Човека си обикаля Виждам, че темата пак се връща към писаното на 1-ва страница - може ли кола на 10 години да е на 120-140к км.?
Е колко да обикаля? Аз за 34 месеца съм минал 17 000 км (като изключим 3 месеца в бокса), пък си я карам колата. Така че 10 годишна кола може и да е под 100 000.
Ако автомобила не е служебен, може и да е на 100, че и под тази стойност км. Тука може да се приложи следната логика - за да направи автомобила повече от 20 хиляди, значи трябва да се кара в качеството на служебен. Малко са хората, които ходят на работа на повече от 50 км. с автомобила си, да речем не повече от 20%. Но, за такъв пробег се ползват предимно малки коли. Сега другия вариант с по-големите коли, които се ползват за дълго през уикендите, да речем (грубо) 50 уикенда, т.е. теоретично, ако се пътува всеки уикенд по дестинация от 400-500 км. прави ~ 50000 годишно... но това е само ако всеки уикенд се пътува нон стоп, което е малко вероятно. По-логично е това да става максимум по 20 пъти годишно, но включително и на по-големи дистанции за празници и отпуски. Това примерно означава, че два-три пъти за едно пътуване може да се събере 2 до 3 хиляди километра. Така стигаме до извода, че на "скъсаните от каране" дизелови комбита, може съвсем реалистично да им припишем по едни 30-40 хиляди годишно макс., но по-вероятно е пробега им да не е много по-различен от един градски автомобил ползван за работа.
Последната Либра която имах си "призна" 386 хиляди (показание в автокъщата 167 хиляди), аз собственоръчно и навъртях повече от 180, което означава, че тя реално е на много над 500 хияди, но без признаци на умора (поне по отношение на двигателя). Това иде да покаже, че за да грохне един мотор (зависи от мотора де) му трябват поне 600 хиляди, които са трудно постижими за автомобил на около 10 години (в общия случай), което го прави с остатъчен ресурс за още поне 5 години, при добра поддръжка и повече.
Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Кола от каране се не плаши, само поддръжка да има като хората.
Аз за 9г имам 130+хил. км, дето не карам мн мн.
Приятел си купи кола на 5 год, от официален представител, на 205000.
Друг приятел докара преди 2 години Ауди, 2005 год на 440+хил км.
За американците да не говорим, там кола на 120000км на 2 години е нещо нормално.
България притежава способност да връща времето назад...масово като дойдат колите тук се "подмладяват" с по 100-200 000км. Не, че навън няма коли на по 10 год и 100000км, ама не са толкова като брой, колкото в Горубляне са ги събрали накуп...
Правя уточнението, че става дума за коли нов внос. За купуваните в Бг, за 10години 80-130К км за лични нужди е нормално и реално. Но за авомобили от Германия или Италия, по-малко вероятно. Съгласен съм, че кола от каране не се страхува. Стига да се обслужва навреме и при добра експлоатация, 500к пробег няма да е проблем, особено за дизелов мотор. Идеята е не състоянието на автомобилите, а съотношението пробег-години. И до толкова ли е психологически момента да видиш едни 120к н акилометража, вместо да кажем 250к. При мен Фиата като попадна в ръцете ми беше на малко над 210к и не ме е притеснявало това. Отдавам по-голямо значение на вида на автомобила и до колко са амортизирани отделните агрегати.
П.П. За последната година, считано към днешна дата имам на личните автомобили ~16к км. Някак ми е трудно да повярвам, че жители на страни 3 и повече пъти по-големи като територия спрямо България, карат колкото мен...колкото и да им е развит обществения транспорт
ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Мен психомомента не ме притеснява. Когато ходих да взимам колата бях с един автоджамбаз, дето това работи от 90-та година...Та човека ми каза- не гледай какво пише на таблото, виж си каквото ти е важно дали е ОК. Километрите, ако искаш и на 0 ще върнем, не е проблем. Та така, моята показваше 173к+, забелязах го чак на изхода на Видин, когато вече я бях платил( демек послушах човека). Преди време доста рових из сайтовете за коли...последното нещо, което четях, даже не съм обръщал внимание, беше на колко километра е. По ми беше важно да пише, че е UNIKAT, "като нова", "без забелеШки", и любимото ми-"Върви като разведена жена"
Моята е взета май на 176 000- таман и е разработен двигателя, както казват. Сега е към 193/4 дето се вика в христовата възраст е.
На колко е реално само тя си знае обаче...
Всичко и е оригинално съединител, задни накладки носачи,Водната помпа... Въпросът по точно може ли с заводска водна помпа носач или съединител да е на 600/700/800 к.????
Тоест бяха заводски се сменени са вече.
Майстора казва
- Аз ти е правя но виждам че работим и сваляме огиринални неща. Носачи на ланчия водна помпа на Алфа съединител на Фиат.
Няма как жабар да копува носачи на ланчия... Те масло не сменят.
Е колко да обикаля? Аз за 34 месеца съм минал 17 000 км (като изключим 3 месеца в бокса), пък си я карам колата. Така че 10 годишна кола може и да е под 100 000.
Ми не знам, да го е*а... някак си се въртят
Първо, от къщи до работа и обратно са ми точно 25 км.
Второ, от Козлодуй до Ямбол и обратно, с малко градско там, се зааформят 1000 км. Ходя си всеки месец, случва се и по два пъти на месец.
Отпуските ми са доста, и винаги ходя някъде - я в Гърция при сестрите ми, я някъде из България.
Лятото ходих на почивка в Македония и Албания, върнах се през Гърция (по-близо е и по-хубав пътя - Охрид-Битоля-Солун-Комотини-Маказа-Ямбол).
Почти всеки уикенд, ако не си ходя до Ямбол, ходя или до Плевен, или до София, или до Враца, което са си между 200 и 400-500 км (зависи до къде).
Абе... и аз не вярвах, но имам снимани километражите като съм купил колите, мога да ги снимам и сега.
Между другото, на Кромата от март 2014 до март 2017 навъртях точно 100 хиляди (като тогава по-често ходих и с автобус на работа, а за известно време карах и старата Капа, преди да я продам). За мен нормалното каране ми е 30-40 хиляди на година.
Като съм си в Ямбол за повече дни, се случва да ходя до Сливен по 2-3 пъти. Близо, близо, ама едно ходене с градското насам-натам стават 60 км. Случва се и до Бургас да прескоча лятото за еднодневен плаж или просто една рибена чорба на капаните. Абе, не ме свърта на едно място
(Да уточня - други хобита за харчене на пари - нямам. По дискотеки не ходя, по барове - много рядко, много рядко пуша, деца нямам, напоследък и жена (нито гадже)... единственото ми удоволствие е да шофирам, обичам да го правя и го правя при всяка възможност).
Няма как жабар да копува носачи на ланчия... Те масло не сменят.
Автоджамбазки митове и легенди.
Как пък не се намери един италианец, който да си сменя маслото?!?
На брат ми Бравото си имаше сервизна книжка, от която беше видно, че жабаринът си е сменял всичко когато и с каквото трябва.
Кромата ми пък беше с акумулатор FIAT-Lancia-Alfa Romeo, който не се монтира оригинално, но се продава като оригинална резервна част в официалните сервизи. Ей такъв на:
Напълно възможно е, а и най-вероятно е така, всички сменени части да са сменяни с оригинални.
Иначе - какво точно правят в официалните сервизи на ФИАТ в Италия? А те са почти във всяко село там.
Автоджамбазки митове и легенди.
Как пък не се намери един италианец, който да си сменя маслото?!?
На брат ми Бравото си имаше сервизна книжка, от която беше видно, че жабаринът си е сменял всичко когато и с каквото трябва.
Кромата ми пък беше с акумулатор FIAT-Lancia-Alfa Romeo, който не се монтира оригинално, но се продава като оригинална резервна част в официалните сервизи. Ей такъв на:
Напълно възможно е, а и най-вероятно е така, всички сменени части да са сменяни с оригинални.
Иначе - какво точно правят в официалните сервизи на ФИАТ в Италия? А те са почти във всяко село там.
Ами при мене беше така. В кутията за въздушния филтър имаше шума. А говорния на делфи пускаше черна нафта и в него имаше синьо зелени медузи сополи. Подгряващите свещи бяха 4 различни.. И карето се е държало на 2 болта... И нямаше 2 термо шайби на дюзите... Сервизната книжка беше редовна през 20 000 ама не за последните 10 г.... Тоест до 160 000 от там насетне тъмна Индия ама нали пише, че километража 173 000 за 10 г 10 000 км...
Акумулатора запали 1/2 от ряз умря като посечен с катана! Прибираш се гасиш имаш, става цък НЕ. RIP. Но няма грам ражда и теч на масло
Последна редакция от fifo td 100; 08.01.2018, 23:02.
Пак се сещам за аналогията между колите и жените.
Значиииии, всички сме "вторият".
А колко "първи" е имало, само тя си знае, а понякога и тя не знае
(Е, говоря за младите девойки де, вече не се питаме такива неща, щото някои не могат да броят до толкова )
Та и с километражите на колите така...
Автоджамбазки митове и легенди.
Как пък не се намери един италианец, който да си сменя маслото?!?
На брат ми Бравото си имаше сервизна книжка, от която беше видно, че жабаринът си е сменял всичко когато и с каквото трябва.
Кромата ми пък беше с акумулатор FIAT-Lancia-Alfa Romeo, който не се монтира оригинално, но се продава като оригинална резервна част в официалните сервизи. Ей такъв на:
Напълно възможно е, а и най-вероятно е така, всички сменени части да са сменяни с оригинални.
Иначе - какво точно правят в официалните сервизи на ФИАТ в Италия? А те са почти във всяко село там.
Напълно нормално докато автомобила е в гаранция да се попълва сервизната книжка. Там ако не посещаваш сервиз те подканват да минеш за проверка. Също така не ми се вярва а и не съм видял на всеки ъгъл да има магазин за авточасти и да ти продават носачи на ИТН....
А ако искате ми вярвайте миналата година докато бях там ми беше даден автомобила на дъщерята на човека при който бяхме. Аз му казвам, че в двигателя няма масло защото като спирам и тръгвам ми светва лампата за маслото и той ми каза, че това си е така и няма проблем
И както гласи една италианска поговорка. Щом под автомобила няма масло значи всичко е ОК.
Напълно нормално докато автомобила е в гаранция да се попълва сервизната книжка. Там ако не посещаваш сервиз те подканват да минеш за проверка. Също така не ми се вярва а и не съм видял на всеки ъгъл да има магазин за авточасти и да ти продават носачи на ИТН....
А ако искате ми вярвайте миналата година докато бях там ми беше даден автомобила на дъщерята на човека при който бяхме. Аз му казвам, че в двигателя няма масло защото като спирам и тръгвам ми светва лампата за маслото и той ми каза, че това си е така и няма проблем
И както гласи една италианска поговорка. Щом под автомобила няма масло значи всичко е ОК.
Има и други.
Майсторе тече ми маслото...
- Тече я, защото има като няма да тече...
Майсторе маслото ми чезне...
- Нищо му няма то се загрява и минава в газообарно състояние... Реално е по малко, но е на пара вътре и си работи.... Прави си каквото трябва да си прави с две думи... Карай и не се плаши!
Майсторе виж двигателя е в масло...
- е то е дизел нормално е даже ако няма масло е ненормално
Последна редакция от fifo td 100; 13.01.2018, 13:20.
1/3 от старите коли са манипулирани
Експертите смятат, че около една трета от всички употребявани коли имат реално навъртени много повече километри, отколкото показва километражът.
Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza' Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"https://www.fiat-uno.org/
Коментар