Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

HI-FI Tuner- радио.Моля за мнения и препоръки за ремонт.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    HI-FI Tuner- радио.Моля за мнения и препоръки за ремонт.

    Здравейте хора,пускам темата тук,защото съм срещал не един и двама компетентни човека в нашият форум разбиращи и правещи най-добрия звук. Понеже наскоро започнах да се занимивам с това хоби,още нямам необходимите познания за да намирам и диагностицирам проблеми по електроника сам,но с помощта на можещи хора не се стеснявам да подгрея поялника и да ползвам мултицета.Сега машината е тази: ReVox B261 FM TunerРъководството от тук:revox_b261 elektrotanya.Ако някой има желание и акаунт в "Дропбокс" или нещо от сорта може да го качи за директен доунлауд,че е дразнещо да чакаш да зареди в "ЕлектроТаня"Проблема го слагам на снимка и го обяснявам с две думи.Та той е:-При включване на кабела в контакта,без друга намеса,на екрана се изписват тези символи и никакво копче не реагира на натискане.Моята първа реакция беше релето,но като нищо може да е нещо друго.Апаратурата според мен никога не е била отваряна и манипулирана. Вижда се ,че е ползвана с много любов и грижи.Външно е на смея да кажа 80% .Отвътре при визуален оглед не открих нередности и изгорели(почернели)компоненти.Единствения ясно личащ проблем са двете лампички за подсветката,които са изгоряли като на човека от клипа(само едната негова е фира). Нищо не съм измервал все още,че имам само един мултицет от 6 лв,а и не знам от къде да започна търсенето.Тук прилагам и малко снимки от разглобяването,та ако някой реши да помогне и му е интересно да ме насочва по тях.35 Снимки тук. Надявам се колегите от аудио форумите да не се смеят много,а дори и на прима виста да дадът по някой насочващ съвет.Благодаря в адванс :D
    Прикачени файлове
    Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
    Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

    #2
    За какво ти е някой да го качва, то си го има в Дропбокса:ТУКМакар че от Таня го взех по-бързо, отколкото от пропадналата кутия.

    Коментар


      #3
      Ремонт

      Колегата КОЦЕВ ще ти свърши работа питай него Това е от неговата младостТам на това място трябва да пише MENUа после станциите .
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        Електролитни кондензатори?

        Та колеги,днес на светло и на спокойствие попрегледах платките и видях,че на някои електролити са им поизтекли водите и са родили.Профилактиката става задължителна, наред с търсенето на проблема,който най-вероятно и силно се надявам да е от тях,а не от архаичнта памет или процесора. Направих си списък с новите заместители,но на големите филтриращи нещо не разбирам какви са и какви точно заместители трябва да се вземат.Или аз нещо не вдявам или има някакви по-специални капове(кондери)? Става въпрос за С1,С3,С4 и С14.1000 мФ/63в и по 2200 мФ2*25в и един на 16в.Сложени са в нещо като тарелки,които имат много крачета и нямат отбелязани плюс и минус на схемата.Как да рабера къде да сложа новите двуполярни конденатори,които ще поръчам.Нека,който разбира да ми помогне с линк от тои сайт,какви да са новите.Като цяло си набелязох едни,но пак казвам,че тези не съм ги разпоил още да видя как са,а до тогава някой може да изкаже мнение.Аз не намерих някви разлики,но може и да има Ето на снимката по-долу как изглежда монтажа:Или ако няма разлика някой да посочи на схемата минуса и плюса ,да не стават ненужни гърмежи .Другата седмица като поръчам новите части и ги сменя ще дам отчет.До тогава ,се надявам повече хора да изкажат мнение ,къде да търся и какво друго да проверя.
        Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
        Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

        Коментар


          #5
          Корпуса на кондензатора е минус - трите извода на триъгълник.Средния е плюс Такива трудно ще намериш. Като слагаш такива с два извода внимавай, че през корпуса се правят връзки и трябва да пуснеш мостчета.Ако имаш възможност смени всички електролитни кондензатори.

          Коментар


            #6
            2000uF/63v/105 C

            stenli написа:
            Корпуса на кондензатора е минус - трите извода на триъгълник.Средния е плюс Такива трудно ще намериш. Като слагаш такива с два извода внимавай, че през корпуса се правят връзки и трябва да пуснеш мостчета.Ако имаш възможност смени всички електролитни кондензатори.
            Месри колега,полезно е да се знае.Сега обаче като ми каза това,ми направи впечетление,че по корпуса са маркирани три плюса над крачетата за захващане към платката.Дали е възможно при тези кондери да е обратното и да има три периферни плюса,а централното да е минус?Като гледаш схемата ,прави ли ти такова нещо впечетление или по нея определи ,че трите са минус,а средния плюс.Извинявам се за доуточняващите въпроси,но както споменах все още трупам познания и опит Това е всъшност само на първия 2200мФ/63в-филипс,на трите "Фрако"-та по корпусите няма никви маркировки за поляритет.Възможно е да са със среден плюс.-Поръчах си капацитетметър и се надявам с негова помощ да определя,с точност какво, как и защо.По ръководството и при визуалния преглед видях,че има общо 45 електролита,които ще бъдат сменени профилактично:
            1mF/63v/105 C-"CE 1.0uF 63V 105C Fujicon" 4 Бр22mF/63v/105 C-"CE 22uF 35V 105C Fujicon" 6 Бр2.2mF/63v/105 C-"CE 2.2uF 63V 105C Fujicon" 2 Бр47mF/25v/105 C "CE 47uF 25V 105C Fujicon" 2 Бр10mF/63v/105 C "CE 10uF 63V 105C Fujicon" 24 Бр220mF/35v/105 C "CE 220uF 50V 105C Fujicon" 1 Бр4,7mF/63v/105 C " CE 4.7uF 63V 105C Fujicon" 2 Бр1000mF/63v/105 C "CE 1000uF 63V 105C Fujicon" 1 Бр2200mF/35v/105 C "CE 2200uF 35V 105C Fujicon" 2 Бр2200mf/25v/105 C " CE 2200uF 25V 105C Fujicon" 1 Бр
            За сега толкова мога да кажа,без насочващи въпроси, а и очаквано няма интерес към няква дръглива електронна скрап от на баба си времето
            Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
            Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

            Коментар


              #7
              Загледай снимката на платката с елемнтите. Всички изправители схема Грец / черните блокчета с 4 ри извода / винаги извода им означен с + е свързан със средния извод, а с - с корпуса.И не се занимавай да им мериш капацитетите, подменяй с такъв какъвто е оригиналния, да отговаря капацитет и волтаж. При електролитните кондензатори проблемна е отечката и изсъхването на електорлита. Сменяй ги всичките. Позагледай из разни сайтове за по маркови кондензатори, че има много боклуци.

              Коментар


                #8
                Мериш със мултицетът напрежението на изводите и така виждаш на кой извод е плюсът, това са филтриращи кондезатори и на тях се пуска прав ток след греца, така че гледаш поляритета, червена палка е + черната -, при проверка за по сигурно обръщаш палките на крачметата и уреда веднага отчита и промяна в поляритета!Като упражнение може да пробваш със батерия от 1,5 В да видиш как е.
                ...хладилник, карам хладилник...

                Коментар


                  #9
                  Поразгледах схемата на процесорния блок. Смени малкия електролит към RESET входа на процесора 17 извод. С осцилоскоп провери има ли импулси на кварцовия резонатор. Случва се и те с годините да правят проблеми. Като го гледам на каква честота е от някой стар ПАЛ декодер за телевизор ще ти свърши работа.

                  Коментар


                    #10
                    ogi28b написа:
                    За какво ти е някой да го качва, то си го има в Дропбокса:ТУКМакар че от Таня го взех по-бързо, отколкото от пропадналата кутия.
                    Оги благодаря много.Повече от полезен както винаги За пропадналата кутия идеята ми беше,че групата хора,които очаквам да вземат участие тук доста често свалят от "Таня" и лимита им за деня се изчерпва.От външен сървър става по-лесно, поне според мен.
                    Мериш с мултицета напрежението на изводите, и така виждаш на кой извод е плюсът.Това са филтриращи кондезатори и на тях се пуска прав ток след греца, така че гледаш поляритета, червена палка е +,а черната-.При проверка за по-сигурно обръщаш палките на крачетата и уреда веднага отчита промяна в поляритета! Като упражнение може да пробваш със батерия от 1,5 В да видиш как е.
                    Благодаря колега,ще взема съветът ти под внимание,когато взема да разпоявам.Ако се сетиш още нещо,които би ми било от полза ще съм ти благодарен да споделиш
                    Поразгледах схемата на процесорния блок. Смени малкия електролит към RESET входа на процесора 17 извод. С осцилоскоп провери има ли импулси на кварцовия резонатор. Случва се и те с годините да правят проблеми. Като го гледам на каква честота е от някой стар ПАЛ декодер за телевизор ще ти свърши работа.
                    Здравей Стенли...за съжаление нямам толкова сложна измервателна апаратура и сега ще карам на принципа проба-грешка.Според мен след вторичния оглед видях поне 5-6 изтекли електрилита.На процесорната платка има две несъответсвия по схема и физическо изпълнение,но може би крайния ефект е желания по начало.За кондензатори съм се спрял на марка "Фуджикон " от кометата.За хитано,рубикон,рое,ничикон и тнт искат много пари,а и в Пловдив,който ми е най-близкия по-голям град няма голям избор.От фарнел дерат кожи и не ми се дават 200 лв само за кондензатори без първо да съм установил точната причина за проблема и да съм въвел устройството в работен режим :D Поръчал съм вече всички електролити от списъка по-горе, и когато пристигнат ще ги подменя.Пробвам какво става,ако тръгне добре,ако ли не мислим го. Благодаря на всички взели участие по проблема към момента.Ясно ми е, че без измервания само гадаем,но и това е нещо за мен.Проекта не е бърз,просто изведнъж се запалих по старите класни машини и тяхното реставриране и модване.Поздрави ПП:Няколко снимки за по-сигурно,дали разбирам правилно: малък електролит и кварцов резонатор,както и оригинално решение за преработка на схемата.На паметта има нещо като следи от отчупено,не знам това влияе ли по някакъв начин?Видях че екранировката е доста почерняла от накряване над процесора.Този синия електролит С4 на схемата сиг е сдал багажа от прегряване както казваш.Ще го сменя задължително.[img][/img]
                    Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                    Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                    Коментар


                      #11
                      Успех със начинанието, много малко хора биха се заели със такова хоби, а тези на които им изпадне такава техника, най много я използват за крайни усилватели и нищо повече
                      ...хладилник, карам хладилник...

                      Коментар


                        #12
                        Кондензатори изобщо не купувай и не сменяй. Не е там проблема.Очевидно е ремонтирано, сменен и процесора и епрома /затова са и на цокъл/ и са добавени елементите отдолу и двата диода вързани последователно. Търси този който ти го е продал да те насочи в проблема и го питай тръгва ли с празен епром /ако не - има ли дъмп/ щото 100% е капут.

                        Коментар


                          #13
                          Аз ако съм на теб ще обърна внимание и на местата където е побългарявано. Виж транзистора който е отдолу на платката очевидно има няква връзка с процесора видимо може да му няма нищо но може да са му пробили преходите ако не е оразмерен правилно, но тва след като смениш кондензаторите щим са протекли значи тряа се сменят.
                          Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                          Коментар


                            #14
                            Аз на снимките не виждам протекли кондензатори. То няма и как да протекат с уред с консумация 10-20 вата и такова преоразмерено захранване.

                            Коментар


                              #15
                              Хм....

                              kolev написа:
                              Кондензатори изобщо не купувай и не сменяй. Не е там проблема.Очевидно е ремонтирано, сменен и процесора и епрома /затова са и на цокъл/ и са добавени елементите отдолу и двата диода вързани последователно. Търси този който ти го е продал да те насочи в проблема и го питай тръгва ли с празен епром /ако не - има ли дъмп/ щото 100% е капут.
                              Колега,направо ми уби ентусиазма с тази крайна диагноза Силно се надявам да не се стига до търсене на нови памет и процесор,та дори и до програматор.Тунера летя от Германия преди седмица някъде и човеки си беше написл"ДЕФЕКТЕН".Едва ли е тръгнал някъв немски пенсионер да го дава за ремонти и прочие.Това на мен ми мяса на тъй нареченото"фактори рифърбиш" или иначе казано-поправено от производителя.Сега като спомена за сменен процесор,отворих ръководството и наистина на него пише номер 8440 А,а на платката е 8420.Може в процеса на производството да са правили някви модове да покрият стандарта.Спойките по нищо не показват аматьорска намеса За кондензаторите-поръчал съм ги вече така или иначе.Щампата на от контрола за качество е от 08.1982.За повече от 30 год служба заслужават пенсиониране според мен :D
                              Аз ако съм на теб ще обърна внимание и на местата където е побългарявано. Виж транзистора който е отдолу на платката очевидно има няква връзка с процесора видимо може да му няма нищо но може да са му пробили преходите ако не е оразмерен правилно, но тва след като смениш кондензаторите щим са протекли значи тряа се сменят.
                              Колега сега видях ,че двата крака на транзистора са споени към синия 10мФ/63в филипсов кондер.Средното краче отива през резистора към първи крак на процесора(от към късата страна на тоя съшия кондер).
                              Аз на снимките не виждам протекли кондензатори. То няма и как да протекат с уред с консумация 10-20 вата и такова преоразмерено захранване.
                              Извинявам се колега Колев,че не съм доуточнил ,че те са на други платки-синтеаторна,протекшън и стерио.Сега това пише за тях в ръководството.Поставям и нови снимки за по-голяма яснота.Ако видите или се сетите нещо,което аз не виждам или не разбирам казвайте ,после ще видим кой е познал верния отговор.По майстори не ми се носи,че те са като авто-монтьорите.Не разбираш ли ще ти одерът кожата,щи свалят хубавите неща и с останали подръчни сбирщайни криво-ляво ша го напраят .Обаче само външния вид ще има нещо общо с първоначалния замисъл. Подавайте идеи,всяка е добре дошла.Благодарности отново към всички колеги проявили желание,и отделили от времето си по моя казус.Поздрави.ПП:Кварцови резонатори има в к^&т електроникс и ще поръчам два ,да ги сменя профилактично.Наименование К%^&т: Q4.433619 MHz HC-49U Q4.000 MHz HC-49UНякви стинки са и нищо няма да ми коства.
                              Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                              Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                              Коментар

                              Working...
                              X