Първо за горния коментар:
Така звучиш, все едно Ферари за първи път и отделно никой друг тобор не прави така. От двамата ( Фетел и Кими), на всички е ясно, че отбора се гради около Фетел и той се отплаща с постоянни резултати за това. Примери да ти дам от близкото минало и сега: Алонсо-Кими; Алонсо-Маса; Рикардо-Верстапен; Хамилтън-Бътан; Хамилтън- Ботас; Алонсо - Вандорн ( Като Булие, преди началото на сезон каза, че 2018 вече и Щофел ще получава всички ъпгрейти и нови части по колата заедно с Фернандо, за да може да покаже потенциала си). Така, че нз на какво се чудиш толкова.
Отделно защо, когато Фетел е на овър стратегия, се обяснява, че е на по-добрата стратегия, а когато Кими е на овър е бил преебан. Защо никой не каза, че Фетел е преебан в Бахрейн, като го оставиха на пистата повече. Кими имаше по -нови гуми с 10 обиколки спрямо Ред Булите и за 3 обиколки след излизането си, съкрати на Рикардо 2,5секунди. Изобщо не се знаеше какво щеше да стане до финала.
Състезанието в Шанхай, за мен създаде почече политически въпроси за спорта, отколкото чисто инженерни или пилотски. Приемаме факта, че Ботас и екипа му си изиграха перфектно картите при спирането в бокса и Фетел нямаше шанс за победата. Лично аз, не вярвам да успееше да го изпревари до края. Може би състоянието на задна дясна гума, на Ботас беше съмнителна, но да предположим, че Фетел завършеше 2ри. В дългосрочен план, това е мн добър резултат. Тук говорим за дългата борба за титлата. Фетел, щеше да увеличи преднината си пред Хамилтън на около 25 точки, а сега тя е под 10. Стигаме до момента на излизане на СК. При обявяването на СК, Ботас и Фетел са на 16 завой. Това ги поставя и двамата в патова ситуация. Те са единствените пилоти, които нямат шанса за промяна в стратегията. Това поражда въпроса, защо точно тогава беше обявена СК? Понеже аз не виждах как 5тия Рикардо, който беше на 13 зад Ботас, ще успее да спечели състезанието. По скромното ми мнение, това си беше чиста победа на Ботас и със СК, насила искаха да направят двойуна победа за РБ. Сега..в тези ми размишления има една въпросителна - кой с какви гуми е останал налични. Факта, че Мерцедес не вкараха Хамилтън при Ск в бокса означава, че най-вероятно не е имал налични суперсофт. Но за него има обяснение, понеже направи 2ро излизане в Кю2. Нз как са били нещата при Фетел и Ботас.
Стигам и до любимия ми пилот, а именно Холандското ла@но. 3 старта и 3 инцидента...даже вчера щеше и с Хамилтън да се блъсне, че да станат 3 старта и 4 инцидента. Нз сега Хелмут Марко, ще го върне ли в Торо Росо или тогава с Квят беше по изключение. Май, строгите правила в РБ, се оказаха чист маркетинг и лансиране на Верстапен. Тук вече, няма млад и неопитен. Има над 60 старта зад гърба си. Абсолютно надценен пилот. Под пилот нямам предвид, чиста скорост в една обиколка, а цялостно поведение на пистата и ментално отношение към спорта и разчитане на ситуациите. Първо вчера маневрата му срещу Хамилтън, беше на възможно най-тъпото място. Люис си стоеше на състезателната линия и малкия какво очакваше...да го пропуснат ли? Атаката срещу Фетел....съжалявам, но е абсолютно аматьорско изпълнение. Рикардо показа срещу Хамилтън как трябва да се изпълни това изпреварване. Плътно зад него и вначалото на зоната за спиране, показване и по-късно спиране. Какво направи Макс - зад него, зад него, вече подминава началото на зоната за спиране, той още е зад Фетел и когато Себ завива...тогава започва изпреварването. Макс дори не се беше изравнил с Ферарито. Колко време трябва да се търпи това поведение. Изцидента в Белгия 2016 на старта, старта в Канада 2017, последната обиколка в Остин, старта в Мексико 2017, старта в Испания 2017, старта в Сингапур 2017. Всеки, ще каже, че не навсякъде той е виновен...ама не може да си замесен във всеки инцидент. Сещам се ей така от нищото за 6 примера, ако се замисля, поне още толкова ще се сетя.
В крайна сметка, това му наказание от +10сек, не ме топли, понеже състезанието на Фетел вече беше провалено и за пореден път Верстапен е фактор в борбата за титлата, по един грозен начин. Това, че разликата между фетел и Хам, вместо да стане 20точки, стана под 10 - в края на сезона може, да се окаже лошо.
С две думи, състезанието беше хубаво от към маневрите на Рикардо и имаше напрежение до последно, но останах с привкус за режисирано състезание
Така звучиш, все едно Ферари за първи път и отделно никой друг тобор не прави така. От двамата ( Фетел и Кими), на всички е ясно, че отбора се гради около Фетел и той се отплаща с постоянни резултати за това. Примери да ти дам от близкото минало и сега: Алонсо-Кими; Алонсо-Маса; Рикардо-Верстапен; Хамилтън-Бътан; Хамилтън- Ботас; Алонсо - Вандорн ( Като Булие, преди началото на сезон каза, че 2018 вече и Щофел ще получава всички ъпгрейти и нови части по колата заедно с Фернандо, за да може да покаже потенциала си). Така, че нз на какво се чудиш толкова.
Отделно защо, когато Фетел е на овър стратегия, се обяснява, че е на по-добрата стратегия, а когато Кими е на овър е бил преебан. Защо никой не каза, че Фетел е преебан в Бахрейн, като го оставиха на пистата повече. Кими имаше по -нови гуми с 10 обиколки спрямо Ред Булите и за 3 обиколки след излизането си, съкрати на Рикардо 2,5секунди. Изобщо не се знаеше какво щеше да стане до финала.
Състезанието в Шанхай, за мен създаде почече политически въпроси за спорта, отколкото чисто инженерни или пилотски. Приемаме факта, че Ботас и екипа му си изиграха перфектно картите при спирането в бокса и Фетел нямаше шанс за победата. Лично аз, не вярвам да успееше да го изпревари до края. Може би състоянието на задна дясна гума, на Ботас беше съмнителна, но да предположим, че Фетел завършеше 2ри. В дългосрочен план, това е мн добър резултат. Тук говорим за дългата борба за титлата. Фетел, щеше да увеличи преднината си пред Хамилтън на около 25 точки, а сега тя е под 10. Стигаме до момента на излизане на СК. При обявяването на СК, Ботас и Фетел са на 16 завой. Това ги поставя и двамата в патова ситуация. Те са единствените пилоти, които нямат шанса за промяна в стратегията. Това поражда въпроса, защо точно тогава беше обявена СК? Понеже аз не виждах как 5тия Рикардо, който беше на 13 зад Ботас, ще успее да спечели състезанието. По скромното ми мнение, това си беше чиста победа на Ботас и със СК, насила искаха да направят двойуна победа за РБ. Сега..в тези ми размишления има една въпросителна - кой с какви гуми е останал налични. Факта, че Мерцедес не вкараха Хамилтън при Ск в бокса означава, че най-вероятно не е имал налични суперсофт. Но за него има обяснение, понеже направи 2ро излизане в Кю2. Нз как са били нещата при Фетел и Ботас.
Стигам и до любимия ми пилот, а именно Холандското ла@но. 3 старта и 3 инцидента...даже вчера щеше и с Хамилтън да се блъсне, че да станат 3 старта и 4 инцидента. Нз сега Хелмут Марко, ще го върне ли в Торо Росо или тогава с Квят беше по изключение. Май, строгите правила в РБ, се оказаха чист маркетинг и лансиране на Верстапен. Тук вече, няма млад и неопитен. Има над 60 старта зад гърба си. Абсолютно надценен пилот. Под пилот нямам предвид, чиста скорост в една обиколка, а цялостно поведение на пистата и ментално отношение към спорта и разчитане на ситуациите. Първо вчера маневрата му срещу Хамилтън, беше на възможно най-тъпото място. Люис си стоеше на състезателната линия и малкия какво очакваше...да го пропуснат ли? Атаката срещу Фетел....съжалявам, но е абсолютно аматьорско изпълнение. Рикардо показа срещу Хамилтън как трябва да се изпълни това изпреварване. Плътно зад него и вначалото на зоната за спиране, показване и по-късно спиране. Какво направи Макс - зад него, зад него, вече подминава началото на зоната за спиране, той още е зад Фетел и когато Себ завива...тогава започва изпреварването. Макс дори не се беше изравнил с Ферарито. Колко време трябва да се търпи това поведение. Изцидента в Белгия 2016 на старта, старта в Канада 2017, последната обиколка в Остин, старта в Мексико 2017, старта в Испания 2017, старта в Сингапур 2017. Всеки, ще каже, че не навсякъде той е виновен...ама не може да си замесен във всеки инцидент. Сещам се ей така от нищото за 6 примера, ако се замисля, поне още толкова ще се сетя.
В крайна сметка, това му наказание от +10сек, не ме топли, понеже състезанието на Фетел вече беше провалено и за пореден път Верстапен е фактор в борбата за титлата, по един грозен начин. Това, че разликата между фетел и Хам, вместо да стане 20точки, стана под 10 - в края на сезона може, да се окаже лошо.
С две думи, състезанието беше хубаво от към маневрите на Рикардо и имаше напрежение до последно, но останах с привкус за режисирано състезание
Коментар