Колеги, ще ви разкажа само един от многото начини, по които подлъгват хората и им пробутват нови и нови ненужни устройства/услуги, само и само да вземат едно левче повече и да отчетат поредния сключен договор. Понеже мноого обичам такива мошеници, няма да спестя и нито едно име, затова ето и списък от думички, за по-лесно намиране на темата с търсачките, та да я видят и повече хора, не само от този форум.Германос, лъже, лъжат, Глобул, пенсионер, възрастни хора, възрастен човек, 3g модем, нов договор, отстъпка, 15%, 30%, Combo, комбо, промоция, Скай сити, измама, ако се сетя и за други - ще добавям. То вече става ясно де, ама ще ви разкажа:Та отишла майка ми да си плати сметката в магазин Германос в Скай сити, в София, който е представител на Глобул и, разбира се, служителите веднага я "полазили" със сензационни оферти за отстъпки. А тя до момента - 20 септември - е била на тарифа "Глобул Universe 39.90", като е била в някаква "промоция" и е ползвала отстъпка от месечната сметка в размер на 30% и е плащала само по 27.93 на месец. Тук не включвам отстъпката за "лоялен клиент". "Празничната" оферта е била: продължаване на договора при същите условия с 1 година, (считано от датата на изтичане на предишния, а не от датата на подписване
), абонамент за нова СИМ-карта за данни, на стойност 5.90, устройство 3G модем и всичко това - с 15 % отстъпка от всички такси, защото се получавало комбиниране на 2 услуги (Услугата "Combo+"). В договора ясно е записано, че преди всичко се прилага отстъпката от 15%, а след това - всякакви други отстъпки. Големият сметач, известн и като Сметачо, с неизвестно до момента име, смятал така: 39.90 - цена на основна услуга+5.90 - цена на абонамент за новата сим карта = 46 лева-15%=39.10-30%=27.35-0.20 лв (защото в горната сметка е закръглил 45.80 на 46.00)=27.15 лв - цената, която ще плаща майка ми, ако подпише договор за нова сим-карта. Е това ако не е супер-промоцията - здраве му кажи - хем по-евтино, хем получаваш още едно устройство с безплатен неограничен интернет, ама само 500 МБ на нормална скорост, след това - знаете. За съжаление, след внимателно прочитане на Договора и след консултация с Оператор, сметката всъщност е такава:39.90 + 5.90 = 45.80 - на тази сума се начислява отстъпката от 15%, както вече казахме, и след нея - нещата изглеждат така:39.90 - 15% = 33.925.90 - 15% = 5.02 33.92 + 5.02 = 38.9445.80 - 15% = 38.93 (разлика от една стотинка заради закръглянето)Дотук - всичко добре. Сега идва другата отстъпка, която се отнася само за абонамента за "Universe 39.90":33.92 - 30% = 23.74Като сумираме, нещата изглеждат така: 39.90 - 15% - 30% = 23.74+5.90 - 15% = 5.02= 23.74 + 5.02 = 28.76Сравняваме първоначалното смятане, с това, което е плащала майка ми до момента, и с това, което ще плаща в следващите 13 месеца: 27.15 < 27.93 < 28.76Разликата от досегашното плащане и това, което ще плаща занапред е +0.83 лв. А е трябвало, според служителя, продавач-консултант, чиято работа е да помага и да поднася точна и вярна информация на клиентите, да плаща -0.78 лв. Разбира се, никой не е виновен, че майка ми не си е прочела внимателно договора и не си е играла да смята на място, а се е доверила на консултанта. Сама си е виновна. Сега си имаме ново устройство, което е безполезно, нова СИМ-карта, и по-висока сметка. За капак - тя ме информира едва днес, което е около 20 дни след подписване на договора и е изпуснат 7-дневния срок за анулиране. Инструктирайте вашите родители, особено ако са в по-напреднала възраст и не се оправят добре със сметките - по никакъв повод да не подписват каквито и да е договори, документи, каквото и да е, а дори и да го направят - да не се притесняват да ви информират на момента. Дори самите вие да подпишете такъв договор - не се колебайте да го обсъдите със семейството си и с приятели, и ако има нещо нередно - да имате време да реагирате и да се откажете.
![Exclamation](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_exclaim.gif)
Коментар