Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Техники на шофиране

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Техники на шофиране

    Колеги, не знам да ли има такава тема, в която да се обсъждат различните техники на шофиране...Мога да споделя някои трикове, които използвам аз.1. Лятно време, останал лош навик, набрал скорост, да оставя колата на неутрална да се движи по инерция. Зимата не го правя. Хубаво е ВЪОБЩЕ да не се прави. Опитвам се да го изкореня този навик.2. Понякога използвам междинна газ (двойно амбриране) при спиране с двигателя.3. На Браво-то с вътрешната страна на стъпалото на десния крак държах спирачката натисната, а с външната част на стъпалото помпах педала на газ-та, за да държа обороти.4. Зимно време предпочитам да карам с 1 предавка надолу. Ако е чист пътя и не се очакват изненади - карам на 6-та (ако позволяват пътните условия).5. На лед - никакви спирачки, само леко боравене с газ-та.---Скоро четох интервю на един картинг-състезател, който разправяше за техника на завиване на мокра писта с двата крака едновременно - използват се едновременно педалите и газ-та, и спирачката. Някой може ли да обясни?

    #2
    3 никога не ползвам
    Kара фиат стило 1.2..16v.2002г.Преди Фиат пунто 1.2 8V,2001г,Опел кадет 1.6i(газ)1988г.Лада 1500 чиста!1977г.

    Коментар


      #3
      Темата е доста интересна..Има и един друг вреден навик на шофьорите - това с аварийките при всеки престой. Явно им харесва да се правят на маршрутки, оттам е тръгнало това. Не случайно се казват аварийни светлини, защото са за авария, а не да ги пуснеш и да се боднеш на някоя спирка.
      Fiat Brava 1.8 16V

      Коментар


        #4
        Re: Техники на шофиране

        Humppa написа:
        Скоро четох интервю на един картинг-състезател, който разправяше за техника на завиване на мокра писта с двата крака едновременно - използват се едновременно педалите и газ-та, и спирачката. Някой може ли да обясни?
        Пусни си да гледаш как кара Валтер Рьол и ще се хванеш за главата как се натиска едновременно газ и спирачка

        Коментар


          #5
          Газ и спирачка се натискат едновременно единствено на турбомоторите, за да се избегне лаг-а.
          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

          Коментар


            #6
            muns61 написа:
            Газ и спирачка се натискат едновременно единствено на турбомоторите, за да се избегне лаг-а.
            Да ама на жтд-то при натискане на спирачката,газта не реагира 2-3сек. а пък и вече има анти-лаг системи.
            Bravo 1.9d 97г

            Коментар


              #7
              За техника на каране...хм , много може да се говори. Да споделя единственото ми готино преживяване тази зима. Като се прибирах от Велико Търново точно неделята когато заваля единствения добър сняг тази зима, до магистралата си карах нормално за условията 70-80-90. Като се качих на Ябланица и натиснах Магистралата не изчистена , всички карат с 70-80-90-макс. 100. Имам зимни гуми с грайфер за висока скорост в идеално състояние и реших да тествам Ами до София нямах никакви грижи на не изчистена магистрала да си движа със 120-130 . Даже си направих кефа да присветвам на разни немски коли Та по това трасе беше доста интересно с висока скорост на такъв терен колко трябва да се гали всичко - волан, газ, спирачки... и всичко ! И като знаеш как се прави и ти става егати кефа.
              Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
              Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
              Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

              Коментар


                #8
                @ muns61,не само при турбо моторите, състезателите го ползват да държат двигателя на мощност и обороти, при завой, планинско каране, е пробвай го на твоята кола да видим ко ще стане, с обикновен съединител и спирачки /в кръгът на шегата де/ иначе един път опитах да натисна спирачката със ляв крак и за малко да разбия предното стъкло със глава и добре че нямаше кола зад мен че ...Мой лош навик в града при завой, остър завой, натискам съединител и по инерция и на спирачка вземам завоя, при тове оборотите естествено падат на 950 и трябва да смъквам до 1 или 2 предавка! /стремя се да се отуча от този навик, и вече почти успявам!/А иначе лош навек на ОСТАНАЛИТЕ така наречени шофьори, Хора от ляво на волана има едно лостче включващо така наречените пътеуказатели или мигачи, това са страните мигащи лампички в четрите края на колата, МОЛЯ при всякако кръстовище и маневра, позвайте ги, ако са ви изгоряли крушките, със радост ще ви купя нови, но ползвайте мигачите! /това също е техника за шофиране!!!/
                ...хладилник, карам хладилник...

                Коментар


                  #9
                  Техниката е дрифт с предно предаване, ако не си сигурен обаче в окачването на автомобила, може да докажеш на практика издръжливоста на тавана. За целта не трябва да имаш АБС, натискаш леко спирачката и подаваш газ, с леко завъртане на волана, колата сама си поднася в завоя. Това е но просто трябва да си с нисък център на тежеста. Лошите ми навици са че държа волана с една ръка, дори и при много висока скоростПонякога прекалавям с подаването на газ по завойтеПолзвам доста често спирачката, въпреки че са ме учили спирачка да ползвам само като спирам автомобила, но с това моето окачване винаги чуквам спирачката преди неравност или дупка.
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    Мен са ме учили да давам газ, ако не мога да мина с 2 км/ч през някоя неравност или дупка. Така съм прелитал над страховити ями. Друг свестен номер е, съвсем малко преди легнал полицай да натискам спирачката и да я пускам точно преди гумата да стъпи на него. Предницата се повдига и се качва много леко.Второто го правя с натиснат съединител. В никакъв случай не давайте газ след пускането на спирачката, ако сте с предно предаване. Пробвал съм:П.С. Поръбих малко линията на бравока с фотошопа, за да не го познае жената, че
                    браво 1,6/90 - 09 г.

                    Коментар


                      #11
                      Нещо което не са ме учили, но се наложи да го измисля:При изкачване на стръмна (много стръмна макс 2 ра скорост) непочистена улица от сняг - не успях да се изкача поради гуми и задно предаване. На слизане назад при положение, че не може и да се обърне слизах на ръчна спирачка. Така не ми блокират предните гуми(бяха доста износени) и няма опасност от занасяне, удряне на странични коли и не контролирана предница. Разбира се това при идеална ръчна и много плавно боравене.
                      Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                      Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                      Коментар


                        #12
                        slonikon написа:
                        Друг свестен номер е, съвсем малко преди легнал полицай да натискам спирачката и да я пускам точно преди гумата да стъпи на него. Предницата се повдига и се качва много леко.
                        Няма такова нещо, освен ако в следващият момент не подадеш газ Понеже през свободното си време практикувам Хард Ендуро и точно там се ползва същото нещо.При висока скорост искаш да вдигнеш мотоциклета на задна гума или просто да олекотиш предницата за да прескочиш дърво или нещо друго.Натискаш мотоциклета надолу или с предна спирачка (спирачката се ползва според скоростта) и в следващият момент му даваш газ..... и предницата се вдига толкова колкото поискаш. Само с натискане нищо не става https://www.youtube.com/watch?v=HbU43cQiqA0От 21:20мин. си пусни клипа и гледай, на забавено дават как натиска мотоциклета надолу преди камъка.

                        Коментар


                          #13
                          Чавето пак почна да ги ръси Я с твойта техника изправи Брава на задни колелета
                          Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                          Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                          Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                          Коментар


                            #14
                            veselin10 написа:
                            Чавето пак почна да ги ръси Я с твойта техника изправи Брава на задни колелета
                            Никъде не съм казал, че трябва да изправиш нещо на задни колела.Казвам, че да има ефект натискането на спирачката преди легналия полицай си трябва и газ след това за да се олекоти предницата.Ама това ти не можеш да го разбереш поради ред причини, но пък затова можеш да продължаваш да се правиш на много остроумен

                            Коментар


                              #15
                              chaveto написа:
                              veselin10 написа:
                              Чавето пак почна да ги ръси Я с твойта техника изправи Брава на задни колелета
                              Никъде не съм казал, че трябва да изправиш нещо на задни колела.Казвам, че да има ефект натискането на спирачката преди легналия полицай си трябва и газ след това за да се олекоти предницата.Ама това ти не можеш да го разбереш поради ред причини, но пък затова можеш да продължаваш да се правиш на много остроумен
                              Не че няма логика в твърдението ти, но това би работило само при автомобили със задно предаване и повечко мощност
                              Stilo 1.9 JTD 115Hp

                              Коментар

                              Working...
                              X