Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Техники на шофиране

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    В града е същото - мине ли табелата и всичко кара с 50, 40, 30 или какъвто знак има
    Е точно това искаме почти всички, като имаш макс. 90км да се движиш с толкова, никой не иска повече.Защото всеки ден ги гледам по околовръстното как се влачат с 60км на идеално прав участък. Започват зад влачещият се да се трупат автомобили които не спазват дистанция и нямат никакво намерение да изпредварват, но карат по средата. Налага ти се да задминаваш по 5-6... автомобила ако не искаш да се влачиш. Като тръгнеш да се прибираш в колоната пък те хранят.П.С Веднъж съм карал по околовръстното с 50км защото бях с товар и нямаше как да вдигна повече. В момента в който се съберат повече от 4-5 автомобила зад мен и отбивах в банкета за да ги пусна напред. 20+км съм ги минал за час ама не съм дразнил никой.

    Коментар


      ele написа:
      И аз ще дам възможно най-пресен пример - миналата година бях в Канада. Там на магистралата всички карат с 50 - няма знаци, няма нищо, на магистралата и двете платна са пълни и колоната се влачи с разстояние между автомобилите 5-6 и повече метри. Никой, ама абсолютно никой, не сменя лента, освен ако не му е дошла отбивката и никой не изпреварва в аварийната лента. В града е същото - мине ли табелата и всичко кара с 50, 40, 30 или какъвто знак има - как така сред толкова много коли не се намери един да изпревари, да мине в аварийната лента или да засече някой друг - с две думи - някой да се изнерви??? Направило ми е и други впечатление - когато влезеш в някой град (колкото по-малък, толкова повече си личи) забелязваш, че на пътя има неписани закони - къде се прави обратен завой, не че е разрешен, просто платното е по-широко, къде се пускат тия от дясно, щото няма видимост и т.н. - само че ти няма как да знаеш това и обикновено го отнасяш. Това е и проблемът - хората не се нервят, че караш с 30, а се нервят, че не караш както те искат, за да им е удобно на тях да карат. За такива хора време и нерви, и особено пари за глоби НЯМАМ. А ако имате проблем с нервите в автомобила - добре ще е да посетите психиатър или психолог.
      Така. Сама го каза. Всички карат там така, защото е прието и не се дразнят. Ако се появи някой, който да кара със 100км/ч, то ще започнат да се дразнят, защото това е различно от приетото. Абсолютно аналогична ситуация може да има в друга страна - там да са свикнали да карат със 100 и като се появи един да кара с 50 и ще се изнервят.За това караш така, както е общо приетото в дадена страна и се съобразяваш с това.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        ele написа:
        И аз ще дам възможно най-пресен пример - миналата година бях в Канада. Там на магистралата всички карат с 50 - няма знаци, няма нищо, на магистралата и двете платна са пълни и колоната се влачи с разстояние между автомобилите 5-6 и повече метри.
        Ай ся! Ти си била си в задръстване и не си разбрала. Още малко ще кажеш, че срещането на този знак води до масови самоубийства по магистралите! :D
        браво 1,6/90 - 09 г.

        Коментар


          Еle, абе да не са карали 50 МИЛИ?
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            По точка 1, хич не ти е лош навика, разумната и премерена инерция има много ползи, икономисва консумативи и гориво. По точка 2, ползвам междинна газ само когато карам с прекалено висока скорост за да слезна на по ниска предавка, примерно спускане по нкалон от 4 та на 2 ра, минавам с междинна газ, но признавам че рядко ми се налага. За зимно време не мога да кажа, тук няма зима Толерирам нахалниците те са едни от малкото които намаляват задръстванията, примерно ляв завои от средна лента, естествено ако има достатъчно място за да не спре потока от движище се на право зад него. Тва да ми се редят на опашки само в лява лента и да ми завиват по 2 коли на светофар, при положение че става дума за трилентови булеварди е кощунство. Аз също го правя когато обстановката позволява. Отнасям се с уважение към изпреварващите и гледам да им осигуря място за прибиране, защото заради мърдите по пътищата дето се влачат като говеда принуждават другите да предприемат изпреварвания, не може на първокласен път да се залепиш зад газка и да караш там с 50, после да се сърдиш че някои иска да влезе между теб и газката. Редовно ми се случва на пътя Пазарджик -Пловдив които е широк да се разминат 4 коли, някои малоумник да кара с 60 до осевата линия, маика си ли търсиш там та не се прибереш по в дясно за да могат другите да те изпреварят без да застрашават останалите. Въобще фен съм на изстискване максималното от ситуацията без да се наруши границата на безопасност. Не може да караш по двулентов булевард един до друг с подобен на теб малоумник с 40, така че никои от никъде да не може да те заобиколи, и да реагираш на свирката все едно искат да ти изядат десерта. Общо взето гледам да не се пречкам на тези които искат да ме задминат, или бързат, гледам да им предоставя избор за деиствията си. Щото на всеки се налага да бърза по една или друга причина, а не всички имаме буркани на колите за да знаят другите че ситуацията е спешна. Гледам да карам с трафика, тои определя ритъма на движението, или си с него или си пречка, така че по добре да си с него. Мразя агресивните голфаджи и пиклиовци с БМВ-та дето като го изпревариш и все едно си му обявил дуел, дето се чувства яко преебан че е изпуснал зеления светофар само щото се е наредил в ляво и бърза да се докаже на правта отсечка и да мине на червено на следващия светофар Общо взето 90% от ситуациите ми са с голфаджии
            Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
            Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
            Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

            Коментар


              Когато съм сам в колата, аз също толерирам нахалниците, дето правят обратен завой от средна лента, докато аз правя ляв от най-лява. Благодарение на такива като тях, само да реша и някоя застрахователна компания ще ми поеме солидна част от цената на следващата кола. Ако преживея тотализирането на бравата, де. Преди известно време, един камион на спиди много ме изкуши на кръстовището на Горублянско ханче, ама ни е рано да се разделяме с бравата.
              браво 1,6/90 - 09 г.

              Коментар


                Първо няколко думи за автоматичната ск.кутия. Моята е CVT с възможност за смяна на скоростите от волана (софтуерно и хардуерно) и от скоростния лост.До сега за 6 години съм закъсвал, ако може да се нарече закъсване, само два пъти. Веднъж през Лятото и веднъж през Зимата. През Лятото на един малък баир, по-скоро естакадка от много гладък бетон, а през Зимата в една 50 см. купчинка сняг, лед и киша, но всичко се получава заради тръкшъна. За щастие имам едно бутонче за изключване на тази система и в единия случай оставих черна лента, а в другия изкопах снега и излязох. Потеглянето на равно става без подаване на газ. Достатъчно е да освободиш спирачката и колата сама си потегля, а по байр не е необходимо да дърпаш ръчната и просто натискаш леко петала на газта и тя си потегля. Друго удобство е скуиз контрола, който работи от 40 до колкото искаш в рамките на максимално възможната скорост. Подбора на подходящата предавка и количеството на гориво го прави компютъра, а аз се возя без да се съобразявам дали спускам, карам по равно или изкачвам. Тук идва реда и на адекватното каране.Това е такова поведение на пътя, което както някой писа не изнервя останалите. Това обаче не винаги е постижимо. По-важното е ние самите да не се изнервяме. Защо е трудно постижимо? Защото в колоната може да има водач, който да не познава пътя и на всеки завой докосва спирачката, въпреки че самия завой може да се мине с 20-30 км/ч по-висока скорост. Може някой да е качил дъщеря си или сина си, който е взел книжка преди месец, да натрупва опит. Може някой от водачите да е на 70-80 години и да не се чувства сигурен при скорост ат 90 км/ч или автомобила му да има повреда и той да отива в някой сервиз. Има много неща, които могат да ни изнервят при шофиране, особено тъста или тъщата. Що се отнася за Канада, а и за САЩ, не че там няма българи. Има разбира се! И българи и румънци и всякакви откачалки, но никой не смее да наруши закона, защото глобите са солени и оказват влияние и на други плащания, като годишната застраховка. Веднъж нарушил закона вече си риск за системата и към теб има по-различно отношение, което има и финансово изражение.
                Няма начин да няма начин!

                Коментар


                  nikolovvd написа:
                  Що се отнася за Канада, а и за САЩ, не че там няма българи. Има разбира се! И българи и румънци и всякакви откачалки, но никой не смее да наруши закона, защото глобите са солени и оказват влияние и на други плащания, като годишната застраховка. Веднъж нарушил закона вече си риск за системата и към теб има по-различно отношение, което има и финансово изражение.
                  Не само финансово!Може и да положиш обществено полезен труд, но като ги гледам не им пука особено!Както писах по-горе масово се кара с поне 5 мили над ограничението, като изключение правят зоните около училищата (където ограничението е в определени часове на деня) и там, където има знак за строителни работи по пътя (защото глобите се удвояват). Друго важно нещо е, че когато има полицай на кръстовището, той не зяпа в колите сложил ли си си колана, а регулира трафика ... и пешеходците си пресичат на пешеходните пътеки, които са само но кръстовища и имат светофар!
                  I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

                  Коментар


                    avvasilev написа:
                    nikolovvd написа:
                    Що се отнася за Канада, а и за САЩ, не че там няма българи. Има разбира се! И българи и румънци и всякакви откачалки, но никой не смее да наруши закона, защото глобите са солени и оказват влияние и на други плащания, като годишната застраховка. Веднъж нарушил закона вече си риск за системата и към теб има по-различно отношение, което има и финансово изражение.
                    Не само финансово!Може и да положиш обществено полезен труд, но като ги гледам не им пука особено!Както писах по-горе масово се кара с поне 5 мили над ограничението, като изключение правят зоните около училищата (където ограничението е в определени часове на деня) и там, където има знак за строителни работи по пътя (защото глобите се удвояват). Друго важно нещо е, че когато има полицай на кръстовището, той не зяпа в колите сложил ли си си колана, а регулира трафика ... и пешеходците си пресичат на пешеходните пътеки, които са само но кръстовища и имат светофар!
                    При нас без значение на какво си се качил:кола, мотор, велосипед или маратонки...повечето сме като мухи без глави
                    ФИАТ- Пътят е само формалност
                    ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                    -----------------------------------------------------
                    FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                    Коментар


                      Нали знаеш оная приказка, "Ако искаш да станеш невидим, качи се на колело" Всеки ден карам колело и всеки ден съм невидим, със скутера нещата поне за сега са доста по различни, но пак си имаш едно на ум.
                      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                      Коментар


                        chaveto написа:
                        Сега обяснявам как работи това по умно нещо. В момента в който си сложиш крака на спирачката и автомата изключва, това при положение, че си спрял. Започваш да пускаш леко спирачката и точно в момента преди да си махнеш крака от педала и автомата включва. Няма как да се получи да си натиснал спирачката и не задвижващите колела да държат на спирачка а задвижващите да боксуват.... Теорията ти за задържането на едните колела спрямо другите се пропука.Като си махнеш крака от спирачката и почти нищо съществено не се случва, освен едно много плавно ускорение до 3-4км и след като докоснеш педала на газта ускорението става на 8км и това е скоростта която се постига на 1-ва скорост без газ.
                        Така. Днес си поиграх с един Опел Сигнум. Демек Крома ама в друго облекло. Та реалните данни са, че колата започва да потегля (на равно), когато в системата на спирачките има около 10 бара налягане. Просто данните от сензора прескачат при 2-3 единици и не мога да хвана точно на какво налягане тръгва. Но е около 10 бара. Колата е с предно предаване.Та един въпрос - когато колата потегля - говоря наистина за потегляне, демек силата на двигателните колела да е по-голяма от силата на спирачките на задния мост, при 10 бара, има ли съпротивление на задния мост в този случай?Иначе колата включваше на първа и започваше да се "напряга" и да започва да се пробва да дърпа купето още на 30 бара в спирачната система. Това ако си натиснал спирачката по-силно първоначално. Ако си натиснал по-слабо спирачката първоначално (такава логика хванах предвид данните, които показваше на диагностиката), то включването на 1-ва ставаше на около 20 бара.И със сигурност кутията си ’говори" а централата на АБС-а, защото само от там може да се ориентира дали отпускаш спирачката, за да "знае" кога да включи на 1-ва. Защото ако я изненадаш и отпуснеш спирачката рязко, то докато се усети да включи на 1-ва, то вземе, че колата тръгне назад дори.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          Та един въпрос - когато колата потегля - говоря наистина за потегляне, демек силата на двигателните колела да е по-голяма от силата на спирачките на задния мост, при 10 бара, има ли съпротивление на задния мост в този случай?
                          Не мога да ти кажа, защото толкова не съм гледал дали има налягане в задния мост или с предния държи автомобила не подвижен. Имам диагностика на сервизно ниво за Рено и мога да погледна по късно ако имам време.Иначе по слух когато е валяло. След няколко часов престой първите няколко натискания ми свирят спирачките, когато тръгвам напред свири отпред а назад пък отзад.

                          Коментар


                            малко техника на каране от Roadcrash500 http://www.youtube.com/watch?v=c8nut...?v=3Sqalc37j0U
                            Lancia Lybra 1.8i

                            Коментар


                              Руснаците нямат техника на шофиране, те просто се натряскват с водка и тогава тръгват. Гледал съм страшно много клипове с тях и 80% без никаква причина излизат от пътя....... останалите 20% летят

                              Коментар


                                chaveto написа:
                                Руснаците нямат техника на шофиране, те просто се натряскват с водка и тогава тръгват. Гледал съм страшно много клипове с тях и 80% без никаква причина излизат от пътя....... останалите 20% летят
                                А на задната седалка возят мечката, балалайката и калаша...
                                Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                                Коментар

                                Working...
                                X