Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Производствени разходи, цена на петрол, нафта и т.н.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Ааааа, да съм казал, че авточастите са бързообортна стока по смисъла на това определение и са като хляба и млякото??? Казах, че не могат да се сравняват с яхти и самолети... Опитай пак...След като една част в английския ибей я намерих за 400 лева, при 650 лева цена най-ниска тук няма какво да спорим. Или в Англия повече се купуват части от хляба? Надценките на авточастите са огромни. Отричате ли го? Ето - колегата каза, че има 40% отстъпка и ПАК печели търговеца. За какво си говорим?Да ги сравним тогава с картини на Рембранд?! Темата е разчистена от излишен спам!Ще Ви помоля да не я цапате!Модераторски екип на fiat-bg.org
    The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

    Коментар


      #32
      style34 написа:
      ...
      Дадох ти пример с яхтите и самолетите, като стоки с нисък оборот. Един такъв производител прозвежда 1-2 бр. на няколко години и надценките се измерват в стотици хиляди проценти. Защо? Защото и при ниска надценка оборота пак ще е същия, а печалбата ще е минимална, а с такава печалба ще е невъзможно да се издържа. С авточастите нещата стоят по подобен начин. Ако предположим, че накладките се продават с минимална печалба от 1,2,3%, то това няма да вдигне оборота им и ако продаваш 100 чифта накладки месечно на цена 50лв., можеш сам да сметнеш дали печалбата е достатъчна за издръжка. А накладките са консуматив, което означава, че са по-оборотни като стока от колянови валове, примерно.По-горе бях написал, че в надценката е включена и печалба за автосервиза, който ще монтира определената авточаст и в това няма абсолютно нищо ненормално. Навсякъде по света има отстъпки за търговци и сервиза в случая се явява точно такъв.
      207 тиква автомат
      новокромаджия 2.4 печка

      Коментар


        #33
        Чакай сега. Защо изпадаш в крайности? Никой не говори да има надценка "1,2,3%". Ако за теб надценка за авточасти от 60% е нормална - ок. За мен не е. Не е нормално и един филтър за обектив за фотоапарат тук да е 109 лева, аз да го купя от чужбина барабар с доставката за 60. С авточастите е същото. Изобщо ще откриваме топлата вода ли с това, че надценките на повечето стоки у нас са огромни? Поръчвал съм си скъпи очила, маратонки, фото-аксесоари от Англия, Гърция, Китай, Германия. Е все е по-евтино.Добре, ще кажеш там оборотът е голям, печелят от оборот. Как тогава ще обясниш онлайн магазините, които почти нямат разходи? Или поне не такива като да поддържаш физически магазин с двама души поне персонал?Не съм забелязал да е по-евтино. И както каза Имортал - много малко такива нискооборотни стоки се държат на склад. Всичко е с поръчка. Да не говорим за крайно съмнителното качество на частите по родните магазини. Освен това - отстъпките за сервизи са не за да печелят те. Те печелят от цената на ремонта. Не ми се е случвало някой да ми каже - купи си от мен частта, ще ти я сменя безплатно. Отстъпката сервизите я получават за това, че са редовни клиенти и правят оборот. Което няма отношение към големите надценки. И тези отстъпки съвсем не са, щото търговецът се грижи за печалбата на автосервиза. Чисто и просто искат този човек да пазарува от тях. Имам познат без да е сервиз с 30% отстъпка от Еврото. Че дори и аз имам от AXM като член на форума 10%. В България от едно време е много почитана формулата - ден година храни. Не ми обяснявай огромните надценки с някакви пазарни принципи. Тук те често не са актуални. И добре че е интернет и онлайн търговията, да свалят малко цените родните търговци. Така или иначе се отклонихме от темата. Аз твърдя, че надценката на частите в БГ е прекалено голяма, както и на много други стоки. Ти си имаш мнение - ок. Само не ми го налагай.
        The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

        Коментар


          #34
          Между другото - имам приятел работеше в отдел, който се занимава с поръчки и прием на стоки, на верига магазини в столичните молове. Пуловерче, марково, го внасят за 60 лева. Цената е 220 лева в магазина и вика, когато го "намалят" на 150 и хората щастливи го купуват като топъл хляб, щото е "тънкана"...В крайна сметка няма нищо лошо - щом има пазар и аз така бих го направил. Само споделям реалности.
          The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

          Коментар


            #35
            За мен този спор е безсмислен! Нямам нерви за повече. П.П. Интернет търговията , особено английския e-bay, е създадена, за да се бори с огромните надценки на търговците в България, за това там е по-евтино. :D Айде, със здаве!
            207 тиква автомат
            новокромаджия 2.4 печка

            Коментар


              #36
              style34, частите тук и в Германия и в Австрия, като отидеш да си ги купиш от магазина са на едни пари. 2 месеца бях в Германия по работа и имах възможност да пообикалям. Естествено от интерес влизах в такива магазини за сверка. И почти нищо не успях да си намеря на по-ниска цена от тук. Дори всичко беше доста по-скъпо.Пробвай и ще видиш.Части по нета се намират по-евтино поради причината, че винаги някъде има някой, който да работи през 5-10% печалба максимум. Защото този отива и взима тия части на минималната цена определена от търговец. След това той няма почти никакви разходи освен да ти я опакова и да ти я прати.Както ти така и аз разчитам да намирам такива продавачи и да купувам от тях.Но не отписвай, че я си отворил някаква фирма, където да имаш магазини, продавачи, персонал, я въобще не може да си позволиш да продаваш на цена, която ти намираш по нета.И точно това ни дава сила на нас, обикновените потребители. Имаме огромен пазар в последните години, до който вече имаме достъп. Пазарна икономика. Ако 90% от хората започнат да купуват само през нет-а, тогава и тези магазини ще си правят сметката - аз мога ли да продавам на тези цени или да затварям.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #37
                Съгласен съм с теб. Но затова и казах - вече има много български интернет магазини и пак в ПОВЕЧЕТО (не всички) случаи излиза по-изгодно да си го купиш от чужд онлайн търговец. Другото, което си мисля, че в един магазин в Германия е нормално цените да са по-високи отколкото във физически магазин тук. Най-малкото заплатите на служителите не са 200-300 евро/лева. Наеми, данъци са по-високи. Покупателната способност е по-висока. И щом при по-високи разходи имаме еднакви цени.... ясно е кой печели повече.
                The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                Коментар


                  #38
                  В крайна сметка:1. Каква е цената на петрола?2. Какво значение кой колко печели? Всеки потребител има реалната възможност да купува от където си поиска.3. Всеки търговец сам си определя цената.4. Дали е честно да купувам буркан краставици по-евтино в хипермаркета в Германия от колкото тук - ами не е честно. Но какво да правим - пазар.Това е важно за темата. :D
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #39
                    style34 написа:
                    И щом при по-високи разходи имаме еднакви цени.... ясно е кой печели повече.
                    Страхувам се, че въобще не ми става ясно! След като съпоставя броя на автомобилите в България и Германия, разликата в оборотите става неизмерима. Като се сетя, че Германия е производител и износител на много авточасти, съвсем ми се замъгляват нещата.
                    207 тиква автомат
                    новокромаджия 2.4 печка

                    Коментар


                      #40
                      pplk написа:
                      style34 написа:
                      И щом при по-високи разходи имаме еднакви цени.... ясно е кой печели повече.
                      Страхувам се, че въобще не ми става ясно! След като съпоставя броя на автомобилите в България и Германия, разликата в оборотите става неизмерима. Като се сетя, че Германия е производител и износител на много авточасти, съвсем ми се замъгляват нещата.
                      А какъв е процентът на новите и гаранционни коли в Германия и какъв е в България? Големите магазини за авточасти в България със сигурност не страдат от липса на клиентела и със сигурност печелят завидно добре. В което няма нищо лошо.Не ги мисли тях и не се страхувай. Бъди смел, бъди лъв!Пак ти казвам чистосърдечно - имаш право на собствено мнение, но не разбирам защо искаш да го наложиш на всички? Не ме и интересува. Противен си ми с постоянните ти опити да се заяждаш на дребно като раздразнена стара госпожица в цикъл. Това ще е последният ми коментар относно твоя реплика. Не те уважавам, аргументите ти са абсурдни, човек, който сравнява обем на продажби на авточасти, за стари и евтини коли, с бутикови самолети и яхти... кво да говорим. Съжалявам, че отново спамя, провокиран от дребната ти, заядлива душичка, но ще е за последно.
                      The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                      Коментар


                        #41
                        Ключ.
                        ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                        Коментар

                        Working...
                        X