Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Техники на шофиране

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    1.Винаги спускане на скорост,никога по инерция,за да се поддържа спирачната сила по-добра и да не прегряват спирачките (Имаше някакво правило,на каквато скорост изкачваш баира,на същата го спускаш)2.Когато реша да взимам някой завой с доста газ завивам и отпускам,пак завивам,пак отпускам,съвсем малко естествено,за по-добра стабилност,да не хукне предницата ... 3.В голям сняг тръгвам директно на 2-ра скорост.4.Въртя волана главно с една ръка,в града не помня да съм хващал волана с две ръце от шофъорския курс,извън града след 160-170 вече карам с две ръце. 5.Когато искам да изпреваря някой рязко и свалям от 4-та на 3-та или от 3-та на 2-ра,винаги междинна газ да изравня оборотите.6.На магистрала гледам половината от времето в огледалата,за бързо прелитащи коли и мотори,най-вече мотори.7.Винаги пресвяткам къси-дълги,на отсрещно движещите се коли,когато вида патрулка. 8.Паркирам ли колата,винаги дърпам ръчната спирачка + на 1-ва скорост.9.Карам 90 % от времето с усилена музика и съм си набил някакъв адски навик да гледам постоянно какво се случва зад мен,линейка ако минава да не я чуя или видя.10.Когато давам газ или изпреварвам в града,първо гледам за заблеяни пешеходци.11.Свиря силно и по много,смесено със псувни,като някой ми сече пътя или ми вземе предимството.12.Пресвяткам,набивам се броня в броня и свиря,когато някой кара бавно в лява лента и ако съвсем не ме отрази,се оглеждам в огледалото и минавам отдясно.П.П Зя някои от точките не взимайте пример от мен.
    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
    Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

    Коментар


      #17
      Re: Техники на шофиране

      Humppa написа:
      Колеги, не знам да ли има такава тема, в която да се обсъждат различните техники на шофиране...4. Зимно време предпочитам да карам с 1 предавка надолу. Ако е чист пътя и не се очакват изненади - карам на 6-та (ако позволяват пътните условия).
      Всъщност зимно време ПО СНЯГ се кара с една предавка нагоре. Тръгваш на 2-ра и държиш колата в ниски обороти и нисък въртящ момент. Ако трябва и на полусъединител, докато тръгне нормално. Така вероятността да пребоксува и поднесе е в пъти по-малка.От 24 години карам така и никога не съм имал проблем по снега.И да, такава тема имаше, но и на мен не ми се търси сега.

      Коментар


        #18
        Дидо, не може на 6-та предавка и с 1000 оборота, за това на 5-та. Това имах предвид. А защо да се тръгва на 2-ра? Аз си тръгвам на 1-ва, като повечко боравя със съединителя. Ако е лед, тогава на 2-ра Ако и тогава не става, ще трябва някой да бута П.П. Свърши ли отпуската?

        Коментар


          #19
          Re: Техники на шофиране

          Immortal написа:
          Humppa написа:
          Колеги, не знам да ли има такава тема, в която да се обсъждат различните техники на шофиране...4. Зимно време предпочитам да карам с 1 предавка надолу. Ако е чист пътя и не се очакват изненади - карам на 6-та (ако позволяват пътните условия).
          Всъщност зимно време ПО СНЯГ се кара с една предавка нагоре. Тръгваш на 2-ра и държиш колата в ниски обороти и нисък въртящ момент. Ако трябва и на полусъединител, докато тръгне нормално. Така вероятността да пребоксува и поднесе е в пъти по-малка.От 24 години карам така и никога не съм имал проблем по снега.И да, такава тема имаше, но и на мен не ми се търси сега.
          Я кажете това къде е писано или от кой е измислено

          Коментар


            #20
            На мен ми стана интересно т’ва за ниския въртящ момент, как аджеба ще го поддържаш при турбодизел?Едната ръка винаги на волана другата или на лоста, или на дясното коляно, че е най-кратък пътя до лоста/ръчната.Тия правила за 2 без 10, някак си не мога да си представя какво оплитане на ръце ще има ако трябва да се направи рязка маневра ляво-дясно. или пък да си предаваш волана от едната ръка на другата.И да успееш и предавка да смениш.За зимни условия всичко трябва да става плавно, зимни/летни гуми нямат такова значение ако не караш плавно, а заледили се само шипове ще те спасят.За потеглянето през зимата, само със съединителя без газ, ако е толкова зле положението.Най-много се дразня някой като кара и забил очите 10 метра пред колата и не си прави никаква сметка.

            Коментар


              #21
              Най-важното е да предвиждаш развитието на ситуацията на пътя и съответно да си предвидим за останалите. И в заглавието на темата да се добави "за безопасно шофиране".
              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

              Коментар


                #22
                За зимата има едно нещо наречено педал на газта. С него се определя въртящия момент на колелата. Ако не може да боравите с него, то все тая, почти, на коя скорост ще карате, че да разчитате на това. И има едно основно правило при каране. Особено ако някой чака нещо да направи, например на кръстовище. Винаги гледайте шофьора в очите, а не гледайте колата сама по себе си. Това е едно много важно правило, което може да ви спести много неприятности.Също така винаги гледайте поне една кола напред през задното стъкло на колата пред вас. За това мразя да карам зад бус или подобно нещо, защото просто се губи ориентация за положението на пътя. Ама това също е непосилно за голяма част от шофьорите, които я гледат напред, я гледат назад. Особено ако целта ти е да караш на по-висока предавка, за да имаш по-малко въртящ момент на колелата. :D
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #23
                  muns61 написа:
                  Най-важното е да предвиждаш развитието на ситуацията на пътя и съответно да си предвидим за останалите.
                  BO написа:
                  Също така винаги гледайте поне една кола напред през задното стъкло на колата пред вас. За това мразя да карам зад бус или подобно нещо, защото просто се губи ориентация за положението на пътя.
                  +1В ситуация с бус или затъмнени прозорци карам по-вляво ако не трябва да навлизам в насрещното, разбира се, но ми е много важно да виждам ситуацията възможно най-пълно. Огледалата не ги изпускам от поглед. Аз също винаги карам с една ръка, лошо ли е, хубаво ли е - не знам.
                  The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                  Коментар


                    #24
                    style34 написа:
                    Аз също винаги карам с една ръка, лошо ли е, хубаво ли е - не знам.
                    С две ръце е правилно. Инструктора, а след това и баща ми, все ми правеха забележка. Уж свикнах едно време, ама не за дълго.
                    00' Bravo 105 JTD

                    Коментар


                      #25
                      Bane написа:
                      На мен ми стана интересно т’ва за ниския въртящ момент, как аджеба ще го поддържаш при турбодизел?
                      Е това другата зима ще кажа Досега съм карал само бензинки.Най са ми смешни някои, като искат да тръгнат в снега, дават газ до дупка на първа, колата се окопава още повече, ама те не се спират.Тръгвам на втора и досега не съм имал проблеми с тръгване в сняг или лед.Не знам къде е писано, аз съм стигнал от собствен опит до това.

                      Коментар


                        #26
                        оф... и аз карам с една ръка, но не е хубаво така. Уж се опитвам да карам с две ама градско нещо не ми се получава.
                        ФИАТ- Пътят е само формалност
                        ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                        -----------------------------------------------------
                        FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                        Коментар


                          #27
                          Страшно много шофьори нямат представа как да слизат или качват по път с много завои. Вчера се връщах от Девин и по завоите изпреварих поне дузина немски возила от висок клас който карат с по 180 по магистралите. Просто шоферите тъпчат спирачките преди всеки завой и после мачкат газта на правите, след известно време на пътниците започва да им се драйфа, разхода е на макс, а спирачките загряват и стават неефективни. Аз лично използвам спирачките единствено когато трябва да спра аварийно/внезапно/ или от минимална скорост до 0. Във всеки друг случай си ползвам моторната спирачка. Ако някой ми се залепи за задницата докто изпреварвам и ми дава зор като ми святка връщам газта. Същевременно в градски условия понякога има чешити който не спазват ограниченията изнервят ми се на бавното каране с 40 км/ч, изпреварват рисковано и след 20 метра се забият в задницата на колата пред мен им цъкам къси-дълги докато им се стопи задната броня.Моя инструктор ме е учил, че волана се държи с лявата ръка, дясната е да сменяш скоростите, да си помогнеш на лявата ръка при маневра и най-вече да я държиш на баджака на мадамата до теб

                          Коментар


                            #28
                            Залепените отзад ги отлепям с кратко включване на задните фарове за мъгла.Ако сте с една светлина леко натискане на спирачката, колкото да светнат стоповете пак върши работа.

                            Коментар


                              #29
                              BO написа:
                              За зимата има едно нещо наречено педал на газта. С него се определя въртящия момент на колелата. Ако не може да боравите с него, то все тая, почти, на коя скорост ще карате, че да разчитате на това. И има едно основно правило при каране. Особено ако някой чака нещо да направи, например на кръстовище. Винаги гледайте шофьора в очите, а не гледайте колата сама по себе си. Това е едно много важно правило, което може да ви спести много неприятности.Също така винаги гледайте поне една кола напред през задното стъкло на колата пред вас. За това мразя да карам зад бус или подобно нещо, защото просто се губи ориентация за положението на пътя. Ама това също е непосилно за голяма част от шофьорите, които я гледат напред, я гледат назад. Особено ако целта ти е да караш на по-висока предавка, за да имаш по-малко въртящ момент на колелата. :D
                              ВО, сарказмът е излишен.Не си ми на километрите.

                              Коментар


                                #30
                                Princo написа:
                                12.Пресвяткам,набивам се броня в броня и свиря,когато някой кара бавно в лява лента и ако съвсем не ме отрази,се оглеждам в огледалото и минавам отдясно.
                                Такива най ги обичам. Като се залепиш и ми пресветнеш, аз натискам спирачката.На Витиня един така ми светка и го намалих до 80 км/ч после го видях как изчезва в огледалото за обратно виждане.
                                04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                                Коментар

                                Working...
                                X