с цел безопастност на деца и домашни любимци, трябва да се монтират в кутия.Напрежението може да се регулира, не си спомням в какви граници.От същия тип има и тайвански, но те са по-скъпи.... мисля, че бяха на МЕАNWELL или нещо подобно.ПС.. Намерих пълния каталго на MEANWEELhttp://www.meanwell-bg.com/SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
а знаете ли че с литиево полимерна батерия с напрежение 11.1 волта(като е заредена) и капацитет поне 2000 милиамперчаса можете безпроблемно да си запалите колата ако ви е паднал акумулатора. Монтирате 2 крокодилчета на изводите на кабелите закрепяте ги към клемите и въртите на стартер. Къде се крие уловката. Някои от вас знаят, че литиево полимерните батерии имат способността да отделят ток колкото около 30 пъти капацитета им. Има и с по голямо отделяне и капацитети в зависимост от цената. Продават се и специални пожароустойчиви калъфчета за такива батерии..дори да се самозапалят калъфчето не позволява разпространение на огън. Само дим излиза. Има достатъчно клилпчета в тубата може да видите там ако не вярвате как с батерийка си палят колите хората на които им е паднал акумулатора. Не се занимавате със зарядни и носения на тежки акумулатори...Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
Nino благодаря за сайта, другата седмица ще си поръчам едно за монтаж на DIN шина за видеонаблюдението за проба.Вчера докарах стабилизатора до работещо състояние с части от скрапа във фирмата, имам доста стари платки за хвърляне ама си ги пазя да си вадя по нещо от тях :D Имам проблем с трансформатора обаче - този който беше в кутията е смятан за 110V и за това вътре всички кондензатори от филтъра на входа се бяха разхвърчали, голямо чистене падна. Навивките му са 475 / 2х67, което при подадени 220V на входа дава 2х32V на изхода и е ясно защо са се разхвърчали кондензаторите, които са били 2200uF/25V. Тъй като се оказа че трансформатор с параметри като оригиналният 690 / 2x60 навивки е към 50лв грубо се отказвам от този вариант и ще използвам този за 110V. Вчера го закачих да поработи няколко часа и не загрял повече от нормалното на 220V така че явно и 475 навивки на първичната намотка са му достатъчно за да работи без да създаде проблем, магнитопроводите и на двата трансформатора /за 110 и за 220 са еднакви/. Тук обаче не знам с какви да заменя транзисторите като се има в предвид по-голямото входно напрежение, което след изправителя ще е около 45-50V. Давам параметрите на оригиналните транзистори ако може някой да ми каже с какви мога да ги заменя, които да могат да се купят и в момента, че не знам дали ще намеря нещо в скрапа :D 1. Транзистор на защитата за изходен ток /Т1 на схемата/ - 2T3107, Si, NPN, Ucb max 45V, Uce 45V, Ic max 0.1A, Pc max 0.3W2. Първият транзистор от Дарлингтона /Т3 на схемата/ - 2T6551, Si, NPN, Ucb max 75V, Uce 75V, Ic max 0.5A, Pc max 0.8W3. Вторият транзистор от Дарлигтона /Т4 на схемата/ - 2N3055, Si, NPN, Ucb max 100V, Uce 70V, Ic max 15A, Pc max 115W, транзистора да е в корпус ТО34. Управляващ транзистор /Т2 на схемата/ - BC177, Si, PNP, Ucb max 45V, Uce 45V, Ic max 0.1A, Pc max 0.3WПоне по параметри Т1 и Т2 ми изглеждат еднакви, но явно за да сложат различни има някакво значение, понеже не съм много на ясно каква е разликата? Също и в конкретната схема има ли значение усилването на транзисторите и максималната честота, на която могат да работят?И един последен въпрос - диодите на изправителя КД2002 да ги сменям ли, дават ги 100V / 10A така че 32V от трансформатора не би трябвало да са им проблем? Също и другите два диода 2Д5607 60V / 50mA с какви да ги сменя за всеки случай?Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Rameen, май обърка темата с тази за жриците.Пък знам ли, кондензатори/резистори за някой може да са си фетиш"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар