Сглоби всичко и измери след като включиш тунера какво напрежение има на извода Ресет.Трябва да е близо до захранването - 5 волтаМоже да пробваш за кратко да окъсиш извода към маса - да му направиш ръчен Ресет и виж има ли реакция на дисплея.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
HI-FI Tuner- радио.Моля за мнения и препоръки за ремонт.
Collapse
X
-
Нямам напредък...
kolev написа:Кондензатори изобщо не купувай и не сменяй. Не е там проблема.Очевидно е ремонтирано, сменен и процесора и епрома /затова са и на цокъл/ и са добавени елементите отдолу и двата диода вързани последователно. Търси този който ти го е продал да те насочи в проблема и го питай тръгва ли с празен епром /ако не - има ли дъмп/ щото 100% е капут.Сглоби всичко и измери след като включиш тунера какво напрежение има на извода Ресет. Трябва да е близо до захранването - 5 волта Може да пробваш за кратко да окъсиш извода към маса - да му направиш ръчен Ресет и виж има ли реакция на дисплея.kolev написа:Като гледам, тоя добавен транзистор е точно за ресета. Мери на 17-ти крак спрямо маса колко волта идват. Ако са близко до 5 - дай го към маса /за един миг е достатъчно/. Ако на тоя пин имаш по-скоро към 0 волта /или 1-2в/ първо отпои добавения транзистор отдолу. Включи и мери пак, ако имаш 5 волта - дай към маса.Ако няма ефект, нямаш друг избор освен да пробваш с празна памет. Добре е че вече са и сложили цокълче и ще ти е лесно. Ако не можеш да намериш ER1400 пробвай с M58657P.Ако и това няма ефект ще трябва по-сериозно да се проверят нещата, че ако е процесор....Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Като гледам, тоя добавен транзистор е точно за ресета. Мери на 17-ти крак спрямо маса колко волта идват. Ако са близко до 5 - дай го към маса /за един миг е достатъчно/. Ако на тоя пин имаш по-скоро към 0 волта /или 1-2в/ първо отпои добавения транзистор отдолу. Включи и мери пак, ако имаш 5 волта - дай към маса.Ако няма ефект, нямаш друг избор освен да пробваш с празна памет. Добре е че вече са и сложили цокълче и ще ти е лесно. Ако не можеш да намериш ER1400 пробвай с M58657P.Ако и това няма ефект ще трябва по-сериозно да се проверят нещата, че ако е процесор....
Коментар
-
Така,едното измерване...
stenli написа:Сглоби всичко и измери след като включиш тунера какво напрежение има на извода Ресет.Трябва да е близо до захранването - 5 волтаМоже да пробваш за кратко да окъсиш извода към маса - да му направиш ръчен Ресет и виж има ли реакция на дисплея.Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Питане за работните напрежения на стабилизатора?
Питане за работните напрежения на стабилизатора?Здравейте колеги,да видим какво става още в началото.Реших да измеря какво излиза от стабилизатора и видях доста паднали работни напрежения.Сега въпросът е-ниското напрежние от изправителя би ли могъл да доведе до реакцията на устройството от първия постинг по темата?Втори въпрос-от какво са породени занижените стойности на напреженията?Трето-как да ги оправя?Смених всички малки електролити по тази платка,както ще видите от снимките на опитната постановка.И последно-намерих едиб MAB8420 в продавалника,но човека ми казва ,че са с различна програма,понеже му пратих снимка да види моя и да каже първо,дали са съвместими.Сега той ли не е разбрал за какво го питам,или наистина този тип процесори са програмирани по някакъв начин?Защото намерих и в Ибей МАБ-ове 8420Р от до 15 евро на "Филипс"Но сега ,който има желание да подискутираме работните напрежения от изправителя.Как мерих-просто извадих платката и я обърнах наопаки да щръкнат крачетата нагоре.Маса взимах от клемата към шасито.Ето и опитната постановка:1.Първа снимка:работни напрежения по схема и измерени.2,3,4,5.... и т.н.т постановката.Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Все още бистрим теорията.
Здравейте.След няколко урока как се мерят работни напрежения има промяна в показанията от миналия път.Поставям няколко по-правдоподобни към момента,пък да видим ще изкочи ли от някъде заека.Все още липсва +33 волтовата верига на пин 1 на изходните изправени и филтрирани работни напрежения.От тук имам съставен списък какво да правя и съм до точка подмяна на елементи и отново измервания.Поста ми е по-скоро информативен ,но ако някой има какво да каже,няма да е изгубено време.Всякаква информация е добре дошла,ние ще я бистрим и ще питам ,ако нещо не ми е ясно .Отново благодяря на всички взели участие и на Колегата Колев,който е един много знаещ и отзивчив човек.Благодаря! [-"АС ще мериш на греца между двата му пина означени с ~ и ~. там няма плюс минус."Поправка към горната снимка.Сега по правилният начин между тези две точки на АС200 показа 40.9в или по-точно малко варираше от-до 40.5-40.9в.Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Здрасти Колега Стенли.
stenli написа:Захранването е наред. Напреженията са занижени защото захранването е в дежурен режим. Активира се от извод 10. Ако го дадеш към маса ще ти излезят и другите захранвания.Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
kolev написа:Като гледам, тоя добавен транзистор е точно за ресета. Мери на 17-ти крак спрямо маса колко волта идват. Ако са близко до 5 - дай го към маса /за един миг е достатъчно/. Ако на тоя пин имаш по-скоро към 0 волта /или 1-2в/ първо отпои добавения транзистор отдолу. Включи и мери пак, ако имаш 5 волта - дай към маса.Ако няма ефект, нямаш друг избор освен да пробваш с празна памет. Добре е че вече са и сложили цокълче и ще ти е лесно. Ако не можеш да намериш ER1400 пробвай с M58657P. Ако и това няма ефект ще трябва по-сериозно да се проверят нещата, че ако е процесор....Стенли написа:33 волта се използва за варикапите на тунера, липсата му не е причина процесора и диспеля да не тръгнат.Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Отпътува за ремонт тунера...
Здравейте,първо да благодаря на всички взели участи по темата и най-вече на хората обърнали ми специално внимание-Г-н Колев и Митака.Бях казал,че при всяко последващо развитие ще давам някакъв отчет...Та за момента най-накрая уврях,че сам няма да се справя и днес тунера потегля към Карлово и Г-н Иван Чиков.След неговата ревизия ще стане вече ясно къде,какво ,как и защо.И най-вече колко :D Аз се позанимавах между другото с ето тази антика/Усилвател.В линка е оригиналното му състояние,в което го взех от пакистанеца Вимал,помещаващ се в Гр. Мейдстън,30 мили южно от Лондон в графство Кент.Имах възможността да поживея една година там и затова ме позачопли носталгично точно по този изтерзан ветеран.Понеже вече съм имал и взимане-даване с него веднъж, реших да си затвърдя знанията... Всичко е хоум-мейд,хенд-мейд,така че нама смисъл от пресилване към детайлите и качеството на изработката. Като отворих кашона първото,което ме лъхна беше познатата до болка миризма на мухъл.Понеже там е адската влага и няма кътче,което да не е налегнато от тая гадост в един момент, веднага се заех да видя до къде и колко се е разпрострял тоя бацил.Под капака-мърлящина и пълна скръб.Корозирало шаси,а кабелите целите полепени с няква бяла лепкава субстанция.Другите елементи с нещо като циментов прах.Веднага се сетих ,че е прекарал не малко време в някоя маза и находчивия Вимал е сложил ръка в/у него по някакво стечение на обстоятелствата.Гледах и умувах-в началото беше 200 лири,изтече му срока и с новата заявка излезе на 150 +9 пътни.Веднага почнах да кореспондирам с тоя мурджин да го прати до БГ,та иска и до Пейпал конфърмд Акаунт адрес.Не се съгласи, имаше чупки и чалъми докато го пратя до една фирма в Лондон и оттам да го доставят до Пловдив... По негови думи:"работещ чудесно ,но поради лошия външен вид цената е занижена".Какво да му мисля в Ибей.Де възстановени тея дръгели почват от 1000 евра. Дойде и с треперещи ръце си взех най-добрата кръстата отверка.Да не навлизам в подробности,но са го кормили поне 3-ма човека.Видях и добра работа,както и аматьирска и много претупана такава.Пълно разглобяване,почистване с белина,четка за зъби,малка четка за рисуване и меглио обезмаслител.Да са махне тоя мухъл и миризмта. След обстойния визуален преглед видях,че едното стъпало е гърмяло доста ефектно:два крайни транзистора,един голям резистор,транзистори и тримери подменяни с каквото е намерено и запоявано както дойде.И няколко др.неща.Токовете на покой и офсета извън всякакви норми.Но свири,да е и пакито ,прав се оказа.Трансформатора 350W не се чува как едва жужи-кеф.На празен ход без товар загряват нормално и двете стъпала...Отвътре нищо не съм правил/сменял,само настройка на тримерите и измерване в няколко контролни точки.Измерих големите захранващи електролити:-4500 мФ ,4500мФ от 4700-4000 мФ, 4000мФ от 4700 На едното стъпало са паднали капацитетите повече, но за сега остава така,докато не дойде и уреда за ESR.На филтриращите измерих както трябва да са си 2200 мФ,но са сменени с тази марка- noVer .След кратка справка в нета,уж добри аудиофилски.Не съм ги чувал.Отделих повече внимание на външния вид- с изцяло подръчни материали,малко въображение и импровизация.Крайният резултат за сега ме удовлетворява,но когато намеря малко свободно време ще има още DIY по него.Снимки,които съм правил от пристигането до завършването има на този линкИ пак:на този линк-Снимка едно:у пакито на Острова.-Снимка две:у нас в БГ./По-долу/-Снимка три:завършен към момента.../По-долу,капака не е завит,затова стърчи малко нагоре отзад/Повече снимки ,на който му е интересно на горния линк.Те това за сега,ако някой има да изрази градивно мнение с радост ще го чуя.Поздрави!Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар