Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо с GSM зад волана не може, а с цигара - да...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Защо с GSM зад волана не може, а с цигара - да...

    ДВАМА шофьори на тирове изгоряха живи (съвсем буквално) при зверска катастрофа с три камиона на Петолъчката. Оказа се, че целият пътен инцидент е предизвикан от страстен пушач, който изпуснал запалената си цигара в колата, докато шофирал.Убедена съм, че на всеки потребител на папироси, който е често зад волана, се е случвало да му падне огънчето или фасът в краката или пък да се поръси с пепел, докато е в движение. В тези случаи съвсем инстинктивно всеки отмества поглед от пътя и поглежда къде е горящият тютюн.Ясно е, че тази реакция е напълно подсъзнателна, чувството за самосъхранение кара нормалния човек да провери дали не се е подпалил. Тези секунди невнимание обаче нерядко пращат колата в канавката или в насрещното движение.Веднъж щом колата е кривнала, е въпрос на истински шанс дали само ще се чуят нервни клаксони от други стреснати участници в движението, или вместо шум от автосвирка директно ще прозвучи смразяващият звук на смачкани ламарини и писъците на поредните жертви на пътя.Вероятно това е причината неведнъж да се обсъжда въпросът да се ограничи ли пушенето по време на шофиране. Забрана за димене зад волана действа в Канада, Австралия, в много от американските щати, както и в част от скандинавските страни. В последните няколко години подобни законови рестрикции се обсъждат още във Великобритания и Германия. У нас няколко пъти експерти от КАТ предлагаха ограничения за пушене или ядене по време на шофиране, но в повечето случаи това бе посрещано с подигравки и не стигна до сериозно обсъждане в парламента.В същото време България бе една от първите държави в Европейския съюз, която забрани говоренето по телефон зад волана без хендсфри. Ако сравним двете дейности обаче, в никакъв случай не може да се каже, че клюкарстването по джиесема е по-малко разсейващо от дърпането от цигарата.Блага Георгиева, 24 часа...п.п. абсолютно подкрепям!!!
    Fiat Punto 1.1-Синята птица
    Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
    Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

    #3
    Подкрепям. Въпреки, че съм пушач рядко паля докато карам точно поради тази причина.
    ФИАТ- Пътят е само формалност
    ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
    -----------------------------------------------------
    FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

    Коментар


      #4
      Re: Защо с GSM зад волана не може, а с цигара - да...

      donnna написа:
      Ако сравним двете дейности обаче, в никакъв случай не може да се каже, че клюкарстването по джиесема е по-малко разсейващо от дърпането от цигарата.
      Пушенето е подсъзнателен процес, не изискващ никакво мислене, всичко е автоматика. Е, чак никакво може би не, но в пъти по-малко отколкото да водиш разговор по GSM, например. Докато говоренето по ТЛФ или със събеседника на съседната седалка изисква много по-голям мисловен процес, оттам и по-голямо разсейване.Това е според мен. АКо трябва да се забрани пушенето в колата, по-същата логика трябва да се забрани всякакви други действия, водещи до отвличане на вниманието - водене на разговори с пътниците, майките/бащите да не возят децата си, да не се сменят станциите или вида музика на ЦД-то и т.н.
      Stop giving directions, just say "Follow me."
      Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
      Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

      Коментар


        #5
        А трябва ли да забранят пускането на ръка на красива спътничка? п.п. Редактирам си поста, защото не бях прочел първия такъв в темата, тоест че става въпрос за сериозен пътен инцидент. Моето мнение е, че всичките тези дейности трябва да бъдат третирани еднакво от ЗДП - говорене по телефон, пушене, ядене, пускане на ръка, тоест щом в момента е забранено говоренето по телефон, трябва да забранят и останалите.
        Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
        ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

        Коментар


          #6
          Отваряйте си прозореца поне 5 см докато пушите, че вътре става язовина. Особено ако се возите с непушач. Страшно неприятно е!
          "Без сърца, сме просто машини"
          Toyota Prius 1.5 Hybrid
          EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

          Коментар


            #7
            Против ...
            Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
            Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
            Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

            Коментар


              #8
              Против. Музиката по тая логика, що да не я забраним? И тя разсейва. Навигацията също?И понеже Канада и Австралия, разииш ли, са го приели дай и ние така ПЪРВИ да сме. Само в простотиите сме първи...

              Коментар


                #9
                Утре някой идиот ще се хакне в мантинелата, щото спрял малко по-рязко и му паднали очилата. Та, от утре всички да са задължени да шофират само с лещи... Баси...
                Alfa 159 SW 2.4 Ti
                Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                Коментар


                  #10
                  Всичко е една голяма простотия. Таксиметровите шофьори като говорят по станциите..... да не би да има разлика с говоренето по телефон, гледането в навигацията, радио...По тая логика ще се наложи да забранят кихането, прозяването, мигането.........

                  Коментар


                    #11
                    Като sok1.
                    Ex Fiat 126P
                    Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
                    Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
                    Alfa Romeo 147 1.6 TS
                    Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.

                    Коментар


                      #12
                      То си е до човек. От най-голямо значение е т.нар. тип висша нервна дейност - някои хора са в състояние да извършват всички предложени за забрана неща наведнъж, без да направят катастрофа или дори да се отклонят, докато други от най-малкото разсейване в следствие на външен дразнител могат да загубят концентрация и да направят катастрофа. Съществените моменти тук са няколко - въпросният тип висша нервна дейност, подготовката, опита, моментното състояние на човека (уморен, пиян, надрусан или и двете и трите и пр.), интензивността на трафика и характеристиките на пътя (не е едно и също да караш по магистрала или в града, докато правиш всички "опасни" неща).Затова според мен ако ще се предприемат мерки, то една от тях задължително трябва да бъде оценката на интервали от 5-6 години на психо-физическата годност на водачите, да се затегне режима за техническите прегледи и автосервизната дейност (техническата годност на МПС), да се подобри и годността на пътищата (знаем Тракия и Хемус какво представляват), т.е. да се осигури максимално доброто състояние на трите основни компонента в автотранспорта водач-автомобил-път. От тази позиция е логично тези елементи да бъдат проверявани, оценявани и коригирани периодично... Другото е вдигане на пушилка.
                      Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                      Коментар


                        #13
                        Аз докато бях пушач, палих само на извънградско. Така и не се научих за 13 години, цигарата да ми стои в устата, и да ми дими в очите, докато ръцете са ми заети.По темата, идеята е ръцете да са ти свободни. Затова и говоренето по телефон с хендсфри е позволено. Навигацията пречи също толкова колкото и километража, радиото също. С цигарата едната ръка ти е заета, с храната също.
                        00' Bravo 105 JTD

                        Коментар


                          #14
                          gamma написа:
                          Утре някой идиот ще се хакне в мантинелата, щото спрял малко по-рязко и му паднали очилата. Та, от утре всички да са задължени да шофират само с лещи... Баси...
                          За очилата си в грешка. За 27 години очилата ми нито веднъж не са паднали сами.Гласувах с НЕ. Откакто купих Мареята не пуша в колата- много е малък пепелника и не ми е удобен. На Ладата беше много по-широк. А и заради децата не пушим в колата. Но това, че аз не пуша в колата не означава че другите не могат пушат в колите си.
                          Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                          Коментар


                            #15
                            nikolce написа:
                            Аз докато бях пушач, палих само на извънградско. Така и не се научих за 13 години, цигарата да ми стои в устата, и да ми дими в очите, докато ръцете са ми заети.По темата, идеята е ръцете да са ти свободни. Затова и говоренето по телефон с хендсфри е позволено. Навигацията пречи също толкова колкото и километража, радиото също. С цигарата едната ръка ти е заета, с храната също.
                            Ами да, обаче може цигарата да ти е в ръката и пак да държиш волана/лоста, но не може например хем да сменяш песни на сд-то, хем да държиш волана със същата ръка.

                            Коментар

                            Working...
                            X