Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Техники на шофиране

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    BO написа:
    Аз ще го обясня технически.Автоматикът обикновено тръгва на 2-ра, защото торк-а при вдигане на малко по-високи обороти, говоря от празен ход на 1200 примерно, то вътрешното налягане скача много рязко. Когато имаш ниско предавателно число, то изхода към колелата става много рязко и може лесно да ги превърти.Когато си с ръчна кутия, то може много прецизно на определяш зацепването на съединителя и дори на 1-ва скорост може да въртиш колелата с 2 оборота в минута. Автоматика това не го може, както обясних и за това решението е по-висока предавка с по-големи загуби и съответно повишаване на температурата в торк-а. За това и въпросът не ти е верен, защото автомата не може да имитира твоето движение, а не ти неговото.Същото и ти симулираш със съединителя, но просто го отпускаш малко повече, за да предадеш същия момент към колелата. Просто ако си на 1-ва, ще може пак да определиш точно колко да предаваш към колелата но за сметка на по-запазен от износване съединител.Изборът си е твой, но това не означава, че това е правилно. Защото ако искаш може да тръгваш и от 3-та или от 4-та. Пак въпрос на избор.
    Това може би важи за старите автоматици не и на новите които имат ЕКУ и са пълни с жици. При мен оборотите на празен ход са 870 и при тръгване тръгвам от тях.

    Коментар


      #77
      Аз пък карам само автоматици и нямам спомен да съм закъсвал зимата, освен веднъж с Виладжъра пред пощата на Овча купел. Имаше спукана тръба и се бяха образували зверски ледени коловози в комплект с дупка. Друг случай нямам.
      207 тиква автомат
      новокромаджия 2.4 печка

      Коментар


        #78
        chaveto написа:
        BO написа:
        Аз ще го обясня технически.Автоматикът обикновено тръгва на 2-ра, защото торк-а при вдигане на малко по-високи обороти, говоря от празен ход на 1200 примерно, то вътрешното налягане скача много рязко. Когато имаш ниско предавателно число, то изхода към колелата става много рязко и може лесно да ги превърти.Когато си с ръчна кутия, то може много прецизно на определяш зацепването на съединителя и дори на 1-ва скорост може да въртиш колелата с 2 оборота в минута. Автоматика това не го може, както обясних и за това решението е по-висока предавка с по-големи загуби и съответно повишаване на температурата в торк-а. За това и въпросът не ти е верен, защото автомата не може да имитира твоето движение, а не ти неговото.Същото и ти симулираш със съединителя, но просто го отпускаш малко повече, за да предадеш същия момент към колелата. Просто ако си на 1-ва, ще може пак да определиш точно колко да предаваш към колелата но за сметка на по-запазен от износване съединител.Изборът си е твой, но това не означава, че това е правилно. Защото ако искаш може да тръгваш и от 3-та или от 4-та. Пак въпрос на избор.
        Това може би важи за старите автоматици не и на новите които имат ЕКУ и са пълни с жици. При мен оборотите на празен ход са 870 и при тръгване тръгвам от тях.
        Не, важи за всички автоматици.Всеки автоматик като му отпуснеш спирачката тръгва. Но след това когато му подадеш малко газ, качва много оборотите, а изходящия вал на турбината не качва толкова бързо обороти. И в следващия момент, когато вдигне налягане в торк-а, изведнъж се подава въртящ момент към "първичния вал" на скоростната кутия. Точно в този момент зимата превърта много лесно колелата и точно за това автоматиците тръгват от 2-ра предавка, когато са в зимен режим. Защото колелата оказват по-голямо съпротивление на торка от задната страна и той не се развърта толкова лесно.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #79
          BO написа:
          Не, важи за всички автоматици.Всеки автоматик като му отпуснеш спирачката тръгва. Но след това когато му подадеш малко газ, качва много оборотите, а изходящия вал на турбината не качва толкова бързо обороти. И в следващия момент, когато вдигне налягане в торк-а, изведнъж се подава въртящ момент към "първичния вал" на скоростната кутия. Точно в този момент зимата превърта много лесно колелата и точно за това автоматиците тръгват от 2-ра предавка, когато са в зимен режим. Защото колелата оказват по-голямо съпротивление на торка от задната страна и той не се развърта толкова лесно.
          Отново твърдя, че при мен на 100% ЕКУ определя какво да се подава към колелетата. Точно заради това нещо се качвам трудно (поне усещането е такова, все едно автомобила няма сила) по тротоари..... Гумата опира в бордюра даваш газ оборотите се покачват до 2к и съвсем плавно се качваш. Също така нямам опцията кик даун, натискаш педала до долу и оборотите отиват на макс. ЕКУ си преценява дали да свали предвка/и надолу или да си остане на същата предавка с макс. обороти и ускорението да става само от скоростната кутия.

          Коментар


            #80
            chaveto написа:
            BO написа:
            Не, важи за всички автоматици.Всеки автоматик като му отпуснеш спирачката тръгва. Но след това когато му подадеш малко газ, качва много оборотите, а изходящия вал на турбината не качва толкова бързо обороти. И в следващия момент, когато вдигне налягане в торк-а, изведнъж се подава въртящ момент към "първичния вал" на скоростната кутия. Точно в този момент зимата превърта много лесно колелата и точно за това автоматиците тръгват от 2-ра предавка, когато са в зимен режим. Защото колелата оказват по-голямо съпротивление на торка от задната страна и той не се развърта толкова лесно.
            Отново твърдя, че при мен на 100% ЕКУ определя какво да се подава към колелетата. Точно заради това нещо се качвам трудно (поне усещането е такова, все едно автомобила няма сила) по тротоари..... Гумата опира в бордюра даваш газ оборотите се покачват до 2к и съвсем плавно се качваш. Също така нямам опцията кик даун, натискаш педала до долу и оборотите отиват на макс. ЕКУ си преценява дали да свали предвка/и надолу или да си остане на същата предавка с макс. обороти и ускорението да става само от скоростната кутия.
            ОК, щом твърдиш. Здраве да е. Явно си е невиждан електронен торк. Космос. :Dп.п. Кик-даун не се използва от както автоматика се управлява изцяло от ЕКУ и всичко зависи от него - кога ще превключва, кога не. Замисли се, че все тая дали ЕКУ-то ще получи информация от някакъв бутон, или просто ще види 100% натиснат педал на газта от тъпия потенциометър. Или си представяш кик даун бутона, че прави някакво чудо. :D
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #81
              Много ми е гот, когато човек каращ ръчки коментира автоматици. Торкове, моркове и ареее, вече всичко знаем. Карам автомати от времето, когато четвърта скорост беше нечуван лукс, а O/D бутона беше турбо екстра. За това време, с убеденост мога да твърдя, че няма еднакви автоматици и всеки е различен по своему като поведение. Почти съм готов да се закълна, че няма марка атомобил с автоматична скоростна кутия, който не съм карал / освен някои екзотики/ и върха на сладоледа си остава недвусмислено автомата на Субару. Хич не ми дреме какво се случва в скоростите при подаване на газ , торкове, кик дауни и подобни, аз карам и се возя и искам да изпитвам удоволствие от това, а не да мисля, какво се случва в скоростите или ако съм с ръчка, какво да правя, за да изляза от ситуация. Повтарям за неразбралите, няма еднакви автоматици! Един може да те остави в снега, друг ще те изкара без да му "мигне окото". Та така...
              207 тиква автомат
              новокромаджия 2.4 печка

              Коментар


                #82
                BO написа:
                п.п. Кик-даун не се използва от както автоматика се управлява изцяло от ЕКУ и всичко зависи от него - кога ще превключва, кога не. Замисли се, че все тая дали ЕКУ-то ще получи информация от някакъв бутон, или просто ще види 100% натиснат педал на газта от тъпия потенциометър. Или си представяш кик даун бутона, че прави някакво чудо. :D
                Също така досега не съм виждал и автомат с бутон на педала. Старите бяха с жило и педала на газта посредством жило е въразн към скоростите и от там скоростите разбират колко си натиснал и дали правиш кик даун Спирам да споря, няма смисъл.

                Коментар


                  #83
                  chaveto написа:
                  BO написа:
                  п.п. Кик-даун не се използва от както автоматика се управлява изцяло от ЕКУ и всичко зависи от него - кога ще превключва, кога не. Замисли се, че все тая дали ЕКУ-то ще получи информация от някакъв бутон, или просто ще види 100% натиснат педал на газта от тъпия потенциометър. Или си представяш кик даун бутона, че прави някакво чудо. :D
                  Също така досега не съм виждал и автомат с бутон на педала. Старите бяха с жило и педала на газта посредством жило е въразн към скоростите и от там скоростите разбират колко си натиснал и дали правиш кик даун Спирам да споря, няма смисъл.
                  Ами тогава за какъв кик-даун говориш, че нямаш? Кой автоматик в последните 10 години разчита на кик-даун въобще?Има 3 вида (главно) автомати.1. При най-старите, от едно време, кик даун-а представлява една клапа, която се премества в автоматика. По този начин чрез механично свързване между дросела на газта и дросела на автомата, той се кара насила да върне точно и само една предавка назад. А не да разчита на чисто физичните закони в автоматичната кутия, за да смени назад една скорост след определен на брой време и натоварване на двигателя. Това е и първоизточника на "кик-даун" функцията.2. При втория вид (кутии от преди 20-на години), когато за първи път започнваха въвеждането на някакъв вид електроника, то въпросния линк между дросела и клапана на автомата се управлява електронно. Тогава се разчита на крайни превключватели, които да "кажат" на ЕКУ-то на автомата, че трябва да задейства клапана, за да върне една скорост назад. Има и такива, където въпсония краен превключвател се намира под педала на газта. Чисто це-ка ключе.3. Модерните автомати, където се управляват изцяло от ЕКУ и електромагнитени клапани. Тогава въобще не е нужно никакви такива елементарни сигнали към ЕКУ-то, защото се вземат още доста параметри предвид, за да се прецени дали да върне една или няколко скорости назад, за да ускориш по-добре. Това са всички кутии от последното десетилетие и по-стари - дори и преди 15 години и в някои частни случаи и по-стари дори. Дори и в съвременните автомати отново "вграждат" въпросното усещане за кик-даун. Ама това освен чисто задържане на педала, няма никаква друга функция, защото ЕКУ-то на автомата взима директно информация от ЕКУ-то на двигателя, а ако е и по-ново (от 10-на години) и от другите ЕКУ-та като АБС, и разни датчици за динамична устойчивост на автомобила, за да прецени дали да връща скорости или не.Единствено по-умното е в последните модели автоматици е откачане на торка когато е на място колата, с цел минимални загуби и съответно икономия. Но останалия принцип на торк-а не се е променил от време оно. И съм сигурен, че ако не си с някой автомат със 7 или повече скорости, че единственото умно в торк-а ти е един прост заключващ съединител.Та идеята и тук беше защо автомата тръгва на 2-ра, а не дали ти имаш кик-даун и си "усещал", че кутията ти се управлява от ЕКУ.Та не разбрах - какъв кик даун искаш да усетиш и на къде ще почнеш да извърташ темата.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #84
                    Автомата тръгва на 2-ра по същата причина като при ръчката, но само при условие, че има зимен режим. Ако няма кво правим? Спираме си колите зимата? Мога да ти гарантирам, че плавното потегляне с автомат е много по-лесно постижимо спрямо ръчката и е въпрос на малко упражнение и опит, особено ако въртящия момент идва при по-високи обороти. Направи справка на какви автомобили са слагани първите автомати и по какви причини. Единствените руски автомобили с автомат от времето на соца са Чайка и ЗИЛ. Защо ли?
                    207 тиква автомат
                    новокромаджия 2.4 печка

                    Коментар


                      #85
                      Не исках да се намесвам в този спор на коя предавка се потегля, понеже нямам много опит и не върви да давам акъл. Ама както казва хлапето от рекламата на "орио"-Просто не мога да се сдържа.... Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 Та аз си потеглям винаги на първа и не съм имал проблеми до сега. С моята кола мога да потегля много плавно, като вдигам около 1100-1200 оборота и така лекично и после втора. Дори и да превърти не съм затъвал.
                      ФИАТ- Пътят е само формалност
                      ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                      -----------------------------------------------------
                      FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                      Коментар


                        #86
                        Kay_ написа:
                        Не исках да се намесвам в този спор на коя предавка се потегля, понеже нямам много опит и не върви да давам акъл. Ама както казва хлапето от рекламата на "орио"-Просто не мога да се сдържа.... Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 Та аз си потеглям винаги на първа и не съм имал проблеми до сега. С моята кола мога да потегля много плавно, като вдигам около 1100-1200 оборота и така лекично и после втора. Дори и да превърти не съм затъвал.
                        Я пробвай с олекотен маховик.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #87
                          pplk написа:
                          Автомата тръгва на 2-ра по същата причина като при ръчката, но само при условие, че има зимен режим. Ако няма кво правим? Спираме си колите зимата? Мога да ти гарантирам, че плавното потегляне с автомат е много по-лесно постижимо спрямо ръчката и е въпрос на малко упражнение и опит, особено ако въртящия момент идва при по-високи обороти. Направи справка на какви автомобили са слагани първите автомати и по какви причини. Единствените руски автомобили с автомат от времето на соца са Чайка и ЗИЛ. Защо ли?
                          Всички автомати, които се управляват изцяло от ЕКУ имат зимен режим. Дали е на бутон отделно или се активира автоматично, това е без значение.И не може да тръгваш плавно зимата, защото с автомата, за да тръгнеш плавно, това става единствено чрез спирачката. Но винаги има момент, когато предните (или задвижващите) колела започват да дърпат колата, но другия мост все още държи колата на спирачка. Ей тогава ти пожелавам успех без зимна програма да тръгнеш плавно с автоматик върху много хлъзгава повърхност. Вече при 4х4 е малко по-друга бирата, но там автомата минава в зимен режим много, много рядко. Особено ако имаш заключване на средния диференциал.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #88
                            Може ли някой да им отдели темата за автоматите и да се карат там, а ние да си хортуваме за техники на шофиране на спокойствие???
                            Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                            Коментар


                              #89
                              Верно,тва е скучно,дайте да обсъждаме пресвяткащите идиоти.
                              Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
                              Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
                              Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

                              Коментар


                                #90
                                BO написа:
                                pplk написа:
                                Автомата тръгва на 2-ра по същата причина като при ръчката, но само при условие, че има зимен режим. Ако няма кво правим? Спираме си колите зимата? Мога да ти гарантирам, че плавното потегляне с автомат е много по-лесно постижимо спрямо ръчката и е въпрос на малко упражнение и опит, особено ако въртящия момент идва при по-високи обороти. Направи справка на какви автомобили са слагани първите автомати и по какви причини. Единствените руски автомобили с автомат от времето на соца са Чайка и ЗИЛ. Защо ли?
                                Всички автомати, които се управляват изцяло от ЕКУ имат зимен режим. Дали е на бутон отделно или се активира автоматично, това е без значение.И не може да тръгваш плавно зимата, защото с автомата, за да тръгнеш плавно, това става единствено чрез спирачката. Но винаги има момент, когато предните (или задвижващите) колела започват да дърпат колата, но другия мост все още държи колата на спирачка. Ей тогава ти пожелавам успех без зимна програма да тръгнеш плавно с автоматик върху много хлъзгава повърхност. Вече при 4х4 е малко по-друга бирата, но там автомата минава в зимен режим много, много рядко. Особено ако имаш заключване на средния диференциал.
                                Служебната е автоматик и зиме/лете плавно не мога да тръгна-чупя вратове с нея
                                ФИАТ- Пътят е само формалност
                                ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                                -----------------------------------------------------
                                FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                                Коментар

                                Working...
                                X