Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво мислите за старт - стоп системата на ДВГ.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Имам такава старт-стоп система на колата и първото нещо, което правя, когато потеглям, е да я изключа. Много ме дразни непрекъснатото гаснене на двигателя при всяко спиране на светофар. Едно време Типото така се гасеше при спиране, но по други причини, та сега съм обременен от онези години с него. Ще запали ли или няма да запали... Иначе с тази система двигателят се стартира моментално при натискане на педала на съединителя. Използва се втори акумулатор, който е разположен в багажника.
    преди - TIPO
    сега - VOLVO XC60

    Коментар


      #17
      dannybo написа:
      Имам такава старт-стоп система на колата и първото нещо, което правя, когато потеглям, е да я изключа. Много ме дразни непрекъснатото гаснене на двигателя при всяко спиране на светофар. Едно време Типото така се гасеше при спиране, но по други причини, та сега съм обременен от онези години с него. Ще запали ли или няма да запали... Иначе с тази система двигателят се стартира моментално при натискане на педала на съединителя. Използва се втори акумулатор, който е разположен в багажника.
      A разход сравнявал ли си при включена и изключена система?Пак казвам, за малък град сигурно си струва ама за София твърдо "НйЕ"

      Коментар


        #18
        todorakiggg написа:
        A разход сравнявал ли си при включена и изключена система?Пак казвам, за малък град сигурно си струва ама за София твърдо "НйЕ"
        Принципно ефективността на подобна система е точно в големия град, където висиш по задръствания. В малък град е безмислена. Колкото повече светофари и чакане имаш по пътя си, толкова повече ще я използваш. Дават икономия до един литър на сто, което нещо не ме мотивира да я използвам. Реалността не зная каква е. Лично не съм измервал разхода, когато е включена.За мен старт-стоп системите са същият маркетингов "булшит" като хибридните автомобили, където се преследва някаква криво разбрана екологичност.Та с тази система колата ни я водят екологичен модел. Нищо, че има 163 бълващи дизелови коня под капака :D
        преди - TIPO
        сега - VOLVO XC60

        Коментар


          #19
          dannybo написа:
          todorakiggg написа:
          A разход сравнявал ли си при включена и изключена система?Пак казвам, за малък град сигурно си струва ама за София твърдо "НйЕ"
          Принципно ефективността на подобна система е точно в големия град, където висиш по задръствания. В малък град е безмислена. Колкото повече светофари и чакане имаш по пътя си, толкова повече ще я използваш. Дават икономия до един литър на сто, което нещо не ме мотивира да я използвам. Реалността не зная каква е. Лично не съм измервал разхода, когато е включена.За мен старт-стоп системите са същият маркетингов "булшит" като хибридните автомобили, където се преследва някаква криво разбрана екологичност.Та с тази система колата ни я водят екологичен модел. Нищо, че има 163 бълващи дизелови коня под капака :D
          Моята идея за малкия град беше, че не ти се налага да минеш цариградско на първа, незнам колко пъти ще му се наложи да изгаси и запали. По Малинов посока Младост идвайки от Дружба съм си броял колко пъти натискам съединителя, бяха към 60 пъти (това е до Шела). И чудото ще изгаси и запали 60 пъти зимата... Това имам в предвид под голям град и задръстване.Иначе малко реални примери за новия Приус +, една колежка си го купи преди 3 месеца. В София и харчи около и над 6 бензин. (1.8 мотора е)

          Коментар


            #20
            todorakiggg написа:
            Моята идея за малкия град беше, че не ти се налага да минеш цариградско на първа, незнам колко пъти ще му се наложи да изгаси и запали. По Малинов посока Младост идвайки от Дружба съм си броял колко пъти натискам съединителя, бяха към 60 пъти (това е до Шела). И чудото ще изгаси и запали 60 пъти зимата... Това имам в предвид под голям град и задръстване.Иначе малко реални примери за новия Приус +, една колежка си го купи преди 3 месеца. В София и харчи около и над 6 бензин. (1.8 мотора е)
            Двигателят се гаси единствено при напълно спряла кола, скоростен лост в неутрална позиция, натисната спирачка и пуснат педал на съединителя. Ако правиш това 60 пъти, да толкова загасвания ще има. При разреждане на акумулатора, обаче, системата автоматично се самоизключва до момента, в който всичко с токовете е наред. А за Приуса не се и съмнявам, че в града харчи по-малко (на извънградско си е нормална кола), но от екологична гледна точка си е танто за кукуриго. По-малки вредни емисии чрез намален разход на гориво, но за сметка на това, наличие на батерии, за чието производство и рециклиране..............
            преди - TIPO
            сега - VOLVO XC60

            Коментар


              #21
              dannybo написа:
              todorakiggg написа:
              Моята идея за малкия град беше, че не ти се налага да минеш цариградско на първа, незнам колко пъти ще му се наложи да изгаси и запали. По Малинов посока Младост идвайки от Дружба съм си броял колко пъти натискам съединителя, бяха към 60 пъти (това е до Шела). И чудото ще изгаси и запали 60 пъти зимата... Това имам в предвид под голям град и задръстване.Иначе малко реални примери за новия Приус +, една колежка си го купи преди 3 месеца. В София и харчи около и над 6 бензин. (1.8 мотора е)
              Двигателят се гаси единствено при напълно спряла кола, скоростен лост в неутрална позиция, натисната спирачка и пуснат педал на съединителя. Ако правиш това 60 пъти, да толкова загасвания ще има. При разреждане на акумулатора, обаче, системата автоматично се самоизключва до момента, в който всичко с токовете е наред. А за Приуса не се и съмнявам, че в града харчи по-малко (на извънградско си е нормална кола), но от екологична гледна точка си е танто за кукуриго. По-малки вредни емисии чрез намален разход на гориво, но за сметка на това, наличие на батерии, за чието производство и рециклиране..............
              Ама 6 не е малко според мен, мисля че официално е рекламиран на 4 и малко, но може и да греша (не мога сега да проверя). Иначе извън града сигурно даже и повече дава, като се има в предвид допълнителната тежест от батериите.

              Коментар


                #22
                Известно време карах Ситроен ц4 дизел,автоматик с тази система.Само градско се караше,даваше 3,9 литра и максимална скорост 60 км,това даваше борд компютъра.
                Lancia Kappa 2.0 20v 145hp- 1995 Landi Renzo lambda kontrol v-05
                Fiat Bravo 2 1.9 jtd 150hp

                Коментар


                  #23
                  Целта на тази система не е икономичност на автомобила ,въпреки че намалява разхода малко.Целта и е да с намалят вредните емисии от изгорелите газове по възловите кръстовища и районите около тях. Ще си дам пример, ходете на орлов мост когато няма много движение и обърнете внимание на таблото за емисии и показанията му, след това отидете във час пик и пак обърнете внимание на емисиите и ще разберете тази система за какво служи в автомобилите.
                  Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
                  И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
                  .

                  Коментар


                    #24
                    Мен лично СТАРТ/СТОП системата ми допада доста. Сега на аудито съм я оставил постоянно пусната и ми е много кеф...Преди в София фиата бях свикнал на почти всеки светофар да го гася като го хвана да остават повече от 30-40сек...Малко е дразнещо, че понякога се включва и когато не трябва, но се свиква как да я манипулираш Като спираш на светофара и остават примерно 2-3 секунди до зеленото за да не гасне просто натискам два пъти(или повече) спирачката и колата не гасне. Достатъчно е само да я чукна леко за да не се задейства системата. Друго хубаво е, че като спра и сложа лоста на Р колата веднага изгасва. Това обаче не пречи на парното и всички други уреди да продължават да си работят нормално.Дали се икономисва гориво? Според мен да. Как ще работи тази система на 10-15 годишна кола обаче ми е по-интересното...Предвид, че повечето нови палят от четвърт оборот, а старичките въртят доволно...Интересно ми е, ако не успява курника да запали след 10-15год какво ще направи системата? Дали има система която да я изключи или ще записва грешка и таблото ще става коледна елха??
                    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                    Коментар

                    Working...
                    X