Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Производствени разходи, цена на петрол, нафта и т.н.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Airfan написа:
    Цената се сформира винаги и само спрямо цената на борсата и цените в рафинериите наоколо.Ако искате го вярвайте, ако искате недейте. Такъв е принципа на ценообразуването не само при нас.
    Добре де, цените на рафинериите наоколо тогава кой ги определя??? Нали и те си викат така и става яйцето и кокошката. И, приемаме, че си прав. Защо, пак питам, когато обявят покачване на световните пазари на другия ден цените на дребно се вдигат, а когато има рязко намаление не се намаляват цените на дребно на другия ден? Ей това обясни. И в една от статиите се казваше, че в Македония дизелът е около 2 лева за литър. Това не е ли "наоколо"?И изобщо не се продава на пазарен принцип. Няма как да е в условията на монопол. И 5 лева да направят литъра пак ще се купува гориво. Нямаш избор. И да не си карам колата, автобусът, с който трябва да отида на работа пак ще зареди нафта. Само дето билетчето ми ще е вече 3 лева. Затова и акцизите са огромни - щото нямаш избор. Ще плащаш.
    The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

    Коментар


      #17
      кроко61 написа:
      Преди няколко месеца един от големите шефове на Петрол обясняваше по телевизията,че дори и да ти подарят петрола цената на бензин-дизел не може да бъде под 1,55на литър.Някой вещ в икономиката да го обясни човешки-аз не мога да си го обясня!!!
      Е защото другото отива у държавата под формата на данъци. Дистрибуция, други разходи по преносната мрежа и така.
      The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

      Коментар


        #18
        Re: Производствени разходи, цена на петрол, нафта и т.н.

        chaveto написа:
        Airfan написа:
        Stefanaki написа:
        След като темата Огромен срив в цената на петрола,при нас реакцията е нула, в която се обсъждаха цените на петрола и реакцията на Лукойл, вносителите на горива и собствениците на бензиностанции беше заключена, пускам нова тема за обсъждане.Причината е Дизелът ни е № 3 в ЕС по високи производствени цени. Производствена цена на литър дизел в България е 0,748^, докато в Германия е 0,642^/л, а във Франция дори 0,622^/л.На какво ли се дължи тази значителна разлика?
        1. Източника на суровината е различен.2. Инсталациите са ни стари?
        Дааааа, петрола не е сорт Брент а някакъв много по евтин
        А и Лукойла работи вече 10 години на загуба. http://www.neftochim.bg/publichni-do...мятайте какви ще са цените, ако искат да печелят!!!Ироничен съм, разбира се!

        Коментар


          #19
          А и Лукойла работи вече 10 години на загуба. http://www.neftochim.bg/publichni-do...ov-otchet.html Смятайте какви ще са цените, ако искат да печелят!!! Ироничен съм, разбира се!
          ЛУКойл губи от това, че колкото и да печели...може и още. :P
          A17DTС/S
          Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

          Коментар


            #20
            style34 написа:
            Airfan написа:
            Цената се сформира винаги и само спрямо цената на борсата и цените в рафинериите наоколо.Ако искате го вярвайте, ако искате недейте. Такъв е принципа на ценообразуването не само при нас.
            Добре де, цените на рафинериите наоколо тогава кой ги определя??? Нали и те си викат така и става яйцето и кокошката. И, приемаме, че си прав. Защо, пак питам, когато обявят покачване на световните пазари на другия ден цените на дребно се вдигат, а когато има рязко намаление не се намаляват цените на дребно на другия ден? Ей това обясни. И в една от статиите се казваше, че в Македония дизелът е около 2 лева за литър. Това не е ли "наоколо"?И изобщо не се продава на пазарен принцип. Няма как да е в условията на монопол. И 5 лева да направят литъра пак ще се купува гориво. Нямаш избор. И да не си карам колата, автобусът, с който трябва да отида на работа пак ще зареди нафта. Само дето билетчето ми ще е вече 3 лева. Затова и акцизите са огромни - щото нямаш избор. Ще плащаш.
            Всички рафинерии от средиземноморския район се ръководят от цената на едро в Бари + някакви надценки така, че да не ти е изгодно да купиш от съседна държава + доставката. Да, монопол е, но такъв е пазара на природните богатства. Да, защото нямаш избор и купуваш, за това и ще е скъпо. Гарантирам ти, че ако утре цената е 5 лв за литър, поне половината превозни средства в държавата ще спрат. Защо се променя бързо нагоре и бавно надолу - защото така се променя цената на борсата на едро на горивата. Това и означава онова клише съдържащо "конюнктурата на пазара".Относно Македония, те не са в ЕС и подозирам, че акцизите са им по-ниски, освен това внос от там подлежи на обмитяване, предполагам. Ако там крайната цена на едро е наистина много по-ниска от тук, отдавна всички щяхме да караме с македонска нафта, да ама явно не е баш така...И само да уточня, че аз не казвам дали работят на печалба или загуба, а обяснявам как се случва ценообразуването.

            Коментар


              #21
              Airfan написа:
              .......
              Цената си се определя от руснаците и това си е истината. Много добре всяка една рафинерия знае колко е себестойността на даден продукт. Всичко това което ти е казано от кухнята е пунта мара.В момента водим преговори с няколко доставчика на ел. енергия. Е не искам да ти казвам какви цени предлагат при никакви условия, иначе всичките са на загуба и искат по високи цени. А от ЧЕЗ като разбраха веднага и те излязоха с оферта Масла, греси.... се продават с 45-50% отстъпка. И това ако си фирма, магазин, сервиз..... и при тези отстъпки имат печалба.

              Коментар


                #22
                То явно с всичко е така. И при авточастите почти всеки има 10% отстъпка, а много хора и 20%. Смятай как ни товарят.
                The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                Коментар


                  #23
                  При всяка нискооборотна стока надценките са големи, иначе нямаш шанс. Представи си какви са надценките при производителите на яхти или бутикови самолети, дето продават по една бройка годишно. Представяш ли си как те товарят?
                  207 тиква автомат
                  новокромаджия 2.4 печка

                  Коментар


                    #24
                    pplk написа:
                    При всяка нискооборотна стока надценките са големи, иначе нямаш шанс. Представи си какви са надценките при производителите на яхти или бутикови самолети, дето продават по една бройка годишно. Представяш ли си как те товарят?
                    Авточастите не са баш нискооборотна стока.Само големите магазини си позволяват да държат много части на склад. Повечето доставят при поискване - т.е. риска от залежаване на съединител за Ламборгини е минимален.Пък авточастите за ФИАТ направо се разпродават като топъл хляб - нали ФИАТите постоянно се чупят

                    Коментар


                      #25
                      Immortal написа:
                      pplk написа:
                      При всяка нискооборотна стока надценките са големи, иначе нямаш шанс. Представи си какви са надценките при производителите на яхти или бутикови самолети, дето продават по една бройка годишно. Представяш ли си как те товарят?
                      Авточастите не са баш нискооборотна стока.Само големите магазини си позволяват да държат много части на склад. Повечето доставят при поискване - т.е. риска от залежаване на съединител за Ламборгини е минимален.Пък авточастите за ФИАТ направо се разпродават като топъл хляб - нали ФИАТите постоянно се чупят
                      Ама нямат оборота на хляба, примерно, където надценката е 2-3%, било то и FIAT
                      207 тиква автомат
                      новокромаджия 2.4 печка

                      Коментар


                        #26
                        chaveto написа:
                        Airfan написа:
                        .......
                        Цената си се определя от руснаците и това си е истината. Много добре всяка една рафинерия знае колко е себестойността на даден продукт. Всичко това което ти е казано от кухнята е пунта мара.В момента водим преговори с няколко доставчика на ел. енергия. Е не искам да ти казвам какви цени предлагат при никакви условия, иначе всичките са на загуба и искат по високи цени. А от ЧЕЗ като разбраха веднага и те излязоха с оферта Масла, греси.... се продават с 45-50% отстъпка. И това ако си фирма, магазин, сервиз..... и при тези отстъпки имат печалба.
                        Ти знаеш всичко, разбираш ли. Убиваш ми мерака за всичко. Всичко е черна магия и световна конспирация срещу българите.

                        Коментар


                          #27
                          style34 написа:
                          То явно с всичко е така. И при авточастите почти всеки има 10% отстъпка, а много хора и 20%. Смятай как ни товарят.
                          40% не 10 или 20
                          Airfan написа:
                          chaveto написа:
                          Airfan написа:
                          .......
                          Цената си се определя от руснаците и това си е истината. Много добре всяка една рафинерия знае колко е себестойността на даден продукт. Всичко това което ти е казано от кухнята е пунта мара.В момента водим преговори с няколко доставчика на ел. енергия. Е не искам да ти казвам какви цени предлагат при никакви условия, иначе всичките са на загуба и искат по високи цени. А от ЧЕЗ като разбраха веднага и те излязоха с оферта Масла, греси.... се продават с 45-50% отстъпка. И това ако си фирма, магазин, сервиз..... и при тези отстъпки имат печалба.
                          Ти знаеш всичко, разбираш ли. Убиваш ми мерака за всичко. Всичко е черна магия и световна конспирация срещу българите.
                          Аз не знам всичко, но някак си не се получава. Да знаеш всяко едно перо и да не можеш да знаеш каква е себестойността всеки един ден, но разбираш ли веднъж в месеца го научаваш На края на всеки месец се получава на 100% печалбата/загубата.

                          Коментар


                            #28
                            Аз пак да питам и тука-колко е цената на МЕТАНА в Стара Загора? И кой определя цената на метана,като за него не се изисква рафинерия,преработка и т.н? Защо цената му е с толкова голяма разлика в по-големите градове? Защо цената му в Бургас във всички метан станции от ДВЕ ГОДИНИ стои на 1.79лв и ни стотинка по-горе или долу? Това картелно споразумение ли е?
                            EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                            Коментар


                              #29
                              chaveto написа:
                              Аз не знам всичко, но някак си не се получава. Да знаеш всяко едно перо и да не можеш да знаеш каква е себестойността всеки един ден, но разбираш ли веднъж в месеца го научаваш На края на всеки месец се получава на 100% печалбата/загубата.
                              Добре, разбираш, че си на загуба и какво можеш да направиш? Съседните рафинерии продават на тази цена. Ако вдигнеш цената, веднага тръгват цистерните и внасят от чужбина и се набарбальокваш още повече. Ако я свалиш - продаваш много, скъсваш се от работа, печалба пак няма, защото съвсем е свален марджина. Ако ти е интересно, потърси в гугъл за oil refinery margin или how fuel prices are calculated in refinery и има интересни материали, котировки, графики на марджина и т.н.

                              Коментар


                                #30
                                pplk написа:
                                При всяка нискооборотна стока надценките са големи, иначе нямаш шанс. Представи си какви са надценките при производителите на яхти или бутикови самолети, дето продават по една бройка годишно. Представяш ли си как те товарят?
                                Да, много нискооборотни са въздушните филтри, харчат се по един на всеки пет яхти... Да, абсолютно логично е да сравниш чистачки за 20 лева с бутиков самолет...
                                The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                                Коментар

                                Working...
                                X