Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дава ли се десен мигач при изпреварване (връщане в лентата)?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Дава ли се десен мигач при изпреварване (връщане в лентата)?

    Колеги, навлязох в един спор с един колега и една колежка. Споделете мнението си, как са ви учили, какво са ви казвали по въпроса, правите ли го. Моля за аргументирани отговори.

    #2
    Аз лично не го правя защото не го смятам за нужно ....... ( понякога се случва да забравя при изпреварване а пускам като се прибирам ) : ))
    Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
    Ex.Bravo 1997 1.8 GT

    Коментар


      #3
      А защо не го смяташ за нужно? На въпроса "Трябва ли?" как отговаряш? Не, не трябва? Защо не трябва?

      Коментар


        #4
        Всяка промяна на траекторията на движение, трябва да се сигнализира. Кой го прави, кой не...всеки си решава. Заради една такава глупост днес ( без мигач и през грешна лента) едно чинкуаченто (или както там се пише) щях да го направя на консерва.
        ФИАТ- Пътят е само формалност
        ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
        -----------------------------------------------------
        FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

        Коментар


          #5
          Ааа ти па в каква посока подхвана... я кажи тогава на път с предимство, който завива наляво в кръстовище - дава ли се мигач? И съответно - на планински път? Като цяло въпросът не е кой как го прави, а как е правилно?

          Коментар


            #6
            Да трябва. Факт е че, 99% не го правят, и аз включително.
            FIAT Marea ex
            FIAT Cinquecento 0.9i.e.S ex
            Alfa Romeo 147 1.9 JTDm

            Коментар


              #7
              Re: Дава ли се десен мигач при изпреварване (връщане в лента

              ogi28b написа:
              Колеги, навлязох в един спор с един колега и една колежка. Споделете мнението си, как са ви учили, какво са ви казвали по въпроса, правите ли го. Моля за аргументирани отговори.
              Винаги давам десен мигач, когато се прибирам в лентата си. Така са ме учили преди 26 години...И от тогава не съм подлагал на съмнения тази необходимост.Предупреждавам изпреварения, че се прибирам в неговата/нашата лента. По-скоро съхранявам и себе си така.Убеден съм, че колкото и да сме преценили скоростта на изпреварения автомобил има един субективен момент, в койтоводачът му неосъзнато ( а някой път и осъзнато ) натиска газта. Вероятността пътищата ни в "борба" за дясната лента да се пресекат не са малки.
              A17DTС/S
              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

              Коментар


                #8
                И мен са ме учили, че е правилно да се подава мигач. Ако не ме мързи, го правя.

                Коментар


                  #9
                  Когато аз си взех теоритичния изпит правилното беше да НЕ се подва и десен мигач, защото закона гласеше,че при започване на маневрата водачът на МПС подава сигнал и го прекратява след приключване на маневрата.Сега правилното според закона и да са даде ляв мигач при започване на маневрата и десен при прибиране в дясната лента защото сега закона казва да се подава сигнал при всяка промяна на посоката на движение.За мен по-правилно е предишното положение, защото сама по себе си маневрата по изпреварване крие риск, камо ли да мислиш да превключваш мигачите докато я вършиш.То навремето и знак № 36 се казваше "Спри! Осигури предимство!" ама сега не е така.Навремето глобяваха за включени фарове през деня /което е правилното според мен/ , а сега е обратното.
                  VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                  VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                  VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                  VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                  Нека Силата на бъде с Нас...

                  Коментар


                    #10
                    Трябва естествено.Тъй ни учеха едно време.Дори се изключва сигнала ЧАК СЛЕД прекратяване на маневрата,била тя изпреварване или прибиране в лентата,или каквато и да е изискваща подаване на сигнал към останалите участници в движението

                    Коментар


                      #11
                      Аз специално винаги ползвам мигача по предназначение включително и аварината сигнализация на автомобила.И да подава се десен мигач , че възнамеряваш да сe престроиш.
                      Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
                      Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        Ааа ти па в каква посока подхвана... я кажи тогава на път с предимство, който завива наляво в кръстовище - дава ли се мигач? И съответно - на планински път? Като цяло въпросът не е кой как го прави, а как е правилно?
                        Хехех. Е дава се Трябваше да добавя, че и мен така са ме учили
                        ФИАТ- Пътят е само формалност
                        ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                        -----------------------------------------------------
                        FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                        Коментар


                          #13
                          ogi28b написа:
                          А защо не го смяташ за нужно? На въпроса "Трябва ли?" как отговаряш? Не, не трябва? Защо не трябва?
                          Трябва понеже в нашия трафик софийския Законите за движение много не важат . Дясно стоящи знаци , ограничение и т.н. и една идея да се съобразят с теб какво си намислил да правиш . Сигнал трябва да се подава винаги при преминаване от една лента в друга не зависимо дали изпреварваш или просто престрояваш .
                          Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
                          Ex.Bravo 1997 1.8 GT

                          Коментар


                            #14
                            Аз като учих правилника, пишеше че не е задължително и не е грешка, ако не пуснеш мигач, когато се прибираш. Освен, че пише така в правилника, мое лично мнение е, че не е нужно да се пуска мигач за прибиране. Но ако е натоварено движението, автомобила отзад е на малка дистанция или подобна ситуация е желателно и препоръчително да се пусне намигвача, с цел избягване на рискови ситуации.
                            Fiat Punto`04 1.2 60hp.
                            Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
                            ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

                            Коментар


                              #15
                              Твърдо НЕ! Мигач не се подава никога. За целта се използва клаксон и много мамата!
                              Alfa 159 SW 2.4 Ti
                              Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                              "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                              Коментар

                              Working...
                              X