А някой спомня ли си тръпката да очакваш последното състезание и да се чудш кой ще е шампион... малко сте пристрасни защото повечето сте за Ферари, аз съще се възхищавам на тази кола но от малък съм си фен на други отбори... като Уилямс едно време и сега Мерцедес. Пък и много си зависи кой е пилота как кара и т.н. И все пак част от сърцето ми е в тима на Ферари заради Кими. Та малко се отклоних от темата то си имаше друга за това... Ъъъъ И двете схеми имат своите недостатъци никога няма да се намери революционно решение. Няма чак такъв голям смисъл да се караме заради дивотиите на пилотите. Всеки един, който е станал шампион го е заслужил с карането си, със стратегията на отбора си, с добре подготвената кола и с шанса другите да се попрецакат. Сега кой кого кога го блъскал и т.н... Вярно трябва да има спортсменство, но понякога и емоциите натделяват. Дали бил той Шумахер ( не мога да кажа велик поради куп причини ), Хил, Хакинен (ето това е велик състезател правеше всичко, което му наредят и то по блестящ начин стига колата да му го позволи) , Вилньов, Хамилтън и т.н... На мен лично не ми допада чак толкова тази система за спечелване на титлата... Все едно футболен отбор който се е задържал най дълго време на първото място или няй много пъти е ставал първи през 2-та сезона да стане шампион, а всъщност е завършил на 4 място.. малко е ... Но това си е мое мнение всеки си знае своето, ние и да го мислим и да му се радваме така са решили от ФИА така ще бъде,ще видим как ще протече таз годишното първенство и само можем да се надяваме на по завързан шампионат и повече спорещи отбори за грабването на приза. Стига сме гледали само Ферари и Мерцедес...(не че имам против Макларън да са шампиони )
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
F1 - пилотът с най-много победи ще бъде шампион!
Collapse
X
-
Не съм сигурен че чак толкова ще направи шампионата по интересен това решение. Шампион трябва да е човека който цяла година се труди и катери точка по точка към върха. Хипотетично - пилота А печели половината състезания. В останалите не завършва или пък е след 4-5-о място, по разни причини. Пилота Б печели почти половината сътезания, да речем с едно отдолу А, но през всички останали състезания е на 2-3 място.Е, кой заслужава да е шампион?Да не стане така да се обърне палачинката и догодина ферари феновете да реват че Маса по-постоянен от Хамилтън, пък ей на - не стана шампион. Съдбата много обича подобни е*авки.
Коментар
-
PASSARELLA написа:Snake - и сега първото място има повече тежест. Ако се противопоставят 2 втори места на едно 1-во, победител е състезателят завоювал победата.На практика се сменят приоритетите. Сега, ако имате равен брой точки се гледат победите. От тук нататък, ако имате равен брой победи ще се гледат точките.stivst написа:И за какво да е тази огромна разлика в точките, като често се случва първите двама да финишират кола след кола?
Коментар
-
ogi28b написа:Не се хващай буквално за тия думи. Айде да го кажа по друг начин - ако имаш един с 8 победи и 9 втори места, а друг с 9 победи и 8 отпадания - нормално и правилно е шампион да е този с 9-те победи ли ??FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!
Коментар
-
Ако имаш 9 победи, не означава че си перфектен пилот, а означава че имаш 9 победи. Отпаднал си 8 пъти най-вероятно заради технически причини ? Или пък си бил болен, или те е мързяло да летиш до Малайзия, а си спечелил 9 в Европа. Няма значение - завършил си едва в 9 от 17 старта. Напълно в шампионски стил!
Коментар
-
Оги е абсолютно прав - ако някой (който и да е) спечели първите 9 старта, то шампионът ще е ясен още след 9-тото състезание, което обезсмисля останалите 8 старта. Прави половината състезания безинтересни. А дори, както е написал Оги, съответния пилот може да спре да се състезава до края изобщо - за какво му е да си троши колата и нервите?Тъпо е така, според мен. Дано догодина се поправят.
Коментар
-
Колеги нека да минат няколко състезания пък да видим! Нали се сещате, че ако някой спечели 9 поредни състезания, какъвто и да е бил регламента той явно е с перфектната кола и класи над другите! И едва ли в оставащите състезания ще отпада само и ще има някаква останала интрига. Според мен ще е интересно....Fiat Brava 1.4 97
Коментар
-
И това е вярно - ако спечели 9 поред, какво пречи да са 17 поред? Пак да задам този въпрос, не рабрах какво е вашето мнение - дали всичко това не е защото пилотът с най-много победи не стана шампион? Последното състезание наляво и надясно обясняваха как няма да е справедливо, защото Маса бил с повече победи, и затова било редно той да е шампион. Сигурен съм че това решение е взето или под натиск, или с много мощно лобиране.
Коментар
-
Какво би станало, ако пилоти А и Б са съотборници, както и В и Г. Допускаме че А има 7 победи и 92 точки, а В има по 5 победи и 90 точки след 15 старта. Пилот Б "случайно" удря пилот В който убедително води в състезанието, като е бил победител в последните 5 състезания с голяма преднина. Между временно пилот А крета на 14 място в това състезание. И след този "малшанс" на пилот В, пилот А става шампион, защото пилот В вече няма да може да достигне неговите победи за да се борят по точки. Тази система е куца отвсякъде...Аз предлагам Ферари да стартират сами. Така със сигурност ще спечелят титлата. Да им е честито!
Коментар
-
А ето и два цитата от днешния вестник "7 дни спорт".СВЕТОВЕН ПЕЧАТ Новата система във Ф1 удря Фернандо АлонсоСега титлата може да бъде спечелена още в средата на сезонаМеждународната автомобилна федерация (FIA) промени правилата на играта във Формула 1. И най-изненадващото в решението бе, че то се взе едностранно, без съгласието на отборите. Едва 10 дни преди началото на новия сезон в Мелбърн, което не оставя достатъчно време за реакция. Спорните мерки, обявени във вторник от организацията, чийто президент е така оспорваният Макс Мозли, разчитат на подкрепата на неговия приятел и шеф на Ф1 Бърни Екълстоун. Но те вече бяха оспорени по драстичен начин от Асоциацията на конструкторите FOTA чрез президента на Ферари Лука ди Монтедземоло, а също и поотделно от някои от участниците в големия "цирк" като Фернандо Алонсо или шефа му Флавио Бриаторе.Промяната на системата на точкуване предизвика най-остри критики. Основното в тази нова норматива е да се короняса пилотът, спечелил най-много състезания вместо този, който е събрал най-много точки. От своя страна FOTА предпочиташе просто да се увеличи от 2 на 3 точки разликата между заелите първо и второ място. Асоциацията се позоваваше на резултатите от обстойното проучване на мнението на публиката в 17-те страни, където се провеждат Гран При.Но това, което най-много тревожи, е, че сега Мозли взе едно отчаяно и крайно решение, без да се интересува от другите мнения. А във време на финансова криза това, от което най-малко се нуждае спортът, са вътрешните раздори.Световният съвет въведе една смесена система, за да поощри спектакъла и да насърчи тези, които поемат рискове. Но именно тук започват съмненията и тревогите. Няма ли шампионът да бъде излъчен още в средата на сезона? Ако някой има постоянно надмощие, 10 победи ще му донесат титла. След което отборът ще спре усилията, на практика ще спре да се състезава за победа и ще се насочи към подготвяне на колата за следващата година.Или по думите на Дженсън Бътън ясният победител "до края на сезона ще си ближе сладолед". А нима по този начин ще се стимулира интересът? Теоретично погледнато, тези решения ще облагодетелстват големите като Ферари или Макларън, които по традиция са винаги отпред - двата тима спечелиха всичките 18 победи през 2007 и 14 от 18-те през 2008 г. И обратното - ще ощетят Фернандо Алонсо. Пилотът от Астурия бе планирал един дълъг сезон, в който разчиташе на своето постоянство и на надежността на колата R29. А сега ще бъде принуден да рискува.Лаура Лопес Албиакв. "Спорт" (Барселона)И Шумахер скочи на промените Михаел Шумахер е убеден, че новото правило не помага на Формула 1 Най-великият пилот не вижда смисъл в решението на ФИАСедемкратният световен шампион във Формула 1 - Михаел Шумахер, стана поредният, който изказа недоволство от новите правила за определяне на шампиона в надпреварата. Най-успешният пилот в историята е на мнение, че решението не точките, а броят на победите да решава класирането, няма как да е от полза за най-престижното автомобилно състезание.- Всичко това наистина ме изненада изключително много - каза Шуми. - Преди години, когато имаше предложения, които щяха наистина да подобрят нашия спорт, от ФИА винаги заявяваха, че не може да се приемат в толкова къс срок. Сега ситуацията е същата, но приеха всичко много бързо.Шумахер заяви още, че тези промени не могат да направят най-важното - да помогнат на Формула 1. - Не мога да си представя как един пилот ще стане шампион с по-малко точки от друг - избесня германецът.Той получи подкрепа от своя колега Ярно Трули.- Изглежда някой иска нашият спорт да умре! Нямам думи - изригна пилотът на Тойота. Люис Хамилтън, Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън също разкритикуваха решението на ФИА, а основният им аргумент бе, че така се обърквали феновете и се създава опасност интересът към Формула 1 да намалее.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар