Здравейте колеги! Първо моля да ме извините за ужасно дългата тема. След толкова време вярна служба, мисля да зарязвам палиото и да се насоча към друг автомобил. Положението е доста сложно, тъй като закупуването зависи от едни пари, които трябва да получа, но въпреки това баща ми ме препира да се насочвам към по-малко модели, тъй като съм се разпръснал доста и не знам какво да избера. Та нека започна:Търси се автомобил между 5000 лв и 6000 лв. (покупна цена, без консумативи, регистрации и т.н.), 2001 година и по-нов, без значение дизел или бензин, с ръчни скорости, купе, седан или хечбек, като ако е хечбек да е с 5 врати. Не е нужно да е от най-икономичните автомобили, тъй като е голяма вероятността да се оборудва с метан или ГИ (ако няма вече поставен). Добре ще е да е нов внос, и като казвам нов се ужасявам като видя уж нов внос автомобил с български номера и като попитам по телефон за документите с които е внесен да видя дата на вноса да ми се чудят от другата страна как да ми обяснят, че видиш ли само една година била карана тук, затова е нов внос. Автомобила трябва да е над 100 к.с. до 200, колкото повече, толкова по-добре. Лиготийки като кожен салон и т.н. не са задължителни, но носят бонус. Аз лично както казах съм се разпръснал между страшно много автомобили като цена и поддръжка. Вероятно ще прозвучи доста грубо, но италианки не гледам за момента. Хвърлил съм око на следните марки и модели, предимно дизели с малко изключение (10 са автомобилите, колкото и да е смешно):1. Peugeot 307 2.0 HDI 110 к.с. 2002-2004, за тези четох че им е слабо окачването и имат незадоволителна електроника, може и да пропускам нещо2. Ford Focus mk2 2004-2006 1.6 TDCi 109 к.с като за модела знам, че е доста скъпа подмяната на съединител, а заради лошо гориво се скапват дюзите, които са страшно скъпи (някои казват, че струват 50% от стойността на колата), също така имала и проблеми с турбото3. Ford Mondeo 2002-2004 2.0 TDCi 131 к.с. или 2.2 TDCi 144 к.с. - за мондео не знам почти нищо4. Saab 9-3 и 9-5 2002-2004 2.2TiD 125 к.с. - харесвам марката, возил съм се и е приятен автомобил, но не знам нито цени за поддръжка (евентуално са солени), нито цени на нови части, нито проблеми на моделите5. Volvo S60 и S80 2001-2003 2.4 D5 163 к.с - знам, че на волвото поддръжката му е солена, за проблеми по моделите не знам6. Opel Vectra C 2003- , тук съм тотално бос и освен един 2.2 DTI, който по думите на мой приятел, който има познат със Signum не си заслужава и 1.8i не знам за други мотори, нито каква е поддръжката, нито пък мисля, че се смества в бюджета до 6000 лв. Все пак ако някой има какво да каже за нея е добре дошло.7. Audi A3/A4 2001-2003 1.9TDI 131 к.с - изключително здрав мотор по думите на хората с такъв, пъргав. Поддръжката на тези модели съм сигурен, че не е от най-евтините, за проблеми по моделите не знам.8. Mercedes-Benz C-class, 2001-2002. Става въпрос и за седаните и за грозните хечбеци с 2 врати. Единствения приемлив вариант за хеч с 2 врати. Без значение от мотора ако е дизелов, така или иначе са 200, 220 и 270 CDI тези, които съм виждал, за друг пари няма да има (вероятно и за 270CDI) Може и 180 (ще му се сложи метан, което не знам дали ще повлияе добре на колата и ще имам ли проблеми с компютъра, но вероятно да). До колкото знам 270CDI има проблем и след 150 000 км. пука глава, първите CDI-ки имат проблеми с дюзите (дефекта е отстранен през 2001) и проблемна електроника (рядкост). Доста капризни са CDI по думите на "разбирачите". Търси се ниво на оборудване над базовото, иначе казано - без classic.9. Mercedes-Benz E-class 2001-, като става въпрос за E270 CDI, същите знания като за C класата, също се търси elegance или avantgarde. Може и 290TD само ако е 2000 година, което си е рядкост. Казва се, че Е класата W210 е най-слабия модел на Mercedes за 90-те години. Доста гният.10. Mercedes-Benz CLK-class, 2001. Става въпрос за CLK230 Kompressor най-вече, който е 197 к.с с 6 скорости и CLK200 Kompressor 163 к.с пак с 6 скорости. На този автомобил се бях спрял до сега и ако имах парите щях да го взема. Уви след няколко разговора с по-запознати от мен, прецених, че толкова пари за такава кола са под въпрос, с последващия разход от 14л/100км градско и 8-10 л/100км извънградско и скъпите едрогабаритни части (все пак в София съм и все ще се намери някоя "маймуна" я да ме чукне и да си отиде, я да се натресе в мен, недай си Боже и сам мога да направя някоя бела).Имам една метанова уредба, която мога да сложа на въпросното С или CLK при евентуална покупка, само че едно, че ще ме е срам да се покажа, друго, че по думите на притежатели тотално ще скапя мотора, компютъра и ще си пия кафетата по сервизите всеки ден.Надявам се ще можете да ми помогнете да си огранича избора и да отпиша поне половината от тези автомобили за да ми станат по-ясни нещата, а и баща ми да се кротне малко.П.С. Приемам и предложения за други автомобили, като се има в предвид, че е много възможно ако са бензинови да се сдобият с метан или по-малко вероятно с ГИ.Не ми трябват голфове, японки, корейски коли, други френски марки освен Пежо, изключвам Opel Astra като избор. Уви списъка е дълъг и не мога да изброя всичко. Бих обърнал внимание на BMW 3er (най-вече 320d), VW Passat B5.5 1.9TDI, Seat Leon 1.9TDI.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Избор на автомобил
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Bane
Колега перфектна кола няма, каквато и да вземеш ако не веднага то скоро, ще ти се наложи да и оправяш нещо.Аз с тия мерцедеси, едно обслужване масла, филтри, антифриз и т.н. под 5 стотака няма да паднеш, не ти го пожелавам, но развали ли се нещо си приготви 1000 лева за стартова позиция.От теб изброените модели, може би само А3 131 ПД след фейслифта си струва, но не съм сигурен че ти се вписва в бюджета.За пежото HDI е здрав мотор, но както всички останали сигурно си има някакви кусури, а по-подробно за електрониката и окачването не мога да дам мнение.Хвърли едно око и на мазда 6.
-
Колега може да разгледаш и някой Шкода Супърб 1.9 131 к.с.И някои аудита имат този двигател и е по - добрия избор от 1.9 които са 90 или 100 или 115к.с.Иначе колега дето казва Мазда 6 не е лош избор само,че по - добре вземи бензинова и сложи ГИ, отколко дизелова.А за част от колите, които си изброил - Пежо в по - голямата част от частите им са само оригинални, разбирай ме нямаш 3 варианта за цена.Фордът евтина колата със скъпа подръжка, Пасата,А4 и Суърба са с истинското окачването от 16 части, Опелът ... е ясен, 3тата серия трябва да е комън рейла мисля, щото имат и някакво друго извращение, но да знаеш ,че при БМВ турбините са консуматив....Fiat Brava 1.8 16V GT
Коментар
-
1,2 и 7 може да ги сложиш в една категория.7 е масова кола, части има бол. Инфо има бол. Възможности за ъпгрейди и тунинг - бол.Разход - със сигурност много по нисък от другите. Окачването на аудито е бетон, едно от най-подходящите за нашите пътища.Но е малка количка, съответно си има своите минуси това.Относно 4 и 6 - по-добре да са с фиатски мотори.Волверин съм карал с Д5 ама 180 к.с. , голяма и тежка кола. кефи ме ама да не я поддържам. Иначе стоков мжет в крома я прави на луда калинка За мергелите нищо не мога да ти кажа.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Преди една година, когато аз си търсех кола, фиат въобще не влизаше в сметките ми, а кола от Италия въобще! Накрая зададох в търсачката на мобилето критерии, които ме удовлетворяват и... упорито излизаха фиат стило. Попрочетох малко в нета за тая кола и ми се наби само това, че за парите, които бях приготвил, това е колата със сравнително мощен двигател, а вратите и трябва да се затварят, както вратата на хладилника. Сега съм със стило от северна италия, а за година вече и 15х км изминати, никакви проблеми, като изключим светещата лампичка на еърбега, която вече не свети, срещу части за левче. Добре, че не съм взел пежо 207 или голф 4, както си бях заплюл едни - щяха да ми теснеят Направи и ти така, задай критерии, отиди и виж колите на живо и вземи тая, която ти хареса - не робувай на марки и митове. Щом ще е втора употреба, всичко е до късмет.Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!
Коментар
-
За Вектрата мога да споделя патилата на един комшия и тя е дизел, мисля че е 2001 или 2002 г., наскоро сменя накладки, загуби цял ден за смяната, на Бравата мога за един час да сменя и 4-те без да бързам, остави я в гаража и на другия ден като погледна масото беше станало на боза, смесило двете питиета по незнайни причини. Колата я кара рядко, з/о постоянно бръмчи със служебната, не я юрка или нещо подобно за да замине гарнитурата, в крайна сметка по незнайни причини нещо е станало, сега си скуби косите и се чуди какво да прави. Иначе колата му е доста гледана и поддържана, НО...FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
"3. Ford Mondeo 2002-2004 2.0 TDCi 131 к.с. или 2.2 TDCi 144 к.с. - за мондео не знам почти нищо"Мой приятел има такъв, 2002 TDCi 131 к.с. Не предполагах, че ще го кажа, но този форд е е*ахти машината. Върви, колкото пише на километража (лично съм се возил), окачването е кораво и не е мръднало (колата е дясна дирекция с английски номера и се ползва като служебна да се бръмчи из нивите).Fiat Bravo HGT 1997, 147 h.p. - LPG BRC - My first love <3
Коментар
-
@Bane: Не търся перфектната кола. Напълно разбирам, че ще има кусури за тези пари. При това не малко. Просто искам да разбера къде евентуален дефект би ми коствал най-малко и с коя е най-малък шанса да обикалям по сервизи заради самите производствени дефекти или слаби места.Колега Immortal, от италианките, освен Stilo друг вариант не виждам. А стилото ми бърка не знам къде откъм дизайн, а и кола с толкова кратък период на производство... Явно не е голям успех по една или друга причина. Наплашили са ме алфите с тяхната поддръжка, колкото и да ми допадат дизеловите 147/156. За Lancia (аз лично харесвам Thesis и никоя друга) парите няма да стигнат.За супърб не вярвам да стигнат 6000 лв.Да разбирам ли, че Saab по-скоро отпадат за тези пари? Защото главно 2.2TiD са за тази сума, други мотори не видях. А явно поддръжката им е доста зловеща. Опела отпада. Volvo явно също отпада заради прекалено скъпата поддръжка. Фордовете остават под въпрос. За мазда дума да не става.Забравих да кажа, че колата няма да и се прави нищо като чипосване, тунинг и т.н. Трябва ми нещо с което да си движа из София и от време на време да се прибирам в родния край, а и да е мааалко по-просторна, че съм 1.90м човек. В Palio-то примерно гърба не спира да ме боли, едно от седалките, друго от неудобната стойка, която трябва да заемам заради теснотията.Също така има шанс колата да ми се внесе от чужбина от приятел, притежаващ автокъща. Не знам това колко ще намали цената от 6000 лв за съответните модели, може и пак да дойде на тази сума (по-вероятно).Някой да каже нещо за метана? Явно е лоша идея да си помислям даже да слагам уредбата.Fiat Palio Weekend 1.2 (73HP) 11.1999
Коментар
-
Аз бих се спрял на Сааб 9-3SS само че не и с този 2.2дизел,бих взел или бензинка с газ или фиатския 1.9дизел.Иначе колата отдолу си е чист опел,няма какво да те притеснява.Даже наскоро ходих да гледам един такъв,но не го взех защото беше 2.2д и нещо не останах очарован от него.Виж 9-5 си е друга бира.Peugeot 307 2.0i ГИ
ex: Fiat Brava 1.6 16V 90hp
Коментар
-
Ми пообиколи из автокъщите, виж из сайтовете и си избери нещо. За метана, както и за газта, лично аз съм против, ако не е излязла от завода така. В една автокъща ми предлагаха опел астра, като твърдяха, че е за хора, които не искат да плащат голям данък - бил само 17 лв, а градско харчела 5 ЛЕВА на 100 км. Да, ама като отворихме багажника, там се мъдрят три големи бутилки за метан и място, колкото за едно дипломатическо куфарче.Не знам какво те притеснява за стило, че са спрени от производство, но голф І от далечната 1982 година , какво общо има с голф VІІ от 2012? Всеки модел си е за няколко години, а завода който ги произвежда си е един и същ.Форд, както казва vladrak е корава машина, но и те са спрени от производство . Наистина форд са яки коли, имам познати с галакси, мондео, фокус, аз имах сиера навремето! Ако ще караш автомобила предимно в града, мондеото ми се вижда дълга за паркиране, а и е по-ниска от стилоВелосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!
Коментар
-
Като човек, който кара мондео в момента ще кажа, че не са спрени от производство. Колата гори много в града без значение какво пише, но извън града се доближава до цифрите по книжка. Паркирането не е особен проблем, но да, колата е голяма и това може да е проблем. Обслужването е убийствено, особено ако опреш до двигател и съединител и скорости, но цени не знам, не съм стигала до тях, обаче ме ’светнаха’ майсторите - може би им се искаше да тръгна да ремонтирам, но смяната на ролки и ремъци е цифра. Колата изобщо не е ниска, но удобството е нива над всичко останало, което си изброил. Окачаването не е много скъпо за обслужване и според мен е сравнително добро.Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
ele написа:Като човек, който кара мондео в момента ще кажа, че не са спрени от производство. Колата гори много в града без значение какво пише, но извън града се доближава до цифрите по книжка. Паркирането не е особен проблем, но да, колата е голяма и това може да е проблем. Обслужването е убийствено, особено ако опреш до двигател и съединител и скорости, но цени не знам, не съм стигала до тях, обаче ме ’светнаха’ майсторите - може би им се искаше да тръгна да ремонтирам, но смяната на ролки и ремъци е цифра. Колата изобщо не е ниска, но удобството е нива над всичко останало, което си изброил. Окачаването не е много скъпо за обслужване и според мен е сравнително добро.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Здравей колега,бях в същия филм преди година и нещо, защото и моето Палио отесня - щерките растат, жената амбициозно опразва гардероба дори за двудневна екскурзия....та така стигнах до Ситроен Ксара Пикасо. Няма да изброявам марките, през които минах, само ще уточня, че бюджетът ми беше горе-долу като твоя. А ситроена го избра малката ми дъшеря - точно се колебаех между едно Стило комби и една Мултипла, детето се измъкна от полезрението ми и го открих удобно разположено на задната седалка на колата, даже беше си разгънала масичката на гърба на шофьорската седалка. Колата ми хареса, почти 20 000 километра съм минал досега, само консумативи съм сменял. Двигателят е 1.6, 95 коня, още не съм му сложил ГИ, но и това ще стане. Успех (и късмет) с избора!Fiat Palio Weekend 75 - до пролетта на 2013;
FIAT PUNTO 2 (18
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар