Здравейте, не знам дали тук е мястото да питам, но не открих подобна тема, а съм и нов. Моля за консултация. Наскоро взех фиат мареа 1.6 бензин, нов внос от Италия, с италиански номера. Имам големия талон и ’’измислен’’ договор за покупко-продажба на италиански. Въпросът ми е, има ли вариант да си карам колата без да я регистрирам в КАТ? Трябва ли да имам технически преглед? Направиха ми застраховка в Армеец, но без рег. номер, тъй като вече нямали право да издават застраховки без българска регистрация...Моля запознатите да се включат. Благодаря!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кола от Италия. Какво следва?
Collapse
X
-
Най малкото не можеш да минеш ГТП. Така че рано или късно трябва да се регистрира тук. Иначе може да си караш с Италиански номера но трябва всяка година да ходиш в Италия за преглед и застраховка.Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
-
Долния линк искам да го прочетеш внимателно, колкото пъти трябва, за да разбереш пълната глупост на действията си.http://www.rs-tar.org/files/0070f513/07321413.htmОт тук надолу ще опиша как БИ ТРЯБВАЛО да изглеждат нещата и какви документи трябва да изисквате от продавача на един автомобил, за да е спазен нашия закон, специално при внос от Италия, ако приемем, че колата е дошла на автовоз и без номера.Търговецът трябва да разполага и да ви представи:1. Оригиналният талон на колата. В Италия това е лист, формат А4, който има 8 полета с текст. На едната му страна полетата са отбелязани с цифри от 1 до 4.Там са данните за собственика и колата, евро категорията, маса, разход, често има дори допустимите размери гуми и скоростен индекс.Ако е преди 2000 година, може да пише и по-малко неща. Но от там трябва да разберете кой е притежавал колата преди вас и какви са номерата на шаси и мотор. На задната има други 4 полета:1.1.Идентично с гърба на нашите големи талони, но на италиански език-описва кой код от талона какво значи.1.2. Стикери за техническите прегледи. Важно е-ще ви ориентира горе-долу колко е стояла колата в оказиона, може последният и преглед все още да е валиден.1.3. На това поле има стикер от италианските служби, които казват, че това свидетелство е анулирано и посочват причината за анулирането-например износ в ЕС/ извън ЕС (от Италия много коли тръгват за Африка). Четвъртото поле обикновено е празно.На всичко това отгоре има печати "ANNULATO"-че свидетелството е анулирано и колата е отписана от регистрите в Италия безпроблемно.Изглежда така:http://www.cartadicircolazione.it/im...говорът за покупко-продажба между нашия търговец и италианеца (частно лице или фирма).Задължително трябва да съдържа имената на търговците, марка, модел и VIN на колата и цена. Понеже оригиналът остава за фирмата, за вас има копие, заверено "Вярно с оригинала", печат на фирмата и подпис на управителя и.3.Декларация от вносителя. Данни на нашия търговец, от кого я е купил в Италия, VIN....(преповтаря договора от предишната точка).Ако колата е влязла с автовоз, тук трябва да пише датата на влизане в БГ и рег. номера на автовоза-влекача и ремаркето.Ако е единичен- само единия номер. Идеята мисля е ясна- да се опише превозното средство, с което е докарана колата и кога е влязла на митница.4.Вашият договор с търговеца в БГ. Не се заверява нотариално, обикновена писмена форма, съдържа данните на колата, вашите данни, на търговеца , VIN и още каквото се сетите, но търговците ползват стандартни бланки.Пак печат и подпис, плюс номер на фактура.5. Фактура и касова бележка. Приемаме, че колата е с малка стойност и не е нужно да се плаща през банка.Това е документът, който удостоверява колко сте платили за колата. Никой не пише там реалната цена, но като документ трябва да го имате.6. Ето този документ...който всъщност не знам за какво служи, пак е нещо свързано с регистрацията в Италия:http://2.bp.blogspot.com/-ttfK-e_1n6...ларация за екотаксата- към нея ще приложите квитанцията за плащането и. Ще ви трябва за да извадите номера в БГ.Това е масово срещаният случай и това е какво по принцип трябва да имате като документи за колата. Ако тръгне някой да ви обяснява как той ще се подписва от името на продавача, просто отидете при друг търговец, без значение каква е колата и колко евтино ви я дава. Рискът при този вариант го поемате вие, защото след това вие ще представите този фалшив договор в КАТ и ако се окаже, че нещо не е наред, гори този, който е използвал документа.
Коментар
-
Как ще я регистрираш в България,без да е отписана от Италия.Преглед в Италия е валиден 2 години но застраховката е колкото 3 бараки.Та при една проверка излиза кой кога и какво е правил с колата ,на село става да си я караш иначе не е препоръчително.Давам ти пример с моята кола,проверяват ме и ме пускат по живо по здраво защото е била моя и с Италианска регистрация,на търговеца му вярвай докато не ти е взел парите,имаш номер на шаси и можеш да потърсиш инфо.dimon
Коментар
-
кола
Не са е отписали от Италия а как ще е запишеш тук не може да се води в две държави Имаше врътка нещо но съм забравилможе Италянските номера да са транзитни тогава е друго И на мен едната кола ми беше с италянски номер но после си ги вънах . Все едно аз да си продам колата в Гръция и да и взема 4000евро което е много за тук .последа си върна номерата тук и готово .
Коментар
-
....
Транзитните италиански номера са едни хартии и се дават след като колата е отписана,не вярвам нормален човек да си даде колата без да е отписана.Първо му се напомня ,че трябва да си плати разни такси-300 евра са годишно,напомнят ви,че е дошло време за преглед но всичко е възможно,който вкарва коли знае каква е процедурата,дано не си се вкарал във филм.Пиши какво е станало,аз се оглеждам за кола от България но започнах да се замислям да си я взема от тук,поне документите ще са редовно изкарани.dimon
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар