...И друго да ти кажа, във ясно слънчево време е все едно дали другите участници в движението са с пуснати светлини, защото трябва да си сляп за да не ги видиш
А така колега! Аз тука в една друга тема бях написал, че ако даден индивид не вижда предмет с размерите на автомобил, при това движещ се със скорост съответно 50-90-130 км.ч. (разрешените от Закона) - то той изобщо не трябва да е шофьор! Обаче бях тотално оплют от всички!
Не става дума само за шофьорите, но и за пешеходците, много често те са възрастни хора и недовиждат.
...И друго да ти кажа, във ясно слънчево време е все едно дали другите участници в движението са с пуснати светлини, защото трябва да си сляп за да не ги видиш
А така колега! Аз тука в една друга тема бях написал, че ако даден индивид не вижда предмет с размерите на автомобил, при това движещ се със скорост съответно 50-90-130 км.ч. (разрешените от Закона) - то той изобщо не трябва да е шофьор! Обаче бях тотално оплют от всички!
Аз изобщо не съм зле с очите и твърдя, че в изключително слънчево време много по-бързо се виждат и преценят колите със запалени фарове и пред теб и в огледалото! Особено силно важи при изпреварванията! И не намирам нищо нередно да се кара така. На дълъг път винаги съм на къси Да не говорим, че на границата между деня и нощта мнозина не се сещат да си палнат фенеря и подобно решение ще се справи с проблема!ПП- Ей сега бръмчах из града и честно малко ми е терсене, като всичко свети
"Нека бъде светлина, нека бъде любовта !"
dimo4ko написа:
Колега, кои са тези "много Европейски държави" , защото аз доколкото знам това правило важи само в скандинавските държави, където е разбираемо поради климата, но ми кажи поне една страна от южна Европа, където да важи....?И друго да ти кажа, във ясно слънчево време е все едно дали другите участници в движението са с пуснати светлини, защото трябва да си сляп за да не ги видиш
Да, в скандинавските страни е правило, и то не само заради климатичните условия, а и заради множество тунели поне в Норвегия. Странно обаче защо и в Дания и Швеция е правило, като са почти плоски...Както и да е., за Южна Европа не мога да говоря, освен за Италия където не е рядкост да видиш запалени фарове посред бял ден, но за Германия, Австрия, Белгия, Холандия и Швейцария мога, и там може да не е правило, но е обичайна ПРАКТИКА както съм отбелязал в поста си...Щом искате да си пазите крушките на късите светлини, нямате проблеми, естествено че никой не може да Ви задължи да ги светвате през деня (освен ако няма акции като настоящата). Въпрос на личен избор..., аз смятам че е от полза да светят нон стоп, това е ! и никого не убеждавам, просто изразявам мнение
...И друго да ти кажа, във ясно слънчево време е все едно дали другите участници в движението са с пуснати светлини, защото трябва да си сляп за да не ги видиш
А така колега! Аз тука в една друга тема бях написал, че ако даден индивид не вижда предмет с размерите на автомобил, при това движещ се със скорост съответно 50-90-130 км.ч. (разрешените от Закона) - то той изобщо не трябва да е шофьор! Обаче бях тотално оплют от всички!
Не става дума само за шофьорите, но и за пешеходците, много често те са възрастни хора и недовиждат.
Колега, наистина ме разсмя от сърце.... Киро е напълно прав, но аз мисля, че това важи не само за шофьорите , но и за пешеходците, защото ако в слънчево време не можеш да видиш автомобил, то тогава, не трябвя да излизат въпросните възрастни хора сами, а с придружител, който вижда вместо тях , но и дори и да не виждат, ако пресичат на обозначените и предвидените за това места, то е все едно дали автомобилите са с включени светлини или не, те са длъжни да спрират п.с. съжалявам , но не можах да не отговоря на тази забележка!!!
в закона пише че халогенките се пускат при намалена видимост. Лично за мене ноща е намалена видимост и нощно време винаги си ги пускам. Просто халогенките ми светят под късите и малко повече в страни и всичко виждам пред мене - най-вече дупките.
Хм ,не беше ли ограничена видимост.Разликата м/у ограничена видимост и намалена е огромна,а и халогена дразни другите шофьори.Аз лично имам 4 акта за халогени,но добре че Мимето я купих без халогени е веднага се сдобих с ориг .халогени за нея ,но си ми стоят в мазето по добре да не ги слагам че пак ще има пат акта
Мисля че проблема не е толкова еднозначен.... наистина в по-мрачно време, привечер, дъжд/сняг е хубаво да се кара със запалени светлини... Лошото е обаче, че няма как да се направи строга дефиниция кога видимостта е намалена и кога не за да може от КАТ да санкционират, т.е. става вече прекалено субективно понятието и затова май са подходили генерално към нещата - ще си пускате ламбите и туй то! А иначе някъде преди 1-2 седмици като се заговори по-усилено по темата из печата четох нещо и тогава ми направи впечатление че навсякъде се споменаваше ОСРАМ концерна... и се чудя... аджеба... дали не е имало така нареченото "лобиране" дека треба за да се прокара т’ва, защото все пак си мисля, че повишеното използване на светлините ще доведе и до по-голямото им потребление ... от там разните му там ОСРАМци ще намажат... Също така някъде преди още повече време бях чел, че използването на къси светлини увеличавал разхода на гориво с 5-10%. Е ли това вярно или не? Щото в същите тези статии от преди седмица-две нещо бяха намесили и ОМВ, Лукойл, Шел като партньори по тази акция (като дистрибтори на ОСРАМ), което косвено и на тях ще им донесе печалби...
Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
навсякъде се споменаваше ОСРАМ концерна... и се чудя... аджеба... дали не е имало така нареченото "лобиране" дека треба за да се прокара т’ва, защото все пак си мисля, че повишеното използване на светлините ще доведе и до по-голямото им потребление ... от там разните му там ОСРАМци ще намажат...
Ние българите сме доста мнителни... Не че е лошо, де Може и да си прав, въпреки че на мен не ми се вярва.Просто не мисля че обема продажби на една от всички компании за крушки би нарастнал дотолкова че да оправдае подобно "лобиране" Въпрос на математика и със сигурност е пресметнато :D А за горивото си прав, не знам с колко процента но разхода определено ще отиде нагоре.Генератора както всяко едно устройство за преобразуване на един вид енергия в друг има загуби и това естествено е във вид на гориво.Както и климатика, серво-то...
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Не мисля, че има лобиране за която и да е организация подкрепила акцията...Просто е нормално акция "Светлина" да бъде подкрепена от производител на лампи (Осрам не са чак толкова популярни за автомобилни крушки, нито и това им е основното приходно перо на производството), както и от други фирми свързани пряко с автомобилизма (петролни производители. СБА и др.) Няма как акция та да се подкрепя от производител на дъвки, паста за зъби или макаронени изделия...звучи нелепо, нали ? ... Относно увеличаването на разхода заради включени светлини, аз лично не мога да го повярвам...ако може някой да се аргументира...и посочените проценти са доста високи...
не беше ли ограничена видимост.Разликата м/у ограничена видимост и намалена е огромна
зависи как гледаш на нещата например аз гледам така - щом е намалена, значи е ограничена. Ако е ограничена не означава непременно че е намалена - например може да ти е ограничена видимоста от камиона който е пред тебе :D както и да е, дребни проблеми. Пак казвам за мене ноща е пречка и съм по-сигурен когато карам с пуснати халогенки. През деня не ги пускам. Не мен интересува какво мислят куките по този въпрос.
...Относно увеличаването на разхода заради включени светлини, аз лично не мога да го повярвам...ако може някой да се аргументира...и посочените проценти са доста високи...
Доказано е и теоретически и практически! Въпрос на физика. Все пак Закона за запазване на енергията още не е отменен!
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Доказано е и теоретически и практически! Въпрос на физика. Все пак Закона за запазване на енергията още не е отменен!
Дето се казва, динамото на велосипеда като пуснеш и почват да се въртят по-трудно педалите А колко ли му е свинско на мотора освен да бута ламарините, да направи и 10-15А ток допълнително за фаровете
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
за разхода - да, така е, повишава се. Но това повишение е толкова незначинелно че не се усеща дори да си засичаш разхода непрекъснато. Разхода най-вече ти зависи от начина на каране и от качеството на горивото. Затова направо може да пременбрегнете това за разхода от светенето на крушките.
Сега се сещам и за още недостатъци... Я малко сметки... 2х5W габарити (мойте дори съм ги сложил 10W, ама айде да гипишеме както са по спецификация)... та късите и те колко са...? 2х25W? Слагаме и задните габарити (тук мойте пак съм ги сложил по-силнички, но т’ва само така го споменавам)... значи и те колко? 2х10W или 2х15W ... И к’во стана сега? ~80W (не броиме онези малките крушчици по купето-таблото)... И то тя к’ва стана... за в града, дето над 2500 оборота почти не се кара (а именно над тези обороти се зарежда качествено акумулатора) ще стане така че май трябва да тичкаме към МЕТРО/ПРАКТИКЕР за зарядни за акумулатори, че кът ще станат май скоро?
Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
за в града, дето над 2500 оборота почти не се кара (а именно над тези обороти се зарежда качествено акумулатора) ще стане така че май трябва да тичкаме към МЕТРО/ПРАКТИКЕР за зарядни за акумулатори
нещо много вярваш на глупостите че акомулаторите заминавали :D ако така лесно заминаваше акомулатора то всеки ден трябваше да си с нов :D
не беше ли ограничена видимост.Разликата м/у ограничена видимост и намалена е огромна
зависи как гледаш на нещата например аз гледам така - щом е намалена, значи е ограничена. Ако е ограничена не означава непременно че е намалена - например може да ти е ограничена видимоста от камиона който е пред тебе :D както и да е, дребни проблеми. Пак казвам за мене ноща е пречка и съм по-сигурен когато карам с пуснати халогенки. През деня не ги пускам. Не мен интересува какво мислят куките по този въпрос.
В правилника за движение по пътищата ясно е написано какво е ограничена видимост и какво е намалена видимост.За тебе може да е еедно и също,но по закон не е .Ако камиона е пред теб какво ти е ограниченото видимоста ти от тебе до камиона може да е ограничена ако камиона кара с дизел от Ромъния,адската пушилка.Разбираш ли ме или не ,защото не ме бива много по обясненията.За по ясно виж в правилника
Коментар