Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

"Диагноза" отново

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Прави сте... И аз се поуспокоих малко, мисля че като че ли избрах по-малката от двете бели))И да кажа за финал:5 метални гарнитури = 17 лв.Труд = 20 лв.С две думи, над 80 лв. отидоха заради неопитност/недоглеждане/наглост от страна на някакъв малчуган...Е, жив и здрав да е, да се надяваме, че няма да създава повече такива ситуации, макар и хич да не ми се вярва... И така красивият ми многообичан автомобил е отново в движение, тихичък и надежден, както винаги
    Alles in Ordnung

    Коментар


      #17
      Добре де , вие викате - ще го пусна, пък да си троши главата- хубаво , но не е ли възможно да вземе и да си помисли следващият пък когато минава оттам , че наистина той е с предимство и не някой да го пусне , а той да изблъска някого ?не е проблем да го пуснеш човека , проблема е да не свикне

      Коментар


        #18
        jorko написа:
        Добре де , вие викате - ще го пусна, пък да си троши главата- хубаво , но не е ли възможно да вземе и да си помисли следващият пък когато минава оттам , че наистина той е с предимство и не някой да го пусне , а той да изблъска някого ?не е проблем да го пуснеш човека , проблема е да не свикне
        Жорко, те вече са свикнали, родителите им не са успели да ги възпитат, та ние ли......хич не им пука, напротив....сигурно се кефят на подобни ситуации, а има и такива, дето само чакат да ги удари някой........

        Коментар


          #19
          Ха, кефят се, но знаеш ли какъв стрес е, когато изпадне в такава си туация - наистина тогава става: "Ще звънна на мама"..... Срещал съм случаи /при жени/, когато след удар направо се отказват да карат....
          Alles in Ordnung

          Коментар


            #20
            Dobri написа:
            Immortal,...Ако имаше жертви ситуацията щеше да стане много тежка и тогава такива катаджийски обяснения нямаше да важат. Съдът щеше да направи пълно разследване и да установи първопричината за случилото се. ...Това значи, че шанс за разминаване не е имало. Може би можеше да има малко по-лек удар ако "Шкодата" имаше ABS. Но това както знаем не е задължителна екипировка.
            Не искам да спорим, защото не това е целта на този форум, но от време на време изготвям автотехнически експертизи като вещо лице в съда (имам необходимото образование). Не мога да говоря конкретно за случая на кума ти, тъй като не познавам детайлите, но не съдът прави разследването, а именно експертите. Повярвяй, експертизата може да докаже, че ако кумът ти не беше навлизал в насрещното платно, насрещният автомобил е можело да се "шмугне" пред него и да няма ПТП. Може и да докаже обратното - казах че не може да се определи само по описанието, което си дал. Но ако наистина е карал с 40, как тогава се е поднесла толкова колата, че да навлезе в насрещното платно, не е много ясно.Не го приемай лично, тук няма нужда от спорове, това е един минал случай. Пиша това не за да се завързва спор, а просто да изясня факта, че повечето водачи не познават изцяло ЗДвП и понякога на пръв поглед решенията на КАТ изглеждат несправедливи. А и законът е направен не много строго. В описания от мен случай по-горе щях да бъда прав, ако ударът беше станал в рамките на кръстовището - тогава е ясно - неспазване на знак СТОП и отнемане на предимство, но ударът стана на десетина метра от кръстовището. Първопричината беше пак в микробуса, но КАТаджията вижда следното - аз съм в лявата лента за движение, микробуса си е в неговата - ясно - аз съм виновен. Първопричината може да е била всякаква, той констатира ситуацията такава, каквато я вижда в момента... Ако има някой несъгласен - може да не подпише акта, да го подпише с особено мнение или да го оспори.Карайте умната за да няма такива ситуации...

            Коментар


              #21
              мене ме беше ударила една мацка на една бензиностанция и незнам защо ме изгледа като изтребители вкара задна и се удари в стълба до колонката и така от паника колата и заприлича на войнишко канче а беше хубава и нова лагуна.Пробва се да избяга ама един от бензинджийте застана пред колата й.

              Коментар


                #22
                Immortal,Прав си. Моментът с подхлъзването не съм го дообяснил. Пътят е бил мокър и затова е станала хлъзването. Това е и една от причините кумът ми да кара с 40 на извънградско, където е позволено повече. Той е доста предпазлив. Заради мокрия път казах, че ако имал ABS е щял да намали повече. Но това не променя факта, че шанс за разминаване не е имало. Не променя и първопричината за произшествието - изпреварване преди завой на забранено за изпреварване място и плътна бяла линия по средата.Безспорно ти като вещо лице можеш да определиш, че конкретната причина за удара е наличието на "Шкодата" частично в насрещното платно. Но това е само един елемент на произшествието.А за професионализма на катаджиите не ми говори. Пълна скръб. Откакто написаха акт на жена ми за това, че минала на червено и предизвикала ПТП, изобщо не ги броя за нормални хора. ПТП имаше, но причината беше съвсем друга. Разбирам да я опишат и да кажат какво точно си виновен. Но те за да те изкарат виновен, си измислят съвсем друго нарушение и го пишат. И като напишеш в протокола, че това не е вярно - голяма работа. Ходи се съди, ще ти кажат. Ама кой ще се съди заради 100 лв. глоба. Ако има обаче компенсация за нанесени морални щети и загуба на време, които катаджията да ми плати, ако го осъдя, ще видим тогава какви глупости ще пишат в актовете. Нека ако съдът ме признае мен за прав, да ми присъди компенсация от 500 или 1000 лв заради главоболията, които ми е създал КАТ. Да ги видим тогава тиквениците какво ще пишат.Статистиката сочи, че в повечето случаи, когато има обжалване в съда, актовете на КАТ падат. Но това се прави, само ако на шофьора са му взели книжката, загубил е много точки и пр. - когато не може да си кара колата. Тогава се разправя. Иначе - глобите и без това никой не ги събира.Извън темата - видях, че караш Темпра 1.8, която си описал като 108 к.с. Аз карам 2.0, която се води 113 коня. Но има примерно 2.0, които са 109 коня и 1.8, които са 105 коня. Очевидно разликата между 2.0 109 коня и 1.8 108 коня е никаква и ми е интересно откъде идва това практическо равенство.
                Добри Божилов
                www.komentari.com

                Коментар


                  #23
                  OFF TOPICИма няколко разновидности на двигателите, моят е 80 kW, които са точно 108,8 к.с.В някои каталози го дават 108, другаде 109, а тук: http://www.ele.tut.fi/~vvieri/tc/tclist.htmдаже са го дали като 110 к.с.По принцип в повечето каталози на ФИАТ Темпра точно моят двигател въобще не фигурира. Например тук (моят е 1990 г.): http://www.catalog.auto.ru/fiat/tempra/ Разгледай тези линкове и виж точно тези двигатели какви са.Получава се разлика например от наличието или липсата на катализатор (моята например е без, с катализатор е 105 к.с.), от вида на инжекционната система (моно инжекция, пълна инжекция - Магнетти Марелли или Бош) и т.н.

                  Коментар

                  Working...
                  X