Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

HI-FI Tuner- радио.Моля за мнения и препоръки за ремонт.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Сглоби всичко и измери след като включиш тунера какво напрежение има на извода Ресет.Трябва да е близо до захранването - 5 волтаМоже да пробваш за кратко да окъсиш извода към маса - да му направиш ръчен Ресет и виж има ли реакция на дисплея.

    Коментар


      #17
      Нямам напредък...

      kolev написа:
      Кондензатори изобщо не купувай и не сменяй. Не е там проблема.Очевидно е ремонтирано, сменен и процесора и епрома /затова са и на цокъл/ и са добавени елементите отдолу и двата диода вързани последователно. Търси този който ти го е продал да те насочи в проблема и го питай тръгва ли с празен епром /ако не - има ли дъмп/ щото 100% е капут.
      Колега Колев,оказа се напълно прав за кондензаторите.В случай,че паметта е прецакана какви опции се очертават, освен студената вода.Чипа е намираем,но съдържанието вече ще е проблем Не смених четирите големи филтриращи само,че все още съм на кантар как да ги сложа.Всички други са сменени.Смених и двата кварцови реззонатори на 4 мХЦ и на 4,433 Мхц.Утре като крайна мярка остава да направя:
      Сглоби всичко и измери след като включиш тунера какво напрежение има на извода Ресет. Трябва да е близо до захранването - 5 волта Може да пробваш за кратко да окъсиш извода към маса - да му направиш ръчен Ресет и виж има ли реакция на дисплея.
      И така колега ,къде да меря или по-точно как?С едната сонда на краче 17 ,а другата някъде на метал ли ,по шасито?Както по колата като мерим?Освен да запоя една жица за тоя пин,хем по-лесно да меря ,да не допра и някъде другаде,хем да мога да я допра където трябва за ресетването.(колко секунди грубо?2-3 сек?)За сега единствената реякция е такава,че като дърпам щепсела от контакта присветка лампичката на подсветката и стрелката на сигнала мръдва.Намерих лампички на 24волта 5 вата,оригиналните са 36 волта на 3 вата,но са абсолютно ненамираеми.Като включа щепсела,те не светкат и няма ток на клемите им.Издърпам ли щепсела ,за секунда присветка лампичката и стрелката трепва.Състояние както преди.Май искам не искам ще трябва да го нося на някой селски спец тука Утре пробвам тва с ресета,пък дано не прецакам нещата повече.Ако някой има още някоя идея да казва.Поздрави!ПП:Редакция от мен:
      kolev написа:
      Като гледам, тоя добавен транзистор е точно за ресета. Мери на 17-ти крак спрямо маса колко волта идват. Ако са близко до 5 - дай го към маса /за един миг е достатъчно/. Ако на тоя пин имаш по-скоро към 0 волта /или 1-2в/ първо отпои добавения транзистор отдолу. Включи и мери пак, ако имаш 5 волта - дай към маса.Ако няма ефект, нямаш друг избор освен да пробваш с празна памет. Добре е че вече са и сложили цокълче и ще ти е лесно. Ако не можеш да намериш ER1400 пробвай с M58657P.Ако и това няма ефект ще трябва по-сериозно да се проверят нещата, че ако е процесор....
      Мерси Колега Колев,ще го правя това утре,че следобеда съм на бачкане ,а снощи до никое време се занимавах със запояване и с голяма надежда включих щепсела в контакта.Направо ми умря коня,като видях,че няма промяна и щеше да хвърчи от прозореца,ако се не бях поуспокоил малко.Ровя из нета за няква информация,ама тоя тунер е по-рядък и от бяла лястовица.Намерих една снимка и ако е процесор,тя ще е наръчника за ремонт Утре сутрин на отморено ще видя как ще меря и ако трябва ще възстановя оригиналния вид на схемата.Лошото е ,че за един диод или резистор трябва до Пловдив чак да ходя,че тук няма такъв тип магазин за електронни компоненти
      Прикачени файлове
      Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
      Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

      Коментар


        #18
        Като гледам, тоя добавен транзистор е точно за ресета. Мери на 17-ти крак спрямо маса колко волта идват. Ако са близко до 5 - дай го към маса /за един миг е достатъчно/. Ако на тоя пин имаш по-скоро към 0 волта /или 1-2в/ първо отпои добавения транзистор отдолу. Включи и мери пак, ако имаш 5 волта - дай към маса.Ако няма ефект, нямаш друг избор освен да пробваш с празна памет. Добре е че вече са и сложили цокълче и ще ти е лесно. Ако не можеш да намериш ER1400 пробвай с M58657P.Ако и това няма ефект ще трябва по-сериозно да се проверят нещата, че ако е процесор....

        Коментар


          #19
          Така,едното измерване...

          stenli написа:
          Сглоби всичко и измери след като включиш тунера какво напрежение има на извода Ресет.Трябва да е близо до захранването - 5 волтаМоже да пробваш за кратко да окъсиш извода към маса - да му направиш ръчен Ресет и виж има ли реакция на дисплея.
          Последна редакция от тая вечер-19:35 Ако е от процесор,този дали ще стане,да не е менте с тая ниска цена?Така,такааа....драмата продължава.Разпоих транистора и резистора,както и възстанових една прекъсната пътека.Ефект =0.Работното напрежение на пин 17 от два(2) волта падна на 1,6в.Тоя разпоения резистор с цветен код "червено-червено-черно-кафяво" на мултицета ми го дава 970 на обхват 2000,това възможно ли е?На транистора му се счупи единия крак и не мога да го сложа повече.Колега и колеги,въпросното измерване даде негативна посока на мислене.Оттук явно утре ще се реши крайното състояние на тунерчето.Запоих една жичка на пин 17 да ми е по-лесно.С надежда посегнах към китайчето,на което наскоро му смених батерийката да не ме шашка и със свито сърце видях,че Колегата Колев е прав за втори път.А то щом е прав ,не веднъж а два пъти,по-натам менението му става меродавно.Уредчето показа точно два(2) волта на обхват 20дсв/променливо.Дадох на маса,ама йок и тук,колегата по-горе се оказва прав за пореден път,че ефект няма да има.Дано не ставам досаден ,ама пак за тея филтриращи да питам,после да не ме боли главата.За сега няма да ги пипам,че са послена грижа ,но все пак:Редакция:потвърдено-"короната е мунус,централен е плюс".Специални благодарност на колегата Стенли :D .За момента няма да се сменят ,докато не се реши основният проблем,който по зла участ и насоки от вещи колеги,като Колегата Колев,се насочват към процесора.На едната снимка се вижда,че има плюс на корпуса ,а по нагоре има черна черта и надпис 63в и минус до него.Предполагам сте прави,че средния /централен крак е плюс,но защо над всеки периферен има нарисуван плюс.Свалих единия,мерих струвах,но явно е изтощен и при никоя позиция не се задържа за повече от секунда минуса на мултицета.На здравия нов кондер става така ,както колегата по-рано ме посъветва-все едно е 1,5в батерия.За сега това,утре пак ще видя с тоя транзистор къв е филма.Ще му отпоя краката,или изцяло ще го махна с резистора направо.Мен ме съмнява,че тая доработка е направена,заради различния процесор.По схема е с номер 8440А,а на платката е 8420.Не знам ,дали имат съществени разлики,...за да предизвикат допълнителна намеса.Благодаря.
          Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
          Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

          Коментар


            #20
            Питане за работните напрежения на стабилизатора?

            Питане за работните напрежения на стабилизатора?Здравейте колеги,да видим какво става още в началото.Реших да измеря какво излиза от стабилизатора и видях доста паднали работни напрежения.Сега въпросът е-ниското напрежние от изправителя би ли могъл да доведе до реакцията на устройството от първия постинг по темата?Втори въпрос-от какво са породени занижените стойности на напреженията?Трето-как да ги оправя?Смених всички малки електролити по тази платка,както ще видите от снимките на опитната постановка.И последно-намерих едиб MAB8420 в продавалника,но човека ми казва ,че са с различна програма,понеже му пратих снимка да види моя и да каже първо,дали са съвместими.Сега той ли не е разбрал за какво го питам,или наистина този тип процесори са програмирани по някакъв начин?Защото намерих и в Ибей МАБ-ове 8420Р от до 15 евро на "Филипс"Но сега ,който има желание да подискутираме работните напрежения от изправителя.Как мерих-просто извадих платката и я обърнах наопаки да щръкнат крачетата нагоре.Маса взимах от клемата към шасито.Ето и опитната постановка:1.Първа снимка:работни напрежения по схема и измерени.2,3,4,5.... и т.н.т постановката.
            Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
            Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

            Коментар


              #21
              Така не се мери. Кой да му каже на това захранване да стартира.Защо си възстановил пътеката, тия доработки не са направени случайно. Прекъсни я , мери има ли 5 волта и дай към маса.Виждам, че не си много наясно какво правиш. Обмисли до къде ти стигат силите и познанията.

              Коментар


                #22
                Все още бистрим теорията.

                Здравейте.След няколко урока как се мерят работни напрежения има промяна в показанията от миналия път.Поставям няколко по-правдоподобни към момента,пък да видим ще изкочи ли от някъде заека.Все още липсва +33 волтовата верига на пин 1 на изходните изправени и филтрирани работни напрежения.От тук имам съставен списък какво да правя и съм до точка подмяна на елементи и отново измервания.Поста ми е по-скоро информативен ,но ако някой има какво да каже,няма да е изгубено време.Всякаква информация е добре дошла,ние ще я бистрим и ще питам ,ако нещо не ми е ясно .Отново благодяря на всички взели участие и на Колегата Колев,който е един много знаещ и отзивчив човек.Благодаря! [
                -"АС ще мериш на греца между двата му пина означени с ~ и ~. там няма плюс минус."Поправка към горната снимка.Сега по правилният начин между тези две точки на АС200 показа 40.9в или по-точно малко варираше от-до 40.5-40.9в.
                Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                Коментар


                  #23
                  Захранването е наред. Напреженията са занижени защото захранването е в дежурен режим. Активира се от извод 10. Ако го дадеш към маса ще ти излезят и другите захранвания.

                  Коментар


                    #24
                    Здрасти Колега Стенли.

                    stenli написа:
                    Захранването е наред. Напреженията са занижени защото захранването е в дежурен режим. Активира се от извод 10. Ако го дадеш към маса ще ти излезят и другите захранвания.
                    Здрасти ,радвам се ,че и вие се отзовавате.Точно това ми обясни и вашият колега г-н Колев,че пин 10 ПС-он отговаря за стендбай режима.Сега може би не съм доуточнил ,че направихме така до момента:От пин 11 "+5" пуснахме мост към пин10 псон ,за да залъжем захранването,че е пуснат уреда.Има снимка малко по-горе в единя ми пост,но сега са замостени с кабелче.Просто извадих платката,обърнах я нагоре с крачетата и замостих.Така вече трафа пуска тоците.На пин 1 нито в един режим не извади тези +33 волта.На 2 и 3 пин си идват 25,5 волта като взимам масата от пин 4-5-6-7.На 8 и 9 си има 15 волта в стендбай пак маса от 4 до 7."Пуснеш" ли устройството падат на 1,3v.Надявам се да съм обяснил горе-долу,че хич ме няма в обясненията.Затова и пускам снимки ,за да стане по-ясно какво съм направил или какво не трябва да правя... Той ако се изясни за какво са тези 33 волта ,може да ми светне,кога трябва и кога не трябва да ги има.По долната схема виждам,че това работно напрежение пътува към почти всеки един отделен компонент.Но в момента не е налично.Или поне аз не го измервам както хората.Но пак казвам:мерих и в сглобен вид,доректно на пиновете.И само платката със замостени 10 и 11 пин.Всички други напрежения си излезнаха,само пин 1 няма никой на него към момента. Вече сме уговорили подмяна на 3-4 транзистора и един диод.Като го направя,казвам какво се е получило и продължаваме нататък.Дано да се разминем само с това,макар още от самото начало да изглежда обречена кауза.Благодаря още веднъж за съдействието на Колегите от Велико Търново.Поздрави!
                    Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                    Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                    Коментар


                      #25
                      33 волта се използва за варикапите на тунера, липсата му не е причина процесора и диспеля да не тръгнат.

                      Коментар


                        #26
                        kolev написа:
                        Като гледам, тоя добавен транзистор е точно за ресета. Мери на 17-ти крак спрямо маса колко волта идват. Ако са близко до 5 - дай го към маса /за един миг е достатъчно/. Ако на тоя пин имаш по-скоро към 0 волта /или 1-2в/ първо отпои добавения транзистор отдолу. Включи и мери пак, ако имаш 5 волта - дай към маса.Ако няма ефект, нямаш друг избор освен да пробваш с празна памет. Добре е че вече са и сложили цокълче и ще ти е лесно. Ако не можеш да намериш ER1400 пробвай с M58657P. Ако и това няма ефект ще трябва по-сериозно да се проверят нещата, че ако е процесор....
                        Здравейте колеги аудио спецове и маниаци,днес смених транзисторите по захранващата платка,дарлингтън транзисрора BD679,както и три ценерови диода и един изправителен.Резултата е:без мост между 10 и 11 пин всичко си излиза вече.С мост имаше май само на 2 и 3 или 8 и 9,не си записах.Следващото,което веднага измерих беше на пин 17 на микроконтролера-седи си на 240мВ.Вече стана ясно,че екранчето си остана все така с тези символи.
                        Стенли написа:
                        33 волта се използва за варикапите на тунера, липсата му не е причина процесора и диспеля да не тръгнат.
                        Напълно точно колега,нищо не се промени...След това махнах процесорната платка и оп напреженията започнаха да се рахождат по другите платки.И на лапичките дойде ток и релето на изходите взе да цъка.Сега най-мрачните предсказания се очертвават да бъдат реалност и какво следва оттук нататък?Един пич ми вика,че тея чипове си имали РОМ специално написан за "ReVox" и ще трябва 100% взаимозаменяемост.Вярно ли е това твърдение.Из ибей виждам ,че има чипове 8420 с най-различни окончания,които нищо не ми говорят.Не търпи ли някакво побългаряване тоя процесор като на една от снимките по-горе?Тази по-точно?Тея пишат,че са сложили чип,който се програмирал,чрез компютър.Давайте идеи какво друго може да се провери междувременно.Пак ще отпоя тоя транзистор на пин 17 да видя какъв е и него да го сменя,като послядна мярка за спасяване на мъртвеца
                        Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                        Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                        Коментар


                          #27
                          Отпътува за ремонт тунера...

                          Здравейте,първо да благодаря на всички взели участи по темата и най-вече на хората обърнали ми специално внимание-Г-н Колев и Митака.Бях казал,че при всяко последващо развитие ще давам някакъв отчет...Та за момента най-накрая уврях,че сам няма да се справя и днес тунера потегля към Карлово и Г-н Иван Чиков.След неговата ревизия ще стане вече ясно къде,какво ,как и защо.И най-вече колко :D Аз се позанимавах между другото с ето тази антика/Усилвател.В линка е оригиналното му състояние,в което го взех от пакистанеца Вимал,помещаващ се в Гр. Мейдстън,30 мили южно от Лондон в графство Кент.Имах възможността да поживея една година там и затова ме позачопли носталгично точно по този изтерзан ветеран.Понеже вече съм имал и взимане-даване с него веднъж, реших да си затвърдя знанията... Всичко е хоум-мейд,хенд-мейд,така че нама смисъл от пресилване към детайлите и качеството на изработката. Като отворих кашона първото,което ме лъхна беше познатата до болка миризма на мухъл.Понеже там е адската влага и няма кътче,което да не е налегнато от тая гадост в един момент, веднага се заех да видя до къде и колко се е разпрострял тоя бацил.Под капака-мърлящина и пълна скръб.Корозирало шаси,а кабелите целите полепени с няква бяла лепкава субстанция.Другите елементи с нещо като циментов прах.Веднага се сетих ,че е прекарал не малко време в някоя маза и находчивия Вимал е сложил ръка в/у него по някакво стечение на обстоятелствата.Гледах и умувах-в началото беше 200 лири,изтече му срока и с новата заявка излезе на 150 +9 пътни.Веднага почнах да кореспондирам с тоя мурджин да го прати до БГ,та иска и до Пейпал конфърмд Акаунт адрес.Не се съгласи, имаше чупки и чалъми докато го пратя до една фирма в Лондон и оттам да го доставят до Пловдив... По негови думи:"работещ чудесно ,но поради лошия външен вид цената е занижена".Какво да му мисля в Ибей.Де възстановени тея дръгели почват от 1000 евра. Дойде и с треперещи ръце си взех най-добрата кръстата отверка.Да не навлизам в подробности,но са го кормили поне 3-ма човека.Видях и добра работа,както и аматьирска и много претупана такава.Пълно разглобяване,почистване с белина,четка за зъби,малка четка за рисуване и меглио обезмаслител.Да са махне тоя мухъл и миризмта. След обстойния визуален преглед видях,че едното стъпало е гърмяло доста ефектно:два крайни транзистора,един голям резистор,транзистори и тримери подменяни с каквото е намерено и запоявано както дойде.И няколко др.неща.Токовете на покой и офсета извън всякакви норми.Но свири,да е и пакито ,прав се оказа.Трансформатора 350W не се чува как едва жужи-кеф.На празен ход без товар загряват нормално и двете стъпала...Отвътре нищо не съм правил/сменял,само настройка на тримерите и измерване в няколко контролни точки.Измерих големите захранващи електролити:-4500 мФ ,4500мФ от 4700-4000 мФ, 4000мФ от 4700 На едното стъпало са паднали капацитетите повече, но за сега остава така,докато не дойде и уреда за ESR.На филтриращите измерих както трябва да са си 2200 мФ,но са сменени с тази марка- noVer .След кратка справка в нета,уж добри аудиофилски.Не съм ги чувал.Отделих повече внимание на външния вид- с изцяло подръчни материали,малко въображение и импровизация.Крайният резултат за сега ме удовлетворява,но когато намеря малко свободно време ще има още DIY по него.Снимки,които съм правил от пристигането до завършването има на този линкИ пак:на този линк-Снимка едно:у пакито на Острова.-Снимка две:у нас в БГ./По-долу/-Снимка три:завършен към момента.../По-долу,капака не е завит,затова стърчи малко нагоре отзад/Повече снимки ,на който му е интересно на горния линк.Те това за сега,ако някой има да изрази градивно мнение с радост ще го чуя.Поздрави!
                          Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                          Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                          Коментар

                          Working...
                          X