Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Техники на шофиране

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    Точно за това написах по-горе, че хора каращи ръчка са ми супер забавни, когато коментират автоматици.
    BO написа:
    И не може да тръгваш плавно зимата, защото с автомата, за да тръгнеш плавно, това става единствено чрез спирачката.
    След такова изказване ми става ясно, колко ти е практиката с автоматик.Поздрави!
    207 тиква автомат
    новокромаджия 2.4 печка

    Коментар


      #92
      pplk написа:
      Точно за това написах по-горе, че хора каращи ръчка са ми супер забавни, когато коментират автоматици.
      BO написа:
      И не може да тръгваш плавно зимата, защото с автомата, за да тръгнеш плавно, това става единствено чрез спирачката.
      След такова изказване ми става ясно, колко ти е практиката с автоматик.Поздрави!
      Добре. Вместо да се смееш, очевидно си наясно как се тръгва с автоматиците.Сподели информация, която е нужна за хората, в това число и за мен.Предполагам не е тайна, а и точно това е идеята на темата, не мислиш ли?
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #93
        Аз съм го написал вече.
        207 тиква автомат
        новокромаджия 2.4 печка

        Коментар


          #94
          pplk написа:
          Аз съм го написал вече.
          Или съм сляп, или не мога да го намеря.Може ли да се самоцитираш, с обяснението как се кара автоматик и как да тръгваме? Говориш, че с тренинг всеки е можел да се научи. Искам да кажеш как става това упражнение, за да научим нещо ново.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #95
            pplk написа:
            Мога да ти гарантирам, че плавното потегляне с автомат е много по-лесно постижимо спрямо ръчката и е въпрос на малко упражнение и опит, особено ако въртящия момент идва при по-високи обороти. Направи справка на какви автомобили са слагани първите автомати и по какви причини. Единствените руски автомобили с автомат от времето на соца са Чайка и ЗИЛ. Защо ли?
            Кое не е ясно? Че с писане и читене из нета и без практика няма как да стане? Пробвай да ме научиш да карам ръчка с обяснения из форумите и се надявай на резултат. Няма да се получи, нали? Същото се отнася и за хората каращи ръчни скорости, преподавайки им уроци по шофиране на автоматик, макар че е много по-лесно. Отделно написах, че автоматиците не са еднакви и е необходимо да се усетят, а това с обяснение не става.Опитай да си отговориш на почервенения въпрос. Можеш да включиш и най-високия клас автомобили от съвремието. Защо всички са автоматици? Дали комфорта на пътника не е определящ и как това кореспондира с невъзможността за плавно потегляне?Поздрави!п.п. Не се бъзикам, автомобил с ръчни скорости не мога да подкарам.
            207 тиква автомат
            новокромаджия 2.4 печка

            Коментар


              #96
              BO написа:
              Ами тогава за какъв кик-даун говориш, че нямаш? Кой автоматик в последните 10 години разчита на кик-даун въобще?3. Модерните автомати, където се управляват изцяло от ЕКУ и електромагнитени клапани. Тогава въобще не е нужно никакви такива елементарни сигнали към ЕКУ-то, защото се вземат още доста параметри предвид, за да се прецени дали да върне една или няколко скорости назад, за да ускориш по-добре. Това са всички кутии от последното десетилетие и по-стари - дори и преди 15 години и в някои частни случаи и по-стари дори. Дори и в съвременните автомати отново "вграждат" въпросното усещане за кик-даун. Ама това освен чисто задържане на педала, няма никаква друга функция, защото ЕКУ-то на автомата взима директно информация от ЕКУ-то на двигателя, а ако е и по-ново (от 10-на години) и от другите ЕКУ-та като АБС, и разни датчици за динамична устойчивост на автомобила, за да прецени дали да връща скорости или не.Единствено по-умното е в последните модели автоматици е откачане на торка когато е на място колата, с цел минимални загуби и съответно икономия. Но останалия принцип на торк-а не се е променил от време оно. И съм сигурен, че ако не си с някой автомат със 7 или повече скорости, че единственото умно в торк-а ти е един прост заключващ съединител.Та идеята и тук беше защо автомата тръгва на 2-ра, а не дали ти имаш кик-даун и си "усещал", че кутията ти се управлява от ЕКУ.Та не разбрах - какъв кик даун искаш да усетиш и на къде ще почнеш да извърташ темата.
              Еми говоря, че след като нямам кик даун автомата който карам е доста по умен от старите, аджеба се управлява изцяло по ел. път.Там някъде си го написал моя автомат към кои спада. ЕКУ на автомата взима инфо от всякъде.За тръгването сам си си отговорил как става, но не знам защо продължаваш да спориш.
              Единствено по-умното е в последните модели автоматици е откачане на торка когато е на място колата, с цел минимални загуби и съответно икономия.
              Сега обяснявам как работи това по умно нещо. В момента в който си сложиш крака на спирачката и автомата изключва, това при положение, че си спрял. Започваш да пускаш леко спирачката и точно в момента преди да си махнеш крака от педала и автомата включва. Няма как да се получи да си натиснал спирачката и не задвижващите колела да държат на спирачка а задвижващите да боксуват.... Теорията ти за задържането на едните колела спрямо другите се пропука.Като си махнеш крака от спирачката и почти нищо съществено не се случва, освен едно много плавно ускорение до 3-4км и след като докоснеш педала на газта ускорението става на 8км и това е скоростта която се постига на 1-ва скорост без газ.
              pplk написа:
              Дали комфорта на пътника не е определящ и как това кореспондира с невъзможността за плавно потегляне?Поздрави!
              Няма такава възможност да тръгва рязко, скоростите разбираш, че се сменят по индикацията на таблото и ако слушаш звука на мотора

              Коментар


                #97
                pplk написа:
                pplk написа:
                Мога да ти гарантирам, че плавното потегляне с автомат е много по-лесно постижимо спрямо ръчката и е въпрос на малко упражнение и опит, особено ако въртящия момент идва при по-високи обороти. Направи справка на какви автомобили са слагани първите автомати и по какви причини. Единствените руски автомобили с автомат от времето на соца са Чайка и ЗИЛ. Защо ли?
                Кое не е ясно? Че с писане и читене из нета и без практика няма как да стане? Пробвай да ме научиш да карам ръчка с обяснения из форумите и се надявай на резултат. Няма да се получи, нали? Същото се отнася и за хората каращи ръчни скорости, преподавайки им уроци по шофиране на автоматик, макар че е много по-лесно. Отделно написах, че автоматиците не са еднакви и е необходимо да се усетят, а това с обяснение не става.Опитай да си отговориш на почервенения въпрос. Можеш да включиш и най-високия клас автомобили от съвремието. Защо всички са автоматици? Дали комфорта на пътника не е определящ и как това кореспондира с невъзможността за плавно потегляне?Поздрави!п.п. Не се бъзикам, автомобил с ръчни скорости не мога да подкарам.
                Аз лично пак не видях някакъв отговор от твоя страна, осен, че ми задаваш някакъв въпрос.Отговорът на твоя въпрос е съвсем елементарен - използват се автоматите само заради улесненото каране, а в последствие и за по-голям комфорт. Първите автомати се слагат на големи машини, за да улеснят самото каране, защото се опростява. След това ги слагат само на големи леки автомобили, защото загубите са били огромни и за задвижването им са били необходими големи двигатели. Но главно двете основни неща са първо за улеснение на самото шофиране и второ за по-малка умора на шофьора и от там по-добър комфорт.Но не отговори главно каква техника да използвам за самото тръгване с автоматик, това питам? Какво толкова може да направиш нещо специално, което аз, като аматьор в тази техника мога да го пропусна толкова много. Защото тръгването с автомата пак ще го повторя става с отпускане на спирачката. Това е. Няма кой знае какво да сгрешиш. Ако има, сподели, ще се радвам.Чаве, всеки автоматик тръгва преди да пуснеш спирачката. Това е една от основните причини при зимна програма в скоростите, то тя да тръгва на 2-ра предавка, защото съпротивлението от към колела е по-голяма и предаването на въртящия момент към колелата става вече почти като си пуснал спирачката почти изцяло, защото просто торк-а няма достатъчно налягане в него, за да може да предаде необходимия въртящ момент от двигателя към кутията. Ако си на 1-ва предавка, то през торк-а минава голям въртящ момент към колелата, които почват да се въртят преди спирачната сила да е отпуснала от другата ос достатъчно. Втората причина за 2-рата е, както споменах, заради рязкото повишаване на налягането в торк-а, когато от към работното му колело няма необходимата обратна сила, за да го ограничи в определени обороти. Това е втората причина за тръгване на 2-ра скорост. Иначе се получава ефекта, някой новобранец на ръчната кутия все едно да пусне много рязко съединителя, без да подава газ и да очаква, че гумите няма да започнат веднага да буксуват.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #98
                  Тъй като много противоречиви неща се изписаха на тема автоматични скоростни кутии, ще си позволя и да внеса малко яснота.В общия случай автоматичните скоростни кутии могат да се разделят на 4 основни групи:1. Полуавтоматични кутии1а "Ръчна" с.к. с автоматично управление на съединителя (хидравлично-електрически или хидравлично-механически)1б Автоматизирана кутия с Wandler-съединител - използва се най-вече при МПС над 3,5 тона1в Полуавтоматична с.к. с Wandler-съединител1г Полуавтоматична с.к. с автоматично управление на съединителя (хидравлично-електрически)Предполагам за тия кутии пише chaveto.2. Автоматизирани (роботизирани) ръчни кутии (англ. Automated Manual Transmission [AMT])2а Класически автоматизирани (роботизирани) кутии (ASG) - най-проблемни автомати, срещани като:- Selespeed при Алфа Ромео (известни в БГ като Лелеспийд)- Dualogic при Фиат- ММТ (MultiMode Transmission) при Тойота 2б Автоматична трансмисия с двоен съединител Печално известните 6- и 7- степенни трансмисии DSG3. Wandler-автоматици (автомати с Wandler хидросъединител)Добри автомати, в момента изключително популярни са новите 9G-Tronic (Mercedes) и ZF 8-степенна (BMW).Предполагам за тия кутии пише BO.Изключително надеждни са 4- и 5- степенните автомати на японците. Предполагам за тия кутии пише pplk. 4. Безстепенни (вариаторни) кутии (CVT)Ускоряват и се движат като тролей. Изполвани най-често при японските марки.След няколко години "мъки" за моята жена да кара автомобил с ръчна с.к., си купи японка с 4-степенен автомат (без зимен режим) и през зима 2012/2013 всеки ден караше във високопланински район (6 месечна зима с мин. 20см снежна покривка) без никакви проблеми и без да закъса или боксува дори когато трябваше да ходи на работа преди да мине почистваща и опесъчаваща техника. Нещо немислимо с "ръчката". Тази година си взе по-нова кола с по-модерен японски автомат от тип 3, като преди това изпробвахме всички автомати от 2 до 4.Много често ми се е налагало да сляза от моята или служебна кола с "ръчка" и да се кача да карам нейната - нямал съм никакви проблеми с потегляне и спиране през всички сезони. Даже напоследък се усещам, че предпочитам да пътувам с автомат и темпомат.
                  Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                  Коментар


                    #99
                    Stefanaki, има още един автомат, за който не си писал нищо. Да кажем го използва Тойота и е доста по-шантав от тези, които си изброил.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      BO написа:
                      Stefanaki, има още един автомат, за който не си писал нищо. Да кажем го използва Тойота и е доста по-шантав от тези, които си изброил.
                      Има още поне 4 автомата, за които не съм писал нищо. Всичките са много шантави, но те по-скоро са "редки/екзотични" и не попадат в показаните от мен "масови" автомати
                      Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                      Коментар


                        @BOНе знам какви доводи трябва да изтъкна и по какъв начин да ги изложа, за да ги разбереш, и колко души са неоходими да ти кажат, че защитаваш незащитимо твърдение. Аз се отказвам! Желая ти приятен ден![quote]
                        Stefanaki написа:
                        След няколко години "мъки" за моята жена да кара автомобил с ръчна с.к., си купи японка с 4-степенен автомат (без зимен режим) и през зима 2012/2013 всеки ден караше във високопланински район (6 месечна зима с мин. 20см снежна покривка) без никакви проблеми и без да закъса или боксува дори когато трябваше да ходи на работа преди да мине почистваща и опесъчаваща техника. Нещо немислимо с "ръчката". Тази година си взе по-нова кола с по-модерен японски автомат от тип 3, като преди това изпробвахме всички автомати от 2 до 4.Много често ми се е налагало да сляза от моята или служебна кола с "ръчка" и да се кача да карам нейната - нямал съм никакви проблеми с потегляне и спиране през всички сезони. Даже напоследък се усещам, че предпочитам да пътувам с автомат и темпомат.
                        Това е есенцията, за този, който може да я разбере.Поздрави!
                        207 тиква автомат
                        новокромаджия 2.4 печка

                        Коментар


                          В днешните условия по пътищата, се стремя да карам на първо място адекватно, и едва тогава законосъобразно. Както споменаха и други колеги, не е достатъчно да си в ограничението - важно е да не дразниш другите участници в движението, още повече пък да се опитваш да ги превъзпитаваш или наказваш. Винаги съм се стремял да бъда толерантен и предвидлив водач и поради това спазвам някои основни принципи на поведение, като например: Ако видя отсреща автобус готвещ се за ляв завой, пък аз съм направо или надясно леко намалявам, цъкам му и го пускам да мине, в повечето случаи давам път на автомобили с мигач за престрояване, винаги цакъм десен мигач на бързак в удобен момент да мине, никога не карам с левите гуми върху осевата линия и не "увисвам" на задните брони на тия пред мен, не цъкам с фарове и не освирвам тия пред мен и... никога (повече) няма да карам с джапанки - общо взето това по отношение на поведението. По отношение на шофирането съм си изградил малко противоречащ, но удобен за каране стил - често освобождавам от скорост и така поддържам нужната скорост, не включвам скорост преди завоя, а след него (понеже може да се окаже, че става и за ІІІ-та), винаги при ляв завой леко се престроявам (прехвърлям лявата страна отвъд осевата линия) ако няма сектор, за да могат да минават зад мен тия направо. При спускане на баир в зависимост от наклона освобождавам от скорост - критерият е прост - ако е голям и колата ускорява - спускам на скорост, ако обаче е лек наклона и скоростта не се увеличава - на свободна. Ако има изкачване и после спускане, освобождавам още преди да съм завършил изкачването... При всички случаи се стремя да минимизирам употребата на спирачка и се придържам към 2000 оборота при нормален извънградски и 2500 на магистрала, което ми дава добър разход на гориво.
                          Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                          Коментар


                            D. Stanev написа:
                            В днешните условия по пътищата, се стремя да карам на първо място адекватно, и едва тогава законосъобразно. Както споменаха и други колеги, не е достатъчно да си в ограничението - важно е да не дразниш другите участници в движението, още повече пък да се опитваш да ги превъзпитаваш или наказваш. Винаги съм се стремял да бъда толерантен и ......
                            Разградската школа
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              Това означава ли, че ако всички фучат с 200 и ти ще фучиш с 200 да не ги дразниш?
                              Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                              Коментар


                                Ele, може и да те обидя, но това си е чиста доза заяждане. Човека е обяснил какво има в предвид, никъде не е споменал, че ще хвърчи с 200. Само за това с освобождаването от скорост не го удобрявам. Причината е, че ако стане нещо и трябва да реагираш вкарването на скорост ще ти отнеме 2,3,5 секунди. Забелязвам, че това го правят шоферите с по-висок левел от мен...демек аз още не съм готов...
                                ФИАТ- Пътят е само формалност
                                ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                                -----------------------------------------------------
                                FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                                Коментар

                                Working...
                                X