Много се радвам, че все още има хора, които са гледали и помнят. А също така и имат реалистична оценка на събитията
Говори се сред останалите отбори още след първия старт, че системата за зареждане на гориво на Бенетон е манипулирана. Официално разследване започва едва след Хокенхайм, а след Монца пък се излиза с решение. Решението е да няма наказание - честният мошеник Бриаторе е постигнал съгласие с ФИА да предприеме "размествания в управлението на тима" и всичко му се опрощава. А множеството поредни състезания (минимум 11), в които Бенетон и Шумахер систематично имаха по-добри питстопове си им остават бонус.
То това се разбира още в самото начало, но се доказва по-късно. И не само traction control и launch control (произнася се "лонч"), ами и напълно автоматизирана нелегална скоростна кутия. Всичко това дава на Бенетона много по-голяма стабилност и бързина в сравнение с останалите автомобили. Дава възможност на пилотите, също така, да натиснат газта до дъно при старта без да се притесняват от превъртане на колелата. Дава възможност и за мигновео стартиране, защото колите имат и незаконен стартиращ софтуеър! Помни ли някой "феноменалните стартове" на Шумахер? Съвсем по откъслечни спомени ще дам за пример нещо звучащо като приказка, но е истински случай. Бърни Екълстоун решава да привлече най-добрите софтуеърни специалисти за ФИА за да контролират нелегалния софтуеър. Разпитва из няколкото водещи университети от Силиконовата Долина, но му обясняват, че по принцип не подготвят такива специалисти. На едното място, обаче, му казват следното - Абе, имаше едно момче, което разбираше от това, но се заби да работи някъде из Европа за луди пари в някакъв рали отбор Бенетон. Бях чел нащо такова преди много години и спомените ми са много бегли, но беше в този дух...А споменах ли за нововъведените плоски дъна изработени от дървен материал. Целта им е да се контролира клиренса на колите, защото има норми и прекалено ниското окачване дава нереглементирано преимущество - подобряване на еародинамиката и по-добро прилепване --> по-добра стабилност. над определено ниво на износване на плоските дъна се приема, че височината на окачването е извън регламента. След състезанието в Белгия се оказва, че Бенетона на Шумахер е с незаконно ниско окачване и това води до дисквалификацията му.Междувременно тече и друго разследване още от Силвърстоун - неспазване на 5-секундно наказание и впоследствие игнориране на черен флаг и дисквалификация. В дните след състезанието в Монца излиза решение на ФИА, с което Шумахер се наказва с неучастие в още два старта.Категорично умишленото блъскане на Деймън Хил в Австралия колегата вече го коментира. Изобщо, браво Шампионе! Майсторски извоювана титла и то с кола, по която няма нищо законно Нали някой не си мисли, че 1995 година е било нещо по-различно? Само че тогава Бенетон минаха между капките. Е, имаше един скандал след първото състезание за нерегламентирано гориво Познайте кой? Да, същият - бъдещият седемкратен. Само че този път заедно с Култард.
Jus7DoiT написа:
Jus7DoiT написа:
Коментар