Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Производствени разходи, цена на петрол, нафта и т.н.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Производствени разходи, цена на петрол, нафта и т.н.

    След като темата Огромен срив в цената на петрола,при нас реакцията е нула, в която се обсъждаха цените на петрола и реакцията на Лукойл, вносителите на горива и собствениците на бензиностанции беше заключена, пускам нова тема за обсъждане.Причината е Дизелът ни е № 3 в ЕС по високи производствени цени. Производствена цена на литър дизел в България е 0,748^, докато в Германия е 0,642^/л, а във Франция дори 0,622^/л.На какво ли се дължи тази значителна разлика?
    Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

    #2
    Re: Производствени разходи, цена на петрол, нафта и т.н.

    Stefanaki написа:
    След като темата Огромен срив в цената на петрола,при нас реакцията е нула, в която се обсъждаха цените на петрола и реакцията на Лукойл, вносителите на горива и собствениците на бензиностанции беше заключена, пускам нова тема за обсъждане.Причината е Дизелът ни е № 3 в ЕС по високи производствени цени. Производствена цена на литър дизел в България е 0,748^, докато в Германия е 0,642^/л, а във Франция дори 0,622^/л.На какво ли се дължи тази значителна разлика?
    1. Източника на суровината е различен.2. Инсталациите са ни стари?

    Коментар


      #3
      Лакомията на Лукойл и овчедушието на народа ни

      Коментар


        #4
        .

        Нали уж не всички горива идват от Лукоил,а цените са еднакви навсякъде.Е.аси картела
        Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
        EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
        EX.Fiar Ritmo 105TC

        Коментар


          #5
          Според мен глвен виновник е междунродното положение и естествено - Костов!
          VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
          VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
          VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
          VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
          Нека Силата на бъде с Нас...

          Коментар


            #6
            Причини цената да е висока - много.Причини цената да е ниска - няма.
            A17DTС/S
            Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

            Коментар


              #7
              Re: Производствени разходи, цена на петрол, нафта и т.н.

              Airfan написа:
              Stefanaki написа:
              След като темата Огромен срив в цената на петрола,при нас реакцията е нула, в която се обсъждаха цените на петрола и реакцията на Лукойл, вносителите на горива и собствениците на бензиностанции беше заключена, пускам нова тема за обсъждане.Причината е Дизелът ни е № 3 в ЕС по високи производствени цени. Производствена цена на литър дизел в България е 0,748^, докато в Германия е 0,642^/л, а във Франция дори 0,622^/л.На какво ли се дължи тази значителна разлика?
              1. Източника на суровината е различен.2. Инсталациите са ни стари?
              Дааааа, петрола не е сорт Брент а някакъв много по евтин

              Коментар


                #8
                Спекулирате всички.Може би знаете, че като се купува нефт, същия се доставя поне след месец. Не се купува като сиренето от магазина и да седнеш веднага да го изядеш.Прости сметки ще направя, без да пледирам, че са точни, поради липса на данни.Както разбрахме от другата тема, петрола е поевтинял с около 18%. ОК, нали?Производствената цена на дизела според статията излиза, че се равнява на около 1,5лв и данъци от още 1 лев. Демек крайна цена около 2.5лв.Ако сложим, че самия нефт съставлява 50% от производствената цена, а останалото е труд, енергия, печалба и т.н. то излиза, че около 0.75 лв. от цената на дизела се пада на самия нефт.Сега намаляваме тия 0.75лв с около 18% и стават на 0,62 лв. Демек имаме поевтиняване на крайния продукт с около 13 стотинки, заради поевтиняването на петрола.Сега да погледна моите зареждания да видя на каква цена съм зареждал август месец и каква е текущата цена.Август месец съм зареждал на 2,77лв/л, а в момента цената на същия дизел е 2.61 лв/л.Демек имам разлика от 16 стотинки, при очаквани от моя страна 13 стотинки.Дъното на петрола е достигнат около 15-ти октомври. Демек се очаква дизела да поевтинее още до 15-ти ноември, когато ще почне тепърва да се използва този петрол и съответно разходите да се пресмятат върху покупната му цена.Не разбрах какво искате още.АА, да. Важното е да се оплакваме и винаги да обвиняваме някой. Ясно. :D
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #9
                  BO написа:
                  Спекулирате всички.....АА, да. Важното е да се оплакваме и винаги да обвиняваме някой. Ясно. :D
                  Аз не спекулирам.Може би повлиян от заключената тема си написал този пост.В същата (заключена) тема стана въпрос за заплати в рафинерия, заплати на бензиностанции, производствени разходи и т.н. В статията от 20.10.2014 (първи пост в темата) са поставени данни за производствените разходи. Аз не мога да си обясня защо при по-евтини суровина, работна ръка, транспорт на нефт ..., и т.н. има разлика в производствената цена с около 0,12^ (23ст.) или около 20% за всеки литър гориво? Остави ги надценките, данъците и таксите. Аз съм участник почти всеки ден в "битка" за 0,003 ^ (да, правилно е: 0,3 евро-цента) себестойност на продукт.За мен разликата 0,12^ (23ст.) или около 20% е прекалено голяма.
                  Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                  Коментар


                    #10
                    На така зададения от теб въпрос, не може да се отговори.Защото никой не дава разбивка в производството колко процента за какво отива.В другата тема се засегна заплатите на работниците по бензиностанциите. Тях да си ги мислят работодателите.Тук говорим, или поне аз така съм разбрал, за разходи свързани със самото производство на гориво.А защо предлагаме цени, които теоретично трябва да са по-ниски, това само високите нива на Лукойл знаят.Но да не забравяме, че пазара определя цената. В ЕС сме. И съответно се съобразяваме малко или много с техния пазар. За това и цената на горивото ни е съизмеримо с тях.Нали именно заради тях вдигнехме реално цената на горивото, заради данъци, които ни наложиха. Така, че ще траем и ще играем по пръчката на големите европейски глави.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #11
                      Stefanaki написа:
                      Аз не мога да си обясня защо при по-евтини суровина, работна ръка, транспорт на нефт ..., и т.н. има разлика в производствената цена с около 0,12^ (23ст.) или около 20% за всеки литър гориво? Остави ги надценките, данъците и таксите.
                      Е те това и аз не мога да си обясня. Всъщност мога. Първо - органи, които да контролират това няма. Или ако има са на щат в Лукойл. Знаем как се завишават разходите на хартия. Второ - народът ни е много здрав. И любвеобилен. Обича да го клатят здраво.
                      The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                      Коментар


                        #12
                        [code:1:17fa7d8121]Бензинът и дизелът няма да поевтинеят скоро в България, независимо от драстичния спад в цените на петрола по световните борси. Това заявиха вчера експерти от петролния бранш пред ,,Труд
                        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                        Коментар


                          #13
                          Преди няколко месеца един от големите шефове на Петрол обясняваше по телевизията,че дори и да ти подарят петрола цената на бензин-дизел не може да бъде под 1,55на литър.Някой вещ в икономиката да го обясни човешки-аз не мога да си го обясня!!!
                          Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                          Коментар


                            #14
                            кроко61 написа:
                            Преди няколко месеца един от големите шефове на Петрол обясняваше по телевизията,че дори и да ти подарят петрола цената на бензин-дизел не може да бъде под 1,55на литър.Някой вещ в икономиката да го обясни човешки-аз не мога да си го обясня!!!
                            Не 1.55лв, а 1,60лв. Е те ти го обяснението http://www.youtube.com/watch?v=I37DcMxCjXo
                            ФИАТ- Пътят е само формалност
                            ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                            -----------------------------------------------------
                            FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                            Коментар


                              #15
                              кроко61 написа:
                              Преди няколко месеца един от големите шефове на Петрол обясняваше по телевизията,че дори и да ти подарят петрола цената на бензин-дизел не може да бъде под 1,55на литър.Някой вещ в икономиката да го обясни човешки-аз не мога да си го обясня!!!
                              Защото се продава на пазарен принцип, а не на база себестойност. Това е природно богатство, не е мусака, в която смяташ колко картофа, кайма и лук си сложил + надценката, за да си сметнеш разхода. В никой момент незнаеш петрол на каква цена преработваш, нито горивото, което продаваш с петрол на каква цена е произведено. Всичко излиза грубо от един масив резервоари и влиза в друг, от който пак излиза в посока търговците.Пак ще се повторя за последен път - много грубо нещата стоят така - продава се спрямо цената на борсата в Бари, Италия. Не се работи на база себестойност на суровината + производствени разходи + надценка. Рафинерията днес незнае на печалба ли е или на загуба. За даден интервал от време, да кажем един месец - рафинерията купува суровина за 1 милион евро, има 500 000 евро производствени разходи, продала е продукция за 2 милиона евро. Печалбата е 500 000. Ако не успее да продава много реално работи на загуба. Ако продава евтино, реализира голямо количество продукция, но с малка печалба. Ако купува скъпо суровината и продава евтино продукцията, пак е на загуба. За това като на всеки пазар се търси средната цена, с която работиш умерено много и реализираш умерено много с максимална печалба. И както казах, няма как да се следи всеки ден какво се преработва, за да се сформира цената постоянно спрямо това. Цената се сформира винаги и само спрямо цената на борсата и цените в рафинериите наоколо.Ако искате го вярвайте, ако искате недейте. Такъв е принципа на ценообразуването не само при нас.

                              Коментар

                              Working...
                              X