След като темата Огромен срив в цената на петрола,при нас реакцията е нула, в която се обсъждаха цените на петрола и реакцията на Лукойл, вносителите на горива и собствениците на бензиностанции беше заключена, пускам нова тема за обсъждане.Причината е Дизелът ни е № 3 в ЕС по високи производствени цени. Производствена цена на литър дизел в България е 0,748^, докато в Германия е 0,642^/л, а във Франция дори 0,622^/л.На какво ли се дължи тази значителна разлика?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Производствени разходи, цена на петрол, нафта и т.н.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Re: Производствени разходи, цена на петрол, нафта и т.н.
Stefanaki написа:След като темата Огромен срив в цената на петрола,при нас реакцията е нула, в която се обсъждаха цените на петрола и реакцията на Лукойл, вносителите на горива и собствениците на бензиностанции беше заключена, пускам нова тема за обсъждане.Причината е Дизелът ни е № 3 в ЕС по високи производствени цени. Производствена цена на литър дизел в България е 0,748^, докато в Германия е 0,642^/л, а във Франция дори 0,622^/л.На какво ли се дължи тази значителна разлика?
-
Re: Производствени разходи, цена на петрол, нафта и т.н.
Airfan написа:Stefanaki написа:След като темата Огромен срив в цената на петрола,при нас реакцията е нула, в която се обсъждаха цените на петрола и реакцията на Лукойл, вносителите на горива и собствениците на бензиностанции беше заключена, пускам нова тема за обсъждане.Причината е Дизелът ни е № 3 в ЕС по високи производствени цени. Производствена цена на литър дизел в България е 0,748^, докато в Германия е 0,642^/л, а във Франция дори 0,622^/л.На какво ли се дължи тази значителна разлика?
Коментар
-
Спекулирате всички.Може би знаете, че като се купува нефт, същия се доставя поне след месец. Не се купува като сиренето от магазина и да седнеш веднага да го изядеш.Прости сметки ще направя, без да пледирам, че са точни, поради липса на данни.Както разбрахме от другата тема, петрола е поевтинял с около 18%. ОК, нали?Производствената цена на дизела според статията излиза, че се равнява на около 1,5лв и данъци от още 1 лев. Демек крайна цена около 2.5лв.Ако сложим, че самия нефт съставлява 50% от производствената цена, а останалото е труд, енергия, печалба и т.н. то излиза, че около 0.75 лв. от цената на дизела се пада на самия нефт.Сега намаляваме тия 0.75лв с около 18% и стават на 0,62 лв. Демек имаме поевтиняване на крайния продукт с около 13 стотинки, заради поевтиняването на петрола.Сега да погледна моите зареждания да видя на каква цена съм зареждал август месец и каква е текущата цена.Август месец съм зареждал на 2,77лв/л, а в момента цената на същия дизел е 2.61 лв/л.Демек имам разлика от 16 стотинки, при очаквани от моя страна 13 стотинки.Дъното на петрола е достигнат около 15-ти октомври. Демек се очаква дизела да поевтинее още до 15-ти ноември, когато ще почне тепърва да се използва този петрол и съответно разходите да се пресмятат върху покупната му цена.Не разбрах какво искате още.АА, да. Важното е да се оплакваме и винаги да обвиняваме някой. Ясно. :DA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Спекулирате всички.....АА, да. Важното е да се оплакваме и винаги да обвиняваме някой. Ясно. :DAктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
На така зададения от теб въпрос, не може да се отговори.Защото никой не дава разбивка в производството колко процента за какво отива.В другата тема се засегна заплатите на работниците по бензиностанциите. Тях да си ги мислят работодателите.Тук говорим, или поне аз така съм разбрал, за разходи свързани със самото производство на гориво.А защо предлагаме цени, които теоретично трябва да са по-ниски, това само високите нива на Лукойл знаят.Но да не забравяме, че пазара определя цената. В ЕС сме. И съответно се съобразяваме малко или много с техния пазар. За това и цената на горивото ни е съизмеримо с тях.Нали именно заради тях вдигнехме реално цената на горивото, заради данъци, които ни наложиха. Така, че ще траем и ще играем по пръчката на големите европейски глави.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Stefanaki написа:Аз не мога да си обясня защо при по-евтини суровина, работна ръка, транспорт на нефт ..., и т.н. има разлика в производствената цена с около 0,12^ (23ст.) или около 20% за всеки литър гориво? Остави ги надценките, данъците и таксите.The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Коментар
-
Преди няколко месеца един от големите шефове на Петрол обясняваше по телевизията,че дори и да ти подарят петрола цената на бензин-дизел не може да бъде под 1,55на литър.Някой вещ в икономиката да го обясни човешки-аз не мога да си го обясня!!!Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100
Коментар
-
кроко61 написа:Преди няколко месеца един от големите шефове на Петрол обясняваше по телевизията,че дори и да ти подарят петрола цената на бензин-дизел не може да бъде под 1,55на литър.Някой вещ в икономиката да го обясни човешки-аз не мога да си го обясня!!!ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
кроко61 написа:Преди няколко месеца един от големите шефове на Петрол обясняваше по телевизията,че дори и да ти подарят петрола цената на бензин-дизел не може да бъде под 1,55на литър.Някой вещ в икономиката да го обясни човешки-аз не мога да си го обясня!!!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар