Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Техники на шофиране

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Аз пък не се заяждам - интересно ми е как така шофираш, че да не дразниш другите??? Аз никога не цъкам с фарове и не искам никой да ми цъка, особено ако трябва да изпреварвам - а ако случайно оня отпред не е видял добре, аз ще се натреса, а той ще вдигне ръце, изцъка с език и ще се прибере у дома... Затова са законите, да организират движението - всичко друго е на доверие - вие доверие на другите водачи имате ли или предпочитате сами да решите дали можете или не да изпреварите или завиете наляво?
    Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

    Коментар


      ele написа:
      Аз пък не се заяждам - интересно ми е как така шофираш, че да не дразниш другите??? Аз никога не цъкам с фарове и не искам никой да ми цъка, особено ако трябва да изпреварвам - а ако случайно оня отпред не е видял добре, аз ще се натреса, а той ще вдигне ръце, изцъка с език и ще се прибере у дома... Затова са законите, да организират движението - всичко друго е на доверие - вие доверие на другите водачи имате ли или предпочитате сами да решите дали можете или не да изпреварите или завиете наляво?
      Както и колегата преди теб се е изразил, твоя тон и питане граничи със заяждане.Човека се е изразил много правилно - изграждаш си маниер за каране. И да, трябва да сме толерантни. На ден, по моя маршрут и аз, и други присветкаме с фарове, само и само движението да върви по-бързо и по организирано.В този ред на мисли, ако искам да дам път на някой пред мен, който е дал мигач и иска да влезе в моята лента, като пример го давам, то гледам да му премигна. Съответно реакцията на другия шофьор е мигновено тръгване, а не се налага да спра напълно и съответно да забавям движението само, за да разбере другия участник в движението, че може да мине.Пък изборът си е твой - ако искаш ги пускай, ако искаш спазвай закона и го карай да чака цял живот, защото трябва да спазваш закона буква по буква и той бил без предимство. Но тогава минаваш в другата графа на шофьорите, които не са толерантни на пътя и заради това понякога пречат.И като краен отговор - да и аз се доверявам на някой, който ми е присветнал да мина, съответно и другите ми се доверяват ако им присветна да минат. Ти ако не си доверчива, просто някой като те пусне и ти присветне, стой си на място и не мърдай от там. Както казах изборът си е изцяло твой. Само където ако го направиш това и този зад теб види, че те пускат, а ти не минеш, защото си недоверчива, пак ще изнервиш движението.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        ele написа:
        Това означава ли, че ако всички фучат с 200 и ти ще фучиш с 200 да не ги дразниш?
        не знам какво означава, но би било най-безопасно и ти да караш с 200. В противен случай е въпрос на време да бъдеш нацелен я отзад, я избутан при изпреварване от някой изнервен да кара с 30 след теб.
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          Понеже въртя доста километраж по Тракията най - вече, когато ми е по лежерно много обичам да карам на свободна и по инерция........установил съм че без да пада скороста ми под 100кмч мога да мина 20 км по инерция като я засиля предварително от 150 да речем........А ако карам нощем или при нулев трафик, сека там където има завой - от СФ до отбивката за СТЗГ ако човек кара по най - прекия път от завой до завой(а не само в едно платно), почти 4 км е по кратък пътя.......
          Alfa 156 2.0 TS
          Alfa 156 20VTurbo
          Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
          Locost TF1 3.0V6

          Коментар


            ele написа:
            Аз пък не се заяждам - интересно ми е как така шофираш, че да не дразниш другите??? Аз никога не цъкам с фарове и не искам никой да ми цъка, особено ако трябва да изпреварвам - а ако случайно оня отпред не е видял добре, аз ще се натреса, а той ще вдигне ръце, изцъка с език и ще се прибере у дома... Затова са законите, да организират движението - всичко друго е на доверие - вие доверие на другите водачи имате ли или предпочитате сами да решите дали можете или не да изпреварите или завиете наляво?
            Мисля, че темата с агресивното цъкане я минахме. Колегата в коментара си ясно е казал, че не цъка произволно и не кара прекрачил осовата линия или да се набива зад някой. За това предния ти коментар ми се стори напук. БО е споменал, че фаровете се ползват много често в градски условия. И аз на ден и 5-10км да измина святкам на всички, които искам да пусна, вместо да им ръкомахам като регулировчик ( а дали ще видят, че махам е друг въпрос). И пак ще се повторя не всеки път прекалено бавната скорост е знак за сигурност. Което не означава да прелиташ с педал до ламарината. Но не може на ограничение 90 (м/уградско) да караш с 50-60км/ч. По празниците карах в такава колана 20км и само 3та-4та с 50-60. Начело на колоната беше едно малко Мерцедес-че у русукоска зад волана, която минеше ли 60км/ч и натискаше спирачка. И караше максимално изнесена в ляво в лентата. Ако знаеш само на колко хора не им издържаха нервите...П.С. За пропускането в градовете си имам златно правили. Пуснали някой и той ми направи знак, че не иска ...не мърдам докато не мине. Виждал съм така двама си викат "мини ти първи" и накрая се удариха.Еййй това по магистралите от лента в лента по завоите много го обичам...ама трябва да няма трафик и очите винаги на огледалото...
            ФИАТ- Пътят е само формалност
            ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
            -----------------------------------------------------
            FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

            Коментар


              За ele не караш ли с 40, значи, че "фучиш с 200". Други възможни скорости няма. Няма. Невероятна логика.Естествено, че в ситуацията, която описа Kay е рисковано да се влачиш с 50 км/ч. Па нека си е според закона. Което да поясня, специално за колежката, НЕ означава да "фучиш с 200".
              The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

              Коментар


                ele написа:
                Аз пък не се заяждам - интересно ми е как така шофираш, че да не дразниш другите???...
                Колежке, приемам, че не се заяждаш. Адекватното шофиране е и безопасно - както често става, някой кара в петъчния трафик с 60-70 и създава предпоставки за ПТП, понеже тия зад него тръгват да изпреварват... не винаги безопасно, а изпреварваният автомобил е не по-малко изложен на риск от изпреварващият. Или правенето на колони зад тебе е в известен смисъл неадекватно. Естествено има редица обстоятелства, които биха могли да наложат такова каране, но това не означава, че не е опасно.Що се касае за 200-те километра, допускам, че това е възможно на високоскоростен аутобан, ако случаят е такъв - ДА, със сигурност щях и аз да съм с ~200, според условията и възможностите на возилото ми. Несъвършенството на законодателната рамка е доста голямо, но за щастие то се компенсира от неписаните правила при шофирането, част от които са елемент на възпитание и народопсихология (например присветването за катаджии, или лекото бипване на някой заблеял се при светване на зеления светофар).
                Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                Коментар


                  И аз ще дам възможно най-пресен пример - миналата година бях в Канада. Там на магистралата всички карат с 50 - няма знаци, няма нищо, на магистралата и двете платна са пълни и колоната се влачи с разстояние между автомобилите 5-6 и повече метри. Никой, ама абсолютно никой, не сменя лента, освен ако не му е дошла отбивката и никой не изпреварва в аварийната лента. В града е същото - мине ли табелата и всичко кара с 50, 40, 30 или какъвто знак има - как така сред толкова много коли не се намери един да изпревари, да мине в аварийната лента или да засече някой друг - с две думи - някой да се изнерви??? Направило ми е и други впечатление - когато влезеш в някой град (колкото по-малък, толкова повече си личи) забелязваш, че на пътя има неписани закони - къде се прави обратен завой, не че е разрешен, просто платното е по-широко, къде се пускат тия от дясно, щото няма видимост и т.н. - само че ти няма как да знаеш това и обикновено го отнасяш. Това е и проблемът - хората не се нервят, че караш с 30, а се нервят, че не караш както те искат, за да им е удобно на тях да карат. За такива хора време и нерви, и особено пари за глоби НЯМАМ. А ако имате проблем с нервите в автомобила - добре ще е да посетите психиатър или психолог.
                  Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                  Коментар


                    Е, не е имало българин на този участък по магистралата в Канада да им покаже как се кара
                    Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                    Коментар


                      sugarboy написа:
                      Е, не е имало българин на този участък по магистралата в Канада да им покаже как се кара
                      Там е проблемът!
                      Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                      Коментар


                        Да де ама със сигурност процентът от населението посещаващ психолози и психиатри в Канада е в пъти по висок, отколкото при нас.
                        Fiat Brava 1.8 16V GT

                        Коментар


                          Еле, ключовата фраза е: "Колкото пише на съответния знак ...", а не с 30 по-малко, че да е безопасно!В Хюстън, например, ограниченията масово не се спазват.Всички карат с поне 5 мили над ограничението!Иначе за културата на пътя - просто нямам думи, очарован и възхитен съм от отношението "шофьор-шофьор"!
                          I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

                          Коментар


                            Каране

                            А защо не трябва да караме / на свободна и по инерция./ ако има възможност защо не .
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              И през зимата ли?

                              Коментар


                                Щото ако съвременна кола я караш надолу по баира на свободна със сигурност ще показва някакъв моментен разход зависи дали е на час или км(все едно стоиш на място), а ако я пуснеш на скорост моментния ще ти е 0.00
                                Fiat Brava 1.8 16V GT

                                Коментар

                                Working...
                                X