ДВАМА шофьори на тирове изгоряха живи (съвсем буквално) при зверска катастрофа с три камиона на Петолъчката. Оказа се, че целият пътен инцидент е предизвикан от страстен пушач, който изпуснал запалената си цигара в колата, докато шофирал.Убедена съм, че на всеки потребител на папироси, който е често зад волана, се е случвало да му падне огънчето или фасът в краката или пък да се поръси с пепел, докато е в движение. В тези случаи съвсем инстинктивно всеки отмества поглед от пътя и поглежда къде е горящият тютюн.Ясно е, че тази реакция е напълно подсъзнателна, чувството за самосъхранение кара нормалния човек да провери дали не се е подпалил. Тези секунди невнимание обаче нерядко пращат колата в канавката или в насрещното движение.Веднъж щом колата е кривнала, е въпрос на истински шанс дали само ще се чуят нервни клаксони от други стреснати участници в движението, или вместо шум от автосвирка директно ще прозвучи смразяващият звук на смачкани ламарини и писъците на поредните жертви на пътя.Вероятно това е причината неведнъж да се обсъжда въпросът да се ограничи ли пушенето по време на шофиране. Забрана за димене зад волана действа в Канада, Австралия, в много от американските щати, както и в част от скандинавските страни. В последните няколко години подобни законови рестрикции се обсъждат още във Великобритания и Германия. У нас няколко пъти експерти от КАТ предлагаха ограничения за пушене или ядене по време на шофиране, но в повечето случаи това бе посрещано с подигравки и не стигна до сериозно обсъждане в парламента.В същото време България бе една от първите държави в Европейския съюз, която забрани говоренето по телефон зад волана без хендсфри. Ако сравним двете дейности обаче, в никакъв случай не може да се каже, че клюкарстването по джиесема е по-малко разсейващо от дърпането от цигарата.Блага Георгиева, 24 часа...п.п. абсолютно подкрепям!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Защо с GSM зад волана не може, а с цигара - да...
Collapse
X
-
Re: Защо с GSM зад волана не може, а с цигара - да...
donnna написа:Ако сравним двете дейности обаче, в никакъв случай не може да се каже, че клюкарстването по джиесема е по-малко разсейващо от дърпането от цигарата.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
А трябва ли да забранят пускането на ръка на красива спътничка? п.п. Редактирам си поста, защото не бях прочел първия такъв в темата, тоест че става въпрос за сериозен пътен инцидент. Моето мнение е, че всичките тези дейности трябва да бъдат третирани еднакво от ЗДП - говорене по телефон, пушене, ядене, пускане на ръка, тоест щом в момента е забранено говоренето по телефон, трябва да забранят и останалите.
Коментар
-
Отваряйте си прозореца поне 5 см докато пушите, че вътре става язовина. Особено ако се возите с непушач. Страшно неприятно е!"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
То си е до човек. От най-голямо значение е т.нар. тип висша нервна дейност - някои хора са в състояние да извършват всички предложени за забрана неща наведнъж, без да направят катастрофа или дори да се отклонят, докато други от най-малкото разсейване в следствие на външен дразнител могат да загубят концентрация и да направят катастрофа. Съществените моменти тук са няколко - въпросният тип висша нервна дейност, подготовката, опита, моментното състояние на човека (уморен, пиян, надрусан или и двете и трите и пр.), интензивността на трафика и характеристиките на пътя (не е едно и също да караш по магистрала или в града, докато правиш всички "опасни" неща).Затова според мен ако ще се предприемат мерки, то една от тях задължително трябва да бъде оценката на интервали от 5-6 години на психо-физическата годност на водачите, да се затегне режима за техническите прегледи и автосервизната дейност (техническата годност на МПС), да се подобри и годността на пътищата (знаем Тракия и Хемус какво представляват), т.е. да се осигури максимално доброто състояние на трите основни компонента в автотранспорта водач-автомобил-път. От тази позиция е логично тези елементи да бъдат проверявани, оценявани и коригирани периодично... Другото е вдигане на пушилка.Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Коментар
-
Аз докато бях пушач, палих само на извънградско. Така и не се научих за 13 години, цигарата да ми стои в устата, и да ми дими в очите, докато ръцете са ми заети.По темата, идеята е ръцете да са ти свободни. Затова и говоренето по телефон с хендсфри е позволено. Навигацията пречи също толкова колкото и километража, радиото също. С цигарата едната ръка ти е заета, с храната също.
Коментар
-
gamma написа:Утре някой идиот ще се хакне в мантинелата, щото спрял малко по-рязко и му паднали очилата. Та, от утре всички да са задължени да шофират само с лещи... Баси...Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
Коментар
-
nikolce написа:Аз докато бях пушач, палих само на извънградско. Така и не се научих за 13 години, цигарата да ми стои в устата, и да ми дими в очите, докато ръцете са ми заети.По темата, идеята е ръцете да са ти свободни. Затова и говоренето по телефон с хендсфри е позволено. Навигацията пречи също толкова колкото и километража, радиото също. С цигарата едната ръка ти е заета, с храната също.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар