Колеги, не знам да ли има такава тема, в която да се обсъждат различните техники на шофиране...Мога да споделя някои трикове, които използвам аз.1. Лятно време, останал лош навик, набрал скорост, да оставя колата на неутрална да се движи по инерция. Зимата не го правя. Хубаво е ВЪОБЩЕ да не се прави. Опитвам се да го изкореня този навик.2. Понякога използвам междинна газ (двойно амбриране) при спиране с двигателя.3. На Браво-то с вътрешната страна на стъпалото на десния крак държах спирачката натисната, а с външната част на стъпалото помпах педала на газ-та, за да държа обороти.4. Зимно време предпочитам да карам с 1 предавка надолу. Ако е чист пътя и не се очакват изненади - карам на 6-та (ако позволяват пътните условия).5. На лед - никакви спирачки, само леко боравене с газ-та.---Скоро четох интервю на един картинг-състезател, който разправяше за техника на завиване на мокра писта с двата крака едновременно - използват се едновременно педалите и газ-та, и спирачката. Някой може ли да обясни?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Техники на шофиране
Collapse
X
-
HumppaЕтикети: –
-
Темата е доста интересна..Има и един друг вреден навик на шофьорите - това с аварийките при всеки престой. Явно им харесва да се правят на маршрутки, оттам е тръгнало това. Не случайно се казват аварийни светлини, защото са за авария, а не да ги пуснеш и да се боднеш на някоя спирка.Fiat Brava 1.8 16V
Коментар
-
Re: Техники на шофиране
Humppa написа:Скоро четох интервю на един картинг-състезател, който разправяше за техника на завиване на мокра писта с двата крака едновременно - използват се едновременно педалите и газ-та, и спирачката. Някой може ли да обясни?
Коментар
-
За техника на каране...хм , много може да се говори. Да споделя единственото ми готино преживяване тази зима. Като се прибирах от Велико Търново точно неделята когато заваля единствения добър сняг тази зима, до магистралата си карах нормално за условията 70-80-90. Като се качих на Ябланица и натиснах Магистралата не изчистена , всички карат с 70-80-90-макс. 100. Имам зимни гуми с грайфер за висока скорост в идеално състояние и реших да тествам Ами до София нямах никакви грижи на не изчистена магистрала да си движа със 120-130 . Даже си направих кефа да присветвам на разни немски коли Та по това трасе беше доста интересно с висока скорост на такъв терен колко трябва да се гали всичко - волан, газ, спирачки... и всичко ! И като знаеш как се прави и ти става егати кефа.Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
@ muns61,не само при турбо моторите, състезателите го ползват да държат двигателя на мощност и обороти, при завой, планинско каране, е пробвай го на твоята кола да видим ко ще стане, с обикновен съединител и спирачки /в кръгът на шегата де/ иначе един път опитах да натисна спирачката със ляв крак и за малко да разбия предното стъкло със глава и добре че нямаше кола зад мен че ...Мой лош навик в града при завой, остър завой, натискам съединител и по инерция и на спирачка вземам завоя, при тове оборотите естествено падат на 950 и трябва да смъквам до 1 или 2 предавка! /стремя се да се отуча от този навик, и вече почти успявам!/А иначе лош навек на ОСТАНАЛИТЕ така наречени шофьори, Хора от ляво на волана има едно лостче включващо така наречените пътеуказатели или мигачи, това са страните мигащи лампички в четрите края на колата, МОЛЯ при всякако кръстовище и маневра, позвайте ги, ако са ви изгоряли крушките, със радост ще ви купя нови, но ползвайте мигачите! /това също е техника за шофиране!!!/
Коментар
-
Техниката е дрифт с предно предаване, ако не си сигурен обаче в окачването на автомобила, може да докажеш на практика издръжливоста на тавана. За целта не трябва да имаш АБС, натискаш леко спирачката и подаваш газ, с леко завъртане на волана, колата сама си поднася в завоя. Това е но просто трябва да си с нисък център на тежеста. Лошите ми навици са че държа волана с една ръка, дори и при много висока скоростПонякога прекалавям с подаването на газ по завойтеПолзвам доста често спирачката, въпреки че са ме учили спирачка да ползвам само като спирам автомобила, но с това моето окачване винаги чуквам спирачката преди неравност или дупка.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Мен са ме учили да давам газ, ако не мога да мина с 2 км/ч през някоя неравност или дупка. Така съм прелитал над страховити ями. Друг свестен номер е, съвсем малко преди легнал полицай да натискам спирачката и да я пускам точно преди гумата да стъпи на него. Предницата се повдига и се качва много леко.Второто го правя с натиснат съединител. В никакъв случай не давайте газ след пускането на спирачката, ако сте с предно предаване. Пробвал съм:П.С. Поръбих малко линията на бравока с фотошопа, за да не го познае жената, чебраво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Нещо което не са ме учили, но се наложи да го измисля:При изкачване на стръмна (много стръмна макс 2 ра скорост) непочистена улица от сняг - не успях да се изкача поради гуми и задно предаване. На слизане назад при положение, че не може и да се обърне слизах на ръчна спирачка. Така не ми блокират предните гуми(бяха доста износени) и няма опасност от занасяне, удряне на странични коли и не контролирана предница. Разбира се това при идеална ръчна и много плавно боравене.Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
-
slonikon написа:Друг свестен номер е, съвсем малко преди легнал полицай да натискам спирачката и да я пускам точно преди гумата да стъпи на него. Предницата се повдига и се качва много леко.
Коментар
-
veselin10 написа:Чавето пак почна да ги ръси Я с твойта техника изправи Брава на задни колелета
Коментар
-
chaveto написа:veselin10 написа:Чавето пак почна да ги ръси Я с твойта техника изправи Брава на задни колелетаStilo 1.9 JTD 115Hp
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар