Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Освобождаване на стока от митница!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Освобождаване на стока от митница!

    http://dnevnik.bg/bulgaria/2010/01/0...la_be_mitnica/ Тази история обикаля яко из фейсбук-а (поне аз оттам я научих). Не е забавна, но е много интересна
    Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
    ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

    #2
    Горкият човек
    "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

    ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
    Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

    Коментар


      #3
      Да пусна едни бързи напътствия за Митница Пловдив.Всичко започва с бележка от пощата,че имате "Малък пакет",което ви кара да мислите,че стоката е дошла.Отивате в съответната пощенска станция(предполага се ,че найй-близката до вашият адрес)Там получавате писмо,в което Митници Пловдив Ви кани на ул."Иван Вазов" за да вземете вашата пратка.Съответно там ви изпращат на "Кукленско шосе".И сега започва майтапа.На входа двама доста смешни охранители ви спират и питат "Къде?",естествено вие не знаете къде точно трябва да отидете и отговаряте "Незнам."Качвате се на втория етаж в дясно.От там отивате на първия етаж за декларация за EORI код.Изпращат ви в Сектор 2.Там в един кабинет стоят 3-ма души,които са седнали на бюрата,вместо на столовете(нямат никаква работа).ЧУК-ЧУК.Никой не отговаря от вътре.Стоите около 30-40 мин в коридора,след което някой отваря за да отиде до тоалетната "Вие за какво чакате",отговорът е "За сверяване на данните". "Изчакайте тук". Сверката става за точно 3 мин.От там ви изпращат в някой от ксероксите,намиращи се на около 200 метра от сградата.Връщате се.Искат да напишете на копието на личната карта "Вярно с оригинала".Отивате в Сектор 1,етаж 3.Давате декларацията,която има печат от "заетите" си колеги.Докато чакатеможете да отидете в някоя митническа агенция да ви подготвят документите и дискетата(без да вписват EORI).Връщате се в Сектор 1,етаж 3 и с взетите документи слизате на етаж 1.Почуквате на вратата и чакате.От там получавате 1 подпис и се връщате в митническата агенция(150-200 метра от сградата).След като документите са попълнени,се връщате за незнам кой път в Сектор 1.Давате документите си.Чакате 40-50 мин.Ако случайно се заядат за стойността на стоката,започва едно ровене из интернет.Докато успеете да обявите един РУС ГЛУПАК с дълга коса,че сте дали толкова пари,колкото сте написали в декларацията.Щом всичко е ок,отивате до банката внасяте си таксите,връщате се в Сектор 1 етаж 2 и чакате.Казват ви честито,и ви изпращат на "Иван Вазов" да си вземете колетчето.Плащате 4 лв и задължително отваряте пакета,за да няма изчезнали вещи.Успех на всички.Само за протокола искам да отбележа,че от Иван Вазов ме изпратиха до митница.Там ми казаха,че няма нужда да плащам нищо(след 2 часа чакане) и ме изпращат отново на Иван Вазов.Там започва един луд скандал,защо не съм си платил.Звънят се телефони до тяхните колеги в митница,аз взимам телефона и ми казват да се върна до митницата.Там въпросния РУС ГЛУПАК ме връща пак на Иван Вазов,защото не трябва да плащам.ПИтам сигурен ли е,защото часът е около 16:00 (пощата и митницата работят до 17:00),да бил сигурен.Отивам наа Иван Вазов БЕСЕН.ииии....познайте...........изпращат ме до МИТНИЦА ПЛОВДИВ.Направо откачих,исках да ги удуша.На следващия ден Пак до митница и най-накрая взех прослувутият пакет. Като време отделих 1 работен ден (9:30 до 17:00) и още няколко часа (9:00 до 14:00).Предупреждавам ви,че нищо няма да постигнете с разправии.Въоръжете се с търпение и отново УСПЕХ.П.С. Забравих да спомена,че през цялото време колата ми стоя на платен паркинг,защото общинска охрана дебне.
      Фиат Браво 1.6 16V 103к.с. (на газ)
      Fiat Bravo 1.4 T Jet 120 bhp

      Коментар


        #4
        Чакам след около седмица някои неща от братски Китай и МАМКА ИМ, ако трябва да ходя до митницата, вместо до пощата, както досега. Yellow_Flash_Colorz_PDT_24
        Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

        Коментар


          #5
          Преди месец и половина си внесох от Швейцария един мотопед и няколко дни прекарах в митницата, докато го освободя. Едни те пращат в митница Горубляне, други те връщат в Столична миница или към митницата на летището и се въртиш, въртиш........ Едните ти казват попълни това, колегите им ме питат защо съм попълнил това, като е трябвало друго......... Документите ми бяха изрядни, но за всеки един намериха нещо да се заядат, само за да се протакат нещата. Така че търпение :D
          преди - TIPO
          сега - VOLVO XC60

          Коментар


            #6
            Ей тва е тъпата, насрана, българска бюрокращина и т.нар. държавна администрация. Пълни неграмотници, които нищо не разбират от работата си, нищо не правят по цял ден и като отидеш да ти свършат някаква работа, за което взимат пари от НАС за техните заплати, те гледат все едно си им изял десерта. То едно самочувствие, то едни бавни движения. Нарочно те оставят да почакаш 30-40 минути, не защото имат работа нещастните утрепки, ами да ти припомнят хубаво, че те са властта, ти зависиш от тях, да не забравиш, че си в България. Същите нещастни мърши са и в КАТ и в общините и навсякъде що се нарича държавна администрация. Едни и същи лелки, т.е. баби те размотават и пишат 6 думи в минута и ти идва да ги изкараш през гишето и да ги удушиш. Мечтая за реформата в администрацията. Да уволнят половината и да има книга за оплаквания. При 10 оплаквания от клиенти за определен период от време - предупреждение. При още 10 - уволнение. Не може 20 човека да са се оплакали от теб, да кажем за 2 седмици, и да не си виновен. Да не говорим, че излизат в отпуск и не си го пишат, трупат по стотици дни платен отпуск, което е реално после пари за тях. Надменни и некомпетентни. С по 4-5 почивки на ден по 20-30 минути. Като се сетя за тях побеснявам.
            The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

            Коментар


              #7
              Като го чете човек, изглежда потресаващо. Стига да е истина. Гледах интервюто с потърпевшия по Нова телевизия и не бих приел всичко написано за 100 % достоверно.Колкото до приказките за чиновниците, на които "им плащаме" заплатите, ами това е валидно за всяка сфера: от нашите пари мудните банкови служители си получават заплатите, от моите пари храни децата си намръщения "майстор" и т.н. Абе зависи кой от коя страна на барикадата е в момента и кои са му удобни за плюене . И чиновниците са хора, и те плащат данъци и осигуровки.
              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

              Коментар


                #8
                style34 написа:
                Ей тва е тъпата, насрана, българска бюрокращина и т.нар. държавна администрация. Пълни неграмотници, които нищо не разбират от работата си, нищо не правят по цял ден и като отидеш да ти свършат някаква работа, за което взимат пари от НАС за техните заплати, те гледат все едно си им изял десерта.
                Много грубо.От друга страна, аз бих казал "Ей тва е тъпия, насран, манталитет на неукия и мързелив българин".Този който го е писал, не си е направил труда да прочете нормативната база преди да отиде на митницата и сега те са му виновни.1. От месец Юли миналата година за операции на митницата е нужно да имаш EORI номер.Вади се за 1 минута, стига да си си попълнил всички документи. Бланката я има навсякъде в Интернет.Има Наредба за условията и реда за създаване и функциониране на национална система за регистрация и идентификация (E0RI-BG регистър) за митнически цели. Номера може да бъде изваден във всяко митническо учреждение.2. В Държавен вестник е публикувана промяната на ЗДДС. Ако я беше прочел, щеше да знае, че ще дължи ДДС.3. При изпълнени горни две условия, щеше с търговските документи да отиде в първата агенция подготвяща митнически документи и за 5 минути щеше да има MRN номер [Митническа декларация] с който да отиде в митницата.4. В агенцията щяха да му кажат дължимите суми, той щеше да ги внесе и да държи вносните бележки в ръка когато отиде в митницата.Ако бяха изпълнени точки 1-4 обработката в Митницата щеше да отнеме 10 минути, че и по-малко, колкото да се отвори пратката и да се види верни ли са данните от митническата декларация.Това, че се дължи ДДС за две фанелки не е по вина на "мързеливите митничари", а по вина на Народното събрание приело подобна мярка.Останалите изисквания и формалности също са плод на регламентите на ЕС и нашето законодателство и митничарите не създават трудности, а си вършат работата. Привеждат в ред това, което гражданина би трябвало да е направил преди да отиде да си оформи митнически стоката.Та, ако си беше направил труда да прочете малко въпросния гражданин, операцията по получаване на пратката щеше да му отнеме не повече от половин час. Време в пъти по малко от времето нужно му да напише цитирания "бисер на словото".
                .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                www.cyxap.com

                Коментар


                  #9
                  Malone написа:
                  style34 написа:
                  Ей тва е тъпата, насрана, българска бюрокращина и т.нар. държавна администрация. Пълни неграмотници, които нищо не разбират от работата си, нищо не правят по цял ден и като отидеш да ти свършат някаква работа, за което взимат пари от НАС за техните заплати, те гледат все едно си им изял десерта.
                  Много грубо.От друга страна, аз бих казал "Ей тва е тъпия, насран, манталитет на неукия и мързелив българин".Този който го е писал, не си е направил труда да прочете нормативната база преди да отиде на митницата и сега те са му виновни.1. От месец Юли миналата година за операции на митницата е нужно да имаш EORI номер.Вади се за 1 минута, стига да си си попълнил всички документи. Бланката я има навсякъде в Интернет.Има Наредба за условията и реда за създаване и функциониране на национална система за регистрация и идентификация (E0RI-BG регистър) за митнически цели. Номера може да бъде изваден във всяко митническо учреждение.2. В Държавен вестник е публикувана промяната на ЗДДС. Ако я беше прочел, щеше да знае, че ще дължи ДДС.3. При изпълнени горни две условия, щеше с търговските документи да отиде в първата агенция подготвяща митнически документи и за 5 минути щеше да има MRN номер [Митническа декларация] с който да отиде в митницата.4. В агенцията щяха да му кажат дължимите суми, той щеше да ги внесе и да държи вносните бележки в ръка когато отиде в митницата.Ако бяха изпълнени точки 1-4 обработката в Митницата щеше да отнеме 10 минути, че и по-малко, колкото да се отвори пратката и да се види верни ли са данните от митническата декларация.Това, че се дължи ДДС за две фанелки не е по вина на "мързеливите митничари", а по вина на Народното събрание приело подобна мярка.Останалите изисквания и формалности също са плод на регламентите на ЕС и нашето законодателство и митничарите не създават трудности, а си вършат работата. Привеждат в ред това, което гражданина би трябвало да е направил преди да отиде да си оформи митнически стоката.Та, ако си беше направил труда да прочете малко въпросния гражданин, операцията по получаване на пратката щеше да му отнеме не повече от половин час. Време в пъти по малко от времето нужно му да напише цитирания "бисер на словото".
                  Ако държавата приеме от Бургас до Варна да се минава през Видин пак ли ще си на същото мнение ?

                  Коментар


                    #10
                    Malone написа:
                    style34 написа:
                    Ей тва е тъпата, насрана, българска бюрокращина и т.нар. държавна администрация. Пълни неграмотници, които нищо не разбират от работата си, нищо не правят по цял ден и като отидеш да ти свършат някаква работа, за което взимат пари от НАС за техните заплати, те гледат все едно си им изял десерта.
                    Много грубо.От друга страна, аз бих казал "Ей тва е тъпия, насран, манталитет на неукия и мързелив българин".Този който го е писал, не си е направил труда да прочете нормативната база преди да отиде на митницата и сега те са му виновни.
                    Malone, чел съм много от твоите мнения и никога не съм писал, защото са били много изчерпателни и правилни поне в 80% от случайте (в другите 20% ме е мързяло да пиша) ..........., но сега мисля да напиша, че в конкретния случай не си прав! Работил съм с митниците в продължение на 8 години (внасях материали и изнасях готови изделия) и за такъв човек като мен ще се съглася да кажеш, че трябва да познава нормативната уредба и ППЗМ. НО човек, на който му се налага един или два пъти в живота да ходи по мъките мисля, че не може да седне и да чете един месец ППЗМ за да вкара без проблем една кола или мотор, или каквото и да било. Тези служители в това учреждение, са хората, които трябва улесняват нашата среща с тях, тъй като ние сме им клиенти, може да не ви се вярва, но е точно така клиенти,(плащаме си мита, ддс-та, акцизи и т.н.) като тези в супермаркета, в магазина за скъпи дрехи и обувки. И понеже тези така наречени митничари не познават закона, нормативната уредба и като там се нарича(ППЗМ- Правилник за прилагане на закона за митниците) затова разхождат хората напред назад "иди при този, иди при онзи" и затова е цялата тази бъркотия и хаос. Може ли човек да изучи всички закони и нормативни уредби, и правилници за прилагането им, че видиш ли някой ден може да му се наложи, да се срещне с малумници, който са учили по 5 години за това и не познават материята ?!Без лоши чуства Успех!
                    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
                    Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic

                    Коментар


                      #11
                      snake написа:
                      от нашите пари мудните банкови служители си получават заплатите, от моите пари храни децата си намръщения "майстор" и т.н. Абе зависи кой от коя страна на барикадата е в момента и кои са му удобни за плюене . И чиновниците са хора, и те плащат данъци и осигуровки.
                      От кои "наши" пари банковите служители получават заплатите си, не разбрах?Както и да е. И чиновниците са хора, но в банката при 2-3 такива прояви с клиенти, служителя вече няма да е на работа, поне в при нас. А тези са като закотвени там...
                      Malone написа:
                      .............
                      Говорим за отношение, компетентност. Представи си някой, който не се оправя с интернет да отиде да освобождава стока от митницата? Опитай, обади им се по телефона, питай какъв е реда и после кажи на колко човека са те прехвърлили и дали са ти дали изчерпателна информация. Защо снимат личната карта? Защо взимат по 50 ст. на страница за ксерокс, при нормална цена 5 ст.? Прочети още веднъж статията и наблегни за скапаното отношение на скапаните служители. И някак си това ми се струва вярно като си спомня отношението на служителките от столичния КАТ преди 2 месеца. Не ми се разказва случая, но ми идваше да издърпам една противна овца през гишето. Отношението Malone, отношението е важно, не процедурата.
                      The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                      Коментар


                        #12
                        style34 написа:
                        snake написа:
                        от нашите пари мудните банкови служители си получават заплатите, от моите пари храни децата си намръщения "майстор" и т.н. Абе зависи кой от коя страна на барикадата е в момента и кои са му удобни за плюене . И чиновниците са хора, и те плащат данъци и осигуровки.
                        От кои "наши" пари банковите служители получават заплатите си, не разбрах?
                        По същата логика, по която ти плащаш моята заплата .
                        style34 написа:
                        Пълни неграмотници, които нищо не разбират от работата си, нищо не правят по цял ден и като отидеш да ти свършат някаква работа, за което взимат пари от НАС за техните заплати, те гледат все едно си им изял десерта.
                        Аз съм компютърджия, в момента работя в държавно учреждение. Работил съм и в банка, и в две частни фирми. Надявам се, че ме разбра какво искам да кажа. Не знаех, че работиш в банка, просто попадение. Като отида в банка, в която държа спестяванията си, не очаквам каките зад гишетата да ме посрещнат като цар. Не го и правят . Понякога са лоюбезни, помякога поносими, друг път са мудни и намръщени. Същата работа е и в държавните учреждения. Кой е във фронт-офиса, т.е. кой общува с клиентите ? Най-ниско платените и съответно най-слабо мотивирани служители. Чакай от хора с 280 лв. заплата отношение и компетентност... Каквато държавата, такива и служителите и учрежденията й. Макар че кадърни, компетентни и съвестни хора има навсякъде. Така че не поставяй всички под един знаменател.
                        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                        Коментар


                          #13
                          snake написа:
                          Най-ниско платените и съответно най-слабо мотивирани служители. Чакай от хора с 280 лв. заплата отношение и компетентност... Каквато държавата, такива и служителите и учрежденията й. Макар че кадърни, компетентни и съвестни хора има навсякъде. Така че не поставяй всички под един знаменател.
                          Мда, прав си, напълно съм съгласен тук.
                          The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                          Коментар


                            #14
                            По отношение на банките и съответното разкатаване имам пресен случай от днес.Днес ходих до данъчното в Сливен, за да уреждам мои си работи.На излизане видях една бивша колежка, и решихме да пием кафе, след като плти някакви здравни осигуровки.ОК.Тя беше минала през НАП и й оставаше да внесе дължимата сума в банковия клон на Уникредит в сградата на данъчното. Опашка от поне 20 човека.Работи само ЕДНО гише.На всичко отгоре, празни платежни, каквито всеки трябва да попълни, се дават лично от служителката, която едновременно вписва в компютъра платежните със скорост ЕДИН удар по клавиш на всеки 2 секунди, брои пари и раздава празни бланки.Има още 2 гишета, които НИКОГА не са работили. Служителката естествено беше изнервена, защото не може да отиде до тоалетната от толкова работа (разбирам я напълно). Като наближи време за обедната й почивка, започна пък да се изнервя опашката...Познати случки. Не ми е ясно защо не доведат още 2 служителки, да работят трите гишета и всичко да става от бързо по-бързо...Предложих вариант да отидем в друг клон на банката и да платим там, но колежката вика "чакала съм 2 часа, ще почакам още малко" (имаше 2 човека само пред нея).Та така. Може заплатите да не им ги плащаме ние (да бе да, а 3-те лева такса превод за какво са?), но по манталитет навсякъде сме едни и същи.Българин седне ли зад бюро - става страшно.

                            Коментар


                              #15
                              Immortal написа:
                              По отношение на банките и съответното разкатаване имам пресен случай от днес.Днес ходих до данъчното в Сливен, за да уреждам мои си работи.На излизане видях една бивша колежка, и решихме да пием кафе, след като плти някакви здравни осигуровки.ОК.Тя беше минала през НАП и й оставаше да внесе дължимата сума в банковия клон на Уникредит в сградата на данъчното. Опашка от поне 20 човека.Работи само ЕДНО гише.На всичко отгоре, празни платежни, каквито всеки трябва да попълни, се дават лично от служителката, която едновременно вписва в компютъра платежните със скорост ЕДИН удар по клавиш на всеки 2 секунди, брои пари и раздава празни бланки.Има още 2 гишета, които НИКОГА не са работили. Служителката естествено беше изнервена, защото не може да отиде до тоалетната от толкова работа (разбирам я напълно). Като наближи време за обедната й почивка, започна пък да се изнервя опашката...Познати случки. Не ми е ясно защо не доведат още 2 служителки, да работят трите гишета и всичко да става от бързо по-бързо...Предложих вариант да отидем в друг клон на банката и да платим там, но колежката вика "чакала съм 2 часа, ще почакам още малко" (имаше 2 човека само пред нея).Та така. Може заплатите да не им ги плащаме ние (да бе да, а 3-те лева такса превод за какво са?), но по манталитет навсякъде сме едни и същи.Българин седне ли зад бюро - става страшно.
                              Immortal, превода на пари е услуга. Ползването на кредит е услуга, възможност, а не право на хората. Който може да си го позволи го прави, който не може не го прави. Така и с всички банкови услуги и не само. И на мен не ми харесва някой т.нар. майстор да чопли 1 час по колата ми и да ми вземе 100 лева ама това е положението. Както и да е. Въпросната служителка, повярвай ми, е най-малко виновна в ситуацията, И най-неоправдана. Не знам как точно е в Булбанк, но общо взето броя на служителите в един банков клон се определя от брой открити сметки в клона, брой операции на месец, приход, който носи клона, по преценка на регионален мениджър, шефове на клонова мрежа и т.н. по веригата. Нормално преди 10-о число на месеца да е супер натоварено и съм съгласен, че клиентите не са виновни за това, но така е прреценил мениджмънта. А момичето там е за съжаляване като знам и какви заплати взимат в провинцията...
                              The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                              Коментар

                              Working...
                              X