Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Заблуда от КАТ и средствата за масова информация !

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Dido_Lyubenov написа:
    По закон, за неизправни чистачки могат да ти спрат колата от движение и в най-слънчевия ден, като тти може да си придвижиш колата до сервиз на собствен ход, за отстраняване на повредата, а след това трябва да минеш техничски преглед, който да го устанви и да ти пуснат колата в движение отново.
    Аз лично ще си извадя бушона за чистачките и искам в средата на лятото да ме заведеш при пътен полицай, който ще ми спре колата от движение. Аз може да чета дявола като евангелието, ама ти пък изобщо не го четеш и си бетер-журналист: подхвърляш едни твърдения, които не са верни и кой знае колко хора са ги прочели и ще ходят да ги разпространяват. Аз също си нося лампи, но не защото ме притеснява, че някой полюцай ще ме спре и ще ми ги провери или ще ме накара да си ги сменям, а защото мразя да не ми работи някоя лампа и в момента, в който го забележа - сменям веднага.

    Коментар


      #62
      ФЕРАРИСТ написа:
      ogi28b написа:
      По същия начин не може да те глобят по правилник, ако законът не те задължава да носиш лампи и да ги сменяш на място.
      Принципно тук има друг момент........ЗДвП и ППЗДвП са два свързани "елемента"(не намирам друга дума) и втория определя как се прилага първия и спомага с определени дефиниции, обяснения и тълкувания......Същото е например и с Наказателния кодекс и Наказателно процесуалния кодекс........
      http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2127837184 - Закон за нормативните актове. Чл. 15. (1) Нормативният акт трябва да съответствува на Конституцията и на другите нормативни актове от по-висока степен.(2) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2007 г.) Ако нормативен акт противоречи на регламент на Европейския съюз, прилага се регламентът.(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 46 от 2007 г.) Ако постановление, правилник, наредба или инструкция противоречат на нормативен акт от по-висока степен, правораздавателните органи прилагат по-високия по степен акт.Сравнението с НК и НПК не е правилно.НК е материален закон - там са уредени съставите на престъпленията и размера на наказанията.НПК е процесуален закон - там е уреден реда за установяването и налагането им най-най общо казано. Но единият не е подчинен на другия, както е правилника/наредбата по отношение на закона.
      VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
      VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
      VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
      VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
      Нека Силата на бъде с Нас...

      Коментар


        #63
        ogi28b написа:
        Dido_Lyubenov написа:
        По закон, за неизправни чистачки могат да ти спрат колата от движение и в най-слънчевия ден, като тти може да си придвижиш колата до сервиз на собствен ход, за отстраняване на повредата, а след това трябва да минеш техничски преглед, който да го устанви и да ти пуснат колата в движение отново.
        Аз лично ще си извадя бушона за чистачките и искам в средата на лятото да ме заведеш при пътен полицай, който ще ми спре колата от движение. Аз може да чета дявола като евангелието, ама ти пък изобщо не го четеш и си бетер-журналист: подхвърляш едни твърдения, които не са верни и кой знае колко хора са ги прочели и ще ходят да ги разпространяват. Аз също си нося лампи, но не защото ме притеснява, че някой полюцай ще ме спре и ще ми ги провери или ще ме накара да си ги сменям, а защото мразя да не ми работи някоя лампа и в момента, в който го забележа - сменям веднага.
        ПРИНУДИТЕЛНИ АДМИНИСТРАТИВНИ МЕРКИЧл. 171. (Доп. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., изм., бр. 51 от 2007 г.) За осигуряване на безопасността на движението по пътищата и за преустановяване на административните нарушения се прилагат следните принудителни административни мерки:1. временно отнемане на свидетелството за управление на моторно превозно средство на водач:а) за когото видимо се установи, че не отговаря на медицинските или психологическите изисквания - до отпадане на основанието за това;б) (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) който управлява моторно превозно средство с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда, установена с медицинско изследване или с техническо средство, определящо съдържанието на алкохол в кръвта чрез измерването му в издишания въздух, или е под въздействието на друго упойващо вещество, както и при отказ да бъде проверен с техническо средство или да даде кръв за медицинско изследване - до решаване на въпроса за отговорността му, но за не повече от 6 месеца; при наличие на медицинско изследване от кръвна проба по реда на чл. 174, ал. 4 установените стойности са определящи;в) който поради незнание е извършил немаловажно нарушение на правилата за движение - до успешното полагане на проверочен изпит;г) (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., изм., бр. 85 от 2004 г.) който извършва обществен превоз на пътници или товари с превозно средство, което не е включено в списък към лиценз или удостоверение за регистрация - до решаване на въпроса за отговорността му, но за не повече от един месец;д) (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) който управлява моторно превозно средство в нарушение на разпоредбата на чл. 157, ал. 8 - до заплащане на дължимата глоба;е) (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) който управлява моторно превозно средство без застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите - до предоставяне на сключена валидна застраховка;2. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) временно спиране от движение на пътно превозно средство:а) (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) до отстраняване на неизправността, когато пътното превозно средство е технически неизправно, включително и когато съдържанието на вредни вещества в изгорелите газове или шумът са над установените норми или конструкцията му е изменена без съответното разрешение;б) (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) до отстраняване на несъответствието, когато пътното превозно средство превозва опасен товар, но не отговаря на изискванията за класа и вида на превозвания товар;в) (доп. - ДВ, бр. 103 от 2005 г.) на собственик, който няма задължителната застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите, до сключването й;г) (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., изм., бр. 85 от 2004 г., отм., бр. 54 от 2010 г.); д) (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) което е обозначено с опознавателни знаци за извършване на таксиметрови превози, но не е включено в списък към издаден лиценз или издадено удостоверение за регистрация или не отговаря на изискванията, определени в нормативен акт;е) (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) когато моторното превозно средство е със снети шумозаглушители;ж) (нова - ДВ, бр. 43 от 2008 г.) когато не е заплатена съответната винетна такса по чл. 10, ал. 1, т. 1 от Закона за пътищата или е залепен невалиден винетен стикер;Ще се окаже, че в "евангелието" има и други неща за четене :D Копнах това всичкото, защото след ден - два, пак ще започне спор, ама по някоя друга точка. И да не е избирателно, все пак.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #64
          Като сме тръгнали да говорим за технически неизправности и кога и как могат да ни накажат за тях, ето още малко по темата за преговор на ЗДвП:Чл. 179. (1) (Предишен текст на чл. 179 - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) Наказва се с глоба от 50 до 150 лв.:1. водач, който не е означил по установения начин принудително спряло на платното за движение пътно превозно средство или не е взел мерки за своевременното отстраняване на превозното средство от платното за движение, ако от това е създадена непосредствена опасност за движението;2. който изхвърля, оставя или разпилява по пътя предмети или вещества, които създават опасност за движението;3. собственик или длъжностно лице, което допуска в движението по пътищата пътно превозно средство, чиято конструкция е изменена без съответното за това разрешение;4. който управлява технически неизправно моторно превозно средство, на което поради характера на неизправността е забранено движението по пътя, включително и до място за нейното отстраняване;5. (доп. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) който не спазва сигналите на пътните светофари, предписанието на пътните знаци, пътната маркировка и другите средства за сигнализиране, правилата за предимство, за разминаване, за изпреварване или за заобикаляне, ако от това е създадена непосредствена опасност за движението;6. който не осигури път за безпрепятствено преминаване на превозно средство, сигнализиращо със специален звуков и специален светлинен сигнал, или на съпровожданите от него превозни средства.(2) (Нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) Който поради движение с несъобразена скорост, неспазване на дистанция или нарушение по ал. 1 причини пътнотранспортно произшествие, се наказва с глоба от 100 до 200 лв., ако деянието не съставлява престъпление.(3) (Нова - ДВ, бр. 6 от 2004 г., изм., бр. 51 от 2007 г.) Водач, който управлява пътно превозно средство по републиканските пътища, за което не е заплатена съответната винетна такса по чл. 10, ал. 2 от Закона за пътищата, или управлява пътно превозно средство, на което е залепен невалиден винетен стикер или винетен стикер с изтекъл срок, се наказва с глоба, както следва:1. при управление на пътно превозно средство, предназначено за превоз на товари с над 2 (две) оси, на състав от пътни превозни средства, както и на пътните превозни средства по чл. 10а, ал. 6, т. 3, 4 и 5 от Закона за пътищата с над 2 (две) оси - 1000 лв.; 2. при управление на пътно превозно средство, предназначено за превоз на пътници с повече от 8 (осем) места за сядане, без мястото на водача, или на пътно превозно средство, предназначено за превоз на товари с 2 (две) оси, както и на пътните превозни средства по чл. 10а, ал. 6, т. 3, 4 и 5 от Закона за пътищата с 2 (две) оси или на теглещо ремарке, за което не е платена отделна винетна такса - 500 лв.;3. при управление на пътно превозно средство за превоз на пътници с 8 места, без мястото на водача - 200 лв.;4. (доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) при управление на пътно превозно средство за превоз на пътници с 8 или по-малко места с мястото на водача, пътни превозни средства, предназначени за превоз на товари, и/или пътни превозни средства, предназначени за превоз на пътници и товари, с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 t, както и пътните превозни средства от тази група с повишена проходимост - 100 лв.(4) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водач, който управлява моторно превозно средство, което не е било спряно от движение и на което не е поставен валиден стикер съгласно чл. 100, ал. 3, и не носи валиден контролен талон от знака, издаден от Гаранционния фонд, за задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите по чл. 261, ал. 1 от Кодекса за застраховането, се наказва с глоба 50 лв.Чл. 180. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) Наказва се с глоба от 20 до 150 лв. водач, който:1. (доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) наруши правилата за използване светлините на пътно превозно средство, за престой или за паркиране, за използване на пътното платно или управлява технически неизправно пътно превозно средство, извън случаите по чл. 179, т. 4, когато в резултат на нарушението е създадена непосредствена опасност за движението;2. (изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) откаже превоз на представител на службите за контрол по този закон с моторно превозно средство за обществен превоз, с изключение на леките таксиметрови автомобили;3. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) наруши правилата за движение по обособено платно за движение на релсово пътно превозно средство, правилата за преминаване през железопътен прелез или паркира на спирките на превозните средства от редовните линии за обществен превоз на пътници.(2) Наказанието по ал. 1 се налага и на:1. праводателя, който при отчуждаване на регистрирано пътно превозно средство не съобщи в определения срок на службата, издала регистрационния номер на отчужденото превозно средство, данните на приобретателя; същото наказание се налага и на приобретателя на регистрирано пътно превозно средство, който в определения срок не съобщи по местоживеене на службата за регистрация за придобитата собственост;2. собственика на моторно превозно средство с алармена инсталация, която се включва без основателна причина или сигналите на която наподобяват на тези, подавани от пътните превозни средства със специален режим на движение.Чл. 181. Наказва се с глоба до 50 лв.:1. собственик или длъжностно лице, което без уважителни причини не представи в определения срок превозно средство за технически преглед;2. водач, който използва устройство, смущаващо действието на уредите, използвани за измерване скоростта на движение на моторните превозни средства;3. (доп. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) водач, който не носи определените за носене документи във връзка с извършвания превоз или те не отговарят на съответните изисквания;4. водач, който управлява моторно превозно средство за обществен превоз повече от законоустановеното работно време, както и водач, който управлява моторно превозно средство в болестно или друго състояние, което създава опасност за движението;5. водач, който не спре двигателя, когато моторното превозно средство е в престой или е паркирано, освен ако работата му е необходима за извършване на товарно-разтоварна или друга технологична дейност;6. водач, който управлява моторно превозно средство с емисии на вредни вещества над установените норми или с неизправно шумозаглушително устройство;7. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) водач на моторно превозно средство, който превозва пътници над определения брой места.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #65
            Не знам кой повече чете като дявола. В цитирания текст пише, че мерките се прилагат за осигуряване на безопасността на движението, а не по всяко време. Неработещите ти чистачки и изгорялата ти лампа на левия фар носят еднаква опасност и безопасност в слънчевия ден. То това със спирането от движение да не е баница? Режи, па яж! Изгаря ти габарит на международния път Глашатай - Крушолак, където някоя патрулка се е скрила на сянка от обедното слънце и от нямане какво да правят - те спират от движение?

            Коментар


              #66
              Dido_Lyubenov написа:
              2. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) временно спиране от движение на пътно превозно средство:а) (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) до отстраняване на неизправността, когато пътното превозно средство е технически неизправно, включително и когато съдържанието на вредни вещества в изгорелите газове или шумът са над установените норми или конструкцията му е изменена без съответното разрешение;[/b]
              Ей това ми е много интересно как ще ми замерят нивото на шум или вредни вещества или как ще определят изменил ли съм или не съм изменил конструкцията на автомобила на улицата ?

              Коментар


                #67
                Сега оценявам колко е хубаво да си жена - отваряш прозореца, усмихваш се на полицая, подаваш си червеното талонче първо без значение какво иска, той те пита дали е твоя колата и, при положителен отговор, ти пожелава приятен ден.... няма нужда да си меря членовете на закона с други членове на някой форум
                Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                Коментар


                  #68
                  ogi28b написа:
                  Не знам кой повече чете като дявола. В цитирания текст пише, че мерките се прилагат за осигуряване на безопасността на движението, а не по всяко време. Неработещите ти чистачки и изгорялата ти лампа на левия фар носят еднаква опасност и безопасност в слънчевия ден. То това със спирането от движение да не е баница? Режи, па яж! Изгаря ти габарит на международния път Глашатай - Крушолак, където някоя патрулка се е скрила на сянка от обедното слънце и от нямане какво да правят - те спират от движение?
                  Оги, стига бе брато ! Казвам какво имат право да направят, а дали ще го направят е съвсем отделен въпрос. Ако попаднеш на някой надъхан новобранец, с някоя колежка новобранка до него .... Знайш ли как обичат в такива моменти да се правят на мъже ? Попадал съм на всякакви. Пускали са ме само със забележка, при положение че съм бил в поне 5 -6 нарушения едновременно, глобявали са ме и за толкова дребни неща, че да те хване яд. Ама сега като имат акция, ще се заяждат точно за тия дреболии, за които се тръби.Това, че медиите ръсят глупости за дядовата ръкавичка съм абсолютно съгласен, и за това казах за шиб@ните крушки, че е наложително всеки да има под ръка в колата. То стана ега ти и спора за две ламБи :D Няма да те глобят, че нямаш резервни крушки, ама хванат ли те с изгоряла крушка и нямаш резервна да я смениш, и то по време на акцията им, гаранция ще ти лепнат поне едно фишче. И ще имат право да го направят п.п. Само от време на време ли се осигурява безопастност на движението според теб Sorry, брато, ама това отива в бисерната тема
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #69
                    mnpenchev написа:
                    Dido_Lyubenov написа:
                    2. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) временно спиране от движение на пътно превозно средство:а) (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) до отстраняване на неизправността, когато пътното превозно средство е технически неизправно, включително и когато съдържанието на вредни вещества в изгорелите газове или шумът са над установените норми или конструкцията му е изменена без съответното разрешение;[/b]
                    Ей това ми е много интересно как ще ми замерят нивото на шум или вредни вещества или как ще определят изменил ли съм или не съм изменил конструкцията на автомобила на улицата ?
                    Като навъртиш опит по пътищата, ще ти те се изясни :D Има си и мобилни уреди за проверка на вредните емисии ( още по бай Тошово време ги ползваха ), има си едни уреди за измерване на шума, има си служители, които са технически грамотни за да установят технически изменения по конструкцията на автомобила - същите тези дето миваш ГТП ри ъях в КАТ.. Пък и да не са, като се заядат с теб, ще се наложи да доказваш точно с документ от лицезираните за това организации. Тогава ще ти излезе солено, защото ако наистина има изменения по конструкцията ... Сещай се.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #70
                      Добре, карам си аз с един светещ фар и в кола с трима свидетели. Ти си полицай, спираш ме, казваш ми, че ми е изгоряла едната лампа, аз ти казвам, че знам и на място не мога да отстраня тази повреда и ще я отстраня като стигна на подходящо място. Ти какво ще направиш в този случай, ако решиш да се заяждаш за тази лампа, понеже си новобранка и колежката е пичка и също е новобранка, ама искаш да я праснеш и трябва да се покажеш? Приемаме, че не можеш за нищо друго да се заядеш, включително и пътниците на задните седалки са с колани. Само за лампата.

                      Коментар


                        #71
                        ogi28b написа:
                        Добре, карам си аз с един светещ фар и в кола с трима свидетели. Ти си полицай, спираш ме, казваш ми, че ми е изгоряла едната лампа, аз ти казвам, че знам и на място не мога да отстраня тази повреда и ще я отстраня като стигна на подходящо място. Ти какво ще направиш в този случай, ако решиш да се заяждаш за тази лампа, понеже си новобранка и колежката е пичка и също е новобранка, ама искаш да я праснеш и трябва да се покажеш? Приемаме, че не можеш за нищо друго да се заядеш, включително и пътниците на задните седалки са с колани. Само за лампата.
                        Свидетелите кратуни ли са, или обикновени хорица ? - все пак да не си изям боя де Оги, аз съм на първо място трезво мислещ човек, и няма посред бял ден да се правя на интересен, па каквато и пичка да е колежката. Ама ако шефа ми примерно ми прави проверка как си върша работата ... поне едно фишче отнасяш одма дет се вика. Опитвам се да ти обясня, че всичко е според ситуацията (не дали вали или е тъмно ), ама голям зор имаш да си "гоУем пич" пред полицаите, е бъди. :D Аз съм си патил от такива мераци. И то когато дори съм бил прав, ама накрая си отнесох АКТ -а и си го платих. Въпреки че не бях в нарушение. Не проповядвам поклонничество пред полицаите, ама когато имат законово основание да ти наложат наказание, по-добре се прави на послушен, може и само със забележка да минеш. Спирал ме е новобранец с яка пичка-новобранка до него, размина ми се със забележка. Е може да се е опитал да впечатли и готината мацка която аз си возех, като се направи на "добряк" :D А на всичко отгоре, за това нарушение нито един полицай не ми беше правил забележка години наред - карах по цял ден с включени фарове за мъгла. Още не беше задължително да се кара на къси през деня. Дори са ме спирали за проверка и не са ми правили забележка за фаровете.
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #72
                          Добре, отнасям фишче. Да изключим това, че фишче не се отнася ей така, ама да приемем, че ми пишеш фишче. В него какво ще напишеш, какво съм нарушил?

                          Коментар


                            #73
                            Dido_Lyubenov, много ги бъркаш нещата, човек.В закона има раздели ако не си обърнал внимание.Когато те спрат за нарушение, същото нарушение трябва да е описано в членовете преди тези, които си цитирал.Членовете, които си цитирал са самите глоби. Ако си нарушил някой член от началото горе долу до там, от където си цитирал, тогава там е описано какво би било наказанието за това.Примерно ако в някой член пише, че нямаш право да караш с изгоряла крушка и през деня, и през нощта, тогава в членовете с глобите трябва да е описано какво би било наказанието за това.Но ако не е изрично написано, че нямаш право да се предвижваш с изгоряла крушка през деня, то няма и въз основа на какво да ти наложат наказанието.Ако все пак е пропуснато да се отбележи какво е наказанието в тия членове, то се прилага накрая общото наказание - по спомен беше 20лв фиш - за "други, маловажни нарушения" или нещо такова беше. Пример - ако си затъмнил и предните стъкла на автомобила. Нарушаваш еди кой си член, където е оказано, че нямаш право да го правиш и защото не е предвидена специална санкция за този член, то отнасяш един фиш от 20 лв. за това, и това е.Общо взето ги гледаш много отгоре нещата и тълкуването, дори познаването на механизма за глобяване ти липса. :DЗа това Оги просто те пита - кажи кой член нарушаваш, в който е написано, че не може да се предвижваш с изгоряла крушка през деня.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #74
                              Може да се придвижваш бе, кой каза че не може !? Ама си носиш последствията. Караш си в хубав слънчев ден през лятото в 12:00 ч. по обед и ... насреща ти тунел. На другия край на тунела патрулка на КАТ. К’во пра"им ?
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                #75
                                Започваш да заобикаляш въпросите и да отклоняваш темата. Отговаряш на въпроса с въпрос.Преминавам през тунела без да ми мигне окото. Даже подавам звуков сигнал към патрулката и махам за поздрав. Няма специално изискване за движение с включени светлини при преминаване през тунел. Важи общото правило за включени светлини през деня. Отговорих, отговори и ти, моля!(Сега ако и за светлините в тунела ми заспориш, направо показвам картинката "facepalm" и отивам да вечерям, и се отказвам от форума до утре!)

                                Коментар

                                Working...
                                X