Здравейте Колеги,сдобих се с тези колонки,но радостта ми бе помрачена от едно несходство между звука на двете тела.В частност на едната високочестнотния е по-изразен,а на другата средата е по-изразена,съответно се получава субективното усещана на по-слаб звук от другите два говорителя.За по-ясна представа ето как изглеждат говорители,филтри и тнт Кантон ГЛЕ 50,филтри,говорители...Сега не знам ,как да започна,но и двата вида говорители са куполни и при леко докосване на купола,се усеща,че вибрират едните,а другите не.Още по-обърканато е ,че са кръстосани нещата-на едното тяло,висикочестотния се усеща,че работи,а на другото средночестотния.Като си доближа ухото се усеща по-ясно изразени детайли .За по-непретенциозно слушане може и да мине.Но адски ме драни и се чувствам меко казано Пре%^$§бан.Какво направих до тук:измерих и четирите говорители на съпротивление и са си сходни,няма прекъсване в намотката.С батерийка от 1,5в проверих хода на шпуличките.Остава по моята логика да е проблема във филтъра,но дали?!Може ли някой да ме насочи ,кои кондензатори са за високите и средите и възможно ли е от тях да е проблема.Също ме вълнува кое е правилното нещо,при работа на съответния говорител при докосването му да се усеща вибрация или не?Дано сте ме разбрали,но пак ще го напиша:На едното ОТ вискоката е по-ясна от на другото,а на другото средта е по-ясна от на първото.Дефакто има проблем и в двете колони.Пробвах ги на няколко усилвателя,но си е все така.Проверих за противофазно свързване-няма.Нямам други филтри да пробвам ,но ако някой може да сподели от къде да почна да търся проблема ще ми е най-лесно.Дали филтър,дали говорители.МерсиLe décodage des valeurs nécessite un dessoudage.Résultats:3098=24µF2710=47µF3094=100µF3 692=11µF
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Говорители,ОТ-принципни въпроси и отговори.Canton GLE 50?
Collapse
X
-
Говорители,ОТ-принципни въпроси и отговори.Canton GLE 50?
Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!Етикети: –
-
Ако шпулите са подвижни без да задират в магнитите 100% проблема ти е във филтрите. Тези колони не са първа младост нищо чудно да има някой изтекъл кондензатор или с променени характеристики. Най-добре е да ги смениш всичките с някакви качествени със същите показатели. Как се мери капацитет на кондензатор...не ми е ясно, но май трябва специален уред с мултицет не става. Пък и при всички положения ще направиш добро на филтрите, ако ги смениш всичките въпрос на време е да гръмне някой друг. Успех тези Кантони трябва да свирнат доста прилично...ПП. Ако се съмняваш в някой от драйверите размени местата на филтрите и виж дали аномалиите също са си сменили местата ако не са... лошо!Fiat Croma 1.9Mjet 8V
-
trota написа:С колегата stenli мислим едновременно А между другото какво стана с Revox-a.... оживя ли или отиде за скрабFiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
stenli написа:Размени платките на филтрите, ако се запази положението значи проблема е в драйверите /говорителите/, ако се смени звука от колонките, значи проблема е във филтрите. Ако проблема е във филтрите е най-добре да смениш всички кондензатори. По възможност използвай неелктролитни.Трота написа:Външния вид не заблуждава ами направо ме удивява. Тъжно е да видиш такъв легендарен усилвател в това състояние. Жалко, че дори и да го възстановиш технически винаги ще изглежда като прегазен. Запазен такъв Revox A78 в ибей отива към 1000.00$ ако не и повече.Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Коя е най-голямата новела на света?
Здравейте колегидойде момента да довърша ""сагата"" с говорителчетата кантончета и прилежащите им филтри.Когато човек се вкара сам във филма става страшно Все очакваме най-лошото,но в този случай беше елементарно недоглеждане на някой от предишните собственици. Само си представям колко колеги са се превивали от смях като са чели симптомите на описания от мен "проблем"... Та се оказа,че на едното ОТ са му свързани наобратно високата и средата от филтъра.Снощи ,като свалих нискочестотния ,за да сваля филтъра за измервания се усетих.Ама по закона на Мърфи първо свалих правилно свързания.Измерих го, после като свалих другия и него като го измерих , видях че няма фрапантни разлики м/у елементите и ми светна.Малко излишна гимнастика и няколко часа загубено време,просто за да се сменят местата на 4 жички.... Ето и какво измерих,може на някой ,някога да му е от полза:Tag: Canton Gle 50 crossover,filterCapsOriginal value33uf) 1-42.9uf/ 2-42.6uf 82uf 1-94.4uf/ 2-93.2uf 10uf 1-9.97uf/ 2-10.2uf ? 1-22.1uf/ 2-21.9uf ? 1-14.6uf/ 2-14.8ufInductors:1-R=2.6 l=0.24 2-R=1.4 l=0.24 R=1.3 L= 0.17 R= 1.3 L= 0.17 R=1.5 L= 0.30 R= 1.4 L= 0.29 R=1.5 L= 0.63 R= 1.5 L=0.63 R=1.2 L= 1.43 R=0.9 L=1.38 R=1.6 L=0.46 R=2.0 L=0.47Mh Благодаря на отзовалите се,занапред първо ще проверявам свързването от филтъра. :DFiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Трепване на мембраните на басовите говорители при пускане на
Здравейте хора с опит в аудио електрониката и не само.Тоя усилвател по-горе мина през пълна ревизия,настройка и профилктика,но останаха два,поне за мен много досадни проблема.Давам по-накратко,за по-ясно .-Първо:при пускане на У-я басовите мембрани трепват за секунда/напред-назад-напред/,което говори,че се освобождава някакво напрежение към тях от изходите за ОТ.Въпросът е:какво би могло да го предизвиква и опасно ли е за самите ОТ/озвучителни тела/?При изключване или работа няма проблем.Ако ще помогне-установих също,че при изключен усилвател,веднага след иключеане завъртиш ли потенциометъра за усилване има припукване и смущения в ОТ.След 10-15 сек спира.Това само ако въртиш,не пипам ли няма проблем.Това го правя,когато съм слушал по-силно и за да не ме стряска при следващо пускане ,намалям след употреба.Така забелязах това явление.Схема на усилвателя.Второто и по-лесното.Просто ,ако на някой му се занимава да изчисли какъв резистор би ми свършил работа да намаля напрежението от 36 волта до 12 волта.Това защото лампичката му изгора/36v 50mA/,тя е само да показва ,че е в работен режим-"включен".Може би стана поради механични причини и искам да сложа ЛЕД диодна лена,която е 12 волта и 9,6 вата.Ако има по-удачно решение съм отворен за съвет...Ако някой се навие да даде малко насока ще съм благодарен.Поздрави!ПП:Ако на някой му е интересно,но е написано неясно да не се стеснява да попита и ще се опитам да отговоря по-ясно и конкретноFiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Използвай това http://radimex.eu/%D0%97%D0%B0%D1%89...82%D0%B5%D0%BB и ще си спестиш много главоболия ако стане някой фал с усилвателя
Коментар
-
.
stenli написа:viktorsterev написа:Малко в страни от темата.Някои може ли да ми каже от къде мога да си взема от тази тъмно сивата вата,която се слага вътре в тонколоните,т.нар."овча вълна"?Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
EX.Fiar Ritmo 105TC
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар