1.Винаги спускане на скорост,никога по инерция,за да се поддържа спирачната сила по-добра и да не прегряват спирачките (Имаше някакво правило,на каквато скорост изкачваш баира,на същата го спускаш)2.Когато реша да взимам някой завой с доста газ завивам и отпускам,пак завивам,пак отпускам,съвсем малко естествено,за по-добра стабилност,да не хукне предницата ... 3.В голям сняг тръгвам директно на 2-ра скорост.4.Въртя волана главно с една ръка,в града не помня да съм хващал волана с две ръце от шофъорския курс,извън града след 160-170 вече карам с две ръце. 5.Когато искам да изпреваря някой рязко и свалям от 4-та на 3-та или от 3-та на 2-ра,винаги междинна газ да изравня оборотите.6.На магистрала гледам половината от времето в огледалата,за бързо прелитащи коли и мотори,най-вече мотори.7.Винаги пресвяткам къси-дълги,на отсрещно движещите се коли,когато вида патрулка. 8.Паркирам ли колата,винаги дърпам ръчната спирачка + на 1-ва скорост.9.Карам 90 % от времето с усилена музика и съм си набил някакъв адски навик да гледам постоянно какво се случва зад мен,линейка ако минава да не я чуя или видя.10.Когато давам газ или изпреварвам в града,първо гледам за заблеяни пешеходци.11.Свиря силно и по много,смесено със псувни,като някой ми сече пътя или ми вземе предимството.12.Пресвяткам,набивам се броня в броня и свиря,когато някой кара бавно в лява лента и ако съвсем не ме отрази,се оглеждам в огледалото и минавам отдясно.П.П Зя някои от точките не взимайте пример от мен.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Техники на шофиране
Collapse
X
-
Re: Техники на шофиране
Humppa написа:Колеги, не знам да ли има такава тема, в която да се обсъждат различните техники на шофиране...4. Зимно време предпочитам да карам с 1 предавка надолу. Ако е чист пътя и не се очакват изненади - карам на 6-та (ако позволяват пътните условия).
Коментар
-
Humppa
Дидо, не може на 6-та предавка и с 1000 оборота, за това на 5-та. Това имах предвид. А защо да се тръгва на 2-ра? Аз си тръгвам на 1-ва, като повечко боравя със съединителя. Ако е лед, тогава на 2-ра Ако и тогава не става, ще трябва някой да бута П.П. Свърши ли отпуската?
Коментар
-
Re: Техники на шофиране
Immortal написа:Humppa написа:Колеги, не знам да ли има такава тема, в която да се обсъждат различните техники на шофиране...4. Зимно време предпочитам да карам с 1 предавка надолу. Ако е чист пътя и не се очакват изненади - карам на 6-та (ако позволяват пътните условия).
Коментар
-
Bane
На мен ми стана интересно т’ва за ниския въртящ момент, как аджеба ще го поддържаш при турбодизел?Едната ръка винаги на волана другата или на лоста, или на дясното коляно, че е най-кратък пътя до лоста/ръчната.Тия правила за 2 без 10, някак си не мога да си представя какво оплитане на ръце ще има ако трябва да се направи рязка маневра ляво-дясно. или пък да си предаваш волана от едната ръка на другата.И да успееш и предавка да смениш.За зимни условия всичко трябва да става плавно, зимни/летни гуми нямат такова значение ако не караш плавно, а заледили се само шипове ще те спасят.За потеглянето през зимата, само със съединителя без газ, ако е толкова зле положението.Най-много се дразня някой като кара и забил очите 10 метра пред колата и не си прави никаква сметка.
Коментар
-
За зимата има едно нещо наречено педал на газта. С него се определя въртящия момент на колелата. Ако не може да боравите с него, то все тая, почти, на коя скорост ще карате, че да разчитате на това. И има едно основно правило при каране. Особено ако някой чака нещо да направи, например на кръстовище. Винаги гледайте шофьора в очите, а не гледайте колата сама по себе си. Това е едно много важно правило, което може да ви спести много неприятности.Също така винаги гледайте поне една кола напред през задното стъкло на колата пред вас. За това мразя да карам зад бус или подобно нещо, защото просто се губи ориентация за положението на пътя. Ама това също е непосилно за голяма част от шофьорите, които я гледат напред, я гледат назад. Особено ако целта ти е да караш на по-висока предавка, за да имаш по-малко въртящ момент на колелата. :DA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
muns61 написа:Най-важното е да предвиждаш развитието на ситуацията на пътя и съответно да си предвидим за останалите.BO написа:Също така винаги гледайте поне една кола напред през задното стъкло на колата пред вас. За това мразя да карам зад бус или подобно нещо, защото просто се губи ориентация за положението на пътя.The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Коментар
-
Bane написа:На мен ми стана интересно т’ва за ниския въртящ момент, как аджеба ще го поддържаш при турбодизел?
Коментар
-
оф... и аз карам с една ръка, но не е хубаво така. Уж се опитвам да карам с две ама градско нещо не ми се получава.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
mnpenchev
Страшно много шофьори нямат представа как да слизат или качват по път с много завои. Вчера се връщах от Девин и по завоите изпреварих поне дузина немски возила от висок клас който карат с по 180 по магистралите. Просто шоферите тъпчат спирачките преди всеки завой и после мачкат газта на правите, след известно време на пътниците започва да им се драйфа, разхода е на макс, а спирачките загряват и стават неефективни. Аз лично използвам спирачките единствено когато трябва да спра аварийно/внезапно/ или от минимална скорост до 0. Във всеки друг случай си ползвам моторната спирачка. Ако някой ми се залепи за задницата докто изпреварвам и ми дава зор като ми святка връщам газта. Същевременно в градски условия понякога има чешити който не спазват ограниченията изнервят ми се на бавното каране с 40 км/ч, изпреварват рисковано и след 20 метра се забият в задницата на колата пред мен им цъкам къси-дълги докато им се стопи задната броня.Моя инструктор ме е учил, че волана се държи с лявата ръка, дясната е да сменяш скоростите, да си помогнеш на лявата ръка при маневра и най-вече да я държиш на баджака на мадамата до теб
Коментар
-
BO написа:За зимата има едно нещо наречено педал на газта. С него се определя въртящия момент на колелата. Ако не може да боравите с него, то все тая, почти, на коя скорост ще карате, че да разчитате на това. И има едно основно правило при каране. Особено ако някой чака нещо да направи, например на кръстовище. Винаги гледайте шофьора в очите, а не гледайте колата сама по себе си. Това е едно много важно правило, което може да ви спести много неприятности.Също така винаги гледайте поне една кола напред през задното стъкло на колата пред вас. За това мразя да карам зад бус или подобно нещо, защото просто се губи ориентация за положението на пътя. Ама това също е непосилно за голяма част от шофьорите, които я гледат напред, я гледат назад. Особено ако целта ти е да караш на по-висока предавка, за да имаш по-малко въртящ момент на колелата. :D
Коментар
-
Princo написа:12.Пресвяткам,набивам се броня в броня и свиря,когато някой кара бавно в лява лента и ако съвсем не ме отрази,се оглеждам в огледалото и минавам отдясно.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар