BO написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Техники на шофиране
Collapse
X
-
chaveto написа:BO написа:Аз ще го обясня технически.Автоматикът обикновено тръгва на 2-ра, защото торк-а при вдигане на малко по-високи обороти, говоря от празен ход на 1200 примерно, то вътрешното налягане скача много рязко. Когато имаш ниско предавателно число, то изхода към колелата става много рязко и може лесно да ги превърти.Когато си с ръчна кутия, то може много прецизно на определяш зацепването на съединителя и дори на 1-ва скорост може да въртиш колелата с 2 оборота в минута. Автоматика това не го може, както обясних и за това решението е по-висока предавка с по-големи загуби и съответно повишаване на температурата в торк-а. За това и въпросът не ти е верен, защото автомата не може да имитира твоето движение, а не ти неговото.Същото и ти симулираш със съединителя, но просто го отпускаш малко повече, за да предадеш същия момент към колелата. Просто ако си на 1-ва, ще може пак да определиш точно колко да предаваш към колелата но за сметка на по-запазен от износване съединител.Изборът си е твой, но това не означава, че това е правилно. Защото ако искаш може да тръгваш и от 3-та или от 4-та. Пак въпрос на избор.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Не, важи за всички автоматици.Всеки автоматик като му отпуснеш спирачката тръгва. Но след това когато му подадеш малко газ, качва много оборотите, а изходящия вал на турбината не качва толкова бързо обороти. И в следващия момент, когато вдигне налягане в торк-а, изведнъж се подава въртящ момент към "първичния вал" на скоростната кутия. Точно в този момент зимата превърта много лесно колелата и точно за това автоматиците тръгват от 2-ра предавка, когато са в зимен режим. Защото колелата оказват по-голямо съпротивление на торка от задната страна и той не се развърта толкова лесно.
Коментар
-
chaveto написа:BO написа:Не, важи за всички автоматици.Всеки автоматик като му отпуснеш спирачката тръгва. Но след това когато му подадеш малко газ, качва много оборотите, а изходящия вал на турбината не качва толкова бързо обороти. И в следващия момент, когато вдигне налягане в торк-а, изведнъж се подава въртящ момент към "първичния вал" на скоростната кутия. Точно в този момент зимата превърта много лесно колелата и точно за това автоматиците тръгват от 2-ра предавка, когато са в зимен режим. Защото колелата оказват по-голямо съпротивление на торка от задната страна и той не се развърта толкова лесно.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Много ми е гот, когато човек каращ ръчки коментира автоматици. Торкове, моркове и ареее, вече всичко знаем. Карам автомати от времето, когато четвърта скорост беше нечуван лукс, а O/D бутона беше турбо екстра. За това време, с убеденост мога да твърдя, че няма еднакви автоматици и всеки е различен по своему като поведение. Почти съм готов да се закълна, че няма марка атомобил с автоматична скоростна кутия, който не съм карал / освен някои екзотики/ и върха на сладоледа си остава недвусмислено автомата на Субару. Хич не ми дреме какво се случва в скоростите при подаване на газ , торкове, кик дауни и подобни, аз карам и се возя и искам да изпитвам удоволствие от това, а не да мисля, какво се случва в скоростите или ако съм с ръчка, какво да правя, за да изляза от ситуация. Повтарям за неразбралите, няма еднакви автоматици! Един може да те остави в снега, друг ще те изкара без да му "мигне окото". Та така...207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
BO написа:п.п. Кик-даун не се използва от както автоматика се управлява изцяло от ЕКУ и всичко зависи от него - кога ще превключва, кога не. Замисли се, че все тая дали ЕКУ-то ще получи информация от някакъв бутон, или просто ще види 100% натиснат педал на газта от тъпия потенциометър. Или си представяш кик даун бутона, че прави някакво чудо. :D
Коментар
-
chaveto написа:BO написа:п.п. Кик-даун не се използва от както автоматика се управлява изцяло от ЕКУ и всичко зависи от него - кога ще превключва, кога не. Замисли се, че все тая дали ЕКУ-то ще получи информация от някакъв бутон, или просто ще види 100% натиснат педал на газта от тъпия потенциометър. Или си представяш кик даун бутона, че прави някакво чудо. :DA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Автомата тръгва на 2-ра по същата причина като при ръчката, но само при условие, че има зимен режим. Ако няма кво правим? Спираме си колите зимата? Мога да ти гарантирам, че плавното потегляне с автомат е много по-лесно постижимо спрямо ръчката и е въпрос на малко упражнение и опит, особено ако въртящия момент идва при по-високи обороти. Направи справка на какви автомобили са слагани първите автомати и по какви причини. Единствените руски автомобили с автомат от времето на соца са Чайка и ЗИЛ. Защо ли?207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Не исках да се намесвам в този спор на коя предавка се потегля, понеже нямам много опит и не върви да давам акъл. Ама както казва хлапето от рекламата на "орио"-Просто не мога да се сдържа.... Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 Та аз си потеглям винаги на първа и не съм имал проблеми до сега. С моята кола мога да потегля много плавно, като вдигам около 1100-1200 оборота и така лекично и после втора. Дори и да превърти не съм затъвал.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Kay_ написа:Не исках да се намесвам в този спор на коя предавка се потегля, понеже нямам много опит и не върви да давам акъл. Ама както казва хлапето от рекламата на "орио"-Просто не мога да се сдържа.... Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 Та аз си потеглям винаги на първа и не съм имал проблеми до сега. С моята кола мога да потегля много плавно, като вдигам около 1100-1200 оборота и така лекично и после втора. Дори и да превърти не съм затъвал.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
pplk написа:Автомата тръгва на 2-ра по същата причина като при ръчката, но само при условие, че има зимен режим. Ако няма кво правим? Спираме си колите зимата? Мога да ти гарантирам, че плавното потегляне с автомат е много по-лесно постижимо спрямо ръчката и е въпрос на малко упражнение и опит, особено ако въртящия момент идва при по-високи обороти. Направи справка на какви автомобили са слагани първите автомати и по какви причини. Единствените руски автомобили с автомат от времето на соца са Чайка и ЗИЛ. Защо ли?A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Верно,тва е скучно,дайте да обсъждаме пресвяткащите идиоти.Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!
Коментар
-
BO написа:pplk написа:Автомата тръгва на 2-ра по същата причина като при ръчката, но само при условие, че има зимен режим. Ако няма кво правим? Спираме си колите зимата? Мога да ти гарантирам, че плавното потегляне с автомат е много по-лесно постижимо спрямо ръчката и е въпрос на малко упражнение и опит, особено ако въртящия момент идва при по-високи обороти. Направи справка на какви автомобили са слагани първите автомати и по какви причини. Единствените руски автомобили с автомат от времето на соца са Чайка и ЗИЛ. Защо ли?ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар