Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Счупен термостат Bravo 1.6/16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Счупен термостат Bravo 1.6/16V

    Днес (неделя) ми се случи една твърде неприятна случка с моето Bravo (1.6/16V). Пътувах от Костенец до Белмекен - пътят е само изкачване и завои. Докато карах температурате си беше сравнително ОК - едно деление в червена област. 2 минути след като спрях видях, че изпод капака започна да пуши. Видях, че е изтекла вода и налях - и те изтече. Оказа се счупен термостат. Термостата на Bravo е едно пластмасово нещо и разбира се се беше счупило точно при резбата и няма какъвто и де а шанс да се направи на място нещо. Искрено се надявам датчика ми за температурата все пак да отчитал правилно и да не се окаже, че е станала някаква още по-голяма беля (не искам и да чувам в момента думата гарнитура). Та после 20 км по инерция надолу по същият път докъдето можеше (голяма веселба е без серво и спирачки), после ме дръпнаха до Костенец. В неделя разбира се няма отворен нито магазин, нито сервиз. Добре че приятели ме докараха до София. Та утре отивам пак до Костенец да си сменя термостата и да се надявам, че успешно ще се прибера до София.

    #2
    Re: Счупен термостат Bravo 1.6/16V

    venzo написа:
    Докато карах температурате си беше сравнително ОК - едно деление в червена област.
    не бих казал че това е нормална температура даже напротив
    TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
    UNO 1.0 FIRE

    Коментар


      #3
      аз не съм наясно как е при бравото, ама не може ли просто да го махнеш, за да се прибереш
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        КОРЕКЦИЯ

        Извинявам се, но съм допуснал малка грешка вчера като писах пост-а. Сигурно защото бях доста изморен и ми се затваряха очите. Та датчика за температурата НЕ беше две чертички в червеното, а две над средата на скалата. Днес си купих въпросния термостат, отидох до костенец и в сервиза до Лукойл със съвместни усилия на тамошният майстор го смених. Налях си водица, обезвъздуших за всеки случай (тя системата уж сама се обезвъздушава, но да съм сигурен аз) Оттам до София (120-160 km/h) стралката на температурата си закова на средата и повече не качи. Та ето и равносметката в левове: -термостат - 75 лв.-смяна - 10 лв.Е, колко бяха нервите и загубата на време това не мога да изчисля в пари.Между другото, тези макаронджии (честита им световна титла) са спрели производството на този модел термостати с пластмасова част и вече е изцяло метален. Сега поне съм маааалко по-скокоен.

        Коментар


          #5
          Re: КОРЕКЦИЯ

          venzo написа:
          ....(тя системата уж сама се обезвъздушава, но да съм сигурен аз) .....
          за това сигурен ли си? аз не.
          "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
          (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

          Коментар


            #6
            значи на 1,6 двигателя се обезвъздушава от две места1. пробка в горната лява част на радиатора2. пробка в тръбопровода към радиатора за отопление (в средата на коша, зад двигателя)
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              Re: КОРЕКЦИЯ

              venzo написа:
              Извинявам се, но съм допуснал малка грешка вчера като писах пост-а. Сигурно защото бях доста изморен и ми се затваряха очите. Та датчика за температурата НЕ беше две чертички в червеното, а две над средата на скалата. Днес си купих въпросния термостат, отидох до костенец и в сервиза до Лукойл със съвместни усилия на тамошният майстор го смених. Налях си водица, обезвъздуших за всеки случай (тя системата уж сама се обезвъздушава, но да съм сигурен аз) Оттам до София (120-160 km/h) стралката на температурата си закова на средата и повече не качи. Та ето и равносметката в левове: -термостат - 75 лв.-смяна - 10 лв.Е, колко бяха нервите и загубата на време това не мога да изчисля в пари.Между другото, тези макаронджии (честита им световна титла) са спрели производството на този модел термостати с пластмасова част и вече е изцяло метален. Сега поне съм маааалко по-скокоен.
              Разбирам че преди да смениш термостата температурата ти е качвала две черти над средата сега с новия термостат има ли разлика стрелката къде стои ?

              Коментар

              Working...
              X