Предстои ми да монтирам дограма. Искам да е с три стъкла, дилемата е пвц или алумин с термомост. Искам хубаво, не искам евтино. Ако някой има опит и мнения За марки нека сподели. За сега ми предлагат "немско" рехау тъмен дъб пвц и алумин .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Каква дограма да сложа? Защо?
Collapse
X
-
Humppa
Щом не търсиш бюджетно решение, значи ще трябва да поразпиташ за 70-80 милиметрови профили - Саламандър, Шуко, Рехау, Кьомерлинг, Трокал, КБЕ. Може да има и други марки, нека се изкаже някой, който произвежда/монтира дограми
-
Изложението е север и юг. На юг ще е енерджи, а на север предлагат к стъкло. Като цяло ме вълнува кое по- здраво : пвц или алуминий? Конденз по дограмата не очаквам да има. Понеже ще цветна дограма кое е по надеждно? Казаха ми че пвц то е с фолио.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
При положение ,че има 4 сезона или Енерджи стъкло,защо да слагаш Ка?Аз лично не бих си сложил фолиран профил. И въобще профил различен от бял. Всички цветни профили имат по голямо количество рециклиран материал вложен в производството им. От там са и по трошливи.Отделно заради цвета се загряват доста повече през лятото и се раздуват повече. Добър избор е бял профил със фолио от вътрешната страна към стаята.Алуминий има и прахово боядисан има и фолиран. Алуминият се окислява по снадките и става като юфка след време.
Коментар
-
Подкрепям, аз съм с Profilink Premium 6-камерна с обков Сигения. Зимата отоплявам стаите с климатици за ~10-15лв на стая и не виждам смисъл да се наливат маса пари за скъпи дограми. А не е като да нямам прозорци, над 2м са високи. Гледай и колко гаранция дават на стъклопакетите. Не се разхерметизират толкова често, но все пак се случва и май по-често ако са пълнени с аргон.Airfan написа:PVC и марката не е от чак такова значение, тъй като профилът ти заема най-малка площ от прозореца, така че всичко от среден клас е ОК. Най-важното е стъклото - дефакто то ти изолира.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Скоро и аз минах през проучване и слагане на дограма, като до преди това изобщо не се бях интересувал и бьх тотална невежа. След доста проучване стигнах до информацията, която ми беше нужна, за да направя своя избор. Това което е от най-голямо значение е фирмата, която ще извърши монтажа - и най качествените профили могат да бъдат буквално осрани и да си дадеш парите на вятъра. Датова проверена, препоръчана и стабилна фирма! Стъклопакета е хубаво да е троен, като едно от стъклата да е с различна дебелина, за по-добра шумоизолация. Най-добре е да е 4сезона-бяло 5мм - Ка стъкло. По таблиците дават най-добри коефициенти точно на такава комбинация, иначе има всякакви логики. Избери профил, който да ти харесва и да е достатъчно здрав, за да ти носи стъклопакета. Дали 5,6 или 8 камери- камерите са просто едни кутийки, на които им се обръща прекалено много внимание, но изобщо не са толкова определящи, реално площа на профила е не повече от 20% от общата. Обкова е хубаво да е марков, като на всички отваряеми крила да е двуосово отварянето - много по-стабилно ми се струва, а и е удобство все пак. Секюрити обкова - според зависи. Ако си високо е излишен според мен. Успех!Fiat Punto 1.7 TD
Коментар
-
PROFILINK - Забравяш ги и всякакви от тоя род ги забравяш като VIVA PLAST,ROLLPLAST и т.н. Търсиш немско - REHAU,SALAMANDER,SHOCU.Това са ти марките за избор,които са качествени.Обков само MACO,единствено Шокуто си имат собствен обков,за саламандъра май ралботят с МАКО.Вече от тук ти си преценяш колко пари да отделяш - и трите марки имат по-големи профили,там обаче само троен стъклопакет.Иначе ако решиш 5 камерно - двоен стъклопакет със 4/6 стъкла върши същата работа като тройният стъклопакет,само дето тройния е повече пари.Задължително 4 сезона,вариант е също енерги стъкло с газ вътре,но там цената е доста дебела.Профила също има голямо значение,принципно говоря.Немските марки ползват най-добрия ПВЦ материал и армировката вътре е много по-дебела от колкото нашите български боклуци.Просто си преценяш колко пари да дадеш. П.П ПВЦ е по-добре от термо алуминии. - Лично мнение.Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!
Коментар
-
Предимството на ПВЦ-то е, че се лепи в ъглите, докато алуминиевата колкото и да е добре затегната след време се отваря и размества. Алуминият пък е дълговечен!Ако слагаш ПВЦ гледай дебелината на профила, защото тежкият стъклопакет ще доведе до провисване. И наистина фирмата, която изработва дограмата трябва да е сериозна, а не някоя квартална фирма с машини навряни в някое мазе или гараж. В самият профил се слагат метални профили, които също имат различна дебелина. В зората на ПВЦ дограмата в България, някой беше внесъл профили от Турция, които бяха много тънки и понеже някой се хванаха на въдицата - "по-ниска цена", много хора дадоха повторно пари за дограма, защото само за една година турската дограма се изкриви. За техните метеорологични условия може да е добра, но за България, където температурите са в диапазона -20 +40 градуса, не става.Няма начин да няма начин!
Коментар
-
Humppa
-
Аз пък ще ви кажа , че по хубава от дървената дограма няма... И не визирам на баба-ми черчеветата.!Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
Коментар
-
Три стъкла е малко стрелба в тъмното, ако фирмата с която се работи няма голям опит с такава дограма. Самия стъклопакет става много тежък, прави се трудно и има значение фирмата, която го прави, защото обикновено стъклопакета се изработва на друго място или от друга фирма. Обкова няма нищо общо с обикновения. Един средно голям прозорец примерно става с тегло от около 25-30 кг. а и самата дограма ще ти излезе двойна като цена. По-добре 4-5 камерна с различни стъкла по дебелина за обезшумяване, но най-важно е "предпазващото" стъкло - масово е около 40 лв. на квадрат. Ако ще инвестираш, по-добре го направи с това стъкло - хубавите стъкла са по 60-80 лв. на квадрат.Поздрави!Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар